Zonder specificatie is niet te zien of het duur of goedkoop is.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:09 schreef De Wouzeraar het volgende:
Ik vraag me af wat jullie normaal gesproken gemiddeld voor een grote beurt betalen.
Ik heb net mijn auto weggebracht en de totale kosten worden ongeveer ¤ 870. Ze zeiden wel dat ie er nog erg goed uitzag voor het gelopen aantal kilometers (222.000, diesel). Maar is dit dan een "gunstige" prijs, of betekent dit dat mijn auto uiteindelijk nog gewoon uit elkaar aan het vallen is?
Oja, ik bedoelde ook grote beurt plus aanvullende reparaties.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:13 schreef Keiichi het volgende:
enkel en alleen een grote beurt van die prijs lijkt me enigzins absurt. Onder een grote beurt vallen in principe geen reparaties.
Vraag wat ze nog allemaal meer van plan zijn![]()
Heb maar bij de Peugeot-dealer gedaanquote:Op donderdag 28 juni 2007 13:14 schreef ivetje het volgende:
Toch niet bij de kwikfit he??
pff, tja als je echt alles laat doen wordt het natuurlijk wel prijzig.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:17 schreef De Wouzeraar het volgende:
[..]
Oja, ik bedoelde ook grote beurt plus aanvullende reparaties.
Heb een Peugeot Generation 1.8D uit 1997, 222000 km.
Bijkomende reparaties:kentekenlicht achter sproeier voor achterknipperlichtjes zijn wit, dus moeten vervangen worden door oranje in de voorremmen zit een verschil van 30% in de draagarmen voor moeten de rubbers vervangen worden wegens te veel speling brandstoffilter moest vervangen worden profiel van voorbanden was te ondiep
inderdaad. Haal 2 knippers op de sloop en schroef ze erin, dat scheelt alweer. En maak tijdens het rijden eens een paar keer een noodstop, dan heb je kans dat het remverschil ook weg is.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:21 schreef gias het volgende:
[..]
pff, tja als je echt alles laat doen wordt het natuurlijk wel prijzig.
dingen zoals:kentekenlicht achter sproeier voor achterknipperlichtjes zijn wit, dus moeten vervangen worden door oranje
zijn toch zelf wel te maken. arbeidskosten zijn behoorlijk. en die tellen voor die kleine dingetjes extra hard mee.
Trekt de auto bij het remmen naar 1 kant? Zo niet? Dan is het niet geloofwaardig dat er een verschil van 30% in zit.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:21 schreef gias het volgende:
[..]
pff, tja als je echt alles laat doen wordt het natuurlijk wel prijzig.
dingen zoals:kentekenlicht achter sproeier voor achterknipperlichtjes zijn wit, dus moeten vervangen worden door oranje
zijn toch zelf wel te maken. arbeidskosten zijn behoorlijk. en die tellen voor die kleine dingetjes extra hard mee.
Vandaag 200 euro uitgegeven voor een grote beurt en APK viel mij 100% meequote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:05 schreef k_man het volgende:
Ik moest zojuist ook ruim 800 euro aftikken voor een grote beurt en apk.
Maar goed, da's dan wel voor een Mercedes SLK en niet voor een 205'je.
Bij een 205 bedoel je dan, neem ik aan? Want mij kost de grote beurt sowieso al ruim 350, zonder dat er iets aan de hand is.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:08 schreef Fugie het volgende:
grote beurt kost iets van 150 euro ofzo. Het zijn de dingen die tijdesn de beurt worden ontdekt en vervangen moeten worden. Dat verschilt natuurlijk per auto.
Dat lijkt me niet, eigenlijk. Oudere auto's zijn vaak simpeler en hebben minder onderhoudspunten, volgens mij. Dan zouden ze er ook minder lang mee bezig hoeven te zijn, zeker als je het combineert met een APK (wat veel mensen doen). Ik heb niet veel verstand van auto's, maar de standaarddingetjes die vervangen worden (vloeitstoffen, filters) zal toch wel per auto verschillen? Ik neem aan dat er meestal duurdere zooi in een duurdere auto wordt gedaanquote:Op vrijdag 29 juni 2007 21:50 schreef Fugie het volgende:
Grote beurt is toch onafhankelijk van het type auto ?
Nee natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 21:50 schreef Fugie het volgende:
Grote beurt is toch onafhankelijk van het type auto ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |