Het was bij ons afgelopen donderdag!
Alle ouders zaten in de zaal en wij (de examenleerlingen) kwamen onder luid applaus binnen
Eerst praatte mijn coordinator een introductie aan elkaar,
vervolgens kwam de sectordirecteur met het nodige Gristelijke gelul
Toen kwamen de mentoren. De eerste mentor was saai, vertelde alleen een anekdotisch algemeen verhaaltje om vervolgens te vertellen over de vervolgopleidingen van ieder individu uit zijn klas en ze hun diploma uit te reiken
Daarna kwam mijn mentor. Ze had een glazen bol waarmee ze in de toekomst kon kijken. (zo waren haar woorden) Ze begon heel tof over ons als klas te vertellen (zonder langdradig- en saaiheid) en toen kwam de 'bol' eraan te pas. Bleek ze te hebben gephotoshopt en van iedere leerling een foto in toekomst perspectief te hebben geplaatst. Zo was er een jongen uit mijn klas met politieke ambities die ze had afgebeeld als premier naast de koningin en mij beeldde ze af als schrijver op de achterflap van een boek.
Iedere leerling moest bij zijn eigen foto naar voren komen en de zaal in kijken terwijl ze een kort verhaaltje vertelde over zijn/haar kwaliteiten, talenten, mogelijkheden en toekomst (allemaal op een hele leuke manier)
Daarna feliciteerde ze je en kon je de leraren, die in halve cirkel opgesteld achter het spreekgestoelte zaten, langs om felicitaties, cadeaus en je diploma te ondertekenen en in ontvangst te nemen.
Vervolgens kwamen er nog 2 mentoren, die best saai waren weer.
Daarna kwam er een muziekcorps binnen en moesten we opstaan en werd er nogmaals geklapt voor ons.
Vervolgens ging het muziekcorps naar buiten, moesten wij erachteraan en de rest moest blijven zitten. We stelden ons op in een lange rij op het gras en toen moest iedereen alle geslaagden langs om te feliciteren. Toen dat rond was gingen we naar de aula om wat te drinken en een taartje of cakeje te eten (waar ook erg veel zorg aan was besteed)
Kortom: Héél erg tof! En super dat mn mentrix er zóveel tijd aan heeft besteed
[ Bericht 0% gewijzigd door Blank_Infinity op 01-07-2007 02:50:51 ]
Wie het verleden te stijf tegen zich aanklemt heeft geen ruimte voor de toekomst