abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:13:42 #21
46960 StefanP
polemicist
pi_50977799
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:09 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, dus kinderen een kans geven om het beste uit zichzelf te halen ondanks de beroerde situatie van de ouders is dysgenetica .. vertel me eens, wat zijn die rijke luis kinderen dan die vaak te stom zijn om zelf aan hun reet te kunnen krabben maar evengoed alles hebben omdat pa toevallig goed verdient ?
Domme ouders krijgen waarschijnlijk domme kinderen. Moedig dat vooral aan.

Thank you, try again.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_50978379
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:13 schreef StefanP het volgende:

[..]

aah .. laag inkomen = dom ?
quote:
Thank you, try again.
pleased to meet you
pi_50989169
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 04:42 schreef StefanP het volgende:
En weer een stap verder naar het post-apocalyptische, Marxistische ideaal van regressie naar de middeleeuwen. Dysgenetica is een feit.
Ikgeloof dat je in een tijdwarp zit. Postapocalytisch en middeleeuwen lijken me nogal ver uit elkaar te liggen. Blijkbaar heb je de discussie niet gevolgd en zelfs niet naderhand gelezen. Maar goed, gezien de grote afstand zullen we je dat niet euvel duiden.

Oh ja, en van evolutie heb je kennelijk ook niet veel begrepen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_50989276
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:13 schreef StefanP het volgende:

[..]

Thank you, try again.
Volgens de gangbare wetenschap is intelligentie ongeveer 50 % erfelijk en 50 % door opvoeding. De cijfers lopen uiteen, maar dat is het gemiddelde. Dus sleutelen aan de opvoeding heeft nut. Los daarvan vind ik de mensen uit achterstandswijken niet per se dom. Het kost nogal wat om in die situatie te overleven!

Verder: was het niet de VSvA dat een absolute idioot zomaar president kan worden? Met nog lang niet de meerderheid van de bevolking achter zich?
Oh en edit: het krijgen van kinderen wordt niet noodzakelijkerwijs aangemoedigd door het uitdelen van computers. En al helemaal niet volgens het bedachte systeem!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_50989368
@ moussie. Loedertje en JazekerZ: ik begon al bang te worden dat jullie alsnog een goed idee de grond inpraatten!
Gewoon proberen, goed opletten.
Uiteraard strandt het schip, alle schepen stranden, alle mensen gaan dood. Niks mis mee.
pi_50989596
hehe, ik ga mijn ideeën altijd de grond in boren hoor .. als ze dat niet overleven zijn ze anyway niet levensvatbaar ..
pleased to meet you
pi_50989747
leuk en aardig zo'n pc-regeling, maar wie zegt dat die kids daadwerkelijk ermee gaan studeren en niet een beetje doelloos zullen gaan fokken!?
pi_50989815
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:41 schreef RobKel het volgende:
leuk en aardig zo'n pc-regeling, maar wie zegt dat die kids daadwerkelijk ermee gaan studeren en niet een beetje doelloos zullen gaan fokken!?

Ik was er nog bijna serieus op in gegaan ook!
  zaterdag 30 juni 2007 @ 05:27:12 #29
46960 StefanP
polemicist
pi_50993423
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:36 schreef moussie het volgende:

[..]

aah .. laag inkomen = dom ?
[..]
U is niet op de hoogte dat inkomen positief correleert met IQ?

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 30 juni 2007 @ 05:29:46 #30
46960 StefanP
polemicist
pi_50993433
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Volgens de gangbare wetenschap is intelligentie ongeveer 50 % erfelijk en 50 % door opvoeding. De cijfers lopen uiteen, maar dat is het gemiddelde. Dus sleutelen aan de opvoeding heeft nut. Los daarvan vind ik de mensen uit achterstandswijken niet per se dom. Het kost nogal wat om in die situatie te overleven!
50%

Je hebt geen enkel benul waar je over praat. Werkelijk absoluut geen enkel.
-Mark Steyn
pi_50994219
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 05:27 schreef StefanP het volgende:

[..]

correleert het alleen maar met je IQ of heeft de opleiding die je hebt kunnen volgen er ook iets mee te maken, toevallig ?
pleased to meet you
  zaterdag 30 juni 2007 @ 10:37:11 #32
46960 StefanP
polemicist
pi_50994662
Je wil het maar niet snappen he? Intelligentie kun je niet 'leren'. Vaardigheden wel. Kennis kun je vergaren. Wijsheid ook. Intellect niet. Een hoge opleiding volg je juist omdat je intelligent bent.
-Mark Steyn
pi_50994841
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:37 schreef StefanP het volgende:
Je wil het maar niet snappen he? Intelligentie kun je niet 'leren'. Vaardigheden wel. Kennis kun je vergaren. Wijsheid ook. Intellect niet. Een hoge opleiding volg je juist omdat je intelligent bent.
ik zeg toch nergens dat je intelligentie kan leren .. die heb je of die heb je niet ..
maar of je de vaardigheden kan leren, die kennis kan opdoen heeft toch wel wat te maken met de mogelijkheden die je geboden worden, niet waar ?
en daar gaat dit dus om, de mogelijkheid bieden ..

maar ik snap dat jij denkt dat iedereen in een uitkering/op het miimumloon een IQ van 60 heeft en dat het met hun kinderen anyway niets word ?
pleased to meet you
  zaterdag 30 juni 2007 @ 11:03:57 #34
242 Pinball
Electric Monk
pi_50994962
Laten we vooral die kanslozen nóg meer bij het handje nemen.
Wat mij betreft hoort een pc bij een hangmat, niet bij een vangnet.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 11:04:51 #35
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_50994981
quote:
Definieer 'intelligentie' even voor me, dan vertel ik je wel of je het aan kan leren of dat het erfelijke aandoening is.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_50995818
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 05:27 schreef StefanP het volgende:

[..]

Be that as it may, dat bewijst niet je stelling dat domme mensen more likely zijn om domme kinderen te krijgen. Daar zou ik wel eens cijfers van willen zien, want volgens mij is intelligentie inderdaad niet alleen erfelijk bepaald, maar wordt het ook beinvloed door externe factoren zoals de hoeveelheid prikkels die je krijgt in je jeugd.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 21:20:13 #37
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_51011970
quote:
Wat is jouw rechtvaardiging dan om geen gelijke kansen te bieden? Correlatie inkomen vs IQ telt hierbij niet; het gaat om de kinderen. Bovendien is de PC voor iedereen, niet alleen de lage inkomens.
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:26 schreef Kees22 het volgende:
@ moussie. Loedertje en JazekerZ: ik begon al bang te worden dat jullie alsnog een goed idee de grond inpraatten!
Gewoon proberen, goed opletten.
Uiteraard strandt het schip, alle schepen stranden, alle mensen gaan dood. Niks mis mee.
Haha nee het compromis blijft staan, maar nu kan ik het in 1 x eens zijn met wat moussie zegt: Nooit verkeerd je eigen ideeën kritisch te benaderen..

zondag 1 juli 2007 @ 15:20:31 #38
183620 sn7475
"Nunc aut Nunquam"
pi_51028873
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 11:04 schreef robh het volgende:

[..]

Definieer 'intelligentie' even voor me, dan vertel ik je wel of je het aan kan leren of dat het erfelijke aandoening is.
Jongens jongens houd het luchtig want elkaar op woorden vangen is zoooo kinderachtig. Tis tenslotte zondag he!
loof den Here..
pi_51045224
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 05:29 schreef StefanP het volgende:

[..]

50%

Je hebt geen enkel benul waar je over praat. Werkelijk absoluut geen enkel.
Graag verlichting dan! Ik grijp elke gelegenheid aan om mijn inzicht in het leven te vergroten!
pi_51048239
Tja, ik wacht eigenlijk ook nog steeds op cijfers die jouw stelling onderbouwen Stefan. Schreeuwen dat iemand ergens geen verstand van heeft kan iedereen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')