abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:06:21 #1
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_50904746
...wanneer je 14 jarige kind ze sleutelbos kwijt is geraakt met allemaal belangrijke sleutels.
Dit niet alleen maar ook nog wanneer ie zelfstandig naar huis is gegaan met de fiets op ze schouder, en als klap op de vuurpijl: is het ventiel afgebroken, omdat ie steeds tegen het dichte slot zat te tikken, terwijl de fiets werd getild. gevolg: een kapot ventiel en een lekker band -> naar die fietsen maker = heel duur bedrag

Ja mensen, dit is mij gebeurd, en mijn ouders kennende, die zullen flink boos worden.
Ik zou graag willen weten hoe jullie hierop zouden reageren als ouder zijnde.
Alvast bedankt
Wit-Rood-Wit zit in ons bloed,
We zijn de beste en zo gooooooooed,
Ik spring me hele leven laaaaaaaaang,
Voor Aaaaaaajax Aaaaaaamsterdam,
pi_50904788
dat kind zou de komende tijd niet meer kunnen fietsen

[ Bericht 5% gewijzigd door Meddo op 27-06-2007 17:41:36 ]
You dream it, I live it.
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:12:01 #3
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_50904939
Ik ben dan geen ouder, maar mijn zus moest de sleutelmaker zelf betalen... We hadden speciale (lees: dure) sloten...
En ze leefden nog lang en gelukkig
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:14:37 #4
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_50905026
je probeert je straf alvast in te calculeren? Geniaal

aanbieden om zelf te betalen/terug te betalen aan ouders (dmv klusjes mocht je geen bijbaantje hebben) is altijd een goed initatief!
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_50905030
Agos

Ik zou zeggen "je moet echt een beetje beter op je spullen letten. Maar ik denk dat je dat wel hebt geleerd van het sjouwen met die fiets. Hier heb je een kopje thee en maak je maar niet al te veel zorgen over dat kapotte ventiel".

Maar goed, ik heb geen kinderen, dus misschien is dit een afwijkende blik
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:16:00 #6
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50905076
Ga je je ouders dit topic laten lezen? Ga je proberen met ze te onderhandelen over een lagere straf wanneer het hoger uitvalt dan het gemiddelde alhier?
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:20:01 #7
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_50905234
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:14 schreef Renda het volgende:
je probeert je straf alvast in te calculeren? Geniaal

aanbieden om zelf te betalen/terug te betalen aan ouders (dmv klusjes mocht je geen bijbaantje hebben) is altijd een goed initatief!
precies, ik zal ook zeker aanbieden om het zelf te betalen, maarik denk eerlijk gezegd dat ze eerder boos zou zijn om het feit dat ik ''slordig met me spullen ben''
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:20:02 #8
177848 Ravii
Niks is Compleet
pi_50905237
Me ouders reageerde laats op iets bijna hetezlfde als::

Oh das kut,
volgende keer snap je hopelijk beter wat je moet doen !
pi_50905313
Gewoon even keihard met je knieën over de stoep heen schrapen, tot je vel bladdert.

Dan ben je zielig en krijg je minder straf kan toch gebeuren zoiets...is gewoon pech hebben!
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:22:35 #10
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_50905323
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:20 schreef Ravii het volgende:
Me ouders reageerde laats op iets bijna hetezlfde als::

Oh das kut,
volgende keer snap je hopelijk beter wat je moet doen !
dat is mijn probleem juist, dat hebben veel kinderen/mensen, bij mijn ouders is dit dus totaal niet het geval, ik heb een voorgevoel dat er een zware uitbarsting komt . Ja ik ben redelijk streng opgevoed in de zin van discipline, respect en zorgvuldigheid.
pi_50905335
fietsenmaker is toch niet zo heel duur? wordt een nieuwe binnenband, thats it.. slot kan je eraf knippen, nieuw slot kopen á 10 - 15 euro .., sleutels zal je wel voor op je kop krijgen ja ik zou je er geen straf voor geven, de kosten zijn wel voor jou... zaten er (huis)gegevens op je sleutelbos?
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:24:41 #12
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_50905394
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:22 schreef houtjes het volgende:
Gewoon even keihard met je knieën over de stoep heen schrapen, tot je vel bladdert.

Dan ben je zielig en krijg je minder straf kan toch gebeuren zoiets...is gewoon pech hebben!
whaha nee dankje, ik sta wel open voor de consequentie's, maar ik denk dat ze vooral boos zullen worden omdat er telkens wat gebeurd, dan is me ketting gebroken, dan is me remblok eraf gevallen, dan is me licht kapot en dan is ook nog even leuk met eens mes/sleutel in me zadel geprikt.
Bij sommige gevallen is het neit mijn schuld en kan ik er totaal niks aan doen, maar hhet gaat mee in het rijte: ''het gebeurd telkens bij jouw''
pi_50905431
ik zou m'n kind helemaal de pleuris in stampen

ben je nou helemaal betoeterd
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_50905434
Als jezelf zegt dat je 14 jaar bent staat dat dan gelijk aan een banaanvraag
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:26:24 #15
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_50905461
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:23 schreef Thrilled het volgende:
fietsenmaker is toch niet zo heel duur? wordt een nieuwe binnenband, thats it.. slot kan je eraf knippen, nieuw slot kopen á 10 - 15 euro .., sleutels zal je wel voor op je kop krijgen ja ik zou je er geen straf voor geven, de kosten zijn wel voor jou... zaten er (huis)gegevens op je sleutelbos?
nee ik denk niet dat je aan de hand van me sleutel kan zien waar ikwoon, maar er zaten bijvoorbeeld wel de huissleutel, me kluissleutel, de huissleutel van me oma en me fietssleutel aan.
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:26:58 #16
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_50905483
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:25 schreef Pakspul het volgende:
Als jezelf zegt dat je 14 jaar bent staat dat dan gelijk aan een banaanvraag
banaan vraag?
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:28:09 #17
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_50905536
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:14 schreef Ripley het volgende:
Agos

Ik zou zeggen "je moet echt een beetje beter op je spullen letten. Maar ik denk dat je dat wel hebt geleerd van het sjouwen met die fiets. Hier heb je een kopje thee en maak je maar niet al te veel zorgen over dat kapotte ventiel".

Maar goed, ik heb geen kinderen, dus misschien is dit een afwijkende blik
mag ik jouw kind worden
pi_50905590
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:26 schreef oorsnot het volgende:

[..]

nee ik denk niet dat je aan de hand van me sleutel kan zien waar ikwoon, maar er zaten bijvoorbeeld wel de huissleutel, me kluissleutel, de huissleutel van me oma en me fietssleutel aan.
wezen batsen bij oma?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_50905846
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:06 schreef oorsnot het volgende:
kapot ventiel en een lekker band -> naar die fietsen maker = heel duur bedrag
Hoe ik zou reageren? "Ga maar een lesje Nederlands volgen."
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:45:07 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_50906151
keihard anaal nemen uiteraard.
Huilen dan.
pi_50906189
Joh jat gewoon een ander wiel van een andere fiets eraf klaar.
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:46:52 #22
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_50906214
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:24 schreef oorsnot het volgende:

[..]

whaha nee dankje, ik sta wel open voor de consequentie's, maar ik denk dat ze vooral boos zullen worden omdat er telkens wat gebeurd, dan is me ketting gebroken, dan is me remblok eraf gevallen, dan is me licht kapot en dan is ook nog even leuk met eens mes/sleutel in me zadel geprikt.
Bij sommige gevallen is het neit mijn schuld en kan ik er totaal niks aan doen, maar hhet gaat mee in het rijte: ''het gebeurd telkens bij jouw''
Hier nog meer advies om beter je best te doen op school...
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:46:56 #23
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_50906217
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:37 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Hoe ik zou reageren? "Ga maar een lesje Nederlands volgen."
shit happens, ben bijna klaar met dit jaar, heb even geen zin om grammaticaal correcte zinnen te maken
pi_50906221
Kapot ventiel? Binnenband vervangen, 7 euro. Als je dat zelf niet kunt zou ik je met een setje bandenlichters en wat steeksleuteltjes lekker in de schuur opsluiten.

En die sleutels liggen waarschijnlijk onderin je tas.
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:49:05 #25
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_50906286
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:28 schreef oorsnot het volgende:

[..]

mag ik jouw kind worden
Als ze echt heel boos worden adopteer ik je wel
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_50906311
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:46 schreef oorsnot het volgende:

[..]

shit happens, ben bijna klaar met dit jaar, heb even geen zin om grammaticaal correcte zinnen te maken
Heeft niks met 'zin' te maken, maar gewoon luiheid en onkunde.
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:51:24 #27
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_50906356
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:46 schreef Kreupelhout het volgende:

[..]

, het spijt mij , oh heilig Kreupelhoutje, vergeef het mij! en zoals ik al zei: 'ik zit aan het einde van mijn shooljaar en ik heb geen zin om grammaticaal correcte zinnen te maken, en ook spelling dus''

btw, nooit gehoord van typfouten?
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:52:01 #28
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_50906383
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:49 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Heeft niks met 'zin' te maken, maar gewoon luiheid en onkunde.
zo kan je het ook zeggen
pi_50906388
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:46 schreef Kreupelhout het volgende:

[..]

toch grappig dat je enkele woorden markeert die correct zijn gespeld
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:52:07 #30
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50906390
Zelf betalen, sleutelbos is klote en zou best effe mopperen, maar echt straf ws niet, je hebt het toch niet expres gedaan(kan ook niets zeggen, want vader is heel vaak zijn sleutels kwijt hiero)
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_50906504
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:52 schreef Thrilled het volgende:

[..]

toch grappig dat je enkele woorden markeert die correct zijn gespeld
Correct gespeld misschien wel, maar niet correct gebruikt. "Me fiets" is geen correct Nederlands, waarschijnlijk bedoelt hij "M'n fiets". Net als "gebeurd", het is een prima woord, maar in de zin "Het gebeurt altijd bij mij" schrijf je het toch echt met een "t".
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:57:01 #32
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_50906551
Fietsenmaker .

Een echte kerel gooit er zelf gewoon een nieuw bandje omheen. Of ben je getrouwd met een homo?
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:00:09 #33
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_50906654
Allereerst natuurlijk inderdaad n beetje onzorgvuldig gedrag om je sleutels kwijt te raken, maar goed dat kan n keer gebeuren, maar is het de eerste keer dat dit je gebeurd of niet ? bij de eerste keer zou ik jou idd je sleutels laten betalen en je band. 2e x zou ik t zelfde doen aangevuld met huisarrest zonder i-net 3e x ... zou onwijs stom zijn en zou ik je laten inschrijven bij n cursus "hoe ga ik zorgvuldig om met mn spullen" Ik denk dat je onderhand wel genoeg gestraft bent door naar huis te lopen met je fiets op je schouder, en alles wat je vandaag hebt willen doen lopend/ of met ov hebt moeten doen...
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_50907152
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:55 schreef CodeCaster het volgende:

[..]

Correct gespeld misschien wel, maar niet correct gebruikt. "Me fiets" is geen correct Nederlands, waarschijnlijk bedoelt hij "M'n fiets". Net als "gebeurd", het is een prima woord, maar in de zin "Het gebeurt altijd bij mij" schrijf je het toch echt met een "t".
omdat er telkens wat gebeurd = correct, en consequent is ook goed, alhoewel ik twijfel of de "s" er aan vast moet, maar om dit nou extra te markeren als 'fout'
pi_50907994
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:16 schreef Thrilled het volgende:

[..]

omdat er telkens wat gebeurd = correct, en consequent is ook goed, alhoewel ik twijfel of de "s" er aan vast moet, maar om dit nou extra te markeren als 'fout'
"Omdat er telkens wat loopt", gebeurt met een t dus. En consequenties schrijf je zonder apostrof.
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:45:23 #36
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_50908071
foto?
OOЯ
pi_50908195
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:52 schreef oorsnot het volgende:

[..]

zo kan je het ook zeggen
Heb je het je ouders al verteld?
Ik vind het wel grappig dat je hier komt peilen hoe boos je ouders zullen zijn.
Maar ik denk toch dat eventueel straf zal afhangen of je slordigheid hier incidenteel is.
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:53:33 #38
78843 mrbomb
Open misčre praatje
pi_50908401
Ik zou je op zeer vernederende wijze duidelijk maken dat je fatsoenlijk om moet gaan met je bezittingen . Die kosten doen me weinig.
Why does it hurt when I pee?
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:55:35 #39
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_50910869
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:45 schreef oor het volgende:
foto?
van wat wil je?
pi_50911417
quote:
...wanneer je 14 jarige kind ze sleutelbos kwijt is geraakt met allemaal belangrijke sleutels.
Dit niet alleen maar ook nog wanneer ie zelfstandig naar huis is gegaan met de fiets op ze schouder, en als klap op de vuurpijl: is het ventiel afgebroken, omdat ie steeds tegen het dichte slot zat te tikken, terwijl de fiets werd getild. gevolg: een kapot ventiel en een lekker band -> naar die fietsen maker = heel duur bedrag

Ja mensen, dit is mij gebeurd, en mijn ouders kennende, die zullen flink boos worden.
Alvast bedankt
Dan word je sowieso écht genaaid... Nieuwe binnenband kun je er best zelf opleggen en die zijn heus zo duur niet. Slot is lastiger, maar daar heb je als het goed is een reservesleutel voor, toch?

En ach, volgens mij raakt iedereen ķķít weleens iets belangrijks kwijt. Mijn moeder laat d'r pinpas bijvoorbeeld bij de supermarkt liggen, die gaat echt niet flippen als ik mijn sleutelbos kwijt zou raken. Sleutels zijn zo weer bijgemaakt. Als ons adres erop zou staan zou ze trouwens minder gelukkig zijn, dat dan weer wel...

Discipline en respect zijn er ook wel enigszins ingeprent, maar vergissen/vergeten is menselijk, dus ik geloof niet dat ze zouden zijn gaan flippen.
pi_50913068
In elk geval ALTIJD beginnen met 'Ehm, er is iets ergs gebeurd. Maar ik durf het eigenlijk niet te vertellen, omdat ik bang ben dat jullie boos worden'. En dan heel schuldig en bang kijken.
Dan schieten er allerlei rampscenario's door hun hoofd en als je dan het uiteindelijke verhaal vertelt (Ja, ik heb mijn fiets gedragen en daar is hij een beetje kapot van gegaan, maar bij school laten staan was erger geweest, toch??? Zoiets...) dan valt het ze wellicht erg mee en worden ze niet boos. Of ben ik nu heel erg?

Het belangrijkste is... niet doen alsof het allemaal wel meevalt. Laat merken dat je het héél erg vindt! Ouders worden bozer als jij doet alsof ze zich niet zo druk moeten maken. Trust me.
Het is voor mij al een flinke tijd geleden, maar ik weet nog ongeveer hoe het werkt

(Psssssssssst, geen idee waar je die sleutels verloren bent? Politie al gebeld? Misschien zijn ze wel afgegeven door een eerlijke vinder!).
pi_50917244
En hoe is het afgelopen? Hebben ze je heel gelaten?
  donderdag 28 juni 2007 @ 08:43:12 #43
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50927415
quote:

Alvast bedankt
Ik zou het in ieder geval karakter vinden dat het kind op eigen gelegenheid naar huis loopt, met de fiets op zijn nek. Tegenwoordig zou de gemiddelde tiener de ouders bellen en eisen dat hij opgehaald wordt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juni 2007 @ 08:45:36 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50927455
naar de fietsenmaker om een binnenbandje te vervangen
pi_50927586
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 08:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik zou het in ieder geval karakter vinden dat het kind op eigen gelegenheid naar huis loopt, met de fiets op zijn nek. Tegenwoordig zou de gemiddelde tiener de ouders bellen en eisen dat hij opgehaald wordt.
Kijk, als mijn dochter voor de eerste keer haar sleutelbos kwijtraakt, waaronder ook haar fietssleutel, dan vind ik het al een straf op zich als ze te voet naar huis komt met de fiets.
Ze moet dan ook geen uren lopen van huis zijn, want dan ga ik haar gewoon halen.
Wat betreft de kosten van de binnenband, ach op dit moment liggen ze bij de aldi voor 1,29 euro, en uiteraard mag ze die er zelf opleggen.
Sleutels kwijtraken kan mij ook overkomen, het is niet leuk en ik zal ook niet blij zijn als er belangrijke sleutels aan zitten, maar ik zal mijn kinderen daarvoor niet hard straffen.
Wel als het meerdere keren voorkomt, maar dat hebben we hier gelukkig nog nooit gehad.
this bitch bites
  donderdag 28 juni 2007 @ 09:37:49 #46
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_50928341
Ben je al naar de politie/plek waar je de sleutels verloren bent geweest om na te vragen of ze je sleutels misschien gevonden hebben/iemand ze gebracht heeft?

Scheelt weer een maandje of wat huisarrest

Oh en hoe ik zou reageren.. Zou het niet leuk vinden maar het kan gebeuren. En ik zou mij wel afvragen waarom je de fiets niet hebt laten staan
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  donderdag 28 juni 2007 @ 09:38:46 #47
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_50928362
Ik zou enkele krachttermen laten ontglippen vanwege die sleutelbos en je met fiets op je schouder door laten lopen naar de fietsenmaker. Kosten zijn voor je zelf van de fiets, kosten van nieuwe sloten/sleutels worden gedeeld.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_50928597
hoe is het afgelopen oorsnot?
mooi he, alles
pi_51013216
Ja jeetje, nu ben ik bezorgd! Hoe is het nou gegaan?
pi_51013302
Hij mag vast een week niet internetten ;p
this bitch bites
pi_51013564
Inderdaad, daar zeg je zo wat!
  zondag 1 juli 2007 @ 01:57:10 #52
393 phileine
espaņola
pi_51018820
zou ie in het kolenhok zitten?
mooi he, alles
  zondag 1 juli 2007 @ 15:00:13 #53