bronquote:Bloedbank op tournee
In een omgebouwde oplegger wordt bij een vrijwilliger bloed afgenomen. Oss had gisteren de landelijke primeur met de zogenoemde mobiele afnamelocatie (MAL) van Sanquin Bloedbank. De vrachtwagen stond gisteren voor het eerst op Sportpark De Rusheuvel.
De MAL gaat langs in elf gemeenten in Zuidoost-Nederland omdat daar geen bloedbank zit. „Het telkens weer inrichten en afbreken van een gehuurde ruimte is te duur en arbeidsintensief. Daarnaast voldoen niet meer alle locaties die gehuurd moeten worden aan de richtlijnen voor bijvoorbeeld hygiëne en klimaatbeheersing”, aldus Hezeke Hoefnagel van Sanquin. De mobiele bloedbank is een grote vrachtwagen waarvan de oplegger is omgebouwd tot afnamelocatie. De oplegger wordt op locatie losgekoppeld van de trekker en zorgvuldig geplaatst. Na afloop haalt een chauffeur de oplegger weer op en brengt deze naar onze hoofdlocatie in Nijmegen
Ja leuk he? Ik wil ook wel in zo'n kekke bus werkenquote:
Mja, dan zou ik gewoon even bellen. Twee weken is gewoon een grensgeval. Is ook afhankelijk van de locatie.quote:Op woensdag 6 februari 2008 23:19 schreef Mathijz het volgende:
Weet iemand of je ook na de 2 weken na oproepdatum nog langs kan komen? Ik red het echt niet om deze week nog langs te gaan.
Is ook net welke bloedgroep je hebt enzo! Als 0-'er word je altijd trouw 3x per jaar gebeld, maar voor andere bloedgroepen kan dat minder zijn. Als ze je bloed niet wilden, lieten ze t wel wetenquote:Op donderdag 28 februari 2008 21:32 schreef MrHayo het volgende:
Ik heb pas 1x bloed gegeven en dat moet nu alweer bijna een jaar geleden zijn. Je wordt toxch 1x in de 3 maanden opgeroepen? Ik heb daarna nix meer gehoord van Sanquin.... ze moeten me bloed niet meer denk
Een beller is snellerquote:Op donderdag 28 februari 2008 21:32 schreef MrHayo het volgende:
Ik heb pas 1x bloed gegeven en dat moet nu alweer bijna een jaar geleden zijn. Je wordt toxch 1x in de 3 maanden opgeroepen? Ik heb daarna nix meer gehoord van Sanquin.... ze moeten me bloed niet meer denk
Als je een vrouw bent idd tot drie keer per jaar, voor een man kan dit oplopen tot 5 keer per jaarquote:Op donderdag 28 februari 2008 21:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is ook net welke bloedgroep je hebt enzo! Als 0-'er word je altijd trouw 3x per jaar gebeld, maar voor andere bloedgroepen kan dat minder zijn. Als ze je bloed niet wilden, lieten ze t wel weten
Weet je je bloedgroep misschien? Ik weet nl dat sommige bloedgroepen weinig voorkomen en dus ook minder nodig zijn. Daarbij komt dat de groep donoren met die bijzondere bloedgroep vrij groot kan zijn, waardoor je dus nog minder vaak voor donatie hoeft te komen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:32 schreef MrHayo het volgende:
bang van naalden en/of bloed?quote:Op zondag 9 maart 2008 23:16 schreef Memento-Mori het volgende:
Dinsdag eerste keer bloed geven.
ik vind het wel een beetje spannend
Dat maakt toch niet zoveel uit? Je zou eerder denken dat als je een zeldzame bloedgroep hebt, dat je juíst elke keer wordt opgeroepen?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 09:35 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Weet je je bloedgroep misschien? Ik weet nl dat sommige bloedgroepen weinig voorkomen en dus ook minder nodig zijn. Daarbij komt dat de groep donoren met die bijzondere bloedgroep vrij groot kan zijn, waardoor je dus nog minder vaak voor donatie hoeft te komen.
Juist niet, aangezien zeldzame bloedgroepen dus ook nauwelijks nodig zijn. Het gaat meer om de toepasbaarheid, vandaar dat 0-negatief gewild is.quote:Op maandag 10 maart 2008 16:13 schreef Elegy het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet zoveel uit? Je zou eerder denken dat als je een zeldzame bloedgroep hebt, dat je juÃst elke keer wordt opgeroepen?
Ik nog anderhalve maand wachten, dan voor de 21ste keer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |