abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:40:07 #1
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50880818
Vanavond stond ik om 16.30 op Rotterdam CS om de trein naar huis te nemen. De trein van 16.32 reed niet, de trein van 16.46 reed niet, de trein van 17.02 kwam wel binnen maar bleef ruim een half uur staan omdat ie zogenaamd te vol was. En waarom was hij te vol?

Omdat iemand besloten heeft dat de intercity en de sneltrein niet meer kan rijden wegens een versperring ergens bij Dordrecht en dat iedereen aangeraden wordt om de stoptrein te nemen en in Roosendaal over te stappen. En dat levert dus te volle treinen op.....

Maar het beste deel was nog dat ze er 2 stations verder achter kwamen dat de sneltrein naar Breda toch maar wel reed en dat ie nu vlak achter ons zat en iedereen alsnog over moest stappen. Weer vertraging dus.

Klacht : Slechte informatievoorziening bij NS of Prorail waardoor er onnodig lang gewacht en overgestapt moet worden.

Tweede klacht : Treinen die kapot gaan en overbodig lang in de weg blijven staan. Druk dat ding aan de kant of zo
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 juni 2007 @ 23:43:32 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_50880938
Lang leven de spoorwegen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 27 juni 2007 @ 00:11:17 #3
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_50882101
Whehe ik had de intercity van 16.18 naar dordt en die reed nog gewoon
  woensdag 27 juni 2007 @ 05:22:53 #4
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50886983
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 23:40 schreef karr-1 het volgende:
Tweede klacht : Treinen die kapot gaan en overbodig lang in de weg blijven staan. Druk dat ding aan de kant of zo
Nadeel van goederentreinen van 400meter en 4000 ton is dat je die niet met twee bouwvakkers even op tilt en aan de kant zet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 27 juni 2007 @ 08:43:23 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50887832
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 05:22 schreef MREn het volgende:

[..]

Nadeel van goederentreinen van 400meter en 4000 ton is dat je die niet met twee bouwvakkers even op tilt en aan de kant zet.
Klopt, maar die dingen gaan zo vaak kapot dat je toch zou verwachten dat ze daar inmiddels een methode voor gevonden hebben om dat ding zo snel mogelijk uit de weg te krijgen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 27 juni 2007 @ 08:43:51 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50887838
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 00:11 schreef Vincenski het volgende:
Whehe ik had de intercity van 16.18 naar dordt en die reed nog gewoon
Tsja toen zat ik nog op mijn werk, dus daar had ik weinig aan
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_50887853
Pff, 15 jaar geleden (toen ik met het oc naar school moest) was die informatievoorziening al bagger, de treinen altijd overvoll, was er volop vertraging, etc..

Het is bijzonder triest dat er in 15 jaar tijd eigenlijk geen zak is veranderd. Dan komt er weer zo'n mannetje op tv die zegt dat er nieuw materiaal beschikbaar komt in 2009 ofzo zodat de capaciteitsproblemen opgelost kunnen worden en dan denk ik "ja godver had dat dan 15 jaar geleden al gedaan".
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
  woensdag 27 juni 2007 @ 10:05:55 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50889471
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 08:45 schreef Dalamar het volgende:
Pff, 15 jaar geleden (toen ik met het oc naar school moest) was die informatievoorziening al bagger, de treinen altijd overvoll, was er volop vertraging, etc..

Het is bijzonder triest dat er in 15 jaar tijd eigenlijk geen zak is veranderd. Dan komt er weer zo'n mannetje op tv die zegt dat er nieuw materiaal beschikbaar komt in 2009 ofzo zodat de capaciteitsproblemen opgelost kunnen worden en dan denk ik "ja godver had dat dan 15 jaar geleden al gedaan".
15 jaar geleden was de NS volgens mij nog een staatsbedrijf. Dat hadden ze moeten blijven. Tegenwoordig met al die opsplitsingen is het veel te makkelijk om een vinger naar de ander te wijzen en dan te zeggen "Het ligt niet aan ons, het ligt aan een andere afdeling."
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_50890039
NS/Prorail is best goed in de voorziening van slechte informatie.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:31:40 #10
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50896631
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 08:43 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt, maar die dingen gaan zo vaak kapot dat je toch zou verwachten dat ze daar inmiddels een methode voor gevonden hebben om dat ding zo snel mogelijk uit de weg te krijgen.
Die dingen gaan niet zo heel vaak kapot hoor. Er zijn gewoon veel meer goederenvervoerders en dus ook veel meer treinen gekomen de afgelopen jaren.

De enige methode om zo'n ding weg te krijgen is ergens een loc vandaan toveren, die tussen het overige treinverkeer door loodsen, en de defecte trein weg te slepen. Je kan toch wel aanvoelen dat je dat niet even in een halfuurtje doet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:32:44 #11
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50896657
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:05 schreef karr-1 het volgende:

[..]

15 jaar geleden was de NS volgens mij nog een staatsbedrijf. Dat hadden ze moeten blijven. Tegenwoordig met al die opsplitsingen is het veel te makkelijk om een vinger naar de ander te wijzen en dan te zeggen "Het ligt niet aan ons, het ligt aan een andere afdeling."
Als staatsbedrijf krijg je je subsidie toch wel, dus heb je totaal geen drang tot het verzinnen van manieren om meer reizigers te trekken.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:35:00 #12
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50896758
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 08:45 schreef Dalamar het volgende:
Pff, 15 jaar geleden (toen ik met het oc naar school moest) was die informatievoorziening al bagger, de treinen altijd overvoll, was er volop vertraging, etc..

Het is bijzonder triest dat er in 15 jaar tijd eigenlijk geen zak is veranderd. Dan komt er weer zo'n mannetje op tv die zegt dat er nieuw materiaal beschikbaar komt in 2009 ofzo zodat de capaciteitsproblemen opgelost kunnen worden en dan denk ik "ja godver had dat dan 15 jaar geleden al gedaan".
Wat goed dat je één incident met een goederentrein weet op te rekken dus het algeheel klote zijn van alles wat er mis kan zijn.
De capaciteitsproblemen zitten vooral in het spoorgebruik, en dat is nu net het pakkie an van het ministerie van V&W.
Dat treinen soms overvol kunnen zitten bij een verstoring is niet meer dan logisch. Als je daar voor op elk (IC) station een berg dubbeldekkers voor reserve moet zetten, wordt je kaartje wel erg duur lijkt me.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:43:55 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50897039
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:35 schreef MREn het volgende:

[..]

Wat goed dat je één incident met een goederentrein weet op te rekken dus het algeheel klote zijn van alles wat er mis kan zijn.
De capaciteitsproblemen zitten vooral in het spoorgebruik, en dat is nu net het pakkie an van het ministerie van V&W.
Dat treinen soms overvol kunnen zitten bij een verstoring is niet meer dan logisch. Als je daar voor op elk (IC) station een berg dubbeldekkers voor reserve moet zetten, wordt je kaartje wel erg duur lijkt me.
Logisch misschien, overbodig zeker. Wie komt er op het briljante idee om verschillende intercitys en sneltreinen plat te leggen en al die mensen te adviseren maar met de stoptrein te gaan? En dat midden in de avondspits? Dat verzin je toch niet.......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:48:00 #14
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50897189
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:43 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Logisch misschien, overbodig zeker. Wie komt er op het briljante idee om verschillende intercitys en sneltreinen plat te leggen en al die mensen te adviseren maar met de stoptrein te gaan? En dat midden in de avondspits? Dat verzin je toch niet.......
Misschien is er door een versperring van een spoor maar mogelijk om met een beperkt aantal treinen te laten rijden. En dan laat je natuurlijk de stoptreinen rijden.

Een en ander zijn natuurlijk wel beslissingen die je even snel moet nemen, terwijl je ook nog mag zorgen dat je personeel hebt voor de treinen, die ook weer over moeten stappen op andere treinen, die wellicht uit vallen omdat je personeel door laat rijden met vertraginging. Of een intercity met 45min vertraging doorsturen waardoor de trein terug natuurlijk ook niet op tijd gaat zijn.
En dat mag je dan met een man of 4, 5 even in elkaar zitten bedenken voor het hele gebied tussen Gouda, Den Haag en Dordrecht ofzo.

En uiteraard zullen er achteraf wel dingen zijn die beter hadden gekund.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 28 juni 2007 @ 08:38:09 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50927370
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:48 schreef MREn het volgende:

[..]

Misschien is er door een versperring van een spoor maar mogelijk om met een beperkt aantal treinen te laten rijden. En dan laat je natuurlijk de stoptreinen rijden.

Een en ander zijn natuurlijk wel beslissingen die je even snel moet nemen, terwijl je ook nog mag zorgen dat je personeel hebt voor de treinen, die ook weer over moeten stappen op andere treinen, die wellicht uit vallen omdat je personeel door laat rijden met vertraginging. Of een intercity met 45min vertraging doorsturen waardoor de trein terug natuurlijk ook niet op tijd gaat zijn.
En dat mag je dan met een man of 4, 5 even in elkaar zitten bedenken voor het hele gebied tussen Gouda, Den Haag en Dordrecht ofzo.

En uiteraard zullen er achteraf wel dingen zijn die beter hadden gekund.
Er zijn altijd dingen die beter kunnen, simpelweg omdat ze er altijd in slagen er een enorme puinhoop van te maken binnen 5 minuten. 1 druppel regen of een beetje meer wind dan normaal en het hele land ligt meteen plat.

En hoe ze het bedenken maakt me niet uit, het blijft krankzinnig om iedereen in een overvolle stoptrein te proppen en vervolgens te zeggen dat je niet gaat rijden omdat je te vol zit
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:10:28 #16
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50945132
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 08:38 schreef karr-1 het volgende:
En hoe ze het bedenken maakt me niet uit, het blijft krankzinnig om iedereen in een overvolle stoptrein te proppen en vervolgens te zeggen dat je niet gaat rijden omdat je te vol zit
Dat zijn twee verschillende dingen. De verkeersleiding en bijsturing bedenken wat wel rijdt en wat niet. En de verantwoordelijkheid om te gaan rijden ligt bij het treinpersoneel. En als die het onverantwoord vinden om met een te volle trein te gaan rijden, is dat hun goed recht. Vragen of er even 10 of 20 man uit willen stappen zodat ze toch weg kunnen helpt toch niets.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:32:12 #17
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50953702
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:10 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat zijn twee verschillende dingen. De verkeersleiding en bijsturing bedenken wat wel rijdt en wat niet. En de verantwoordelijkheid om te gaan rijden ligt bij het treinpersoneel. En als die het onverantwoord vinden om met een te volle trein te gaan rijden, is dat hun goed recht. Vragen of er even 10 of 20 man uit willen stappen zodat ze toch weg kunnen helpt toch niets.
Dan is wat meer overleg misschien handig? Als de een bedenkt dat je maar door kunt blijven proppen en vervolgens bedenkt iemand dat we dan te vol zitten, dan is er duidelijk sprake van miscommunicatie. Ergo, mijn originele klacht blijft staan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:41:15 #18
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_50954033
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:42:51 #19
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50954087
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dan is wat meer overleg misschien handig? Als de een bedenkt dat je maar door kunt blijven proppen en vervolgens bedenkt iemand dat we dan te vol zitten, dan is er duidelijk sprake van miscommunicatie. Ergo, mijn originele klacht blijft staan.
Dat laatste ligt meer aan de klant, die gewoon in de eerste de beste trein weg wil. Dus puur in het eigen belang stap je in. Dat daardoor de trein niet kan rijden is iets anders. Dus voor het belang van alle reizigers zou het beter zijn als er bv. 20 uit zouden stappen, maar die doen dat natuurlijk niet.
En dat kan je de gemiddelde reiziger ook niet kwalijk nemen.

Dat de info bij verstoringen vaak niet erg helder is, weet iedereen wel. Dat komt vooral om NS bijsturing (treinen en personeel) niet meer bij de ProRail verkeersleiding in de kamer/het gebouw zitten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:52:25 #20
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50954438
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:42 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat laatste ligt meer aan de klant, die gewoon in de eerste de beste trein weg wil. Dus puur in het eigen belang stap je in. Dat daardoor de trein niet kan rijden is iets anders. Dus voor het belang van alle reizigers zou het beter zijn als er bv. 20 uit zouden stappen, maar die doen dat natuurlijk niet.
En dat kan je de gemiddelde reiziger ook niet kwalijk nemen.

Dat de info bij verstoringen vaak niet erg helder is, weet iedereen wel. Dat komt vooral om NS bijsturing (treinen en personeel) niet meer bij de ProRail verkeersleiding in de kamer/het gebouw zitten.
Neem het die klant eens kwalijk. Je betaald een vermogen om vervoerd te worden in een trein. Als je dan vervolgens als een veewagen vol gepropt wordt, kan je het niet niemand kwalijk nemen dat ze kwaad worden. En nee uiteraard gaat er niemand uitstappen, waarom moet de reiziger het slachtoffer worden van de incompetentie van de NS?

Waarom de informatie niet helder is doet niet terzake, het had allang opgelost kunnen worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:54:14 #21
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50954497
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:52 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Neem het die klant eens kwalijk. Je betaald een vermogen om vervoerd te worden in een trein. Als je dan vervolgens als een veewagen vol gepropt wordt, kan je het niet niemand kwalijk nemen dat ze kwaad worden. En nee uiteraard gaat er niemand uitstappen, waarom moet de reiziger het slachtoffer worden van de incompetentie van de NS?
Waarom incompetent? Het is niet de schuld van NS dat er een berg treinen niet door kunnen doordat een trein van een ander bedrijf kapot gaat en ProRail gewoon niet meer trein door laat?
quote:
Waarom de informatie niet helder is doet niet terzake, het had allang opgelost kunnen worden.
Hoe?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:56:04 #22
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_50954558
och de intercity van eindhoven richtin rotterdam zit dagelijks achter 2 goederentreinen en een stoptrein....
en dat wordt dan ook elke keer braaf omgeroepen in de trein door een geergerde conduceur .
put
your
clothes
on!
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:57:17 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50954602
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:54 schreef MREn het volgende:

[..]

Waarom incompetent? Het is niet de schuld van NS dat er een berg treinen niet door kunnen doordat een trein van een ander bedrijf kapot gaat en ProRail gewoon niet meer trein door laat?
[..]

Hoe?
Het feit dat ze bij elk zuchtje wind, elke regendruppel die er valt en elk blaadje op de rails meteen alles platgooien irriteert mij al mateloos. Dat er een kapotte trein op het spoor staat, daar kun je weinig aan doen, maar werk dat ding zo snel mogelijk weg ipv urenlang gezeik er om heen.

En hoe ze het op moeten lossen? Al die incompetente lutsers die er nu zitten op straat gooien en mensen neer zetten die verstand hebben van communicatie, weten wat werken is en niet meteen de boel platgooien als er iets misloopt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:58:19 #24
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50954646
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:56 schreef Jerruh het volgende:
och de intercity van eindhoven richtin rotterdam zit dagelijks achter 2 goederentreinen en een stoptrein....
en dat wordt dan ook elke keer braaf omgeroepen in de trein door een geergerde conduceur .
Je hebt een conducteur in de trein? Toe maar dat is al een wonder op zich. Ik zie die lui alleen maar koffie drinken en roken op het perron, of met de benen omhoog in de 1ste klas zitten. Zo wil ik ook wel werken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:21:14 #25
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50955527
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het feit dat ze bij elk zuchtje wind, elke regendruppel die er valt en elk blaadje op de rails meteen alles platgooien irriteert mij al mateloos.
[q]
Dat valt nog wel mee. Hoewel de laatste keer met dat paniek-weeralarm al bij voorbaat de treindienst uit hebben geroeid sloeg inderdaad nergens op. Juist bij klote weer voor de auto, als storm, harde regen en mist, moet de trein zijn pluspunten uitbuiten.
[q]
Dat er een kapotte trein op het spoor staat, daar kun je weinig aan doen, maar werk dat ding zo snel mogelijk weg ipv urenlang gezeik er om heen.
Dat zo snel mogelijk wegwerken doen ze ook echt wel, maar dat doe je niet even in een halfuurtje met een loc die toch 'toevallig' niets staat te doen dichtbij.
Dat urenlang gedoe blijf je toch wel houden na grote verstoringen. Als trein 1 niet door kan naar zijn eindpunt, zal ie daar ook niet om kunnen draaien om trein 2 te rijden, en dat kan soms inderdaad vervelend doorwerken. Zeker op enkelsporige baanvakken waar elke trein op een tegentrein moet wachten.
quote:
En hoe ze het op moeten lossen? Al die incompetente lutsers die er nu zitten op straat gooien en mensen neer zetten die verstand hebben van communicatie, weten wat werken is en niet meteen de boel platgooien als er iets misloopt.
Dat lost het probleem nog niet hebt. De omroep wordt gedaan door de verkeersleiding, en de heeft de vervoerders als klant, en niet de reiziger. Dat is volgens mij eerder de essentie.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')