Nederlandse jeugd? Wat doe je als die weggekocht worden zoals nu gebeurt?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 02:25 schreef Radegast het volgende:
[..]
Daarom moeten Nederlandse ploegen zich ook op de jeugd richten.
Als het de winnaar had geweest wel ja, maar Espanyol is gewoon een zeer grijze muis in voetballand.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 02:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vagner love is gewoon een goede spits en Fred is geblesseerd.
Naar een club gaan die de UEFA cup finale speelde is inderdaad niet verkeerd
Je doelt op Van Aanholt van PSV,Bruma van Feyenoord die nu naar Chelsea vertrekken? Die kun je over twee jaar terughalen als hun Engelse avontuur mislukt is en ze op tochtige regenachtige veldjes reservewedstrijdjes staan te voetballen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 02:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nederlandse jeugd? Wat doe je als die weggekocht worden zoals nu gebeurt?
Dat komt dan ook omdat het voetbal enorm is veranderd, en het Oosten niet meekon met de enorme stroomversnelling die het Westen meemaakte. Sinds een ruime 15 jaar zit daar nu ook geld bij particulieren, en die steken het de laatste jaren steeds meer in voetbal. Je kan niet verwachten dat ze dat 1-2-3 net zo op poten hebben als Westerse clubs.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 02:51 schreef Chivu het volgende:
[..]
Als het de winnaar had geweest wel ja, maar Espanyol is gewoon een zeer grijze muis in voetballand.
Nogmaals, mijn visie is dat de Oost-Europese clubs wel veel meer geld hebben dan de Nederlandse, maar er gewoon veel te weinig mee doen. Ze kopen maar heel oppertunistisch elke Zuid-Amerikaan die z'n kop boven het maaiveld uit steekt en hopen dat het een wereldtopper is. Gezien de moeite die het spelers die die kant optrekken kost om uiteindelijk in een grote Europese competitie (of beter nog, voor een grote Europese club) te spelen, kan ik niet anders dan concluderen dat ze daar gewoon niet al te veel voetbalverstand bezitten. Ik ken geen enkele wereldtopper die ooit in een land ten oosten van Italie heeft gebivakkeerd.
Al die namen die ik opnoemde en in Rusland of Oekraine spelen zouden gewoon bij alle 4 de Nederlandse topploegen in de basis staanquote:Op zaterdag 30 juni 2007 02:51 schreef Chivu het volgende:
[..]
Als het de winnaar had geweest wel ja, maar Espanyol is gewoon een zeer grijze muis in voetballand.
Nogmaals, mijn visie is dat de Oost-Europese clubs wel veel meer geld hebben dan de Nederlandse, maar er gewoon veel te weinig mee doen. Ze kopen maar heel oppertunistisch elke Zuid-Amerikaan die z'n kop boven het maaiveld uit steekt en hopen dat het een wereldtopper is. Gezien de moeite die het spelers die die kant optrekken kost om uiteindelijk in een grote Europese competitie (of beter nog, voor een grote Europese club) te spelen, kan ik niet anders dan concluderen dat ze daar gewoon niet al te veel voetbalverstand bezitten. Ik ken geen enkele wereldtopper die ooit in een land ten oosten van Italie heeft gebivakkeerd.
Heel hard huilen. Tot op heden valt het wel mee, Van Aanholt is naar mijn weten een van de eerste jonge jongens die zonder aanleiding is vertrokken naar een buitenlandse club. Sergio de Windt en Jeffrey Hoogervorst gingen hem voor, en die knakker van Heerenveen (van den Berg?). Voor die tijd waren het veelal jongens die door hun mentaliteit werden afgewezen of niet langer voldeden.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 02:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nederlandse jeugd? Wat doe je als die weggekocht worden zoals nu gebeurt?
Dat geldt natuurlijk over en weer. Het grootste gedeelte van de namen in de selecties van Ajax en PSV zouden in de basis staan bij veel van de ploegen die zulke spelers aan kunnen trekken.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 03:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Al die namen die ik opnoemde en in Rusland of Oekraine spelen zouden gewoon bij alle 4 de Nederlandse topploegen in de basis staan
De toekomstige wetten die Platini in z'n hoofd heeft zal het alleen nog maar interessanter maken, helaas. Het is trouwens slechter nieuws voor Spaanse, Italiaanse en Engelse nationale elftallen, maar dat terzijde. Een jeugdspeler zou eigenlijk pas als jeugdspeler van een bepaalde club beschouwd mogen worden wanneer deze gedurende zijn jaren als minderjarige de grootste tijd zou hebben doorgebracht bij de club in kwestie.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 03:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De huidige wet van de UEFA en FIFA maakt het interessant om jonge spelers te halen
Wat bedoel je daarmee?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 03:11 schreef Chivu het volgende:
[..]
Speelt een speler van zijn 9e tot zijn 14e bij Ajax, dan zal deze als jeugdspeler van Ajax gebrandmerkt moeten worden.
Gewoon net als de IIHF een regel invoeren dat je 2 jaar voor een team uit het land moet zijn uitgekomen waar je voor wil spelenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 03:16 schreef Chivu het volgende:
Ook dat moet natuurlijk aangepakt worden. Een paspoort halen is geen probleem, maar het moet veel moeilijker worden om voor een bepaald land uit te gaan komen wanneer je er niet bent geboren. En dat geldt niet alleen voor voetbal. Ik heb nog nooit zulk gesjoemel gehoord in de Premier League.
Gewoon, vasthouden, logostempel opwarmen en brandmerken.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 03:16 schreef mcyodogg het volgende:
Wat bedoel je daarmee?
Klopt, maar dat zal slechts in extreme gevallen gebeuren. Bovendien weet je van spelers die op hun 13e de bal 750 keer hoog kunnen houden nooit of het goede veldspelers zullen worden. Dat zien de meeste experts toch echt pas wanneer de spelers 15-18 zijn.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 03:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat je op je 13e de beste spelers van Ajax moet wegkopen
Dat is veel te mild, natuurlijk. Maak daar liever vijf jaar van (op het hoogste niveau uiteraard, met een minimum aantal wedstrijden van pakweg 15 per seizoen). Spelers die bereid zijn zo lang te wachten om 'echt' genaturaliseerd te worden kun je beschouwen als spelers met hart voor het land in kwestie.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 03:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon net als de IIHF een regel invoeren dat je 2 jaar voor een team uit het land moet zijn uitgekomen waar je voor wil spelen
En wat doe je als je op je 15e pas naar een BVO gaat?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 03:21 schreef Chivu het volgende:
[..]
Gewoon, vasthouden, logostempel opwarmen en brandmerken.
Ik bedoel daarmee dat het te gek voor woorden zou zijn dat Liverpool een speler zoals Jordy Brouwer (die op zijn 19e overkomt van Ajax naar Engeland) als eigen jeugdspeler aan zou mogen melden wanneer er een regel zou komen dat een selectie uit een x-aantal spelers uit eigen jeugd zou moeten bestaan.
De club waar je tussen je 0e en 18e levensjaar het langste voor hebt gevoetbald zou de enige club mogen zijn die de speler in kwestie als jeugdspeler aan de selectie zou mogen toevoegen indien een dergelijke regel door de UEFA ingevoerd zou worden.
[..]
Klopt, maar dat zal slechts in extreme gevallen gebeuren. Bovendien weet je van spelers die op hun 13e de bal 750 keer hoog kunnen houden nooit of het goede veldspelers zullen worden. Dat zien de meeste experts toch echt pas wanneer de spelers 15-18 zijn.
Dan lijkt me dat de BVO waar je van je 15e tot je 18e het langst speelt jouw 'jeugdclub' is op professioneel niveau. Kom je nu weer met een voorbeeld waarin een speler van z'n 8e tot zijn 15e bij AGOVV heeft gespeeld, in 2001 naar Ajax verhuist om vervolgens in 2005 de UEFA een flink dilemma te geven?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 03:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wat doe je als je op je 15e pas naar een BVO gaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |