precies, ik zal ook zeker aanbieden om het zelf te betalen, maarik denk eerlijk gezegd dat ze eerder boos zou zijn om het feit dat ik ''slordig met me spullen ben''quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:14 schreef Renda het volgende:
je probeert je straf alvast in te calculeren? Geniaal![]()
aanbieden om zelf te betalen/terug te betalen aan ouders (dmv klusjes mocht je geen bijbaantje hebben) is altijd een goed initatief!
dat is mijn probleem juist, dat hebben veel kinderen/mensen, bij mijn ouders is dit dus totaal niet het geval, ik heb een voorgevoel dat er een zware uitbarsting komtquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:20 schreef Ravii het volgende:
Me ouders reageerde laats op iets bijna hetezlfde als::
Oh das kut,
volgende keer snap je hopelijk beter wat je moet doen!
whaha nee dankje, ik sta wel open voor de consequentie's, maar ik denk dat ze vooral boos zullen worden omdat er telkens wat gebeurd, dan is me ketting gebroken, dan is me remblok eraf gevallen, dan is me licht kapot en dan is ook nog even leuk met eens mes/sleutel in me zadel geprikt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:22 schreef houtjes het volgende:
Gewoon even keihard met je knieën over de stoep heen schrapen, tot je vel bladdert.
Dan ben je zielig en krijg je minder strafkan toch gebeuren zoiets...is gewoon pech hebben!
nee ik denk niet dat je aan de hand van me sleutel kan zien waar ikwoon, maar er zaten bijvoorbeeld wel de huissleutel, me kluissleutel, de huissleutel van me oma en me fietssleutel aan.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:23 schreef Thrilled het volgende:
fietsenmaker is toch niet zo heel duur? wordt een nieuwe binnenband, thats it.. slot kan je eraf knippen, nieuw slot kopen á 10 - 15 euro .., sleutels zal je wel voor op je kop krijgen jaik zou je er geen straf voor geven, de kosten zijn wel voor jou... zaten er (huis)gegevens op je sleutelbos?
banaan vraag?quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:25 schreef Pakspul het volgende:
Als jezelf zegt dat je 14 jaar bent staat dat dan gelijk aan een banaanvraag
mag ik jouw kind wordenquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:14 schreef Ripley het volgende:
Agos
Ik zou zeggen "je moet echt een beetje beter op je spullen letten. Maar ik denk dat je dat wel hebt geleerd van het sjouwen met die fiets. Hier heb je een kopje thee en maak je maar niet al te veel zorgen over dat kapotte ventiel".
Maar goed, ik heb geen kinderen, dus misschien is dit een afwijkende blik
wezen batsen bij oma?quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:26 schreef oorsnot het volgende:
[..]
nee ik denk niet dat je aan de hand van me sleutel kan zien waar ikwoon, maar er zaten bijvoorbeeld wel de huissleutel, me kluissleutel, de huissleutel van me oma en me fietssleutel aan.
Hoe ik zou reageren? "Ga maar een lesje Nederlands volgen."quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:06 schreef oorsnot het volgende:
kapot ventiel en een lekker band -> naar die fietsen maker = heel duur bedrag
Hier nog meer advies om beter je best te doen op school...quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:24 schreef oorsnot het volgende:
[..]
whaha nee dankje, ik sta wel open voor de consequentie's, maar ik denk dat ze vooral boos zullen worden omdat er telkens wat gebeurd, dan is me ketting gebroken, dan is me remblok eraf gevallen, dan is me licht kapot en dan is ook nog even leuk met eens mes/sleutel in me zadel geprikt.
Bij sommige gevallen is het neit mijn schuld en kan ik er totaal niks aan doen, maar hhet gaat mee in het rijte: ''het gebeurd telkens bij jouw''
shit happens, ben bijna klaar met dit jaar, heb even geen zin om grammaticaal correcte zinnen te makenquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:37 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Hoe ik zou reageren? "Ga maar een lesje Nederlands volgen."
Als ze echt heel boos worden adopteer ik je welquote:
Heeft niks met 'zin' te maken, maar gewoon luiheid en onkunde.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:46 schreef oorsnot het volgende:
[..]
shit happens, ben bijna klaar met dit jaar, heb even geen zin om grammaticaal correcte zinnen te maken![]()
quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:46 schreef Kreupelhout het volgende:
[..]
Hier nog meer advies om beter je best te doen op school...![]()
zo kan je het ook zeggenquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:49 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Heeft niks met 'zin' te maken, maar gewoon luiheid en onkunde.
toch grappig dat je enkele woorden markeert die correct zijn gespeldquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:46 schreef Kreupelhout het volgende:
[..]
Hier nog meer advies om beter je best te doen op school...![]()
Correct gespeld misschien wel, maar niet correct gebruikt. "Me fiets" is geen correct Nederlands, waarschijnlijk bedoelt hij "M'n fiets". Net als "gebeurd", het is een prima woord, maar in de zin "Het gebeurt altijd bij mij" schrijf je het toch echt met een "t".quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:52 schreef Thrilled het volgende:
[..]
toch grappig dat je enkele woorden markeert die correct zijn gespeld
omdat er telkens wat gebeurd = correct, en consequent is ook goed, alhoewel ik twijfel of de "s" er aan vast moet, maar om dit nou extra te markeren als 'fout'quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:55 schreef CodeCaster het volgende:
[..]
Correct gespeld misschien wel, maar niet correct gebruikt. "Me fiets" is geen correct Nederlands, waarschijnlijk bedoelt hij "M'n fiets". Net als "gebeurd", het is een prima woord, maar in de zin "Het gebeurt altijd bij mij" schrijf je het toch echt met een "t".
"Omdat er telkens wat loopt", gebeurt met een t dus. En consequenties schrijf je zonder apostrof.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:16 schreef Thrilled het volgende:
[..]
omdat er telkens wat gebeurd = correct, en consequent is ook goed, alhoewel ik twijfel of de "s" er aan vast moet, maar om dit nou extra te markeren als 'fout'
Heb je het je ouders al verteld?quote:
van wat wil je?quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:45 schreef oor het volgende:
foto?
Dan word je sowieso écht genaaid... Nieuwe binnenband kun je er best zelf opleggen en die zijn heus zo duur niet. Slot is lastiger, maar daar heb je als het goed is een reservesleutel voor, toch?quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:06 schreef oorsnot het volgende:
...wanneer je 14 jarige kind ze sleutelbos kwijt is geraakt met allemaal belangrijke sleutels.
Dit niet alleen maar ook nog wanneer ie zelfstandig naar huis is gegaan met de fiets op ze schouder, en als klap op de vuurpijl: is het ventiel afgebroken, omdat ie steeds tegen het dichte slot zat te tikken, terwijl de fiets werd getild. gevolg: een kapot ventiel en een lekker band -> naar die fietsen maker = heel duur bedrag
Ja mensen, dit is mij gebeurd, en mijn ouders kennende, die zullen flink boos worden.
Ik zou graag willen weten hoe jullie hierop zouden reageren als ouder zijnde.
Alvast bedankt![]()
Ik zou het in ieder geval karakter vinden dat het kind op eigen gelegenheid naar huis loopt, met de fiets op zijn nek. Tegenwoordig zou de gemiddelde tiener de ouders bellen en eisen dat hij opgehaald wordt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:06 schreef oorsnot het volgende:
...wanneer je 14 jarige kind ze sleutelbos kwijt is geraakt met allemaal belangrijke sleutels.
Dit niet alleen maar ook nog wanneer ie zelfstandig naar huis is gegaan met de fiets op ze schouder, en als klap op de vuurpijl: is het ventiel afgebroken, omdat ie steeds tegen het dichte slot zat te tikken, terwijl de fiets werd getild. gevolg: een kapot ventiel en een lekker band -> naar die fietsen maker = heel duur bedrag
Ja mensen, dit is mij gebeurd, en mijn ouders kennende, die zullen flink boos worden.
Ik zou graag willen weten hoe jullie hierop zouden reageren als ouder zijnde.
Alvast bedankt![]()
Kijk, als mijn dochter voor de eerste keer haar sleutelbos kwijtraakt, waaronder ook haar fietssleutel, dan vind ik het al een straf op zich als ze te voet naar huis komt met de fiets.quote:Op donderdag 28 juni 2007 08:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zou het in ieder geval karakter vinden dat het kind op eigen gelegenheid naar huis loopt, met de fiets op zijn nek. Tegenwoordig zou de gemiddelde tiener de ouders bellen en eisen dat hij opgehaald wordt.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:07 schreef Meddo het volgende:
dat kind zou de komende tijd niet meer kunnen fietsen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |