Waarom?quote:
Als een barbaarse Neanderthaler leven vind ik in deze tijd erg beschamend ja. Maar daar mag jij natuurlijk geheel anders over denkenquote:
Hij moest zeker even compenseren voor het aantal levende wezens dat hij tijdens zijn leven niet had gedood?quote:Op zondag 1 juli 2007 22:06 schreef Buschetta het volgende:
Ach ja. Een vegetarier heeft de atoombom uitgevonden dus laat die vlees eters maar komen met hun geweertjes en speertjes
Waarom leef je als een 'barbaarse Neanderthaler' als je vlees eet?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:12 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Als een barbaarse Neanderthaler leven vind ik in deze tijd erg beschamend ja. Maar daar mag jij natuurlijk geheel anders over denken.
Dan hebben we in ieder geval een ding gemeen.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mijn ogen mogen dan door al dat afschuwelijke vlees bagger zijn, ze doen alsnog pijn door je verschrikkelijke slechte grammatica.
Discussiepartner is één woord. En ik ben niet in discussie met jou.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:13 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dan hebben we in ieder geval een ding gemeen.
Weer een klassiek voorbeeld van een carnivoor die door middel van niet discussie gerelateerde zaken z'n discussie partner op een lager niveau probeert te plaatsen
Omdat je geen vlees nodig hebt. Je eet vlees omdat je het lekker vindt. Een ander levend wezen wordt zinloos gedood enkel voor het genot van een aantal quasi-carnivorenquote:Op zondag 1 juli 2007 23:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom leef je als een 'barbaarse Neanderthaler' als je vlees eet?
Jeetje... heb jij dan een hele grote kop ofzo? Of een soort uitstulping, zal ik maar zeggen?quote:Op zondag 1 juli 2007 22:52 schreef Buschetta het volgende:
Het is trouwens wel degelijk aangetoond dat vegetariers gemiddeld 25% meer hersen capaciteit hebben t.o.v. vlees eters.
Het intellect hangt niet samen met de omvang van het hoofd en dus het brein, maar met de complexiteit van de neurologische verbindingen in het brein. Duh.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:16 schreef Leef het volgende:
[..]
Jeetje... heb jij dan een hele grote kop ofzo? Of een soort uitstulping, zal ik maar zeggen?
Dus Star Trek is gewoon een film over vegetariers zeg maar![]()
Schepsels noem je zoiets, intellectueeltjequote:Op zondag 1 juli 2007 23:07 schreef zwambtenaar het volgende:
Carnivoren zijn de domste schepselen op aarde. Ze leven maar voor één ding: het bloed van hun prooi. Erg jammerlijk dat we samen moeten leven met die barbaren.
Misschien dat je zelf enig onderzoek moet verrichten naar de meervoudsvorm van het woord voordat je onzin uitkraamt?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:18 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Schepels noem je zoiets, intellectueeltje
Deze gedachtengang slaat eigenlijk nergens op. Alleen omdat er alternatieven zijn voor vlees is vlees eten ineens barbaars?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:16 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Omdat je geen vlees nodig hebt. Je eet vlees omdat je het lekker vindt. Een ander levend wezen wordt zinloos gedood enkel voor het genot van een aantal quasi-carnivoren.
Maar hey, dat is mijn mening maar. Ik ben niet verplicht mij te verantwoorden tegenover een quasi-carnivoor.
Waarom blijf je dan de hele tijd in een defensieve mode reageren als ik iets post. Typisch een van de kenmerken van een discussie.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Discussiepartner is één woord. En ik ben niet in discussie met jou.
Incidentally, Adolf Hitler was ook een vegetarier!quote:Op zondag 1 juli 2007 22:06 schreef Buschetta het volgende:
Ach ja. Een vegetarier heeft de atoombom uitgevonden dus laat die vlees eters maar komen met hun geweertjes en speertjes
Voor de sport voetbal zijn er alternatieve sporten. Dat maakt voetbal niet barbaars. Het gaat dan ook niet om het feit dat er alternatieven zijn. In het geval van vlees eten gaat het er om dat het vlees afkomstig is van levende wezens die zijn gedood voor een onnodige zaak. Dààr gaat het om. Je zou zeker wel in opstand komen, wanneer je moeder wordt opgepeuzeld door een stel kanibalen? Want dan is het opeens een dierbarequote:Op zondag 1 juli 2007 23:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Deze gedachtengang slaat eigenlijk nergens op. Alleen omdat er alternatieven zijn voor vlees is vlees eten ineens barbaars?
Ik reageerde alleen op een aantal totaal ongefundeerde en onzinnige uitspraken. Verder ga ik niet met je in discussie, dat lijkt me in deze kwestie niet mogelijk.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:20 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Waarom blijf je dan de hele tijd in een defensieve mode reageren als ik iets post. Typisch een van de kenmerken van een discussie
Daarom is het ook zinloos om sense in de met extern bloed gevulde koppen van onze quasi-carnivoren te praten. Ze kunnen nu eenmaal slecht rationaliseren.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:24 schreef Buschetta het volgende:
Nog een linkje om de doorslag te geven.
Dit onderzoek is gedaan onder 10 jarigen. Het moge duidelijk zijn dat rond 25 de hersen capaciteit gemiddeld 25% is gestegen.
http://www.benettontalk.com/2006/12/vegetarian_iq.html
Ik vind mijn vleeseten verre van onnodig.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:22 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
In het geval van vlees eten gaat het er om dat het vlees afkomstig is van levende wezens die zijn gedood voor een onnodige zaak. Dààr gaat het om.
Ja dan zou ik in opstand komen. Vervelend, menselijke emotiesquote:Je zou zeker wel in opstand komen, wanneer je moeder wordt opgepeuzeld door een stel kanibalen? Want dan is het opeens een dierbare.
Ik noem dat vooral hypocriet. Alleen een traan laten wanneer het iemand betreft uit je eigen directe omgeving. Of meer algemeen: een mens boven een dier plaatsen. En in discussies over het geloof bijvoorbeeld ga je zeker weer beweren dat mens en dier in principe gelijk zijn?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind mijn vleeseten verre van onnodig.
[..]
Ja dan zou ik in opstand komen. Vervelend, menselijke emoties.
Frustrerend hè? Gewoonweg niet op hetzelfde niveau kunnen redenerenquote:Op zondag 1 juli 2007 23:27 schreef Schijtgeit het volgende:
Ok, jullie zijn wel beter. Nou weet ik het wel, stelletje fundementalisten.
Go vegetariers! Vol bewondering val ik op mijn knieen. Nu weet ik het zeker. Mijn lotsbestemming en die van mijn 10 jarige kinderen is om vegetarier te worden.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:24 schreef Buschetta het volgende:
Nog een linkje om de doorslag te geven.
Dit onderzoek is gedaan onder 10 jarigen. Het moge duidelijk zijn dat rond 25 de hersen capaciteit gemiddeld 25% is gestegen.
http://www.benettontalk.com/2006/12/vegetarian_iq.html
Nee, dan stel ik dat mensen dieren zijn, wat ook zo is. En ik zie mensen als de dieren die bovenaan de voedselketen staan.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:28 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ik noem dat vooral hypocriet. Alleen een traan laten wanneer het iemand betreft uit je eigen directe omgeving. Of meer algemeen: een mens boven een dier plaatsen. En in discussies over het geloof bijvoorbeeld ga je zeker weer beweren dat mens en dier in principe gelijk zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |