Domme ouders krijgen waarschijnlijk domme kinderen. Moedig dat vooral aan.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:09 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, dus kinderen een kans geven om het beste uit zichzelf te halen ondanks de beroerde situatie van de ouders is dysgenetica .. vertel me eens, wat zijn die rijke luis kinderen dan die vaak te stom zijn om zelf aan hun reet te kunnen krabben maar evengoed alles hebben omdat pa toevallig goed verdient ?
aah .. laag inkomen = dom ?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:13 schreef StefanP het volgende:
[..]
Domme ouders krijgen waarschijnlijk domme kinderen. Moedig dat vooral aan.
quote:Thank you, try again.
Ikgeloof dat je in een tijdwarp zit. Postapocalytisch en middeleeuwen lijken me nogal ver uit elkaar te liggen. Blijkbaar heb je de discussie niet gevolgd en zelfs niet naderhand gelezen. Maar goed, gezien de grote afstand zullen we je dat niet euvel duiden.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 04:42 schreef StefanP het volgende:
En weer een stap verder naar het post-apocalyptische, Marxistische ideaal van regressie naar de middeleeuwen. Dysgenetica is een feit.
Volgens de gangbare wetenschap is intelligentie ongeveer 50 % erfelijk en 50 % door opvoeding. De cijfers lopen uiteen, maar dat is het gemiddelde. Dus sleutelen aan de opvoeding heeft nut. Los daarvan vind ik de mensen uit achterstandswijken niet per se dom. Het kost nogal wat om in die situatie te overleven!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:13 schreef StefanP het volgende:
[..]
Domme ouders krijgen waarschijnlijk domme kinderen. Moedig dat vooral aan.
Thank you, try again.
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:41 schreef RobKel het volgende:
leuk en aardig zo'n pc-regeling, maar wie zegt dat die kids daadwerkelijk ermee gaan studeren en niet een beetje doelloos zullen gaan fokken!?
U is niet op de hoogte dat inkomen positief correleert met IQ?quote:
50%quote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Volgens de gangbare wetenschap is intelligentie ongeveer 50 % erfelijk en 50 % door opvoeding. De cijfers lopen uiteen, maar dat is het gemiddelde. Dus sleutelen aan de opvoeding heeft nut. Los daarvan vind ik de mensen uit achterstandswijken niet per se dom. Het kost nogal wat om in die situatie te overleven!
correleert het alleen maar met je IQ of heeft de opleiding die je hebt kunnen volgen er ook iets mee te maken, toevallig ?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 05:27 schreef StefanP het volgende:
[..]
U is niet op de hoogte dat inkomen positief correleert met IQ?
![]()
ik zeg toch nergens dat je intelligentie kan leren .. die heb je of die heb je niet ..quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:37 schreef StefanP het volgende:
Je wil het maar niet snappen he? Intelligentie kun je niet 'leren'. Vaardigheden wel. Kennis kun je vergaren. Wijsheid ook. Intellect niet. Een hoge opleiding volg je juist omdat je intelligent bent.
Definieer 'intelligentie' even voor me, dan vertel ik je wel of je het aan kan leren of dat het erfelijke aandoening is.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:37 schreef StefanP het volgende:
Je wil het maar niet snappen he? Intelligentie kun je niet 'leren'. Vaardigheden wel. Kennis kun je vergaren. Wijsheid ook. Intellect niet. Een hoge opleiding volg je juist omdat je intelligent bent.
Be that as it may, dat bewijst niet je stelling dat domme mensen more likely zijn om domme kinderen te krijgen. Daar zou ik wel eens cijfers van willen zien, want volgens mij is intelligentie inderdaad niet alleen erfelijk bepaald, maar wordt het ook beinvloed door externe factoren zoals de hoeveelheid prikkels die je krijgt in je jeugd.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 05:27 schreef StefanP het volgende:
[..]
U is niet op de hoogte dat inkomen positief correleert met IQ?
![]()
Wat is jouw rechtvaardiging dan om geen gelijke kansen te bieden? Correlatie inkomen vs IQ telt hierbij niet; het gaat om de kinderen. Bovendien is de PC voor iedereen, niet alleen de lage inkomens.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:37 schreef StefanP het volgende:
Haha nee het compromis blijft staan, maar nu kan ik het in 1 x eens zijn met wat moussie zegt: Nooit verkeerd je eigen ideeën kritisch te benaderen..quote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:26 schreef Kees22 het volgende:
@ moussie. Loedertje en JazekerZ: ik begon al bang te worden dat jullie alsnog een goed idee de grond inpraatten!
Gewoon proberen, goed opletten.
Uiteraard strandt het schip, alle schepen stranden, alle mensen gaan dood. Niks mis mee.
Jongens jongens houd het luchtig want elkaar op woorden vangen is zoooo kinderachtig. Tis tenslotte zondag he!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:04 schreef robh het volgende:
[..]
Definieer 'intelligentie' even voor me, dan vertel ik je wel of je het aan kan leren of dat het erfelijke aandoening is.
Graag verlichting dan! Ik grijp elke gelegenheid aan om mijn inzicht in het leven te vergroten!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 05:29 schreef StefanP het volgende:
[..]
50%
Je hebt geen enkel benul waar je over praat. Werkelijk absoluut geen enkel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |