Een nieuw ceedeetje maken...quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:20 schreef PiRANiA het volgende:
GODVERDOMME
[..]
Ik heb die cd al gechecked: 2 KEER!!
Nu kan ik dus niet op mijn computer:
"Opstarten besturingssysteem mislukt" oid
verdomme
wat nu?
deze cd is er een die ik opgestuurd heb gekregen...quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:23 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Een nieuw ceedeetje maken...
En de staat van je cd/dvd speler??quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:36 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
deze cd is er een die ik opgestuurd heb gekregen...
die zou het dus moeten doen, zeker als je bedenkt dat ik de check heb uitgevoerd en dat die geslaagd is
daar lijkt het op inderdaadquote:Op vrijdag 28 september 2007 17:10 schreef Farenji het volgende:
Die cd's die ze gratis opsturen zijn bagger. Ze zijn niet voor niets gratis, daar nemen ze echt de uebergoedkoopste cd'tjes voor. Heb al een paar keer slecht gebalanceerde cd's gehad die mijn speler lieten brommen en trillen en die het dus ook nauwelijks deden.
heeft gewerkt, het draait nuquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:23 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Een nieuw ceedeetje maken...
In je system menu staat ook synaptic, probeer dat eensquote:Op vrijdag 28 september 2007 22:58 schreef Rossoneri het volgende:
Weet iemand waar al die gratis software voor Ubuntu te krijgen is?? Wat bij de add/remove staan kan toch niet alles zijn? Ik heb gehoord dat je met een paar klikken toegang hebt tot duizenden gratis stukjes software voor ubuntu. Weet iemand waar ik dit kan vinden? Ben nu lekker fanatiek bezig![]()
Rechtsbovenin add/remove staat iets als "show:"quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:58 schreef Farenji het volgende:
[..]
In je system menu staat ook synaptic, probeer dat eens
Oh is dat het? damn valt dat ff tegen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:58 schreef Farenji het volgende:
[..]
In je system menu staat ook synaptic, probeer dat eens
hoe veel zie je precies dan?quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:25 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Oh is dat het? damn valt dat ff tegen.![]()
Thanks thou! Alleen had ik verwacht dat er meer zou zijn. Ach ja je kan niet alles hebben.
Er zijn verschillende repositories die misschien niet allemaal als default aangevinkt zijn. Kijk eens in synaptic, onder settings -> repositories. Met alleen de main repository zou je de keuze nog wat beperkt kunnen vinden, maar met universe en multiverse erbij krijg je een hoop extra's. En dan kan je eventueel ook nog andere repositories toevoegen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:25 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Oh is dat het? damn valt dat ff tegen.![]()
Thanks thou! Alleen had ik verwacht dat er meer zou zijn. Ach ja je kan niet alles hebben.
quote:Op zaterdag 29 september 2007 07:32 schreef PiRANiA het volgende:
Vraag:
Ik heb 64 bit ubuntu geïnstalleerd. Hoe krijg ik nou flash player in mijn mozilla?
Ok, zal het ff proberenquote:Op zaterdag 29 september 2007 13:58 schreef kluut het volgende:
[..]
Er zijn verschillende repositories die misschien niet allemaal als default aangevinkt zijn. Kijk eens in synaptic, onder settings -> repositories. Met alleen de main repository zou je de keuze nog wat beperkt kunnen vinden, maar met universe en multiverse erbij krijg je een hoop extra's. En dan kan je eventueel ook nog andere repositories toevoegen.
Ik heb in synaptic een lijst met meer dan 25000 paketten. Nu is niet ieder pakket een zelfstandig stuk software, maar ik schat dat het wel meer dan 1000 programma's zijn.
Mwa mss een stuk of 60, 70.quote:hoe veel zie je precies dan?
Dan kun je OF niet tellen OF je kijkt verkeerd.quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:36 schreef Rossoneri het volgende:
Mwa mss een stuk of 60, 70.
Dat heb ik voor elkaar gekregen door een 32 bit firefox op het systeem te installeren, en daar de flash plugin aan toe te voegen. Zie https://help.ubuntu.com/community/Firefox2AMD64Flash9Javaquote:Op zaterdag 29 september 2007 07:32 schreef PiRANiA het volgende:
Vraag:
Ik heb 64 bit ubuntu geïnstalleerd. Hoe krijg ik nou flash player in mijn mozilla?
Als je er zeker van bent dat de universe en multiverse repositories aanstaan zou je in synaptic (system, administration, synaptic) een hele lijst moeten zien. Let er op dat je aan de linkerkant 'al' hebt aangeklikt (al zou synaptic daar standaard mee moeten opstarten). Dan zie je alle packages, en niet alleen 1 bepaalde categorie.quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:36 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Ok, zal het ff proberen
[..]
Mwa mss een stuk of 60, 70.
Je kunt ergens de bootsequence aanpassen zodat je computer eerst van cd opstart. Denk er wel om dat wanneer je windows eraf gooit, al je data en settings verloren gaan. Misschien is het beter om eerst een dual-boot te gaan draaien (dat doe ik nu ook). Verder is het misschien sowieso handig om Ubuntu eerst eens te gaan verkennen, zonder dat je het installeert (Ubuntu kan nl. gewoon vanaf CD gedraaid worden). Misschien vind je het wel helemaal niks. Dan scheelt het je in ieder geval een hoop ellende.quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:11 schreef vdvorst het volgende:
Ik heb een installatie handleiding gevonden:
http://www.techzine.nl/tutorials/200/1
Maar hoe kun je in je bios instellen dat je van de cd boot? en moet dit voor of nadat je windows verwijderd?
ook zit ik te denken, of ik internet op school wel terug zal krijgen. Dit werd met zo'n certificaat, zodat je een venster krijgt waar je gebruikersnaam en wachtwoord in kunt vullen (fontys). Thuis heb ik internet via een cd (chello)
Ook zal ik alles opnieuw moeten leren, omdat ik nu windows gewent ben, wel lijkt me dit een goed systeem!
Daar ga ik in ieder geval ook mee beginnenquote:Op maandag 1 oktober 2007 14:29 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je kunt ergens de bootsequence aanpassen zodat je computer eerst van cd opstart. Denk er wel om dat wanneer je windows eraf gooit, al je data en settings verloren gaan. Misschien is het beter om eerst een dual-boot te gaan draaien (dat doe ik nu ook). Verder is het misschien sowieso handig om Ubuntu eerst eens te gaan verkennen, zonder dat je het installeert (Ubuntu kan nl. gewoon vanaf CD gedraaid worden). Misschien vind je het wel helemaal niks. Dan scheelt het je in ieder geval een hoop ellende.
Als het ene systeem draait, draait het andere systeem nietquote:Op maandag 1 oktober 2007 14:42 schreef vdvorst het volgende:
[..]
Daar ga ik in ieder geval ook mee beginnen
maar nu lees ik ook, dat het met je hardware moet werken. Maar waar kun je vinden of ubuntu wel draait op je pc? ik heb een compaq laptop.
In ieder geval al bedankt voor de reactie, ik zal even testen hoe het me gaat bevallen, en dan kan ik het evt. installeren(wel zal de pc nog wat trager worden, dan deze nu is, omdat dan 2 systemen draaien...)
linux is dus mogelijk: http://securemind.org/Lin(...)C6ZOD-LinforLap.htmlquote:Op maandag 1 oktober 2007 14:51 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Als het ene systeem draait, draait het andere systeem niet, dus langzamer zal het niet worden. Vanaf CD is Ubuntu niet al te snel, maar dat is verholpen zodra je het op je harde schijf installeert. Ubuntu is geschikt voor de meest gebruikte hardware. Een Compaq laptop lijkt mij daar geen uitzondering op. Als er iets niet werkt 'google is your friend'.
Succes
Mijn ervaring is dat http://ubuntuforums.org/ heel aardig is voor beginners. Hoe simpel de vraag ook is men beantwoordt die vraag. En het is niet "RTFM" of "is al 1000x gevraagd zoek zelf maar".quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:45 schreef Brun0 het volgende:
wat is het voordeel van Ubunutu t.o.v. Fedora voor de beginner?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |