abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50905829
Als je een cursus avatar gaat volgen Sneeuwwitje, kan je er helemaal mee los.
Niet dat ik het een aanrader vind, maar dan krijg je zeker antwoorden op je vragen.
Zij het dat er wat dingen scheef blijken, als je je niet zo maar te gek laat meeslepen.
Er is veel uit toepasbaar.
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:47:42 #42
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50908168
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oh het is al langsgekomen hehe foutje

Het is echt bijgeloof. De zaken die wel voorkomen zijn bepaald door toeval of gerichte aandacht.
Ik ben het met je eens ali

Ik had vandaag toevallig iemand die me over "what the bleep do we know" kwam vertellen. En het ging ook weer over onzichtbare energiebanen en vibes tussen mensen in en blach. Ik krijg er gewoon spontaan uitslag van.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_50908371
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens ali

Ik had vandaag toevallig iemand die me over "what the bleep do we know" kwam vertellen. En het ging ook weer over onzichtbare energiebanen en vibes tussen mensen in en blach. Ik krijg er gewoon spontaan uitslag van.
What the bleep heb ik ook gezien en daar komen ook de meest leipe dingen in voor, zoals dat de indianen van zuid amerika geen schepen zouden hebben gezien maar alleen waterrimpels toen de europeanen kwamen, omdat ze nog nooit dergelijke schepen hadden gezien

Die film is geproduceerd door een 'sekte' genaamd de 'school of enlightenment' onder leiding van JZ Knight. Zij channelt geesten en leert mensen dat we goden zijn en onze eigen realiteit creëren, want dat is waar het uiteindelijk op neerkomt. Het is bijgelovige filosofie/mystiek in een wetenschappelijk jasje.
Het ergste is nog dat miljoenen met dit soort crap vergiftigd worden.
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:58:29 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50908565
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

What the bleep heb ik ook gezien en daar komen ook de meest leipe dingen in voor, zoals dat de indianen van zuid amerika geen schepen zouden hebben gezien maar alleen waterrimpels toen de europeanen kwamen, omdat ze nog nooit dergelijke schepen hadden gezien

Die film is geproduceerd door een 'sekte' genaamd de 'school of enlightenment' onder leiding van JZ Knight. Zij channelt geesten en leert mensen dat we goden zijn en onze eigen realiteit creëren, want dat is waar het uiteindelijk op neerkomt. Het is bijgelovige filosofie/mystiek in een wetenschappelijk jasje.
Heel eng allemaal. Inspelen op de gutt-feelings van mensen die weinig feitenkennis hebben over de onderwerpen die ze aansnijden. En maar de zakken vullen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:02:17 #45
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50908664
Dan konden de Spanjaarden zeker niet hun bouwwerken zien, dat hadden ze ook nog nooit meegemaakt. Of telt het dan weer niet?
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_50908963
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:02 schreef Burghardt het volgende:
Dan konden de Spanjaarden zeker niet hun bouwwerken zien, dat hadden ze ook nog nooit meegemaakt. Of telt het dan weer niet?
haha goeie vraag ja, ik heb echt geen idee. Je zou het voor de grap eens moeten bekijken, als je de slechte productie kan tolereren.
pi_50909005
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Heel eng allemaal. Inspelen op de gutt-feelings van mensen die weinig feitenkennis hebben over de onderwerpen die ze aansnijden. En maar de zakken vullen.
Hun doel is de wereld verlichten, niet zozeer hun zakken vullen denk ik. Er is ook een vervolg 'down the rabbit hole' die heb ik nog niet gezien..

Maarreh, dit soort dingen gaan we echt veel vaker zien, new age enzo.. ik denk dat jij nog veel uitslag gaat krijgen.

Nu moet ik wel toegeven dat ik ook een periode heb gehad waarin ik dit soort dingen geloofde, en áls je er eenmaal in gelooft is het moeilijk om ervan af te stappen.
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:02:52 #48
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_50911223
Wanneer gaat deze shit nou naar TRU? Ik bedoel, het hele topic is volgegooid met van die zweeftroep.
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:09:08 #49
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50911525
Modjes ziek waarschijnlijk.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_50912000
Nouja, het basisidee achter "The Secret", als je er geen onzin bij gaat halen, is dat je doel willen helpt bij het doel te behalen. Niks onlogisch aan, zoiets heet motivatie.

Wanneer je er de onzin bij gaat halen, de verkrachtingen van quantummechanica en wetenschap, wordt het uiteindelijk (in de extreme gevallen) een vorm van solipsisme, waarin iedereen in zijn eigen universum leeft en deze naar wil kan veranderen.

Heel leuk dat je toevallige anecdotes bewijs noemt, maar dat zijn ze niet. En naar mijn weten zitten we inderdaad nog steeds in WFL, dus kom aub met écht bewijs, geen uit-de-duim-gezogen niet-falsifieerbare pseudo-wetenschappelijke verhaaltjes.
quote:
Helaas hebben we nog geen wetenschappelijke feiten maar voor de Vloed van 12.000 jaar geleden zou er een ver gevorderd volk hebben bestaan. Dit volk bestond uit alle rassen van de mensheid en men sprak 1 taal, een wereldtaal. Er was 1 wereldregering. Religie en mystiek bestonden toen niet. Op wetenschappelijk gebied waren ze erg ver gevorderd.
Lees: deze shit is compleet uit mijn duim gezogen, en er is absoluut niks dat erop wijst dat dit waar is.
pi_50912962
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Nu moet ik wel toegeven dat ik ook een periode heb gehad waarin ik dit soort dingen geloofde, en áls je er eenmaal in gelooft is het moeilijk om ervan af te stappen.
Net als met religie
pi_50913058
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:19 schreef Secretus het volgende:
Nouja, het basisidee achter "The Secret", als je er geen onzin bij gaat halen, is dat je doel willen helpt bij het doel te behalen. Niks onlogisch aan, zoiets heet motivatie.

Wanneer je er de onzin bij gaat halen, de verkrachtingen van quantummechanica en wetenschap, wordt het uiteindelijk (in de extreme gevallen) een vorm van solipsisme, waarin iedereen in zijn eigen universum leeft en deze naar wil kan veranderen.

Heel leuk dat je toevallige anecdotes bewijs noemt, maar dat zijn ze niet. En naar mijn weten zitten we inderdaad nog steeds in WFL, dus kom aub met écht bewijs, geen uit-de-duim-gezogen niet-falsifieerbare pseudo-wetenschappelijke verhaaltjes.
[..]

Lees: deze shit is compleet uit mijn duim gezogen, en er is absoluut niks dat erop wijst dat dit waar is.
Ik zeg zelf niet dat ik erin geloof, als je tegenbewijst vindt show me.
Ik wou meningen, en argumenten.
Got cat ?
pi_50913217
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:42 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:

[..]

Het was niet specifiek naar jou gericht, maar een algemene "je".
En waarom de bewijslast verschuiven ? Het is eerst aan de makers van de claim om echte bewijzen te leveren. Ik ben een tijdje met dit onderwerp bezig geweest, en het enige wat ze hebben is anecdotaal bewijs (wat helemaal geen bewijs is) en argumenteringsfouten die door verzonnen feiten omhoog worden gehouden.
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:47:00 #54
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_50913264
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:42 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:

[..]

Nou hier.

Mening: Het is bullshit
Argument: Het is onbewezen en de wetenschap wijst niet deze richting uit, maar eerder de richting dat als je iets wil je er achter aan moet gaan om je kansen te verhogen. Voorts zijn er ongetwijfeld vele vele mensen geweest die toen het moment daar was ontzettend graag niet verkracht, beroofd, verslonden of verzopen wilden worden, maar toen werkte het ook niet. Deze mensen doe je tekort met dit soort stompzinnige kleuterfilosofien.
pi_50913365
Voor de mensen die zeggen dat het bestaan niet bewezen is.
Hebben jullie bewijzen dat het niet bestaat?
Got cat ?
pi_50914179
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:49 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
Ga nou eens rustig na welke claims we allemaal al voorbij hebben zien komen.

*Mensen beïnvloeden zelf hun realiteit met hun gedachten.
Dit kan je zelf testen. Zoals ik zei, bedenk eens dat je de postcodeloterij wint. Het moet iets zijn waarvan de kans zo klein is dat toeval geen rol kan spelen en ook je eigen aandacht niet voor het opmerken van bepaalde zaken kan zorgen. Je komt er snel genoeg achter dat het niet werkt. Dan kun je vervolgens verzinnen 'dat komt omdat je je nog niet genoeg voorstelt dat je hem al hebt gewonnen', maar dan is de stelling niet falsificeerbaar en kun je wachten tot je een ons weegt, en als je hem dan eenmaal toevallig wint beweren 'ik stelde me het nu pas genoeg voor!'. Dat kan niet.

*Er is een planeet die elke 12000 jaar etc blabla.
0 bewijs voor.

*Lichtwerkers
Definieer 'lichtwerker'. Voor mij is het nog minder zeggend dan 'bruinwerker'.

*Er is nu chaos, en in 2012 wordt het beter.
Dat er chaos is is iets wat zeker is, maar dat er in 2012 iets gaat gebeuren is een kwestie van geloof. De enige aanleiding die we hebben om aan te nemen dat er dan iets gaat gebeuren is omdat dan de mayakalender af zou lopen. Dat zou best kunnen maar verder is er geen bewijs.

*Er komt een nieuw tijdperk van vrede
Kan je ook niet voorspellen.

Etc etc.
pi_50914222
Over die gequote verhalen van je uit het topic op TRU:

Deze 'wetenschap' is new age filosofie gebaseerd op het idee dat de ontwikkeling van mensen in cirkels gaat. We zouden nu weer aan het einde van zo'n tijdperk beland zijn en een nieuwe sprong in de evolutie van het menselijk bewustzijn maken, met als gevolg een periode van vrede en verlichting. 2012 zou daar het startschot voor zijn en we zouden dan in de tijd van aquarius terechtgekomen. Zogenaamde spirituele entiteiten genaamd de 'wereldleraren' zouden bij deze evolutiesprongen helpen. Deze wereldleraren zouden figuren als boeddha, krishna en Jezus zijn. Het gevolg is dat we 1 global village worden van vrede en veiligheid. Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn en dat is het ook.

Ik denk echter dat het wel goed is dat dit ook eens een keer in dit forum langskomt, aangezien new age een serieuze filosofische/levensbeschouwelijke stroming is die steeds meer aan populariteit wint in het westen. Ook de VN lust er wel pap van en heeft er een eigen forum voor.
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:35:30 #58
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50915481
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:49 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
Irrelevante vraag. Jij maakt een claim. bewijs jij maar dat iets bestaat. Jij hoeft toch ook niet het tegendeel te bewijzen als ik ga claimen hier dat er een onzichtbare paarse kabouter op m'n schouder zit?

Nou dan.
pi_50915722
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Irrelevante vraag. Jij maakt een claim. bewijs jij maar dat iets bestaat. Jij hoeft toch ook niet het tegendeel te bewijzen als ik ga claimen hier dat er een onzichtbare paarse kabouter op m'n schouder zit?

Nou dan.
Ik maak geen claim.
Dit is een onderwerp waar ik zelf nog niet veel over weet en dus geen mening over kan geven.
Daarom zou ik het graag langs alle kanten belicht zien.
Het is gewoon ter discussie .
Got cat ?
pi_50915801
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:40 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:

[..]

Ik maak geen claim.
Dit is een onderwerp waar ik zelf nog niet veel over weet en dus geen mening over kan geven.
Daarom zou ik het graag langs alle kanten belicht zien.
Het is gewoon ter discussie .
Het komt erop neer dat je god bent. Meer is het niet. Als je dat gaat geloven ben je dom bezig. Al die poeha er omheen van 2012 en lichtwerkers is slechts een hypnotiserend sprookje om jou in dergelijke zaken te laten geloven. Laat je niet voor de gek houden meis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')