abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games maandag 2 juli 2007 @ 08:51:45 #41
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_51049493
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 04:42 schreef StefanP het volgende:
En weer een stap verder naar het post-apocalyptische, Marxistische ideaal van regressie naar de middeleeuwen. Dysgenetica is een feit.
zo, waar heb jij die quote gevonden, want je bent te dom om hem zelf te produceren...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_51049530
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 11:50 schreef Seneca het volgende:
Be that as it may, dat bewijst niet je stelling dat domme mensen more likely zijn om domme kinderen te krijgen. Daar zou ik wel eens cijfers van willen zien, want volgens mij is intelligentie inderdaad niet alleen erfelijk bepaald, maar wordt het ook beinvloed door externe factoren zoals de hoeveelheid prikkels die je krijgt in je jeugd.
Als je een stelling wilt verdedigen dan is het niet verstandig om die in je vraagstelling direct te ontkrachten

Je geeft zelf al aan dat intelligentie mede erfelijk bepaald is en daarmee geef je dus aan te geloven dat mensen met een laag IQ gemiddeld gesproken ook kinderen met een lager IQ krijgen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_51051952
quote:
Op maandag 2 juli 2007 08:55 schreef FJD het volgende:

[..]

Als je een stelling wilt verdedigen dan is het niet verstandig om die in je vraagstelling direct te ontkrachten

Je geeft zelf al aan dat intelligentie mede erfelijk bepaald is en daarmee geef je dus aan te geloven dat mensen met een laag IQ gemiddeld gesproken ook kinderen met een lager IQ krijgen.
lol ..
maar ja, het is dus wel een feit dat intelligentie zelf, volgens sommige onderzoekers, voor minstens 80% erfelijk is, er zijn er zelfs die het houden op 90%, maar gezien het feit dat niemand opgroeit in een steriele omgeving komt het nurture-aspect erbij .. en het onderzoek daarnaar komt tot de conclusie dat hetgeen je doet met het verstand dat je mee gekregen hebt voor 50% afhangt van je genetische erfenis en 50% van omgevingsinvloeden

nou is het absurde dat Stephan niet wil zien dat wij dat nurture-aspect al geruime tijd toe passen in onze maatschappij, oa middels het instellen van de leerplicht en dat met z'n allen te betalen .. mi zijn wij daar niet slechter van geworden .. en dat na de leerplicht en de schoolboeken een PC niets anders is dan mee gaan met de tijd
pleased to meet you
pi_51052061
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:46 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Bron: Provincie Drenthe

Het compromis:
[..]
Prima idee...maar nogmaals iedereen die PC (vanmijnpart voor nop) en ook voor VWO-ers (De kinderen van tokkie hebben ook dat recht)

Dat terugbetalen is dan ook voor iedereen... ok het zal voor de zgn schatrijke ouders minder een probleem zijn maar toch.... terugbetalen is terugbetalen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_51081306
quote:

[..]

Intelligentie wordt bepaald door de bedrading in de hersens. Die is voor een groot deel geërfd, net zoals de aanleg van de spieren en andere organen.
Door opvoeding en gedrag valt daar nog wel aan te sleutelen. Wie zwakke spieren heeft, kan die trainen. Wie zwakke hersens heeft, kan die ook trainen.
Daarmee wordt de erfelijkheid niet beïnvloed, maar we halen wel uit de mensen wat er aan mogelijkheden in zit. En daar hebben we allemaal baat bij.
Dus elke mogelijkheid om zelfs domme mensen iets bij te leren, moeten we aangrijpen.

Overigens is het begrip dom maar relatief en sterk afhankelijk van de omstandigheden. En al helemaal niet af te lezen aan de maatschappelijke positie.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_51082239
quote:

[..]

Ja, erg leuk, maar die conclusie klopt dus niet. Ik trek niet in twijfel dat erfelijkheid een rol speelt, maar de mate waarin dat het geval is. Als dat namelijk maar 10% is, dan is het helemaal niet more likely dat kinderen van ouders met een laag IQ zelf ook een laag IQ zullen hebben. Ik ontkracht mijn eigen verhaal dus helemaal niet door te beamen dat erfelijkheid een rol speelt bij intelligentie.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_51083222
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 02:03 schreef Seneca het volgende:
Als dat namelijk maar 10% is, dan is het helemaal niet more likely dat kinderen van ouders met een laag IQ zelf ook een laag IQ zullen hebben.
Hoe zou je zoiets anders kunnen meten denk je? Volg eens een statistiek les zou ik zeggen

Als de invloed 10% is dan is over het algemeen de kans op een kind met een laag IQ (iets) groter bij ouders met een laag IQ. Dat het niet de belangrijkste factor is betekent niet dat het geen invloed heeft, dat heeft het namelijk wel, dat zeg je net zelf.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')