De keren dat ik dat heb gedaan (vanaf 5.10 naar 6.04 naar 6.10, maar 7.04 heb ik als reinstall gedaan) is het altijd probleemloos gegaan, zelfde als met debian overigens (meer dan een "apt-get update && apt-get dist-upgrade" was niet nodig) en zeker met programma's als update-manager moet dat helemaal allemaal van een leien dakkie gaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:16 schreef Visitor.Q het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk met upgraden naar een volgende versie bij Ubuntu? Gaan dat soort dingen al probleemloos?
Mijn upgrade van 6.10 naar 7.04 (toen Ubuntu zelf zei dat-ie wou upgraden) gaf wel wat problemen, o.a. met X-settings, waarvan ik me kan voorstellen dat n00b's er raar van opkijken.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:16 schreef Visitor.Q het volgende:
Nice, nice!!! Ziet er echt heel goed uit, ik ben erg blij met die xorg.conf GUI, en die tracker ziet er ook erg handig uit. Hoe gaat dat eigenlijk met upgraden naar een volgende versie bij Ubuntu? Gaan dat soort dingen al probleemloos?
Wat ik doe, om alle update/upgradeproblemen te voorkomen is dit:quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:16 schreef Visitor.Q het volgende:
Nice, nice!!! Ziet er echt heel goed uit, ik ben erg blij met die xorg.conf GUI, en die tracker ziet er ook erg handig uit. Hoe gaat dat eigenlijk met upgraden naar een volgende versie bij Ubuntu? Gaan dat soort dingen al probleemloos?
Ik zit met een vergelijkbaar probleem, kreeg ook niet mijn reso goed, tot ik dit instelde, maar nou is de volgende stap de refresh rate fixen, die krijg ik atm niet hoger dan 60hz en dat gaat na een tijdje irriteren...quote:Op maandag 2 juli 2007 17:41 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
Voor je schermreolutie, voer je in een console in:
gksudo gedit /etc/X11/xorg.conf
daarna zoek je het volgende stukje:
[ code verwijderd ]
Nu zet je bij alle Depths jou gewenste resolutie erbij
dus dan zou het bijvoorbeeld zo worden:
[ code verwijderd ]
En inventor, dat zit toch in de noemer autocad? Probeer eens Qcad van ribbonsoft @ linux.
PS: Maak wel eerst even een backup van je xorg.conf. Je weet het maar nooit,
PS2: De instelling zijn niet on the fly actief, of je moet even je pc herstarten of je moet ff X herstarten door middel van the three fingered salute, namelijk Control, Alt, Backspace
Voordat je gaat herinstalleren doe je even "dpkg --get-selections > pakages.txt" en dat bestandje sla je ergens veilig op. Daarna backup je ook je /etc en dan doe je een superkale minimale serverinstall van de laatste versie en zet je /etc terug. Daarna is het een kwestie van "dpkg --set-selections < packages.txt", even aptitude runnen en de geselecteerde pakketten installeren. Dat is zo klaar en je hebt een schone install, maar met alle programma's die je had, en al je instellingen en al je data zijn bewaard gebleven.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:14 schreef Visitor.Q het volgende:
Maar goed, een schone install duurt ook niet veel langer dan een half uurtje, dus als je je programma's niet meteen mist is dat ook niet zo'n stom idee...
Dan zorg je er toch voor dat je alleen van hdd kan opstarten en beveilig je 't grub menu?quote:Op donderdag 6 september 2007 18:55 schreef Visitor.Q het volgende:
Beetje aan het lezen geweest over sudo enzo, vooral nadat ik mijn Kubuntu machine in recovery mode opstartte en gewoon in een root prompt kwam, zo zonder enig password te hoeven invullen. Waarom kan dat, nu kan iedereen die de computer kan bereiken root access krijgen en werkelijk alle bestanden lezen/editten?
, aldus Hier. Tja, men kan natuurlijk ook gewoon je schijven eruit slopen als ze toch al fysieke toegang tot je computer hebben, en dan kun je alles leesbaar maken... Dan zou je weer truecrypt kunnen gebruikenquote:It was disturbing to me that it was so easy to get in to the system as root, with no password required. I’ve heard that there are plenty of ways to compromise a system if you have physical access to the box, even if the root password is set, but it goes against my comfort zone so I set the root password.
dat wassie gister ook alquote:Op zondag 9 september 2007 21:57 schreef mistermaniac het volgende:
Ligt het nu aan mij, of is getautomatix.com down?
Wat versta je onder 'mooi'?quote:Op zondag 9 september 2007 21:45 schreef PiRANiA het volgende:
Ik heb een dual boot en wil een mooi grub opstartscherm, hoe doe ik dat?
quote:Op maandag 10 september 2007 07:43 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
gewoon een plaatje erbij oid, iets anders dan de b/w text based menu dat ik nu heb
Gouden tip!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:01 schreef Farenji het volgende:
[..]
Voordat je gaat herinstalleren doe je even "dpkg --get-selections > pakages.txt" en dat bestandje sla je ergens veilig op. Daarna backup je ook je /etc en dan doe je een superkale minimale serverinstall van de laatste versie en zet je /etc terug. Daarna is het een kwestie van "dpkg --set-selections < packages.txt", even aptitude runnen en de geselecteerde pakketten installeren. Dat is zo klaar en je hebt een schone install, maar met alle programma's die je had, en al je instellingen en al je data zijn bewaard gebleven.
Zoek eens op 'gfxboot'quote:Op maandag 10 september 2007 07:43 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
gewoon een plaatje erbij oid, iets anders dan de b/w text based menu dat ik nu heb
Zitten ze met de nieuwe niet nog gewoon bij de eerste Alpha versies? Zoniet, dan loopt een gozer in mijn msn lijst aardig achter.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:13 schreef PiRANiA het volgende:
oh, en 7,10 komt dus binnenkort uit?
Wordt dat gewoon weer makkelijk upgraden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |