Nadeel van goederentreinen van 400meter en 4000 ton is dat je die niet met twee bouwvakkers even op tilt en aan de kant zet.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:40 schreef karr-1 het volgende:
Tweede klacht : Treinen die kapot gaan en overbodig lang in de weg blijven staan. Druk dat ding aan de kant of zo![]()
Klopt, maar die dingen gaan zo vaak kapot dat je toch zou verwachten dat ze daar inmiddels een methode voor gevonden hebben om dat ding zo snel mogelijk uit de weg te krijgen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 05:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Nadeel van goederentreinen van 400meter en 4000 ton is dat je die niet met twee bouwvakkers even op tilt en aan de kant zet.
Tsja toen zat ik nog op mijn werk, dus daar had ik weinig aanquote:Op woensdag 27 juni 2007 00:11 schreef Vincenski het volgende:
Whehe ik had de intercity van 16.18 naar dordt en die reed nog gewoon![]()
15 jaar geleden was de NS volgens mij nog een staatsbedrijf. Dat hadden ze moeten blijven. Tegenwoordig met al die opsplitsingen is het veel te makkelijk om een vinger naar de ander te wijzen en dan te zeggen "Het ligt niet aan ons, het ligt aan een andere afdeling."quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:45 schreef Dalamar het volgende:
Pff, 15 jaar geleden (toen ik met het oc naar school moest) was die informatievoorziening al bagger, de treinen altijd overvoll, was er volop vertraging, etc..
Het is bijzonder triest dat er in 15 jaar tijd eigenlijk geen zak is veranderd. Dan komt er weer zo'n mannetje op tv die zegt dat er nieuw materiaal beschikbaar komt in 2009 ofzo zodat de capaciteitsproblemen opgelost kunnen worden en dan denk ik "ja godver had dat dan 15 jaar geleden al gedaan".
Die dingen gaan niet zo heel vaak kapot hoor. Er zijn gewoon veel meer goederenvervoerders en dus ook veel meer treinen gekomen de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, maar die dingen gaan zo vaak kapot dat je toch zou verwachten dat ze daar inmiddels een methode voor gevonden hebben om dat ding zo snel mogelijk uit de weg te krijgen.
Als staatsbedrijf krijg je je subsidie toch wel, dus heb je totaal geen drang tot het verzinnen van manieren om meer reizigers te trekken.quote:Op woensdag 27 juni 2007 10:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
15 jaar geleden was de NS volgens mij nog een staatsbedrijf. Dat hadden ze moeten blijven. Tegenwoordig met al die opsplitsingen is het veel te makkelijk om een vinger naar de ander te wijzen en dan te zeggen "Het ligt niet aan ons, het ligt aan een andere afdeling."
Wat goed dat je één incident met een goederentrein weet op te rekken dus het algeheel klote zijn van alles wat er mis kan zijn.quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:45 schreef Dalamar het volgende:
Pff, 15 jaar geleden (toen ik met het oc naar school moest) was die informatievoorziening al bagger, de treinen altijd overvoll, was er volop vertraging, etc..
Het is bijzonder triest dat er in 15 jaar tijd eigenlijk geen zak is veranderd. Dan komt er weer zo'n mannetje op tv die zegt dat er nieuw materiaal beschikbaar komt in 2009 ofzo zodat de capaciteitsproblemen opgelost kunnen worden en dan denk ik "ja godver had dat dan 15 jaar geleden al gedaan".
Logisch misschien, overbodig zeker. Wie komt er op het briljante idee om verschillende intercitys en sneltreinen plat te leggen en al die mensen te adviseren maar met de stoptrein te gaan? En dat midden in de avondspits? Dat verzin je toch niet.......quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:35 schreef MREn het volgende:
[..]
Wat goed dat je één incident met een goederentrein weet op te rekken dus het algeheel klote zijn van alles wat er mis kan zijn.
De capaciteitsproblemen zitten vooral in het spoorgebruik, en dat is nu net het pakkie an van het ministerie van V&W.
Dat treinen soms overvol kunnen zitten bij een verstoring is niet meer dan logisch. Als je daar voor op elk (IC) station een berg dubbeldekkers voor reserve moet zetten, wordt je kaartje wel erg duur lijkt me.
Misschien is er door een versperring van een spoor maar mogelijk om met een beperkt aantal treinen te laten rijden. En dan laat je natuurlijk de stoptreinen rijden.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Logisch misschien, overbodig zeker. Wie komt er op het briljante idee om verschillende intercitys en sneltreinen plat te leggen en al die mensen te adviseren maar met de stoptrein te gaan? En dat midden in de avondspits? Dat verzin je toch niet.......
Er zijn altijd dingen die beter kunnen, simpelweg omdat ze er altijd in slagen er een enorme puinhoop van te maken binnen 5 minuten. 1 druppel regen of een beetje meer wind dan normaal en het hele land ligt meteen plat.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:48 schreef MREn het volgende:
[..]
Misschien is er door een versperring van een spoor maar mogelijk om met een beperkt aantal treinen te laten rijden. En dan laat je natuurlijk de stoptreinen rijden.
Een en ander zijn natuurlijk wel beslissingen die je even snel moet nemen, terwijl je ook nog mag zorgen dat je personeel hebt voor de treinen, die ook weer over moeten stappen op andere treinen, die wellicht uit vallen omdat je personeel door laat rijden met vertraginging. Of een intercity met 45min vertraging doorsturen waardoor de trein terug natuurlijk ook niet op tijd gaat zijn.
En dat mag je dan met een man of 4, 5 even in elkaar zitten bedenken voor het hele gebied tussen Gouda, Den Haag en Dordrecht ofzo.
En uiteraard zullen er achteraf wel dingen zijn die beter hadden gekund.
Dat zijn twee verschillende dingen. De verkeersleiding en bijsturing bedenken wat wel rijdt en wat niet. En de verantwoordelijkheid om te gaan rijden ligt bij het treinpersoneel. En als die het onverantwoord vinden om met een te volle trein te gaan rijden, is dat hun goed recht. Vragen of er even 10 of 20 man uit willen stappen zodat ze toch weg kunnen helpt toch niets.quote:Op donderdag 28 juni 2007 08:38 schreef karr-1 het volgende:
En hoe ze het bedenken maakt me niet uit, het blijft krankzinnig om iedereen in een overvolle stoptrein te proppen en vervolgens te zeggen dat je niet gaat rijden omdat je te vol zit![]()
Dan is wat meer overleg misschien handig? Als de een bedenkt dat je maar door kunt blijven proppen en vervolgens bedenkt iemand dat we dan te vol zitten, dan is er duidelijk sprake van miscommunicatie. Ergo, mijn originele klacht blijft staan.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:10 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat zijn twee verschillende dingen. De verkeersleiding en bijsturing bedenken wat wel rijdt en wat niet. En de verantwoordelijkheid om te gaan rijden ligt bij het treinpersoneel. En als die het onverantwoord vinden om met een te volle trein te gaan rijden, is dat hun goed recht. Vragen of er even 10 of 20 man uit willen stappen zodat ze toch weg kunnen helpt toch niets.
Dat laatste ligt meer aan de klant, die gewoon in de eerste de beste trein weg wil. Dus puur in het eigen belang stap je in. Dat daardoor de trein niet kan rijden is iets anders. Dus voor het belang van alle reizigers zou het beter zijn als er bv. 20 uit zouden stappen, maar die doen dat natuurlijk niet.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan is wat meer overleg misschien handig? Als de een bedenkt dat je maar door kunt blijven proppen en vervolgens bedenkt iemand dat we dan te vol zitten, dan is er duidelijk sprake van miscommunicatie. Ergo, mijn originele klacht blijft staan.
Neem het die klant eens kwalijk. Je betaald een vermogen om vervoerd te worden in een trein. Als je dan vervolgens als een veewagen vol gepropt wordt, kan je het niet niemand kwalijk nemen dat ze kwaad worden. En nee uiteraard gaat er niemand uitstappen, waarom moet de reiziger het slachtoffer worden van de incompetentie van de NS?quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:42 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat laatste ligt meer aan de klant, die gewoon in de eerste de beste trein weg wil. Dus puur in het eigen belang stap je in. Dat daardoor de trein niet kan rijden is iets anders. Dus voor het belang van alle reizigers zou het beter zijn als er bv. 20 uit zouden stappen, maar die doen dat natuurlijk niet.
En dat kan je de gemiddelde reiziger ook niet kwalijk nemen.
Dat de info bij verstoringen vaak niet erg helder is, weet iedereen wel. Dat komt vooral om NS bijsturing (treinen en personeel) niet meer bij de ProRail verkeersleiding in de kamer/het gebouw zitten.
Waarom incompetent? Het is niet de schuld van NS dat er een berg treinen niet door kunnen doordat een trein van een ander bedrijf kapot gaat en ProRail gewoon niet meer trein door laat?quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Neem het die klant eens kwalijk. Je betaald een vermogen om vervoerd te worden in een trein. Als je dan vervolgens als een veewagen vol gepropt wordt, kan je het niet niemand kwalijk nemen dat ze kwaad worden. En nee uiteraard gaat er niemand uitstappen, waarom moet de reiziger het slachtoffer worden van de incompetentie van de NS?
Hoe?quote:Waarom de informatie niet helder is doet niet terzake, het had allang opgelost kunnen worden.
Het feit dat ze bij elk zuchtje wind, elke regendruppel die er valt en elk blaadje op de rails meteen alles platgooien irriteert mij al mateloos. Dat er een kapotte trein op het spoor staat, daar kun je weinig aan doen, maar werk dat ding zo snel mogelijk weg ipv urenlang gezeik er om heen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Waarom incompetent? Het is niet de schuld van NS dat er een berg treinen niet door kunnen doordat een trein van een ander bedrijf kapot gaat en ProRail gewoon niet meer trein door laat?
[..]
Hoe?
Je hebt een conducteur in de trein? Toe maar dat is al een wonder op zich. Ik zie die lui alleen maar koffie drinken en roken op het perron, of met de benen omhoog in de 1ste klas zitten. Zo wil ik ook wel werken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:56 schreef Jerruh het volgende:
och de intercity van eindhoven richtin rotterdam zit dagelijks achter 2 goederentreinen en een stoptrein....
en dat wordt dan ook elke keer braaf omgeroepen in de trein door een geergerde conduceur.
Dat zo snel mogelijk wegwerken doen ze ook echt wel, maar dat doe je niet even in een halfuurtje met een loc die toch 'toevallig' niets staat te doen dichtbij.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het feit dat ze bij elk zuchtje wind, elke regendruppel die er valt en elk blaadje op de rails meteen alles platgooien irriteert mij al mateloos.
[q]
Dat valt nog wel mee. Hoewel de laatste keer met dat paniek-weeralarm al bij voorbaat de treindienst uit hebben geroeid sloeg inderdaad nergens op. Juist bij klote weer voor de auto, als storm, harde regen en mist, moet de trein zijn pluspunten uitbuiten.
[q]
Dat er een kapotte trein op het spoor staat, daar kun je weinig aan doen, maar werk dat ding zo snel mogelijk weg ipv urenlang gezeik er om heen.
Dat lost het probleem nog niet hebt. De omroep wordt gedaan door de verkeersleiding, en de heeft de vervoerders als klant, en niet de reiziger. Dat is volgens mij eerder de essentie.quote:En hoe ze het op moeten lossen? Al die incompetente lutsers die er nu zitten op straat gooien en mensen neer zetten die verstand hebben van communicatie, weten wat werken is en niet meteen de boel platgooien als er iets misloopt.
Dat is zelfs verplicht bij NSR.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je hebt een conducteur in de trein? Toe maar dat is al een wonder op zich.
Tsja maar we zitten niet in Belgie, maar in Nederland waar we dus nog steeds met een incompetente vervoerder te maken hebben.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is zelfs verplicht bij NSR.
Dat veel zich er gemakkelijk vanaf maken in 1e klas of cabine (waar ze niet eens mogen komen) is een ander verhaal.
In België komen ze nog elke stop langs voor kaartverkoop aan de instappers
Had ik ook last van inderdaad, toen toch maar ff met de wagen naar Rotterdam gegaan, was er binnen 15 minquote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:19 schreef karr-1 het volgende:
En jawel hoor, ik sta vanmorgen weer eens klaar om naar het werk te gaan. De stoptrein van 07.40 zoals gewoonlijk.
Maar dan krijgen we het. Stroomstoring in Dordrecht, waardoor er geen enkele trein rijd richting Rotterdam. In eerste instantie nog 20 minuten vertraging, maar uiteindelijk maar helemaal niet.
Ruim een uur later sta ik er nog, maar dan hebben ze er ineens ook nog een wisselstoring bovenop gekregen. Wie verzint dit soort dingen?
En het mooiste van het verhaal? Elke mogelijke trein scheurt gewoon door alsof er niets aan de hand is, behalve de stoptreinen want die trekken we er als eerste uit. Stel je toch eens voor dat niemand zou merken dat we een klein probleempje hebben, dat kan toch niet.
NS![]()
Prorail![]()
Weet er alles van ik zat in de stoptrein van 7.36 naar Blaak en vervolgens ging ik met een sneltrein pas om 8.45 naar Rotterdamquote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:19 schreef karr-1 het volgende:
En jawel hoor, ik sta vanmorgen weer eens klaar om naar het werk te gaan. De stoptrein van 07.40 zoals gewoonlijk.
Maar dan krijgen we het. Stroomstoring in Dordrecht, waardoor er geen enkele trein rijd richting Rotterdam. In eerste instantie nog 20 minuten vertraging, maar uiteindelijk maar helemaal niet.
Ruim een uur later sta ik er nog, maar dan hebben ze er ineens ook nog een wisselstoring bovenop gekregen. Wie verzint dit soort dingen?
En het mooiste van het verhaal? Elke mogelijke trein scheurt gewoon door alsof er niets aan de hand is, behalve de stoptreinen want die trekken we er als eerste uit. Stel je toch eens voor dat niemand zou merken dat we een klein probleempje hebben, dat kan toch niet.
NS![]()
Prorail![]()
Dat is dus dezelfde trein als die ik had willen hebben, maar die niet ging. Ik heb er gestaan tot bijna kwart voor 9 maar er was geen uitzicht op verbetering. Dus toen ben ik maar naar huis gegaan. En volgens de NS site en teletekst is het nu nog steeds een ramp.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:59 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Weet er alles van ik zat in de stoptrein van 7.36 naar Blaak en vervolgens ging ik met een sneltrein pas om 8.45 naar Rotterdammaar ik moet wel zeggen dat ik de informatievoorziening op station Dordrecht goed vond. Je werd werkelijk doodgebombardeerd met berichten elke keer dat muziekje, alleen jammer dat de mensen van de NS die op de perrons stonden niet goed wisten welke trein nu eerst ging.
No way dat ik bij een dergelijke incompetente organisatie ga werken. De berichten van MREn zijn goed, maar nog steeds geen verklaring.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:12 schreef Xtreem het volgende:
TS, lees de berichten van MREn nog 'ns goed.... Als je dan nog steeds denkt het beter te weten: solliciteer zou ik zeggen...
Ach gaan we schelden? Die is origineel, gelukkig zegt het meer over jou dan over mij.quote:Achterlijke janknicht
Ik nodig je uit om met een betere verklaring te komen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
No way dat ik bij een dergelijke incompetente organisatie ga werken. De berichten van MREn zijn goed, maar nog steeds geen verklaring.
[..]
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:06 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik nodig je uit om met een betere verklaring te komen.
Zoals ik al eerder zei, zouden ze bij de NS eens wat aan informatiestromen moeten doen. Als de ene afdeling niet weet wat de andere doet, dan krijg je dit soort ellende.quote:15 jaar geleden was de NS volgens mij nog een staatsbedrijf. Dat hadden ze moeten blijven. Tegenwoordig met al die opsplitsingen is het veel te makkelijk om een vinger naar de ander te wijzen en dan te zeggen "Het ligt niet aan ons, het ligt aan een andere afdeling."
'ze zouden daar en daar 'ns iets aan moeten doen' .....quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
[..]
Zoals ik al eerder zei, zouden ze bij de NS eens wat aan informatiestromen moeten doen. Als de ene afdeling niet weet wat de andere doet, dan krijg je dit soort ellende.
Werk ik bij de NS ? Nee dus. Is dat dan mijn verantwoordelijkheid? Nee dus. Ik ben alleen een betalende gebruiker en heb dus recht van klagen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:37 schreef Xtreem het volgende:
[..]
'ze zouden daar en daar 'ns iets aan moeten doen' .....
Concreter? WAT moet er gedaan worden? WELKE afdelingen? WIE is waar verantwoordelijk voor?
Dan maken ze dus bij Prorail een bende van het spoor en bij de NS een bende van de informatievoorziening. Waarom zeggen mensen op het perron andere dingen als dat er omgeroepen worden? Waarom weten de mensen op het perron uberhaupt niets?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:43 schreef Elixabete het volgende:
NS beslist niet wie er door mag rijden dat doet ProRail
NS maakt gebruik van het spoor en ProRail beheerd het spoor.
ProRail is dus de eigenaar van al het spoor hier in NL
IDD zwaar irritant, stap je op r`dam cs op perron 6 uit omdat de trein niet meer verder rijdt, ik vraag aan zo`n muts of er nog een trein richting blaak gaat, wat zegt ze: Ja hoor op perron 6 gaat er zo eentje weg, dus als je snel bent haal je hem nogquote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan maken ze dus bij Prorail een bende van het spoor en bij de NS een bende van de informatievoorziening. Waarom zeggen mensen op het perron andere dingen als dat er omgeroepen worden? Waarom weten de mensen op het perron uberhaupt niets?
Mensen?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan maken ze dus bij Prorail een bende van het spoor en bij de NS een bende van de informatievoorziening. Waarom zeggen mensen op het perron andere dingen als dat er omgeroepen worden? Waarom weten de mensen op het perron uberhaupt niets?
Met mensen bedoel ik hier natuurlijk NS medewerkers, geen mensen die er net zo staan als ik.quote:Op woensdag 4 juli 2007 04:01 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Mensen?
Welke mensen?
De reizigers of NS?
Geloof reizigers nooit
Men dikt alles aan
Als jij iemand verteld dat je geslagen bent door je zusje.
en het gaat zo de hele straat door eindigt het op het eind van de straat dat je verkracht bent en vermoord bent door je zusje.
Wat ik wil zeggen, mensen dikt de zooi aan
Hear hear !!!quote:Op woensdag 4 juli 2007 08:53 schreef CyclingGirl het volgende:
Eigenlijk moet de bezem er bij ProRail doorgehaald worden. Laat ze daar eens het spoor beter gaan beheren.
Verbaast me niets, 1 regendruppel of een zuchtje wind en het hele netwerk ligt plat.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:19 schreef Rutger1983 het volgende:
lelystad - haarlem
net 3 uur over gedaan... :S
Ja tuurlijkquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Verbaast me niets, 1 regendruppel of een zuchtje wind en het hele netwerk ligt plat.
We hebben het hier over treinen, niet over auto's. De A2 heeft er dus niets mee te maken hier.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja tuurlijk![]()
Wat Haarlem is het hele netwerk... En de 23km file op de A2 vandaag is natuurlijk ook niets, daar ben je in 5 minuten doorheen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |