FOK!forum / Klaagbaak / ¤ 870 bij een grote beurt + APK
De Wouzeraardonderdag 28 juni 2007 @ 13:05
Net mijn auto weggebracht voor een grote beurt + APK. Er waren wat mankementjes gevonden, kosten: ¤870...

Maar verder zag ie er erg goed uit. Ja, fijn...

En ja, ik weet het, auto's zijn duur enzo, maar wilde gewoon even klagen.

Samenvatting:
Net mijn auto weggebracht voor een grote beurt + APK. Er waren wat mankementjes gevonden, kosten: ¤870...
Maar verder zag ie er erg goed uit. Ja, fijn...
En ja, ik weet het, auto's zijn duur enzo, maar wilde gewoon even klagen.
minkuukeldonderdag 28 juni 2007 @ 13:07
Dubbel
Chinlessdonderdag 28 juni 2007 @ 13:11
Zeikerd ... neem een auto van de zaak
De Wouzeraardonderdag 28 juni 2007 @ 13:13
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:11 schreef Chinless het volgende:
Zeikerd ... neem een auto van de zaak
Daar is dit topic toch voor?

En helaas deelt een universiteit geen auto's uit. Maar later als ik groot ben neem ik wel een echte baan.
Bastarddonderdag 28 juni 2007 @ 13:17
Ga dan ook NIET naar de echte dealer!!
Komakimodonderdag 28 juni 2007 @ 13:58
en zonder overleg om wat voor auto gaat het?
Devlinsectdonderdag 28 juni 2007 @ 13:59
Dan heb je je laten naaien! 870 EURO!
snellejelledonderdag 28 juni 2007 @ 13:59
de samenvatting is langer dan 't verhaal zelf
PiRANiAdonderdag 28 juni 2007 @ 14:01
altijd eerst ff kijken wat er aan de hand is
The_Terminatordonderdag 28 juni 2007 @ 14:01
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:05 schreef De Wouzeraar het volgende:
Er waren wat mankementjes gevonden, kosten: ¤870...
Hmm, vraag ik me af wat er aan mankeerde Overigens zou me het niets verbazen als minstens een kwart van dat bedrag alleen al voor de tijd is dat ze erbij hebben gezeten.
w00h00donderdag 28 juni 2007 @ 14:01
ik moet 200 e neer tellen voor een nieuw deel van de uitlaat. (106). Dat is pas schande!
Pronkdonderdag 28 juni 2007 @ 14:02
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:59 schreef snellejelle het volgende:
de samenvatting is langer dan 't verhaal zelf
Whatashockrdonderdag 28 juni 2007 @ 14:02
Nou vertel eens wat voor auto is het en hoe oud, en wat hebben ze er allemaal aan gedaan?
Komakimodonderdag 28 juni 2007 @ 14:05
volgens mij rijdt ts in een oude peugeot 205d

voor dat geld mochten ze m van mij houden
DAMHdonderdag 28 juni 2007 @ 14:05
kweet nog dat een bak had van 300roebels en toen vroeg die heaumeau 500 euri om vanalles en nog wat te repeareren, nahh zijn we naar een andere gegaan, waren we voor 45euri klaar,, echt dat hele apk is dikke maffia en oncontroleerbaar als de pest....gewoon geldklopperij
De Wouzeraardonderdag 28 juni 2007 @ 14:37
Peugeot 205 Generation 1.8D uit 1997

222.000 km

  • kentekenlicht achter
  • sproeier voor
  • achterknipperlichtjes zijn wit, dus moeten vervangen worden door oranje
  • in de voorremmen zit een verschil van 30%
  • in de draagarmen voor moeten de rubbers vervangen worden wegens te veel speling
  • brandstoffilter moest vervangen worden
  • profiel van voorbanden was te ondiep

    + grote beurt dus
  • De Wouzeraardonderdag 28 juni 2007 @ 14:41
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 14:05 schreef Komakimo het volgende:
    volgens mij rijdt ts in een oude peugeot 205d

    voor dat geld mochten ze m van mij houden
    Aan de andere kant, voor dat geld heb ik geen nieuwe auto.

    Die dingen zijn nogal gewild.
    geenaamdonderdag 28 juni 2007 @ 15:11
    Sinds wanneer noem je jouw vriendin "auto"?
    enlightenedwizzadonderdag 28 juni 2007 @ 15:34
    2 nieuwe banden dus, kan al aardig oplopen
    laat ze es met wat goedkopers komen
    Whatashockrdonderdag 28 juni 2007 @ 15:36
    Ist al gebeurd dan of is dit een prijsopgave? Officiele dealer ?
    Whatashockrdonderdag 28 juni 2007 @ 15:41
    Draagarm kost ¤93 per stuk, bandjes moet makkelijk kunnen voor ¤60 per stuk.
    Lampjes en filter eens een keer ¤20

    Volgens mij naaien ze je op die remmen en vervangen ze de hele bende inclusief nieuwe schijven en de rest.

    Ik zou gewoon naar een merkloze garage gaan en specifiek deze dingen laten vervangen, laat je je olie ook nog even verversen. Ben je voor minder dan de helft klaar.
    MouseOverdonderdag 28 juni 2007 @ 15:45
    870 euro, da's inderdaad een grote beurt
    janwdonderdag 28 juni 2007 @ 15:57
    een ford escort heb je goedkoper, inc nog een jaar keuring.
    heb je voor een jaar een "nieuwe auto", en ook nog goedkoper
    casejunkiedonderdag 28 juni 2007 @ 16:03
    Me ouders hadden vorige maand een leuke grote beurt.

    Het was een 90.000km grote beurt, dus:

    Nieuwe distributieriem
    Nieuwe spanrol
    Overal nieuwe vloeistoffen (motor, versnellingsbak, remvloeistof, koelvloeistof enz.)
    Nieuwe filters
    Nieuwe bougies (zijn f*cking dure bij hun)

    Verder was er mis:
    2 nieuwe bandjes (bridestone's)
    Nieuwe bougieskabels (auto had moeite met trekken bij onderuit de toeren dus klopt)

    En dan nog het arbeidsloon.

    Alles bij elkaar 1243,- euro. Allemaal orginele onderdelen en bij de echte dealert

    Toen zei ik dat ik het voor rond de 600,- met veel plezier voor ze had gedaan waren ze niet blij mee
    Biogardedonderdag 28 juni 2007 @ 17:06
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 15:11 schreef geenaam het volgende:
    Sinds wanneer noem je jouw vriendin "auto"?
    Ah, vroeg me al af waar onze FOK!-clown was
    Kwarkiedonderdag 28 juni 2007 @ 17:09
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 17:06 schreef Biogarde het volgende:

    [..]

    Ah, vroeg me al af waar onze FOK!-clown was
    Ah, vroeg me al af waar onze Mongolen-Mod was
    Biogardedonderdag 28 juni 2007 @ 17:24
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 17:09 schreef Kwarkie het volgende:

    [..]

    Ah, vroeg me al af waar onze Mongolen-Mod was
    Aahw

    Nu weer lief posten.

    Hebben we gehad. Graag ontopic.
    Pascal86donderdag 28 juni 2007 @ 17:38
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 16:03 schreef casejunkie het volgende:
    Me ouders hadden vorige maand een leuke grote beurt.

    Het was een 90.000km grote beurt, dus:

    Nieuwe distributieriem
    Nieuwe spanrol
    Overal nieuwe vloeistoffen (motor, versnellingsbak, remvloeistof, koelvloeistof enz.)
    Nieuwe filters
    Nieuwe bougies (zijn f*cking dure bij hun)

    Verder was er mis:
    2 nieuwe bandjes (bridestone's)
    Nieuwe bougieskabels (auto had moeite met trekken bij onderuit de toeren dus klopt)

    En dan nog het arbeidsloon.

    Alles bij elkaar 1243,- euro. Allemaal orginele onderdelen en bij de echte dealert

    Toen zei ik dat ik het voor rond de 600,- met veel plezier voor ze had gedaan waren ze niet blij mee
    Alfa romeo?
    geenaamdonderdag 28 juni 2007 @ 17:41
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 17:06 schreef Biogarde het volgende:

    [..]

    Ah, vroeg me al af waar onze FOK!-clown was
    Ontopic: Balen Joh. Dat is best wel wat geld.
    De Wouzeraardonderdag 28 juni 2007 @ 17:56
    Ach ja, maar ik ga niet bezuinigen op de veiligheid van mijn auto. Ze zijn er nu mee bezig dus. Twee nieuwe banden + grote beurt lopen al aardig op. Tel de rest er bij op en het lijkt wel aardig te kloppen.

    Shit happens, en in 400 km per week fietsen heb ik niet zo'n zin.
    Nnelisdonderdag 28 juni 2007 @ 18:00
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 17:56 schreef De Wouzeraar het volgende:
    Ach ja, maar ik ga niet bezuinigen op de veiligheid van mijn auto. Ze zijn er nu mee bezig dus. Twee nieuwe banden + grote beurt lopen al aardig op. Tel de rest er bij op en het lijkt wel aardig te kloppen.

    Shit happens, en in 400 km per week fietsen heb ik niet zo'n zin.
    Post de factuur eens als ze klaar zijn, dan kunnen we ff bepalen of je genaaid bent
    Komakimodonderdag 28 juni 2007 @ 18:25
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 18:00 schreef Nnelis het volgende:

    [..]

    Post de factuur eens als ze klaar zijn, dan kunnen we ff bepalen of je genaaid bent
    hoeft niet, dat weten we nu al
    Nnelisdonderdag 28 juni 2007 @ 18:44
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 18:25 schreef Komakimo het volgende:

    [..]

    hoeft niet, dat weten we nu al
    Hij hoeft helemaal niet genaaid te worden, als er een distributieriem bijzit is het al een stuk geloofwaardiger....
    De Wouzeraardonderdag 28 juni 2007 @ 21:02
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 18:44 schreef Nnelis het volgende:

    [..]

    Hij hoeft helemaal niet genaaid te worden, als er een distributieriem bijzit is het al een stuk geloofwaardiger....
    Maar die zit er niet bij
    RealZeusdonderdag 28 juni 2007 @ 21:03
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 14:37 schreef De Wouzeraar het volgende:
    Peugeot 205 Generation 1.8D uit 1997

    222.000 km


  • in de voorremmen zit een verschil van 30%
  • in de draagarmen voor moeten de rubbers vervangen worden wegens te veel speling

  • profiel van voorbanden was te ondiep

    + grote beurt dus
  • Dit doet het 'em, uiteraard in combinatie met dat torenhoge arbeidsloon.
    RealZeusdonderdag 28 juni 2007 @ 21:06
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 18:44 schreef Nnelis het volgende:

    [..]

    Hij hoeft helemaal niet genaaid te worden, als er een distributieriem bijzit is het al een stuk geloofwaardiger....
    Twee nieuwe banden zal ongeveer 140 euro zijn.
    Nieuwe remblokken en schijven rond de 160.
    ,waarschijnlijk moet er ook een remzuiger worden gereviseerd (want hij had een verschil), dan ben je ook zo weer 60 euro verder.

    En ik heb geen idee wat die rubbers kosten, maar het uurloon zal niet mals zijn.

    En een distributieriem voor een 205 diesel kost geen ruk, ik was destijds inclusief montage 189 euro kwijt.
    Metalfreakvrijdag 29 juni 2007 @ 10:48
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 17:56 schreef De Wouzeraar het volgende:
    Ach ja, maar ik ga niet bezuinigen op de veiligheid van mijn auto. Ze zijn er nu mee bezig dus. Twee nieuwe banden + grote beurt lopen al aardig op. Tel de rest er bij op en het lijkt wel aardig te kloppen.
    Uhhh, ik had 16" Toyo banden (A-merk) voor nog geen 50 euro per stuk... Zo duur hoeven banden ook weer niet te zijn, tenzij je ze bij de dealer koopt, daar ben je voor banden standaard 2x zo duur uit als bij een normale bandenspecialist... Je bent in elk geval flink genaaid!
    Gunnervrijdag 29 juni 2007 @ 10:52
    tsjah, join the club

    Gister 450 euro kwijt voor een Longlife beurt bij de VW stealert, das dan wel inclusief alle filters, nieuwe remvloeistof en 5 liter Longlife olie a 20 euro de liter.

    Je moet wat voor je karretje over hebben.
    Hyperdudevrijdag 29 juni 2007 @ 10:55
    ¤870 voor een 10 jaar oude 205?


    Geet altijd aan dat je ze je bellen bij een bepaald bedrag. Nu moet je nog 10 jaar in dat oude kreng rijden om het terug te verdienen!
    OxygeneFRLvrijdag 29 juni 2007 @ 10:59
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 13:05 schreef De Wouzeraar het volgende:
    Net mijn auto weggebracht voor een grote beurt + APK. Er waren wat mankementjes gevonden, kosten: ¤870...

    Maar verder zag ie er erg goed uit. Ja, fijn...

    En ja, ik weet het, auto's zijn duur enzo, maar wilde gewoon even klagen.

    Samenvatting:
    Net mijn auto weggebracht voor een grote beurt + APK. Er waren wat mankementjes gevonden, kosten: ¤870...
    Maar verder zag ie er erg goed uit. Ja, fijn...
    En ja, ik weet het, auto's zijn duur enzo, maar wilde gewoon even klagen.
    Kwikfit?
    Gunnervrijdag 29 juni 2007 @ 11:02
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 17:56 schreef De Wouzeraar het volgende:
    Ach ja, maar ik ga niet bezuinigen op de veiligheid van mijn auto. Ze zijn er nu mee bezig dus. Twee nieuwe banden + grote beurt lopen al aardig op. Tel de rest er bij op en het lijkt wel aardig te kloppen.

    Shit happens, en in 400 km per week fietsen heb ik niet zo'n zin.
    Maar wat vervangen ze nu allemaal dat je er alsnog 870 voor moet betalen, want ik vind het nogal veel gezien de 'mankementen'
    De Wouzeraarvrijdag 29 juni 2007 @ 11:25
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 10:55 schreef Hyperdude het volgende:
    ¤870 voor een 10 jaar oude 205?


    Geet altijd aan dat je ze je bellen bij een bepaald bedrag. Nu moet je nog 10 jaar in dat oude kreng rijden om het terug te verdienen!
    Over 2 jaar verkoop ik hem voor een mooi bedragje
    De Wouzeraarvrijdag 29 juni 2007 @ 11:26
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 11:02 schreef Gunner het volgende:

    [..]

    Maar wat vervangen ze nu allemaal dat je er alsnog 870 voor moet betalen, want ik vind het nogal veel gezien de 'mankementen'
    Staat al ergens in dit topique.
    CodeCastervrijdag 29 juni 2007 @ 11:37
    Och, zo heb ik eens een rekening van ruim 800 gulden moeten betalen voor het vervangen van een onderdeeltje wat het voltage van de 'dynamo' (of hoe heet die spoel waar je vliegwiel omheen draait) van m'n scooter onder de 12 volt hield.

    Het onderdeel zelf was 45 gulden, de lampjes die waren vervangen (gesprongen door te hoog voltage) kostten bij elkaar zo'n 20 gulden, en nog wat andere kleine onderdeeltjes en een uur of wat montagetijd. En, omdat ik een vrij onbekend merk scooter had (Maico), heeft die eikel 5 uur à 80 gulden "opzoek uren" gedeclareerd, omdat 'ie het vervangende onderdeel niet kon vinden. Uiteindelijk, toen het ding een maand later weer stuk was bleek dat 'ie er een imitatieversie opgezet had, die overal verkrijgbaar en universeel toepasbaar was.

    Klacht: reparateurs die je afzetten.
    OxygeneFRLvrijdag 29 juni 2007 @ 11:40
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 11:37 schreef CodeCaster het volgende:
    Och, zo heb ik eens een rekening van ruim 800 gulden moeten betalen voor het vervangen van een onderdeeltje wat het voltage van de 'dynamo' (of hoe heet die spoel waar je vliegwiel omheen draait) van m'n scooter onder de 12 volt hield.

    Het onderdeel zelf was 45 gulden, de lampjes die waren vervangen (gesprongen door te hoog voltage) kostten bij elkaar zo'n 20 gulden, en nog wat andere kleine onderdeeltjes en een uur of wat montagetijd. En, omdat ik een vrij onbekend merk scooter had (Maico), heeft die eikel 5 uur à 80 gulden "opzoek uren" gedeclareerd, omdat 'ie het vervangende onderdeel niet kon vinden. Uiteindelijk, toen het ding een maand later weer stuk was bleek dat 'ie er een imitatieversie opgezet had, die overal verkrijgbaar en universeel toepasbaar was.

    Klacht: reparateurs die je afzetten.
    Dus jij natuurlijk eisen dat je dat soort kosten niet hoefde te betalen omdat dat onkunde van het personeel is...
    CodeCastervrijdag 29 juni 2007 @ 11:42
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 11:40 schreef OxygeneFRL het volgende:

    [..]

    Dus jij natuurlijk eisen dat je dat soort kosten niet hoefde te betalen omdat dat onkunde van het personeel is...
    Wist ik veel, ik was 16.
    #ANONIEMvrijdag 29 juni 2007 @ 11:45
    Auto's zijn wegwerpvoorwerpen, je koopt zo'n stuk blik met jaar Apk voor weinig en probeer 't volgend jaar nieteens.
    OxygeneFRLvrijdag 29 juni 2007 @ 11:45
    Dynamo en vliegwiel hebben niets met elkaar te maken hoor.
    CodeCastervrijdag 29 juni 2007 @ 11:48
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 11:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
    Dynamo en vliegwiel hebben niets met elkaar te maken hoor.
    Het is een koperen spoel, waar een vliegwiel met daarin magneten omheen draaide, omdat dat vliegwiel aan m'n krukas was bevestigd. En toevallig wekt dat stroom op.
    De Wouzeraarvrijdag 29 juni 2007 @ 11:51
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 11:45 schreef schvvmert het volgende:

    Auto's zijn wegwerpvoorwerpen, je koopt zo'n stuk blik met jaar Apk voor weinig en probeer 't volgend jaar nieteens.
    Als ik >400 km per week rij, izit ik toch liever in een goede en veilige auto.

    Voor de rest natuurlijk met je eens. Alhoewel een wat nieuwere auto net iets mooier oogt.
    Captain_Fabulousvrijdag 29 juni 2007 @ 12:14
    Ik heb 2 jaar geleden een auto gekocht voor 950 euri, tot nu toe twee APK's gehad:
    1ste: voorremmen compleet vervangen, de schijven waren zo dun als papier, lager stuk maar verder vrij aardig: 450 euro ongeveer
    paar maanden geleden:
    klevende achterrem, gast in draagbalk dichtlassen en nog wat kleine dingen + olie en filter vervangen: ong 350

    Dus het kost telkens een paar centen, maar ik weet tenminste zeker dat de remmen nog goed voor elkaar zijn. En ondanks de APK ben ik daar bij een andere goedkope ocasion dus niet zo zeker van, aangezien de eerste APK bij deze gelijk remmen vervangen moesten worden!

    Moet binnenkort wel de distributiesnaar vervangen denk ik (of rsisoco nemen dat ie knapt, maar dan kan je die auto helemaal weggooien), en luchtfiler wordt het ook wel tijd voor. Iik heb ook problemen met optrekken uit lage toerentallen, dus als ik 1 van de vorige posten eens lees zou ik de bougiekabels wel eens mogen vervangen? Lijkt me niet zo moeilijk eigenlijk...
    #ANONIEMvrijdag 29 juni 2007 @ 12:19
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 11:51 schreef De Wouzeraar het volgende:

    [..]

    Als ik >400 km per week rij, izit ik toch liever in een goede en veilige auto.

    Voor de rest natuurlijk met je eens. Alhoewel een wat nieuwere auto net iets mooier oogt.
    Iedereen zit tegenwoordig in zo'n goede en veilige auto, die zijn wel weer wat zwaarder en knallen wat harder tegenelkaar.


    In mijn veel minder stevige budget ding ga ik zulke confrontaties 't liefst uit de weg
    De Wouzeraarvrijdag 29 juni 2007 @ 12:24
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 12:19 schreef schvvmert het volgende:

    [..]

    Iedereen zit tegenwoordig in zo'n goede en veilige auto, die zijn wel weer wat zwaarder en knallen wat harder tegenelkaar.


    In mijn veel minder stevige budget ding ga ik zulke confrontaties 't liefst uit de weg
    Mijn Peugeot 205 zal ook wel niet zo heel veel botsingen overleven.

    Maar toch vind ik het op zich wel handig dat als ik mijn rem indruk ik niet veel later ook stil sta. En als ik het stuur draai dat de auto niet rechtdoor gaat. Dat soort dingen.
    Captain_Fabulousvrijdag 29 juni 2007 @ 12:26
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 12:24 schreef De Wouzeraar het volgende:

    [..]
    handig dat als ik mijn rem indruk ik niet veel later ook stil sta. En als ik het stuur draai dat de auto niet rechtdoor gaat.
    Het helpt wel in het vermijden van het raken van ander verkeer als aan die voorwaarden voldaan wordt ja