abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3104432
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:36 schreef Fogerty het volgende:
Misschien lag het aan de programmamakers van NOVA, maar ik vond hem gisteravond op TV overkomen als een zielig mannetje dat zich niet begrepen en niet gewaardeerd voelt en zich nu met alle macht wil proberen te bewijzen.
Het ligt niet aan een gekleurde reportage van NOVA. Dit is wat er al jaren over Fortuyn gezegd wordt door mensen die persoonlijk met hem te maken hebben gehad.
pi_3104435
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:39 schreef Strolie75 het volgende:

En dat Nederland vol is klopt, zelfs Groen Links geeft dit toe (als er over uitbreiding van de snelwegen wordt gepraat).

He wat flauw weer zeg. Appels, peren, anyone?

Wat dat betreft ben ik blij dat R@b terug is. Je weet niet wat je hebt totdat je 't mist, zeg maar.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_3104436
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:38 schreef Scipio het volgende:
Verbod op discriminatie omvat heel wat meer: het verzekert gelijke rechten, gelijke behandeling en zo meer. Het is niet alleen het maken van beledigende opmerkingen. Als het dat was geweest was het nooit artikel 1 geweest.
Pim wil met zijn uitspraak zeggen dat kritische (door sommige mensen meteen als beledigend opgevat) opmerkingen gewoon gezegd kunnen worden, anders gaat haat inderdaad broeien. Pim is alleen (gelukkig) niet goed in dingen genuanceerd zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 09-02-2002 12:46]

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_3104441
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:41 schreef Jarno het volgende:
He wat flauw weer zeg. Appels, peren, anyone?

Wat dat betreft ben ik blij dat R@b terug is. Je weet niet wat je hebt totdat je 't mist, zeg maar.

Dat was gewoon een grapje, wacht, ik zet er een knipoog bij.

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 09-02-2002 12:44]

zaterdag 9 februari 2002 @ 12:43:38 #105
272 R@b
No-nonsens
pi_3104458
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waarom dat onderscheid?

Omdat het de islam is die in grote mate de integratie bemoeilijkt (trouw jij maar eens met een Turks of Marokkaans meisje), en 90% van de allochtonen in Nederland zijn islamiet. Hele wijken in de grote steden bestaan alleen nog maar uit allochtonen, over een paar jaar is de islam de grootste godsdienst in Amsterdam. Hoelang duurt het voordat dit in heel Nederland het geval is?

Ik zit niet te wachten op een verislamisering van onze cultuur.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_3104486
Mijn advies aan Pim zou zijn: keer terug tot de real world en hervat je kolummen in Elsevier.
Sluit je niet aan bij de Pavlov hondjes die zich bij het minste geringste blafdood laten maken door idioten die niet weten wat ze doen of waar ze mee bezig zijn.
Hij lijkt zich te verbeelden dat zijn aanwezigheid aan het Binnenhof enig verschil zou maken.Wanneer het immers er werkelijk op aan komt laat het parlement zich monddood maken.
Wanneer het om oorlog of vrede gaat, of leven en dood van jonge militairen, dragen de vertegenwoordigers van het volk hun verantwoordelijkheden over aan een handjevol beleidsmakers die carte blanche krijgen om ons land voor de zoveelste maal zich in de zog van gekken in de VS te laten meeslepen.
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:45:59 #107
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_3104493
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:41 schreef Strolie75 het volgende:
Pim wil met zijn uitspraak zegen dat kritische (door sommige mensen meteen als beledigend opgevat) opmerkingen gewoon gemaakt kunnen worden, anders gaat haat inderdaad broeien. Pim is alleen (gelukkig) niet goed in dingen genuanceerd zeggen.
Ik zou juist willen zeggen dat hij hier een zeer genuanceerde uitspraak heeft gedaan, die alleen verkeerd wordt verstaan: Fortuyn is pertinent tegen discriminatie, maar het plaatsen van een beledigende opmerking valt daar niet onder. Dat is wat hij zegt. Dat hij vervolgens wel wil discrimineren op de manier waar hij zelf tegenstander van is, blijft voor mij de crux van het verhaal ( buiten het zeer amusante en foutieve gebruik van het woord "draconisch" )
"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_3104502
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:43 schreef R@b het volgende:

Ik zit niet te wachten op een verislamisering van onze cultuur.

Wederom lijkt mij dat toe te schrijven aan een falend spreidingsbeleid, en niet zozeer aan de islam zelf. Maar ik snap je bedoeling en wellicht dat een korte 'adempauze' een pas op de plaats zeg maar geen kwaad kan. Als die pauze dan maar wel gebruikt wordt om het huidige beleid te analyseren en te verbeteren en de echte vluchtelingen ten alle tijden toegang kan worden verleend.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:47:10 #109
572 Sniper
Gull Catcher
pi_3104514
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:45 schreef schatje het volgende:
laat het parlement zich monddood maken.
Laat dat maar aan Melkert over.
pi_3104523
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:45 schreef Scipio het volgende:
Dat hij vervolgens wel wil discrimineren op de manier waar hij zelf tegenstander van is, blijft voor mij de crux van het verhaal ( buiten het zeer amusante en foutieve gebruik van het woord "draconisch" )
Het grootste probleem in Nederland is dat je een heleboel problemen (en zeker met betrekking tot allochtonen) niet kunt bespreken zonder meteen voor racist te worden uitgemaakt. Dit wil Pim tegengaan.
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:49:24 #111
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3104537
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:43 schreef R@b het volgende:

[..]

Omdat het de islam is die in grote mate de integratie bemoeilijkt (trouw jij maar eens met een Turks of Marokkaans meisje)

net alsof jij dat zou willen, liever een lekkere oer-Hollandse boerenmeid niet?

En de groep ongelovigen is nog verruit de grootste groep Nederlanders hoor, xenofoobje

En het gaat hier trouwens gedeeltelijk over vluchtelingen... die mogen alleen maar niet moslim zijn om recht te hebben om te vluchten

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2002 @ 12:52:06 #112
10849 Hagelslag

pi_3104563
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:20 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Precies! En zolang dat niet gebeurt kun je het net zo goed afschaffen, anngezien het toch niet zo wordt gebruikt als het door de wetgever bedoeld is.

Ben je helemaal van de ratten besnuffeld? Iedereen maar een vrijbrief geven om te doen en te laten wat hij/zij wil? Daarbij, nu heb ik de mogelijkheid om als iemand discrimineert op grond van artikel 1 van de grondwet hem/haar aan te klagen. Nee, deze wet mag nooit en te nimmer afgeschaft worden. We zijn geen bananenrepubliek zoals de VS dat is.
Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:52:20 #113
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_3104566
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:48 schreef Strolie75 het volgende:
Het grootste probleem in Nederland is dat je een heleboel problemen (en zeker met betrekking tot allochtonen) niet kunt bespreken zonder meteen voor racist te worden uitgemaakt. Dit wil Pim tegengaan.
Het klopt dat je te pas en te onpas racist naar je hoofd krijgt zonder dat dit terecht is. Ik deel dan ook de visie dat beledigen moet kunnen, als uitvloeisel van vrije meningsuiting, maar dat je niet mag aanzetten tot haat en geweld. Daarnaast, en dat is eigenlijk het belangrijkste van het disciminatieverbod, iedereen moet gelijk behandeld worden en gelijke rechten worden toegekend.
Dat laatste nu wil Fortuyn niet. Hij wil een hele groep integraal beperken in bepaalde rechten. Dat creeert haat, dat lost geen problemen op. Daar gaat Fortuyn dan ook scheef in mijn optiek.

[Dit bericht is gewijzigd door Scipio op 09-02-2002 12:59]

"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_3104583
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:49 schreef Re het volgende:
net alsof jij dat zou willen, liever een lekkere oer-Hollandse boerenmeid niet?
Met een geintegreerd Marokaans of Turks meisje is niks mis mee. Maar daar trouwens ze niet mee, die zijn niet "huiselijk" genoeg.
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2002 @ 12:56:24 #115
10849 Hagelslag

pi_3104619
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:48 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Belachelijk. Je kunt hier prima over het allochtonen probleem praten hoor. Dat mensen zo lekker graag over een 'vuile turk' wensen te praten inplaats van de problemen te onderkennen en op te lossen, los je niet op door maar even artikel 1 te schrappen.
Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:56:34 #116
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_3104622
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:52 schreef Hagelslag het volgende:
Ben je helemaal van de ratten besnuffeld? Iedereen maar een vrijbrief geven om te doen en te laten wat hij/zij wil? Daarbij, nu heb ik de mogelijkheid om als iemand discrimineert op grond van artikel 1 van de grondwet hem/haar aan te klagen. Nee, deze wet mag nooit en te nimmer afgeschaft worden. We zijn geen bananenrepubliek zoals de VS dat is.
Zoals ik al schreef: het is een vergissing om te zeggen dat artikel 1 weg moet, het zijn alleen de strafbepalingen die wellicht onderhevig moeten zijn aan een herziening.
Overigens, vrijheden zoals wij die in onze grondwet hebben staan kennen de VS ook: certain unalienable rights...
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:57:03 #117
22259 Fogerty
slapende account
pi_3104628
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:52 schreef Scipio het volgende:
Het klopt dat je te pas en te onpas racist naar je hoofd krijgt zonder dat dit terecht is.
Ik vind dat de laatste jaren eigenlijk wel meevallen, een jaar of vijf/tien geleden was dit veel erger. Nu lijkt het erop dat P.F. zich gewoon een slachtofferrol wil aanmeten, een truc die we al eerder hebben gezien.
Hieperdepiep hoera!
  zaterdag 9 februari 2002 @ 13:00:06 #118
572 Sniper
Gull Catcher
pi_3104664
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:52 schreef Scipio het volgende:

[..]

Het klopt dat je te pas en te onpas racist naar je hoofd krijgt zonder dat dit terecht is. Ik deel dan ook de visie dat beledigen moet kunnen, als uitvloeisel van vrije meningsuiting, maar dat je niet mag aanzetten tot haat en geweld.

Dus dat joodse burgers in Amsterdam consequent en voortdurend worden geterroriseerd door Marokkaantjes (Hamas Joden aan het gas etc) zou vallen onder aanzetten tot haat en aangepakt moeten worden? Dit wordt nu gedoogd. Aangiftes worden door de politie geweigerd.

Of de islamitische scholen of Islam tv die melden dat ongelovigen eigenlijk slechts de aanmaakblokjes zijn voor het eeuwig brandend hellevuur? Wordt ook gedoogd.

zaterdag 9 februari 2002 @ 13:03:37 #119
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_3104703
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 13:00 schreef Sniper het volgende:
Dus dat joodse burgers in Amsterdam consequent en voortdurend worden geterroriseerd door Marokkaantjes (Hamas Joden aan het gas etc) zou vallen onder aanzetten tot haat en aangepakt moeten worden? Dit wordt nu gedoogd. Aangiftes worden door de politie geweigerd.

Of de islamitische scholen of Islam tv die melden dat ongelovigen eigenlijk slechts de aanmaakblokjes zijn voor het eeuwig brandend hellevuur? Wordt ook gedoogd.

Lees nog maar eens zorgvuldig na wat ik allemaal heb geschreven in dit topic. Dan zal je zien dat ik nergens iets dergelijks als jij omschrijft goed keur. Ik baal er van dat iemand die gemotiveerd aangeeft waarom hij het oneens is met de uitspraken van Fortuyn ook de hele tijd dit soort onzin naar zijn hoofd krijgt in plaats van dat er wordt in gegaan op de argumenten die ik aan draag.

Iemand die tegen Fortuyn is, is niet meteen voor alles wat er gebeurt in De Haag of Nederland... diepe zucht.

[Dit bericht is gewijzigd door Scipio op 09-02-2002 13:05]

zaterdag 9 februari 2002 @ 13:05:11 #120
572 Sniper
Gull Catcher
pi_3104714
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 13:03 schreef Scipio het volgende:

[..]

Dan zal je zien dat ik nergens iets dergelijks als jij omschrijft goed keur.

Ik schrijf NERGENS dat ik denk dat jij dat goedkeurt. Mijn post was in de vragende wijs gesteld.
  zaterdag 9 februari 2002 @ 13:07:50 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3104734
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 13:00 schreef Sniper het volgende:

[..]

Ik ken 1 geval en het zullen er wel meer zijn maar niet echt representatief... eentje voor de grote hoop waar alle onderbuikgevoelens op gestort worden
quote:
een ongelovige gelooft per definitie niet in hellevuur dus kan die daar ook geen aanstoot aan geven?.. tenzij er wordt opgeroepen om daadwerkelijk ongelovigen als aanmaakblokjes te gebruiken om het eten te bereiden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 9 februari 2002 @ 13:09:56 #122
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_3104749
Ik ben het met sommige passages uit het interview wel eens met fortuyn, maar hij doet daarnaast erg domme uitspraken. Pim zegt dus lettelijk : " Ik ben ook voor afschaffen van dat rare Grondwetsartikel: gij zult niet discrimineren. "

Dat is toch onzinnig punt

You're asking for peace, but you never stop fighting
  zaterdag 9 februari 2002 @ 13:10:07 #123
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_3104753
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 13:05 schreef Sniper het volgende:
Ik schrijf NERGENS dat ik denk dat jij dat goedkeurt. Mijn post was in de vragende wijs gesteld.
Okee, beetje felle reactie van mijn kant... Maar dan begrijp ik je reply niet volgens mij. Wat wil je dan aantonen met wat je schreef? Volgens mij precies hetzelfde als wat ik zeg, aanzetten tot haat en geweld mag niet en zou moeten worden aangepakt.
pi_3104757
Het antiracisme van de happy few is maar al te dikwijls van een buitengewoon goedkope en ongeinteresseerde soort.Zij leven niet in de wijken waar moet worden geprobeerd met een keur van nationaliteiten, culturen en rassen toch iets van samenleven te realiseren.Zij worden niet geconfronteerd met de grote en kleine ergernissen, de grote en kleine problemen, die zulk samenleven oplevert.Soms manifesteren de daarin opgelopen frustraties zich in racistische uitingen.Een menselijke, maar ook gemakkelijke manier om je frustratie en ergenis te luchten en van zich af te schuiven.De onderliggende problemen die een dergelijk houding mede kunnen veroorzaken, zijn ondertussen alleszins reeel en dienen op zijn minst te kunnen rekenen op begrip en zo mogelijk dienen er oplossingen te zijn, want het bieden van perspectief doet zoals altijd wonderen.
Begrip is een beschaafd en een zoet wapen, maar in zijn uitwerking dikwijls buitengewoon hard.Hard voor degene die begrip opbrengt, hij zal er tenslotte naar moeten handelen, en hard voor degene die begrip ontmoet; het is het laatste waarop hij nog rekent en dat betekent op zijn minst nadenken en welicht een verandering in houding en opvattingen.
(bron: Tegen de islamisering van onze cultuur door Pim Vertuyn)
pi_3104764
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 13:10 schreef schatje het volgende:

Zij leven niet in de wijken waar moet worden geprobeerd met een keur van nationaliteiten, culturen en rassen toch iets van samenleven te realiseren.Zij worden niet geconfronteerd met de grote en kleine ergernissen, de grote en kleine problemen, die zulk samenleven oplevert.

En zelf woonde hij in... ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')