Ook op GeenStijl staat er een stukje over. "geef ze een vinger...", inderdaad.quote:Woensdag 27 juni 2007 - ETTEN-LEUR - "Wij gaan niet weg voordat duidelijk is waarom zij wel een huis hebben toegewezen gekregen!".
Dat zeggen Ella Kilar, Yasin Mohammed, Muzafer Hodzic en Sozeyediu, asielzoekers in het opvangcentrum in Etten-Leur. Zij hebben geen huis gekregen in Etten-Leur. Acht andere families hebben van de gemeente gehoord dat zij grote kans hebben daarvoor wel in aanmerking te komen. Kilar en de anderen twijfelen zeer of de gemeente de criteria juist heeft toegepast. Kilar: "Ons is verteld dat je onder de pardonregeling moet vallen, dat je kinderen hier naar de middelbare school moeten gaan en hoe langer in Nederland je bent, hoe hoger je op de lijst staat. Ook tellen psychische en medische zaken mee. Wij voldoen aan alle eisen, meer nog dan de families die nu een huis hebben gekregen. We wensen iedereen alle goeds, maar het moet wel eerlijk gaan. Daarom willen we weten waarom zij deze huizen hebben gekregen en wij niet!"
Kilar moet vrijdag met haar gezin verhuizen naar Vught. "Daar krijgen we één kamer waar ik, mijn man en onze twee kinderen in moeten wonen! Ze mogen politie en alles sturen, wij gaan hier niet weg!"
Kilar krijgt bijval van Muzafer Hodzic: "Die acht gezinnen kennen elkaar allemaal erg goed. Zes komen er uit Joegoslavië en twee uit Armenië. Is dat toeval? Wie heeft die lijst gemaakt en waar is dan op gelet?". Hoe de lijst met acht gezinnen die als eerste in aanmerking komen voor een huis in Etten-Leur is samengesteld, daar kan de gemeente nog niet veel uitspraken over doen.
Wethouder Theo Vaes (PvdA) bevestigt dat er inderdaad een voorlopige lijst is gemaakt met daarop acht gezinnen. Zij hebben van de gemeente te horen gekregen dat er 'een grote kans bestaat dat zij snel in aanmerking komen voor een huis in Etten- Leur'.
Vaes: "We hebben een eerste indicatie gemaakt." De wethouder hoopt volgende week al deze gezinnen een huis te kunnen aanbieden. Volgens Vaes is bij de samenstelling van deze conceptlijst vooral gelet op gezinssamenstelling, de band met Etten-Leur en de medische en psychische zaken. Hij begrijpt dat de emoties bij de gezinnen die buiten de boot zijn gevallen hoog oplopen.
"Zo'n lijst samenstellen is altijd een lastige afweging. Hoe deze precies is samengesteld, daar kan ik nu geen verdere uitspraken over doen. Maar alle gezinnen krijgen een brief en een gesprek waarin duidelijk de procedure wordt aangegeven en krijgen zo volledig mogelijke informatie over hun status", zegt Vaes.
Alle gezinnen die nu op het asielzoekerscentrum in Etten-Leur verblijven, moeten vrijdag naar het COA-terrein in Vught verhuizen. De IND zal vervolgens beoordelen wie definitief in aanmerking komt voor de generaal pardon-regeling.
Gezinnen die nu nog geen huis in Etten-Leur kunnen krijgen, maar dit wel graag willen, hebben dan de mogelijkheid om, zodra hun status bekend is, via de reguliere wachtlijsten een huurhuis te bemachtigen.
Asielzoekers met een permanente verblijfsstatus moeten dan binnen twee jaar door een gemeente worden gehuisvest.
Inderdaad. Maar wat gewoon ronduit belachleijk is is dat dergelijke families alles lekker door de overheid gefinancierd krijgen. Ze krijgen lekker een huis zonder, in tegenstelling tot andere mensen in dit land, soms jarenlang op een wachtlijst te staan, ze hebben al een inkomen zonder dat ze daarvoor moeten werken terwijl normale mensen er een fulltime werkweek voor moeten draaien, en noem maar op.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:49 schreef _Qmars_ het volgende:
Dikke boehoe enzo .... wees blij dat je hier mag wonen ..
Wat is nou het probleem? Dat ze iets krijgen? Of dat ze, nadat ze in hun ogen onjuist behandeld zijn, hun gelijk proberen te krijgen?quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:51 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar wat gewoon ronduit belachleijk is is dat dergelijke families alles lekker door de overheid gefinancierd krijgen. Ze krijgen lekker een huis zonder, in tegenstelling tot andere mensen in dit land, soms jarenlang op een wachtlijst te staan, ze hebben al een inkomen zonder dat ze daarvoor moeten werken terwijl normale mensen er een fulltime werkweek voor moeten draaien, en noem maar op.
Het probleem is dat ze zo veel voorrang met dingen krijgen in tegenstelling tot de normale, hardwerkende persoon in dit land. Waarom worden voor dit soort mensen altijd uitzonderingen gemaakt? Waarom krijgt zo'n gezin in een tijd van een paar weken een woning terwijl ik er jaren op moet wachten?quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Wat is nou het probleem? Dat ze iets krijgen? Of dat ze, nadat ze in hun ogen onjuist behandeld zijn, hun gelijk proberen te krijgen?
En doen ze dat wel, dat zijn het 'vuile zwartwerkersquote:Op donderdag 28 juni 2007 13:08 schreef Tuvai.net het volgende:
Komt nog eens bij dat dit soort mensen nou niet bepaald carriéremensen zijn die de dag na aankomst al een baan gaan zoeken.
Een inkomen? Nauwelijks. Denk je nou echt dat het zo'n pretje is om in een asielzoekerscentrum op elkaars lip te zitten en nauwelijks financiële middelen te hebben? Bedenk wel dat het gaat om mensen wiens enige 'misdaad' is dat ze hier asiel hebben aangevraagd.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:51 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar wat gewoon ronduit belachleijk is is dat dergelijke families alles lekker door de overheid gefinancierd krijgen. Ze krijgen lekker een huis zonder, in tegenstelling tot andere mensen in dit land, soms jarenlang op een wachtlijst te staan, ze hebben al een inkomen zonder dat ze daarvoor moeten werken terwijl normale mensen er een fulltime werkweek voor moeten draaien, en noem maar op.
Mee eens. Dat is niet het probleem.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:16 schreef retteketet het volgende:
Wat een gelul, zeg. Het is toch zeker niet minder dan normaal dat asielzoekers die nadat ze uit het asielzoekerscentrum mogen geen woonruimte meer hebben voorrang hebben boven autochtonen die ofwel al een woning hebben en graag een nieuwe willen, ofwel thuis wonen?
Euh, ik sta inmiddels al een jaar op de wachtlijst, en bji de woningvereniging word me verteld dat het nog minimaal een jaar gaat duren eer ik iets heb. Een wachtlijst van minimaal 2 jaren dus, in Sittard nota bene. M'n zus staat in Utrecht ingeschreven, en die heeft een wachtlijst van minimaal 3½ jaar.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:
De vergelijking gaat natuurlijk niet op. Jij hebt een vaste verblijfplaats, gezien je leeftijd mogelijk bij je ouders, asielzoekers hebben dat niet. Nederlandse (hardwerkende) gezinnen krijgen ook aanzienlijk sneller een woning als ze mogelijk op straat komen te staan. Moet dat ook maar niet meer gebeuren, omdat jij ook lang op een huis moet wachten?
Ja euh, hun worden toch niet gedwongen om hierheen te komen, of wel? Ze komen hier op hun eigen verantwoordelijkheid naar toe. En al zit je in een asielzoekerscentrum, wat behoudt je om een baan te gaan zoeken en te werken voor je centen? Dat moet ik ook, ik krijg geen woninkje en maandloon van de overheid door de hele dag geen flikker uit te voeren, en te klagen hoe 'zielig' ik wel niet ben, hoor.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:17 schreef retteketet het volgende:
[..]
Een inkomen? Nauwelijks. Denk je nou echt dat het zo'n pretje is om in een asielzoekerscentrum op elkaars lip te zitten en nauwelijks financiële middelen te hebben? Bedenk wel dat het gaat om mensen wiens enige 'misdaad' is dat ze hier asiel hebben aangevraagd.
Beweeg je eens wat vaker in de maatschappij, jongen. Je hebt een totaal verkeerd beeld van de situatie van asielzoekers.
Een vinger kunnen ze best van me krijgen, een hele dikke ook.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:46 schreef Tuvai.net het volgende:
http://www.bndestem.nl/ettenleur/article1576691.ece
[..]
Ook op GeenStijl staat er een stukje over. "geef ze een vinger...", inderdaad.![]()
Gemeente Ettenleur zegt : "HOP!"quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:46 schreef Tuvai.net het volgende:
http://www.bndestem.nl/ettenleur/article1576691.ece
[..]
Ook op GeenStijl staat er een stukje over. "geef ze een vinger...", inderdaad.![]()
quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:27 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Gemeente Ettenleur zegt : "HOP!"
[afbeelding]
Omdat deze mensen onder de OUDE vreemdelingenwet vielen, en dus al zeker sinds 2001 in NL zijn.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:26 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Waarom moet die asielzoeker persé nu hierheen komen en meteen een woning krijgen? Waarom word die asielzoeker niet op een wachtlijst gezet, net zoals ik en alle andere mensen? Dáár gaat het om.
[..]
De kolenmijnen in Limburg?quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:32 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Omdat deze mensen onder de OUDE vreemdelingenwet vielen, en dus al zeker sinds 2001 in NL zijn.
Ok, stel je zet ze op een wachtlijst... Waar moet men in die tijd wonen?
In hun eigen land, en pas naar Nederland laten komen voor hun huisje zodra ze netjes op die wachtlijst hebben gestaan en aan de beurt zijn. Zoals ieder ander persoon die zich hier voor een huisje inschrijft dat moet.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:32 schreef Xtreem het volgende:
Ok, stel je zet ze op een wachtlijst... Waar moet men in die tijd wonen?
Hoi. Lees je 'ns in. Deze mensen zijn als sinds 2001 in Nederland. Lijkt 6 jaar wachtlijst je genoeg?quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:36 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
In hun eigen land, en pas naar Nederland laten komen voor hun huisje zodra ze netjes op die wachtlijst hebben gestaan en aan de beurt zijn. Zoals ieder ander persoon die zich hier voor een huisje inschrijft dat moet.
Zolang je als asielzoeker in een asielzoekerscentrum zit mág je niet eens werken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:26 schreef Tuvai.net het volgende:
Ja euh, hun worden toch niet gedwongen om hierheen te komen, of wel? Ze komen hier op hun eigen verantwoordelijkheid naar toe. En al zit je in een asielzoekerscentrum, wat behoudt je om een baan te gaan zoeken en te werken voor je centen? Dat moet ik ook, ik krijg geen woninkje en maandloon van de overheid door de hele dag geen flikker uit te voeren, en te klagen hoe 'zielig' ik wel niet ben, hoor.
En dat doen ze dus wel.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:39 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ze moeten niet zeiken dat ze in het verkeerde dorp terecht zijn gekomen.
Teleurgesteld asielzoekersgezinquote:Op donderdag 28 juni 2007 13:26 schreef Tuvai.net het volgende:
wat behoudt je om een baan te gaan zoeken en te werken voor je centen?
Exact. En daar schop ik dus tegenaan.quote:
Ga je dit plaatje nou overal plaatsen? Ik zie het zeker al voor de tweede keer, deze week...quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:27 schreef desiredbard het volgende:
[afbeelding]
Ja, een goede toevoeging aan het topic, die ter plekke verzonnen kutconclusie in jouw post!quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Teleurgesteld asielzoekersgezin
Beter lezen.
Eerst was het leuk dat plaatje. Maar nu niet meer.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:27 schreef desiredbard het volgende:
[..]
[afbeelding]
Het is geen ter plekke verzonnen kutconclusie. Maar dank je.quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:15 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ja, een goede toevoeging aan het topic, die ter plekke verzonnen kutconclusie in jouw post!
Vooral omdat het over Armeniers en ex-joegoslaven gaat. De kans dat dat christenen zijn is best wel groot.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:27 schreef desiredbard het volgende:
[..]
[afbeelding]
Die 48 uur hebben jou ook niks wijzer gemaakt he?quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vooral omdat het over Armeniers en ex-joegoslaven gaat. De kans dat dat christenen zijn is best wel groot.
Ga je dat plaatje nu in ieder topic over buut'nlaanders posten? Je bent zelf ook een buitenlander.
Eh....het zijn dus waarschijnlijk christenen? De meeste Armeniers hier zijn christenen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:37 schreef buachaille het volgende:
Ik denk dat ze verontwaardigd zijn omdat ze een huis krijgen dat niet volgens de islamitische regels gebouwd is. Man moet immers bezoek kunnen ontvangen dat de vrouw niet te zien krijgt. In huizen die volgens deze regels gebouwd zijn moet de vrouw zich van haar eigen verblijf naar de keuken kunnen begeven zonder dat visite haar te zien kan krijgen.
Neuh.quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die 48 uur hebben jou ook niks wijzer gemaakt he?![]()
en deze mensen is al meerdere keren door een rechter verteld dat ze geen enkele kans maken op een verblijfsvergunning omdat ze niet aan de eisen voldoen. Maar ja beetje dikke boehoe roepen en de PvdA, CDA, SP en Groen Links tekenen wel voor het generaal pardon waardoor dit jaar waarschijnlijk weer iedereen asiel aanvraagt en lekker blijft zitten want je na een paar jaar krijg je toch wel een verblijfsvergunning.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:39 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Hoi. Lees je 'ns in. Deze mensen zijn als sinds 2001 in Nederland. Lijkt 6 jaar wachtlijst je genoeg?
Ze moeten niet zeiken dat ze in het verkeerde dorp terecht zijn gekomen.
Er zijn wachtlijsten voor containerwoningen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat ik trouwens wel apart vind is dat ineens toewijzen van huizen. Nogal oneerlijk tegenover autotochtone inwoners die ook wachten. Een tussenoplossing moet gezocht worden. Er zijn al erg goed lopende projecten met containerwoningen voor studenten. Goedkoop en snel te bouwen, en ze voldoen aan alle standaarden voor leefcomfort. Stop daar dan een groep toegewezen asielzoekers weg, waarna ze netjes en eerlijk op de wachtlijst gezet worden
De legitimiteit van het generaal pardon heeft hier niets mee te maken...quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:45 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
en deze mensen is al meerdere keren door een rechter verteld dat ze geen enkele kans maken op een verblijfsvergunning omdat ze niet aan de eisen voldoen. Maar ja beetje dikke boehoe roepen en de PvdA, CDA, SP en Groen Links tekenen wel voor het generaal pardon waardoor dit jaar waarschijnlijk weer iedereen asiel aanvraagt en lekker blijft zitten want je na een paar jaar krijg je toch wel een verblijfsvergunning.
Nee. Die andere 8 zijn dat en degene uit de OP niet.quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Eh....het zijn dus waarschijnlijk christenen? De meeste Armeniers hier zijn christenen.
Of het zijn moslims die innig bevriend zijn met christenen. Niks fundamentalisten.
Maar die kunnen echt razendsnel worden gebouwd. In een paar weken tijd kan er een complete miniwijk neergezet worden.quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:48 schreef Gabry het volgende:
Er zijn wachtlijsten voor containerwoningen.
Ik vind het niet raar dat gezinnen met kinderen zonder huis bovenaan de wachtlijst komen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat ik trouwens wel apart vind is dat ineens toewijzen van huizen. Nogal oneerlijk tegenover autotochtone inwoners die ook wachten. Een tussenoplossing moet gezocht worden. Er zijn al erg goed lopende projecten met containerwoningen voor studenten. Goedkoop en snel te bouwen, en ze voldoen aan alle standaarden voor leefcomfort. Stop daar dan een groep toegewezen asielzoekers weg, waarna ze netjes en eerlijk op de wachtlijst gezet worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |