quote:Het ligt niet aan een gekleurde reportage van NOVA. Dit is wat er al jaren over Fortuyn gezegd wordt door mensen die persoonlijk met hem te maken hebben gehad.
Op zaterdag 09 februari 2002 12:36 schreef Fogerty het volgende:
Misschien lag het aan de programmamakers van NOVA, maar ik vond hem gisteravond op TV overkomen als een zielig mannetje dat zich niet begrepen en niet gewaardeerd voelt en zich nu met alle macht wil proberen te bewijzen.
quote:He wat flauw weer zeg. Appels, peren, anyone?
Op zaterdag 09 februari 2002 12:39 schreef Strolie75 het volgende:En dat Nederland vol is klopt, zelfs Groen Links geeft dit toe (als er over uitbreiding van de snelwegen wordt gepraat).
Wat dat betreft ben ik blij dat R@b terug is. Je weet niet wat je hebt totdat je 't mist, zeg maar.
quote:Pim wil met zijn uitspraak zeggen dat kritische (door sommige mensen meteen als beledigend opgevat) opmerkingen gewoon gezegd kunnen worden, anders gaat haat inderdaad broeien. Pim is alleen (gelukkig) niet goed in dingen genuanceerd zeggen.
Op zaterdag 09 februari 2002 12:38 schreef Scipio het volgende:
Verbod op discriminatie omvat heel wat meer: het verzekert gelijke rechten, gelijke behandeling en zo meer. Het is niet alleen het maken van beledigende opmerkingen. Als het dat was geweest was het nooit artikel 1 geweest.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 09-02-2002 12:46]
quote:Dat was gewoon een grapje, wacht, ik zet er een knipoog bij.
Op zaterdag 09 februari 2002 12:41 schreef Jarno het volgende:
He wat flauw weer zeg. Appels, peren, anyone?Wat dat betreft ben ik blij dat R@b terug is. Je weet niet wat je hebt totdat je 't mist, zeg maar.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 09-02-2002 12:44]
quote:Omdat het de islam is die in grote mate de integratie bemoeilijkt (trouw jij maar eens met een Turks of Marokkaans meisje), en 90% van de allochtonen in Nederland zijn islamiet. Hele wijken in de grote steden bestaan alleen nog maar uit allochtonen, over een paar jaar is de islam de grootste godsdienst in Amsterdam. Hoelang duurt het voordat dit in heel Nederland het geval is?
Op zaterdag 09 februari 2002 12:37 schreef Jarno het volgende:[..]
Waarom dat onderscheid?
Ik zit niet te wachten op een verislamisering van onze cultuur.
quote:Ik zou juist willen zeggen dat hij hier een zeer genuanceerde uitspraak heeft gedaan, die alleen verkeerd wordt verstaan: Fortuyn is pertinent tegen discriminatie, maar het plaatsen van een beledigende opmerking valt daar niet onder. Dat is wat hij zegt. Dat hij vervolgens wel wil discrimineren op de manier waar hij zelf tegenstander van is, blijft voor mij de crux van het verhaal ( buiten het zeer amusante en foutieve gebruik van het woord "draconisch"
Op zaterdag 09 februari 2002 12:41 schreef Strolie75 het volgende:
Pim wil met zijn uitspraak zegen dat kritische (door sommige mensen meteen als beledigend opgevat) opmerkingen gewoon gemaakt kunnen worden, anders gaat haat inderdaad broeien. Pim is alleen (gelukkig) niet goed in dingen genuanceerd zeggen.
quote:Wederom lijkt mij dat toe te schrijven aan een falend spreidingsbeleid, en niet zozeer aan de islam zelf. Maar ik snap je bedoeling en wellicht dat een korte 'adempauze' een pas op de plaats zeg maar geen kwaad kan. Als die pauze dan maar wel gebruikt wordt om het huidige beleid te analyseren en te verbeteren en de echte vluchtelingen ten alle tijden toegang kan worden verleend.
Op zaterdag 09 februari 2002 12:43 schreef R@b het volgende:Ik zit niet te wachten op een verislamisering van onze cultuur.
quote:Laat dat maar aan Melkert over.
Op zaterdag 09 februari 2002 12:45 schreef schatje het volgende:
laat het parlement zich monddood maken.
quote:Het grootste probleem in Nederland is dat je een heleboel problemen (en zeker met betrekking tot allochtonen) niet kunt bespreken zonder meteen voor racist te worden uitgemaakt. Dit wil Pim tegengaan.
Op zaterdag 09 februari 2002 12:45 schreef Scipio het volgende:
Dat hij vervolgens wel wil discrimineren op de manier waar hij zelf tegenstander van is, blijft voor mij de crux van het verhaal ( buiten het zeer amusante en foutieve gebruik van het woord "draconisch")
quote:net alsof jij dat zou willen, liever een lekkere oer-Hollandse boerenmeid niet?
Op zaterdag 09 februari 2002 12:43 schreef R@b het volgende:[..]
Omdat het de islam is die in grote mate de integratie bemoeilijkt (trouw jij maar eens met een Turks of Marokkaans meisje)
En de groep ongelovigen is nog verruit de grootste groep Nederlanders hoor, xenofoobje
En het gaat hier trouwens gedeeltelijk over vluchtelingen... die mogen alleen maar niet moslim zijn om recht te hebben om te vluchten
quote:Ben je helemaal van de ratten besnuffeld? Iedereen maar een vrijbrief geven om te doen en te laten wat hij/zij wil? Daarbij, nu heb ik de mogelijkheid om als iemand discrimineert op grond van artikel 1 van de grondwet hem/haar aan te klagen. Nee, deze wet mag nooit en te nimmer afgeschaft worden. We zijn geen bananenrepubliek zoals de VS dat is.
Op zaterdag 09 februari 2002 12:20 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Precies! En zolang dat niet gebeurt kun je het net zo goed afschaffen, anngezien het toch niet zo wordt gebruikt als het door de wetgever bedoeld is.
quote:Het klopt dat je te pas en te onpas racist naar je hoofd krijgt zonder dat dit terecht is. Ik deel dan ook de visie dat beledigen moet kunnen, als uitvloeisel van vrije meningsuiting, maar dat je niet mag aanzetten tot haat en geweld. Daarnaast, en dat is eigenlijk het belangrijkste van het disciminatieverbod, iedereen moet gelijk behandeld worden en gelijke rechten worden toegekend.
Op zaterdag 09 februari 2002 12:48 schreef Strolie75 het volgende:
Het grootste probleem in Nederland is dat je een heleboel problemen (en zeker met betrekking tot allochtonen) niet kunt bespreken zonder meteen voor racist te worden uitgemaakt. Dit wil Pim tegengaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Scipio op 09-02-2002 12:59]
quote:Met een geintegreerd Marokaans of Turks meisje is niks mis mee. Maar daar trouwens ze niet mee, die zijn niet "huiselijk" genoeg.
Op zaterdag 09 februari 2002 12:49 schreef Re het volgende:
net alsof jij dat zou willen, liever een lekkere oer-Hollandse boerenmeid niet?
quote:Belachelijk. Je kunt hier prima over het allochtonen probleem praten hoor. Dat mensen zo lekker graag over een 'vuile turk' wensen te praten inplaats van de problemen te onderkennen en op te lossen, los je niet op door maar even artikel 1 te schrappen.
Op zaterdag 09 februari 2002 12:48 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Het grootste probleem in Nederland is dat je een heleboel problemen (en zeker met betrekking tot allochtonen) niet kunt bespreken zonder meteen voor racist te worden uitgemaakt. Dit wil Pim tegengaan.
quote:Zoals ik al schreef: het is een vergissing om te zeggen dat artikel 1 weg moet, het zijn alleen de strafbepalingen die wellicht onderhevig moeten zijn aan een herziening.
Op zaterdag 09 februari 2002 12:52 schreef Hagelslag het volgende:
Ben je helemaal van de ratten besnuffeld? Iedereen maar een vrijbrief geven om te doen en te laten wat hij/zij wil? Daarbij, nu heb ik de mogelijkheid om als iemand discrimineert op grond van artikel 1 van de grondwet hem/haar aan te klagen. Nee, deze wet mag nooit en te nimmer afgeschaft worden. We zijn geen bananenrepubliek zoals de VS dat is.
quote:Ik vind dat de laatste jaren eigenlijk wel meevallen, een jaar of vijf/tien geleden was dit veel erger. Nu lijkt het erop dat P.F. zich gewoon een slachtofferrol wil aanmeten, een truc die we al eerder hebben gezien.
Op zaterdag 09 februari 2002 12:52 schreef Scipio het volgende:
Het klopt dat je te pas en te onpas racist naar je hoofd krijgt zonder dat dit terecht is.
quote:Dus dat joodse burgers in Amsterdam consequent en voortdurend worden geterroriseerd door Marokkaantjes (Hamas Joden aan het gas etc) zou vallen onder aanzetten tot haat en aangepakt moeten worden? Dit wordt nu gedoogd. Aangiftes worden door de politie geweigerd.
Op zaterdag 09 februari 2002 12:52 schreef Scipio het volgende:[..]
Het klopt dat je te pas en te onpas racist naar je hoofd krijgt zonder dat dit terecht is. Ik deel dan ook de visie dat beledigen moet kunnen, als uitvloeisel van vrije meningsuiting, maar dat je niet mag aanzetten tot haat en geweld.
Of de islamitische scholen of Islam tv die melden dat ongelovigen eigenlijk slechts de aanmaakblokjes zijn voor het eeuwig brandend hellevuur? Wordt ook gedoogd.
quote:Lees nog maar eens zorgvuldig na wat ik allemaal heb geschreven in dit topic. Dan zal je zien dat ik nergens iets dergelijks als jij omschrijft goed keur. Ik baal er van dat iemand die gemotiveerd aangeeft waarom hij het oneens is met de uitspraken van Fortuyn ook de hele tijd dit soort onzin naar zijn hoofd krijgt in plaats van dat er wordt in gegaan op de argumenten die ik aan draag.
Op zaterdag 09 februari 2002 13:00 schreef Sniper het volgende:
Dus dat joodse burgers in Amsterdam consequent en voortdurend worden geterroriseerd door Marokkaantjes (Hamas Joden aan het gas etc) zou vallen onder aanzetten tot haat en aangepakt moeten worden? Dit wordt nu gedoogd. Aangiftes worden door de politie geweigerd.Of de islamitische scholen of Islam tv die melden dat ongelovigen eigenlijk slechts de aanmaakblokjes zijn voor het eeuwig brandend hellevuur? Wordt ook gedoogd.
Iemand die tegen Fortuyn is, is niet meteen voor alles wat er gebeurt in De Haag of Nederland... diepe zucht.
[Dit bericht is gewijzigd door Scipio op 09-02-2002 13:05]
quote:Ik schrijf NERGENS dat ik denk dat jij dat goedkeurt. Mijn post was in de vragende wijs gesteld.
Op zaterdag 09 februari 2002 13:03 schreef Scipio het volgende:[..]
Dan zal je zien dat ik nergens iets dergelijks als jij omschrijft goed keur.
quote:Ik ken 1 geval en het zullen er wel meer zijn maar niet echt representatief... eentje voor de grote hoop waar alle onderbuikgevoelens op gestort worden
Op zaterdag 09 februari 2002 13:00 schreef Sniper het volgende:[..]
Dus dat joodse burgers in Amsterdam consequent en voortdurend worden geterroriseerd door Marokkaantjes (Hamas Joden aan het gas etc) zou vallen onder aanzetten tot haat en aangepakt moeten worden? Dit wordt nu gedoogd. Aangiftes worden door de politie geweigerd.
quote:een ongelovige gelooft per definitie niet in hellevuur dus kan die daar ook geen aanstoot aan geven?.. tenzij er wordt opgeroepen om daadwerkelijk ongelovigen als aanmaakblokjes te gebruiken om het eten te bereiden
Of de islamitische scholen of Islam tv die melden dat ongelovigen eigenlijk slechts de aanmaakblokjes zijn voor het eeuwig brandend hellevuur? Wordt ook gedoogd.
Dat is toch onzinnig
punt
quote:Okee, beetje felle reactie van mijn kant... Maar dan begrijp ik je reply niet volgens mij. Wat wil je dan aantonen met wat je schreef? Volgens mij precies hetzelfde als wat ik zeg, aanzetten tot haat en geweld mag niet en zou moeten worden aangepakt.
Op zaterdag 09 februari 2002 13:05 schreef Sniper het volgende:
Ik schrijf NERGENS dat ik denk dat jij dat goedkeurt. Mijn post was in de vragende wijs gesteld.
quote:En zelf woonde hij in... ?
Op zaterdag 09 februari 2002 13:10 schreef schatje het volgende:Zij leven niet in de wijken waar moet worden geprobeerd met een keur van nationaliteiten, culturen en rassen toch iets van samenleven te realiseren.Zij worden niet geconfronteerd met de grote en kleine ergernissen, de grote en kleine problemen, die zulk samenleven oplevert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |