abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:21:34 #76
572 Sniper
Gull Catcher
pi_3104274
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:18 schreef Lynch het volgende:

[..]

kun je je ook voorstellen dat Fortuyn zelf goed zijn best doet die sfeer op te roepen om een bepaalde categorie kiezers vor zich te winnen? Anders had hij de uitlatingen in de volkskrant ook niet gedaan.

Waarom denk je dat Balkenende op nationale TV aangeeft dat de multiculti samenleving niet nagestreefd dient te worden?

Er is al veel langer maatschappelijk draagvlak voor veel harder beleid op tal van vlakken, echter dit werd vakkundig onder tafel geveegd door de linkse gedoog meute.

pi_3104277
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:20 schreef Scipio het volgende:
Dergelijke vergelijkingen heb ik dan ook nooit gemaakt en zal ik ook niet maken.
Ik beschuldig niemand met naam, alleen uitspraken als "Pim is een Nazi" en "Pim is de messiah" kennen we nu langzamerhand wel.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_3104291
quote:
Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Enig idee wat het inhoudt als dit artikel zomaar geschrapt wordt? Dan zijn vergelijkingen met het nazi-regime opeens niet meer zo misplaatst hoor (alhoewel ik ze ook niet goedkeur - let op!). Ik kan hier de nuance niet van inzien, sorry.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:24:49 #79
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_3104303
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:20 schreef Strolie75 het volgende:
Precies! En zolang dat niet gebeurt kun je het net zo goed afschaffen, anngezien het toch niet zo wordt gebruikt als het door de wetgever bedoeld is.
Er worden hier dingen door elkaar gehaald. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen serieus willen dat artikel 1 van de grondwet wordt geschrapt.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat mensen vinden dat bepaalde strafbepalingen uit het wetboek van strafrecht worden gehaald, zoals het artikel 137 c (uit mijn hoofd).
Daar zit wel een heel groot verschil tussen! Artikel 1 schrappen is zo'n beetje de basis van onze samenleving onderuit trappen.
"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_3104305
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:21 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik beschuldig niemand met naam, alleen uitspraken als "Pim is een Nazi" en "Pim is de messiah" kennen we nu langzamerhand wel.

ok kom maar: Pim maakt op mij de indruk van een verknipte, verongelijkte egotripper die zijn eigen utopia nastreeft. Nu ontmaskerd.
pi_3104323
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:20 schreef Strolie75 het volgende:

En zolang dat niet gebeurt kun je het net zo goed afschaffen

Waanzin.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:28:32 #82
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_3104330
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:21 schreef Strolie75 het volgende:
Dan vraag ik me toch af waarom ik hem weer als reply krijg? Het heeft namelijk geen betrekking op mijn constatering dat Fortuyn, blijkens het interview, voornemens is om de Islam te gaan discrimineren. Je kan het er mee eens zijn, maar het blijft discriminatie op een manier die Fortuyn in datzelfde interview onwenselijk noemt.

[Dit bericht is gewijzigd door Scipio op 09-02-2002 12:30]

"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_3104338
Jammer dat Pim nu bereikt wat hij eigenlijk ook wil: alle aandacht naar hem, zodat de andere partijen zich niet genoeg kunnen profileren en dus een pot nat lijken, wat weer in zijn voordeel werkt.
pi_3104343
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:29 schreef Lynch het volgende:
Jammer dat Pim nu bereikt wat hij eigenlijk ook wil: alle aandacht naar hem, zodat de andere partijen zich niet genoeg kunnen profileren en dus een pot nat lijken, wat weer in zijn voordeel werkt.
Je kan een hoop van Pim vinden, maar dat ie dom is en het spelletje niet zou kunnen spelen, dat zeer zeker niet.
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:30:31 #85
272 R@b
No-nonsens
pi_3104346
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

Enig idee wat het inhoudt als dit artikel zomaar geschrapt wordt? Dan zijn vergelijkingen met het nazi-regime opeens niet meer zo misplaatst hoor (alhoewel ik ze ook niet goedkeur - let op!). Ik kan hier de nuance niet van inzien, sorry.

Dit is wat Fortuyn gezegd heeft:

Ik sta achter wat Voltaire zegt: ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten. Ik ben ook voor afschaffen van dat rare Grondwetsartikel: gij zult niet discrimineren. Prachtig. Maar als dat betekent dat mensen geen discriminerende opmerkingen meer mogen maken, en die maak je in dit land nogal snel, dat zeg ik: dit is niet goed. Laat mensen die opmerkingen maar maken. Er is een grens en die vind ik heel belangrijk: je mag nooit aanzetten tot fysiek geweld. Dat kan een rechtsstaat zich niet permitteren. Maar als een imam weet te vertellen dat mijn levenswandel volstrekt verwerpelijk is en beneden die van varkens ligt: oké, dan zegt hij dat maar.'

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_3104348
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:28 schreef Scipio het volgende:
Dan vraag ik me toch af waarom ik hem weer als reply krijg?
Ik reageerde op Lynch, niet op jou.
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:32:07 #87
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3104358
Fortuyn is gewoon een egoist, ikke ikke ikke en de rest kan stikke, en zijn uitspraken rieken mij een beetje naar Eigen Volk eerst, alleen de "Nederlander" mag van onze economie profiteren. Zijn opschudding voor de politiek is wel welkom, maar wie wil er op iemand stemmen waarvan je weet wat voor figuren met dubieuze gedachten op hem zullen stemmen alleen gebaseerd op zijn haat tegen Moslims.. de rest van het programma van LN doet er echt niet toe in hun ogen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_3104360
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:19 schreef Scipio het volgende:

[..]

Wat mij echter tegen de borst stuit is dat hij vervolgens wel aankondigt flink tegen de Islam op te gaan treden. Als hij dat doet, schendt hij zelf het grondwetsartikel waar hij het wel mee kan vinden: alles kunnen zeggen, maar er niet naar handelen.
Fortuyn spreekt met twee tongen.

Het Grenzen dicht geldt ook vooral (of eigenlijk alleen) voor Islamieten.

Citaat uit de Telegraaf:

quote:
Fortuyn pleit verder voor opzegging van het Vluchtelingenverdrag en het Akkoord van Schengen. Hij wil de grens sluiten voor Islamieten die zich nieuw in Nederland willen vestigen. "Ik vind 16 miljoen Nederlanders wel genoeg. Het is een vol land."
Citaat uit De Volkskrant:
quote:
En overigens, tegen buitenlanders als groep heeft hij niets. Het gaat hem vooral om islamieten. 'Meneer, als ik het juridisch rond zou kunnen krijgen, dan zou ik gewoon zeggen: d'r komt geen islamiet meer binnen.'
pi_3104368
ja, want vinden jullie van die quote 'geen Islamiet meer erbij in Nederland'?

[Dit bericht is gewijzigd door Lynch op 09-02-2002 12:34]

zaterdag 9 februari 2002 @ 12:33:58 #90
572 Sniper
Gull Catcher
pi_3104372
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:30 schreef R@b het volgende:

[..]

Ik sta achter wat Voltaire zegt: ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten. Ik ben ook voor afschaffen van dat rare Grondwetsartikel: gij zult niet discrimineren. Prachtig. Maar als dat betekent dat mensen geen discriminerende opmerkingen meer mogen maken, en die maak je in dit land nogal snel, dat zeg ik: dit is niet goed. Laat mensen die opmerkingen maar maken. Er is een grens en die vind ik heel belangrijk: je mag nooit aanzetten tot fysiek geweld. Dat kan een rechtsstaat zich niet permitteren. Maar als een imam weet te vertellen dat mijn levenswandel volstrekt verwerpelijk is en beneden die van varkens ligt: oké, dan zegt hij dat maar.'

Dit rechtvaardigt de kop in de Volkskrant dus inderdaad absoluut niet.
pi_3104373
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:30 schreef R@b het volgende:

[..]

Dat komt er toch op neer dat hij vindt dat Artikel 1 (waarin immers staat dat discrimineren op welke grond dan ook verboden is) afgeschaft kan worden? Of niet?? Ik geef toe, ik ben nog niet helemaal wakker

Zijn laatste opmerkingen over de imam geven mij trouwens het idee dat zijn 'kruistocht' wel erg persoonlijk begint te worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Jarno op 09-02-2002 12:35]

pi_3104376
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:33 schreef Sniper het volgende:

[..]

Dit rechtvaardigt de kop in de Volkskrant dus inderdaad absoluut niet.

toch is die kop letterlijk een citaat van hem.
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:35:47 #93
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_3104387
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:30 schreef Strolie75 het volgende:
Ik reageerde op Lynch, niet op jou.
Jawel, maar onder een post van mij waar ik een opmerking maakte die in mijn ogen terecht is. Het was geen argument tegen mijn bewering. Maar goed, ik loop te zeuren
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:35:59 #94
272 R@b
No-nonsens
pi_3104389
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:33 schreef Lynch het volgende:
Ik vind dat er zolangzamerhand wel eens genoeg (teveel in te korte tijd) zijn. Eerst maar eens integreren voordat er weer een hele horde islamieten, al dan niet ingehuwelijkt, het land in komt. Of mag dat niet?
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:36:42 #95
22259 Fogerty
slapende account
pi_3104397
Misschien lag het aan de programmamakers van NOVA, maar ik vond hem gisteravond op TV overkomen als een zielig mannetje dat zich niet begrepen en niet gewaardeerd voelt en zich nu met alle macht wil proberen te bewijzen.

Als ik hoor dat hij destijds verbolgen was dat hij zich als lid van de PvdA had moeten aanmelden zoals ieder ander, en hij vond dat ze hem hadden moeten vragen dan bevestigt dat alleen maar wat ik al heel lang denk als ik Pim F. tekeer hoor gaan: "wie denk je wel dat je bent?"

En zie, vandaag dit interview in de Volkskrant, en weer is het enige dat ik kan denken als ik het lees: "wie denkt meneer Fortuyn wel dat hij is?"

[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 09-02-2002 12:39]

Hieperdepiep hoera!
pi_3104399
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:35 schreef R@b het volgende:

[..]

Ik vind dat er zolangzamerhand wel eens genoeg (teveel in te korte tijd) zijn. Eerst maar eens integreren voordat er weer een hele horde islamieten, al dan niet ingehuwelijkt, het land in komt. Of mag dat niet?

dan moet dat toch ook gelden voor gelovigen van andere godsdiensten?
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:37:12 #97
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_3104402
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:11 schreef Lynch het volgende:
maar wat vinden jullie (LN'ers) nou inhoudelijk van zijn uitlatingen? Ik kan me niet voorstellen dat iemand daarachter staat.
Dat wil ik ook wel eens weten. He tenige waar ik me nog enigszins in kon vinden was zijn kritiek op het landbouwbeleid. Al sloeg
quote:
Die oude economie weet heel goed uit de staatsruif te eten; 't is niet alleen een verzorgingsstaat voor burgers, maar ook voor gevestigde ondernemers. Daar moet een eind aan gemaakt worden.
ook weer nergens op.
pi_3104406
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:35 schreef R@b het volgende:

[..]

Waarom dat onderscheid?
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:38:33 #99
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_3104412
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:34 schreef Jarno het volgende:
Dat komt er toch op neer dat hij vindt dat Artikel 1 (waarin immers staat dat discrimineren op welke grond dan ook verboden is) afgeschaft kan worden? Of niet?? Ik geef toe, ik ben nog niet helemaal wakker
Verbod op discriminatie omvat heel wat meer: het verzekert gelijke rechten, gelijke behandeling en zo meer. Het is niet alleen het maken van beledigende opmerkingen. Als het dat was geweest was het nooit artikel 1 geweest.
pi_3104419
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 12:33 schreef Lynch het volgende:
Ik vind dat we geen economische vluchtelingen meer moeten opnemen en dat echte vluchtelingen in de eigen regio moeten worden geholpen.

Ik vind dat de Islam, die een negatieve invloed op onze maatschappij heeft en een steeds grotere invloed op de politiek probeert te krijgen moet worden bestreden.

En wat die uitspraak betreft, misschien moeten we eens proberen de bestaande problemen met moslims in dit land op te lossen voordat we nieuwe importeren.

En dat Nederland vol is klopt, zelfs Groen Links geeft dit toe (als er over uitbreiding van de snelwegen wordt gepraat).

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 09-02-2002 12:43]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')