Nadeel van goederentreinen van 400meter en 4000 ton is dat je die niet met twee bouwvakkers even op tilt en aan de kant zet.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:40 schreef karr-1 het volgende:
Tweede klacht : Treinen die kapot gaan en overbodig lang in de weg blijven staan. Druk dat ding aan de kant of zo![]()
Klopt, maar die dingen gaan zo vaak kapot dat je toch zou verwachten dat ze daar inmiddels een methode voor gevonden hebben om dat ding zo snel mogelijk uit de weg te krijgen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 05:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Nadeel van goederentreinen van 400meter en 4000 ton is dat je die niet met twee bouwvakkers even op tilt en aan de kant zet.
Tsja toen zat ik nog op mijn werk, dus daar had ik weinig aanquote:Op woensdag 27 juni 2007 00:11 schreef Vincenski het volgende:
Whehe ik had de intercity van 16.18 naar dordt en die reed nog gewoon![]()
15 jaar geleden was de NS volgens mij nog een staatsbedrijf. Dat hadden ze moeten blijven. Tegenwoordig met al die opsplitsingen is het veel te makkelijk om een vinger naar de ander te wijzen en dan te zeggen "Het ligt niet aan ons, het ligt aan een andere afdeling."quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:45 schreef Dalamar het volgende:
Pff, 15 jaar geleden (toen ik met het oc naar school moest) was die informatievoorziening al bagger, de treinen altijd overvoll, was er volop vertraging, etc..
Het is bijzonder triest dat er in 15 jaar tijd eigenlijk geen zak is veranderd. Dan komt er weer zo'n mannetje op tv die zegt dat er nieuw materiaal beschikbaar komt in 2009 ofzo zodat de capaciteitsproblemen opgelost kunnen worden en dan denk ik "ja godver had dat dan 15 jaar geleden al gedaan".
Die dingen gaan niet zo heel vaak kapot hoor. Er zijn gewoon veel meer goederenvervoerders en dus ook veel meer treinen gekomen de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, maar die dingen gaan zo vaak kapot dat je toch zou verwachten dat ze daar inmiddels een methode voor gevonden hebben om dat ding zo snel mogelijk uit de weg te krijgen.
Als staatsbedrijf krijg je je subsidie toch wel, dus heb je totaal geen drang tot het verzinnen van manieren om meer reizigers te trekken.quote:Op woensdag 27 juni 2007 10:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
15 jaar geleden was de NS volgens mij nog een staatsbedrijf. Dat hadden ze moeten blijven. Tegenwoordig met al die opsplitsingen is het veel te makkelijk om een vinger naar de ander te wijzen en dan te zeggen "Het ligt niet aan ons, het ligt aan een andere afdeling."
Wat goed dat je één incident met een goederentrein weet op te rekken dus het algeheel klote zijn van alles wat er mis kan zijn.quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:45 schreef Dalamar het volgende:
Pff, 15 jaar geleden (toen ik met het oc naar school moest) was die informatievoorziening al bagger, de treinen altijd overvoll, was er volop vertraging, etc..
Het is bijzonder triest dat er in 15 jaar tijd eigenlijk geen zak is veranderd. Dan komt er weer zo'n mannetje op tv die zegt dat er nieuw materiaal beschikbaar komt in 2009 ofzo zodat de capaciteitsproblemen opgelost kunnen worden en dan denk ik "ja godver had dat dan 15 jaar geleden al gedaan".
Logisch misschien, overbodig zeker. Wie komt er op het briljante idee om verschillende intercitys en sneltreinen plat te leggen en al die mensen te adviseren maar met de stoptrein te gaan? En dat midden in de avondspits? Dat verzin je toch niet.......quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:35 schreef MREn het volgende:
[..]
Wat goed dat je één incident met een goederentrein weet op te rekken dus het algeheel klote zijn van alles wat er mis kan zijn.
De capaciteitsproblemen zitten vooral in het spoorgebruik, en dat is nu net het pakkie an van het ministerie van V&W.
Dat treinen soms overvol kunnen zitten bij een verstoring is niet meer dan logisch. Als je daar voor op elk (IC) station een berg dubbeldekkers voor reserve moet zetten, wordt je kaartje wel erg duur lijkt me.
Misschien is er door een versperring van een spoor maar mogelijk om met een beperkt aantal treinen te laten rijden. En dan laat je natuurlijk de stoptreinen rijden.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Logisch misschien, overbodig zeker. Wie komt er op het briljante idee om verschillende intercitys en sneltreinen plat te leggen en al die mensen te adviseren maar met de stoptrein te gaan? En dat midden in de avondspits? Dat verzin je toch niet.......
Er zijn altijd dingen die beter kunnen, simpelweg omdat ze er altijd in slagen er een enorme puinhoop van te maken binnen 5 minuten. 1 druppel regen of een beetje meer wind dan normaal en het hele land ligt meteen plat.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:48 schreef MREn het volgende:
[..]
Misschien is er door een versperring van een spoor maar mogelijk om met een beperkt aantal treinen te laten rijden. En dan laat je natuurlijk de stoptreinen rijden.
Een en ander zijn natuurlijk wel beslissingen die je even snel moet nemen, terwijl je ook nog mag zorgen dat je personeel hebt voor de treinen, die ook weer over moeten stappen op andere treinen, die wellicht uit vallen omdat je personeel door laat rijden met vertraginging. Of een intercity met 45min vertraging doorsturen waardoor de trein terug natuurlijk ook niet op tijd gaat zijn.
En dat mag je dan met een man of 4, 5 even in elkaar zitten bedenken voor het hele gebied tussen Gouda, Den Haag en Dordrecht ofzo.
En uiteraard zullen er achteraf wel dingen zijn die beter hadden gekund.
Dat zijn twee verschillende dingen. De verkeersleiding en bijsturing bedenken wat wel rijdt en wat niet. En de verantwoordelijkheid om te gaan rijden ligt bij het treinpersoneel. En als die het onverantwoord vinden om met een te volle trein te gaan rijden, is dat hun goed recht. Vragen of er even 10 of 20 man uit willen stappen zodat ze toch weg kunnen helpt toch niets.quote:Op donderdag 28 juni 2007 08:38 schreef karr-1 het volgende:
En hoe ze het bedenken maakt me niet uit, het blijft krankzinnig om iedereen in een overvolle stoptrein te proppen en vervolgens te zeggen dat je niet gaat rijden omdat je te vol zit![]()
Dan is wat meer overleg misschien handig? Als de een bedenkt dat je maar door kunt blijven proppen en vervolgens bedenkt iemand dat we dan te vol zitten, dan is er duidelijk sprake van miscommunicatie. Ergo, mijn originele klacht blijft staan.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:10 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat zijn twee verschillende dingen. De verkeersleiding en bijsturing bedenken wat wel rijdt en wat niet. En de verantwoordelijkheid om te gaan rijden ligt bij het treinpersoneel. En als die het onverantwoord vinden om met een te volle trein te gaan rijden, is dat hun goed recht. Vragen of er even 10 of 20 man uit willen stappen zodat ze toch weg kunnen helpt toch niets.
Dat laatste ligt meer aan de klant, die gewoon in de eerste de beste trein weg wil. Dus puur in het eigen belang stap je in. Dat daardoor de trein niet kan rijden is iets anders. Dus voor het belang van alle reizigers zou het beter zijn als er bv. 20 uit zouden stappen, maar die doen dat natuurlijk niet.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan is wat meer overleg misschien handig? Als de een bedenkt dat je maar door kunt blijven proppen en vervolgens bedenkt iemand dat we dan te vol zitten, dan is er duidelijk sprake van miscommunicatie. Ergo, mijn originele klacht blijft staan.
Neem het die klant eens kwalijk. Je betaald een vermogen om vervoerd te worden in een trein. Als je dan vervolgens als een veewagen vol gepropt wordt, kan je het niet niemand kwalijk nemen dat ze kwaad worden. En nee uiteraard gaat er niemand uitstappen, waarom moet de reiziger het slachtoffer worden van de incompetentie van de NS?quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:42 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat laatste ligt meer aan de klant, die gewoon in de eerste de beste trein weg wil. Dus puur in het eigen belang stap je in. Dat daardoor de trein niet kan rijden is iets anders. Dus voor het belang van alle reizigers zou het beter zijn als er bv. 20 uit zouden stappen, maar die doen dat natuurlijk niet.
En dat kan je de gemiddelde reiziger ook niet kwalijk nemen.
Dat de info bij verstoringen vaak niet erg helder is, weet iedereen wel. Dat komt vooral om NS bijsturing (treinen en personeel) niet meer bij de ProRail verkeersleiding in de kamer/het gebouw zitten.
Waarom incompetent? Het is niet de schuld van NS dat er een berg treinen niet door kunnen doordat een trein van een ander bedrijf kapot gaat en ProRail gewoon niet meer trein door laat?quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Neem het die klant eens kwalijk. Je betaald een vermogen om vervoerd te worden in een trein. Als je dan vervolgens als een veewagen vol gepropt wordt, kan je het niet niemand kwalijk nemen dat ze kwaad worden. En nee uiteraard gaat er niemand uitstappen, waarom moet de reiziger het slachtoffer worden van de incompetentie van de NS?
Hoe?quote:Waarom de informatie niet helder is doet niet terzake, het had allang opgelost kunnen worden.
Het feit dat ze bij elk zuchtje wind, elke regendruppel die er valt en elk blaadje op de rails meteen alles platgooien irriteert mij al mateloos. Dat er een kapotte trein op het spoor staat, daar kun je weinig aan doen, maar werk dat ding zo snel mogelijk weg ipv urenlang gezeik er om heen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Waarom incompetent? Het is niet de schuld van NS dat er een berg treinen niet door kunnen doordat een trein van een ander bedrijf kapot gaat en ProRail gewoon niet meer trein door laat?
[..]
Hoe?
Je hebt een conducteur in de trein? Toe maar dat is al een wonder op zich. Ik zie die lui alleen maar koffie drinken en roken op het perron, of met de benen omhoog in de 1ste klas zitten. Zo wil ik ook wel werken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:56 schreef Jerruh het volgende:
och de intercity van eindhoven richtin rotterdam zit dagelijks achter 2 goederentreinen en een stoptrein....
en dat wordt dan ook elke keer braaf omgeroepen in de trein door een geergerde conduceur.
Dat zo snel mogelijk wegwerken doen ze ook echt wel, maar dat doe je niet even in een halfuurtje met een loc die toch 'toevallig' niets staat te doen dichtbij.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het feit dat ze bij elk zuchtje wind, elke regendruppel die er valt en elk blaadje op de rails meteen alles platgooien irriteert mij al mateloos.
[q]
Dat valt nog wel mee. Hoewel de laatste keer met dat paniek-weeralarm al bij voorbaat de treindienst uit hebben geroeid sloeg inderdaad nergens op. Juist bij klote weer voor de auto, als storm, harde regen en mist, moet de trein zijn pluspunten uitbuiten.
[q]
Dat er een kapotte trein op het spoor staat, daar kun je weinig aan doen, maar werk dat ding zo snel mogelijk weg ipv urenlang gezeik er om heen.
Dat lost het probleem nog niet hebt. De omroep wordt gedaan door de verkeersleiding, en de heeft de vervoerders als klant, en niet de reiziger. Dat is volgens mij eerder de essentie.quote:En hoe ze het op moeten lossen? Al die incompetente lutsers die er nu zitten op straat gooien en mensen neer zetten die verstand hebben van communicatie, weten wat werken is en niet meteen de boel platgooien als er iets misloopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |