quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:55 schreef Gellius het volgende:
"traagzaa6"?
quote:Traagzaa6 trekt de witte wagen
door de stille strate toen,
en ‘t is weenen, en ‘t is klagen
dat ze bin' de wijte doen!
Ze is 6est een sli66e 6eid.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:57 schreef Gellius het volgende:
Nu ja, 6isstique sluit ongetwijfeld geheel op eigen initiatief het juiste topic.
6ij deze.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:57 schreef Gellius het volgende:
Nu ja, 6isstique sluit ongetwijfeld geheel op eigen initiatief het juiste topic.
Nee, buschauffeur.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:03 schreef Gellius het volgende:
Enfin, mevrouw kon niet acteren en zong. Journaliste?
Hmmmmmmmm ....... misschien kun je eens wat leuke trappen uit dat land plaatsen? Bij wijze van hint.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:06 schreef Tokay het volgende:
Nope. Niet Vera Lynn. Andere nationaliteit, bovendien.
Ik heb het inmiddels door... zoals ik al zei en Pyl quotte... ik heb geen fris hoofd momenteel.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:36 schreef Gellius het volgende:
[..]
Heu, die trappen heten Montagne de Bueren, niet de dode m'neer, Diaan.
Ik zei dat ze niet Brits was, hè? Daar kom ik op terug.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:08 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmmmm ....... misschien kun je eens wat leuke trappen uit dat land plaatsen? Bij wijze van hint.
Je bent in de war met de dartende tra6bestuurder, Co Sto6pé.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:10 schreef Scrutinizer het volgende:
Zingende 6uschauffeuse.... h6666, deed ze 6ee aan Idols?
Straks ga je zeker ook nog zeggen dat ze hele6aal geen 6uschauffeuse wasquote:Op woensdag 27 juni 2007 14:16 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ik zei dat ze niet Brits was, hè? Daar kom ik op terug.
Tsssssssssk, inderdaad.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:18 schreef Scrutinizer het volgende:
Straks ga je zeker ook nog zeggen dat ze hele6aal geen 6uschauffeuse was
Fraulein Wasser?quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:34 schreef Tokay het volgende:
Hint: jullie gebruiken mevrouw elke dag, tijdens het douchen.
Ja, die. Schwarzkopf.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:35 schreef Gellius het volgende:
Mevrouw Schwartzkopf? Ik ben zelf van een ander merk overigens.
Dame Elisabeth Schwarzkopf. R.I.P.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:36 schreef pyl het volgende:
Ah, Elizabeth!
Geen idee, het zijn paarse flesjes.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:42 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ja, die. Schwarzkopf.
Head and Shoulders?
Ook aan de nabestaanden.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:43 schreef Tokay het volgende:
Dame Elisabeth Schwarzkopf. R.I.P.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:44 schreef Gellius het volgende:
Geen idee, het zijn paarse flesjes.
quote:
quote:Carrière
Na de Musikhochschule te Berlijn, debuteerde zij in 1938 als bloemenmeisje in Wagners Parsifal. Korte tijd later werd zij lid van de NSDAP, trad op in "Heimat"-films en werkte als buschauffeuse voor de SS aan het oostfront, Wat haar later op een lange boycot in de Verenigde Staten kwam te staan.
Er bestaan vele opnamen van haar waarvan er verscheidene door kenners worden gerekend tot de mooiste interpretaties van operarollen of liederen die tot op heden zijn gemaakt - misschien geëvenaard maar nimmer overtroffen.
Ze was zich hiervan ook bewust. In Engeland loopt al decennialang het BBC-radioprogramma 'Desert Island Discs' (platen voor een onbewoond eiland) waarbij de gast van de week acht platen mag uitkiezen die hij of zij mee zou willen nemen bij verbanning naar een onbewoond eiland. Zij koos als gast voor acht van haar eigen opnamen.
De zeldzame kritiek, voor zover die nog wel eens werd uitgeoefend, wees op een zo grote aandacht voor de techniek van het zingen dat de directe emotionele impact van het gezongene daarbij misschien wel eens wat tekort kwam.
Zij was gehuwd met de Britse platenproducer Walter Legge.
Met name excelleerde Schwarzkopf in werken van Mozart, Richard Strauss (Vier letzte Lieder), Hugo Wolf en Stravinsky (The Rake's Progress). Schwarzkopf hield na het beëindigen van haar zangcarrière nog regelmatig masterclasses, waarin zij soms genadeloze kritiek op jonge zangers uitte. Ze bleek een vreeswekkend strenge meesteres te zijn voor o.a. Charlotte Margiono, Miranda van Kralingen en Nico van der Meel.
Moderne operaregisseurs konden haar goedkeuring niet wegdragen: de naam van Peter Sellars mocht in haar aanwezigheid niet genoemd worden.
Elisabeth Schwarzkopf overleed op 90-jarige leeftijd.
Die met mintgeur is erg lekker. Vooral als er een beetje van in je oog komt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:51 schreef Gellius het volgende:
Verrek! Dat is 'm.
Mo6.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:49 schreef Z het volgende:
H6.
6ij jou doet de A het niet 6eer? 6ij 6ij zijn het de 6 en de 6.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:00 schreef Z het volgende:
W6t nou gr6ppen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |