abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50957259
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het is gewoon heel simpel. Je kan dit soort theorietjes testen, zoals wat ik bijv. zei, bedenk jezelf winnaar vd postcodeloterij zonder dat je er lid van bent. Doe een steekproef van pak m beet 200 mensen en zie hoeveel er die loterij winnen. Dat zullen er 0 zijn, dus het is een leugen, klaar.

Toevallig ligt er een lot voor je voeten, wat blijkt?
Het is de winnende lot, lever je hem dan in of niet?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_50957262
TVP ik ga dit boek lezen
pi_50957284
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:23 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Toevallig ligt er een lot voor je voeten, wat blijkt?
Het is de winnende lot, lever je hem dan in of niet?
Prcies, zoiets zou er dan moeten gebeuren.
pi_50957312
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:22 schreef zhe-devilll het volgende:
Is het geloof hebben in iets(zoals bv the secret) niet
een soort van controle hebben over het leven,
een controle die er in feite niet is?
Ja het is het geloof dat er niet zoiets is als een vaste realiteit, maar een collectief bewustzijn van waaruit alles mogelijk is en waar we allemaal deel van uitmaken en allemaal directe invloed op kunnen hebben als we ons daar bewust genoeg van zijn. Met gestuurde gedachten zou je dan dus al je wensen uit kunnen laten komen, je gedachten manifesteren zich als realiteit, je bent god in je eigen universum en dat is wel iets waar je zelfvertrouwen en dus een gevoel van controle uit kan putten ja.
pi_50957339
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja het is het geloof dat er niet zoiets is als een vaste realiteit, maar een collectief bewustzijn van waaruit alles mogelijk is en waar we allemaal deel van uitmaken en allemaal directe invloed op kunnen hebben als we ons daar bewust genoeg van zijn. Met gestuurde gedachten zou je dan dus al je wensen uit kunnen laten komen, je bent god in je eigen universum en dat is wel iets waar je je aan vast kan houden ja.
NLP is ook zoiets,
ben je bv depri kun je die depri gedachten ook uitdrijven door middel van anders gaan denken, bewust anders willen denken!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_50957367
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:07 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

lol
ik snap die secret ook niet zo hoor, zit er teveel in met nuchtere gedachten oid.
Bedoel, ehm alle shit trek je zelf aan, dus bv een kind die misbruikt wordt denkt dit dus ook?
Dat is toch niet eerlijk?
Of een kind die ziek wordt?
Offuh een ongeboren mismaakt kind dat is natuurlijk de schuld van die ouders want zij geloofden dat ze een mismaakt kind zouden krijgen?
ja hoor sure!
Natuurlijk kun je veel doen met positief denken en wilskracht zeker wel!
Maar je moet maar net de kracht en geestelijke inspirerende energie hebben om dit te kunnen, en dan krijg je weer verhaaltje,
heey kneus je bent niet krachtig genoeg lulhannes..
en dan gaan we weer richting hokjesduwerij!
zucht
Jaa ik herken dit heel erg. Het is fokked up.
pi_50957377
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:27 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

NLP is ook zoiets,
ben je bv depri kun je die depri gedachten ook uitdrijven door middel van anders gaan denken, bewust anders willen denken!
Wat is NLP?
pi_50957444
[quote]Op vrijdag 29 juni 2007 00:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

http://www.nlp.be/wat.html
pi_50957506
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:32 schreef zhe-devilll het volgende:
[quote]Op vrijdag 29 juni 2007 00:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

http://www.nlp.be/wat.html
Oh ik word hier zo moe van he. Charlatans zijn het. Dit is niet eens een beetje psychotherapie maar gewoon een nieuwe religie.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 00:38:32 #85
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50957568
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oh ik word hier zo moe van he. Charlatans zijn het. Dit is niet eens een beetje psychotherapie maar gewoon een nieuwe religie.
Welnee. Neurolinguistisch programmeren is jezelf blij praten. Emile Ratelband, Tjakkkaaaaa. Ik roep dat ik geweldig ben, dus ik voel me geweldig. Heeft niks met religie te maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 29 juni 2007 @ 00:51:12 #86
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50957838
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Welnee. Neurolinguistisch programmeren is jezelf blij praten. Emile Ratelband, Tjakkkaaaaa. Ik roep dat ik geweldig ben, dus ik voel me geweldig. Heeft niks met religie te maken.
Er is een verschil tussen positief in het leven gaan staan en negatieve gevoelens om te zetten naar iets constructiefs en de "mind of matter" new age bullshit met energiebanen en speciale paranormale karma vibes.

Dit topic gaat overduidelijk over het laatste, vooral doordat de TS nog even "what the bleep do we know" er bij sleept.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_50958099
Marten Toonder heeft over dit onderwerp een Bommelverhaal geschreven. Maar ik weet even de titel niet meer.
Ik kan uit eigen ervaring melden, dat positief denken werkt. De eerste paar keer was ik stomverbaasd en ook niet helemaal gelukkig, maar het werkt wel.
Maaarrr.... je moet het wel goed doen. Zonder wat voor dwang dan ook, in alle vertrouwen. Niet per se in god of zo, maar gewoon, in de wereld.
Om het nou pontificaal the secret te noemen en er achteraan te gaan rennen of het te bestrijden vind ik contraproduktief.

@Ali: ik heb de indruk, dat je TS een goed hart oedraagt en oprecht wilt waarschuwen voor de gevolgen van misleiding. Zeer te prijzen!
Maar anderzijds denk ik, dat het enthousiasme waarmee je vroeger achter allerlei zweefreligies aanliep en waarmee je nu achter een bestaande, erkende religie aanloopt, je verhindert om haar te begrijpen. Het is niet zozeer de filosofie of religie zelf, maar de drang ernaar die belemmert.
(Moet je horen wie het zegt!)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_50958137
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen positief in het leven gaan staan en negatieve gevoelens om te zetten naar iets constructiefs en de "mind of matter" new age bullshit met energiebanen en speciale paranormale karma vibes.

Dit topic gaat overduidelijk over het laatste, vooral doordat de TS nog even "what the bleep do we know" er bij sleept.
Dat gevoel heb ik dus niet. Het lijkt me meer alsof de bleep in het verlengde lag. Maar goed, laat TS daar maar uitsluitsel over geven.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_50958142
Haha dankje Kees. Ik weet het, ik loop veel te hard van stapel.
pi_50958165
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heb je die site bekeken? Het is new age crap. 'Ik creëer mijn realiteit' etc. Het is een religie, geen ratelband.
pi_50958195
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

haha jij kotst er echt op he.
pi_50958359
Dwang en energie erin stoppen is precies wat niet werkt.
Ik moet zeggen dat ik het zelf maar twee of drie keer echt heb gevoeld dat het werkte en het was onverwacht. Ik probeer me steeds weer voor de geest te halen, welke houding daar nou bijhoorde, maar dat is echt heel lastig.

Daarom begrijp ik de mensen die het gaan prediken ook niet zo goed. Of liever gezegd: maar half, want de behoefte om het heil der mensheid te verkondigen, is wel sterk!
pi_50958547
Wat kreeg je voor elkaar dan ?
pi_50959022
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 01:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat kreeg je voor elkaar dan ?
Tja, daar vraag je wel persoonlijke dingen!
1) Mijn toenmalige vriendin was veriefd op een ander en wilde de relatie verbreken. Maar ze vond mij nog steeds heel aardig, daar lag het niet aan (het is voor het eerst dat ik me dat realiseer, bedankt!!) Ik nam me voor haar terug te winnen. En ik heb de raarste fratsen uitgehaald, die ik echt niet voorgekookt had. Die haar kwetsten! En ik won haar terug. Maar toen bleek, dat ik niet wist hoe het verder moest. Dus ik raakte haar alsnog kwijt. Ze zijn getrouwd en ik had de eer om getuige te zijn bij hun huwelijk! Het is goed om ze te zien.
2) Ik wilde een winkel verbouwen. Het pand was een gribus, maar ik had een idee wat ik wilde. En we hadden geld geleend, ik ben redelijk handig en heb gereedschap, wat ik niet kan, kan ik mijn vriendjes vragen en wat die niet kunnen, laat ik een loodgieter doen. Dat lukt wel.
Het heeft een tijdje geduurd en er waren tegenslagen. Maar ik zag die als kans op verbetering. En mijn vriendjes weigerden hulp te geven, tot het moment dat het er werkelijk op aankwam. Toen waren ze er! En de avond voor de opening liep ik alleen rond en realiseerde me, dat mijn beeld waar was geworden.
3) Op een merkwaardige manier lijkt het wel, alsof mijn hele leven tot nu toe naar dit moment toegeleid is. Dat kan ook gezichtsbedrog zijn: achteraf lijkt alles wel op zijn plaats te vallen. En zelfs las ik laatst van een psycholoog, dat mensen altijd alles naar hun huidige situatie toeredeneren. (Gelijk hebben ze!)
4) Een vriend voor wie ik wat administratie doe, herken ik. Hij is de koning van zijn territorium. Ik herken dat en laat hem in zijn gebied. De omzet van zijn zaak is recht evenredig met zijn interesse!
5) In mijn eigen winkeltje: als ik chagrijnig was, kwam er geen mens binnen. Terwijl ik niet te zien was vanaf de straat.

Met name bij de verbouwing van de winkel, was het een zuiver gevoel. Ik wil dit graag, het is een goede wens, zonder nadeel voor anderen, ik doe zelf wat ik kan, ik vertrouw op mijn vrienden en andere hulpbronnen. En ik wil dit vanwege lofwaardige motieven.
Mijn vriend ad 4) heeft hetzelfde. Hij is er niet op uit om zichzelf te verrijken, ook al laat hij het zich goed smaken. Hij laat ook anderen ruimschoots meegenieten.

Ik kan er geen naam aangeven, maar het werkt wel.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 07:28:12 #95
pi_50960102
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 01:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Heb je die site bekeken? Het is new age crap. 'Ik creëer mijn realiteit' etc. Het is een religie, geen ratelband.
Los van the Seret en alle New Age gedoe: Neurolinguistisch programmeren betekend toch letterlijk dat je je hersenen een bepaalde kant op praat? Dat sommige mensen er een religie omheen bouwen is fijn maar NLP an sich is toch alleen maar Tjakkaaaaaaa!!!
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_50963189
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 02:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Tja, daar vraag je wel persoonlijke dingen!
1) Mijn toenmalige vriendin was veriefd op een ander en wilde de relatie verbreken. Maar ze vond mij nog steeds heel aardig, daar lag het niet aan (het is voor het eerst dat ik me dat realiseer, bedankt!!) Ik nam me voor haar terug te winnen. En ik heb de raarste fratsen uitgehaald, die ik echt niet voorgekookt had. Die haar kwetsten! En ik won haar terug. Maar toen bleek, dat ik niet wist hoe het verder moest. Dus ik raakte haar alsnog kwijt. Ze zijn getrouwd en ik had de eer om getuige te zijn bij hun huwelijk! Het is goed om ze te zien.
2) Ik wilde een winkel verbouwen. Het pand was een gribus, maar ik had een idee wat ik wilde. En we hadden geld geleend, ik ben redelijk handig en heb gereedschap, wat ik niet kan, kan ik mijn vriendjes vragen en wat die niet kunnen, laat ik een loodgieter doen. Dat lukt wel.
Het heeft een tijdje geduurd en er waren tegenslagen. Maar ik zag die als kans op verbetering. En mijn vriendjes weigerden hulp te geven, tot het moment dat het er werkelijk op aankwam. Toen waren ze er! En de avond voor de opening liep ik alleen rond en realiseerde me, dat mijn beeld waar was geworden.
3) Op een merkwaardige manier lijkt het wel, alsof mijn hele leven tot nu toe naar dit moment toegeleid is. Dat kan ook gezichtsbedrog zijn: achteraf lijkt alles wel op zijn plaats te vallen. En zelfs las ik laatst van een psycholoog, dat mensen altijd alles naar hun huidige situatie toeredeneren. (Gelijk hebben ze!)
4) Een vriend voor wie ik wat administratie doe, herken ik. Hij is de koning van zijn territorium. Ik herken dat en laat hem in zijn gebied. De omzet van zijn zaak is recht evenredig met zijn interesse!
5) In mijn eigen winkeltje: als ik chagrijnig was, kwam er geen mens binnen. Terwijl ik niet te zien was vanaf de straat.

Met name bij de verbouwing van de winkel, was het een zuiver gevoel. Ik wil dit graag, het is een goede wens, zonder nadeel voor anderen, ik doe zelf wat ik kan, ik vertrouw op mijn vrienden en andere hulpbronnen. En ik wil dit vanwege lofwaardige motieven.
Mijn vriend ad 4) heeft hetzelfde. Hij is er niet op uit om zichzelf te verrijken, ook al laat hij het zich goed smaken. Hij laat ook anderen ruimschoots meegenieten.

Ik kan er geen naam aangeven, maar het werkt wel.
Dit lijken mij gewoon positieve instellingen met enkele toevalligheden of mssn wel iets van hogerhand, zegeningen, maar ik vind dit wel iets anders dan jezelf winnaar vd postcodeloterij bedenken. Die secret is teveel hocus pocus simsalabim en hoppa daar staat je ferrari.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:06:38 #97
pi_50963448
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dit lijken mij gewoon positieve instellingen met enkele toevalligheden of mssn wel iets van hogerhand, zegeningen, maar ik vind dit wel iets anders dan jezelf winnaar vd postcodeloterij bedenken. Die secret is teveel hocus pocus simsalabim en hoppa daar staat je ferrari.
Dat kan je ook van een (christelijk) geloof zeggen. Maar daar geloof je wel in?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:08:27 #98
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50963517
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Die secret is teveel hocus pocus simsalabim en hoppa daar staat je ferrari.
Ik dacht dat jij daar geen problemen mee had
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50963556
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 07:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Los van the Seret en alle New Age gedoe: Neurolinguistisch programmeren betekend toch letterlijk dat je je hersenen een bepaalde kant op praat? Dat sommige mensen er een religie omheen bouwen is fijn maar NLP an sich is toch alleen maar Tjakkaaaaaaa!!! [afbeelding]
Nee, volgens mij is dat gewoon positief denken, je eigen krachten aanhalen ofzo. NLP is iets anders:
http://www.skepsis.nl/nlp.html
pi_50963590
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:08 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij daar geen problemen mee had
Als mensen beweren dat ze dat zelf kunnen wel ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')