Het gaat er in de rol van Boogerd al jaren niet meer om welke uitslagen hij rijdt. Als je zag hoe hard hij vorig jaar en vooral dit jaar bergop op kop van het peloton zit te beulen, dan is dat gewoon indrukwekkend. Hij fietst zo goed dat eigenlijk alleen de allerbesten kunnen volgen. Je hebt geen goede uitslagen nodig om te zien dat hij zich nu als minstens zo'n goede klimmer laat zien als de subtop van het klassement (Evans, Klöden, Leipheimer, Sastre). Daar zou je hem een paar jaar geleden niet kunnen plaatsen, dus het is niet zo gek dat iedereen nu zo lyrisch is.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:59 schreef hetsjhokleek het volgende:
Wat me opvalt is dat iedereen zo lyrisch is over Boogerd. Hij rijdt geen betere uitslagen tijdens deze tour dan een paar jaar geleden. Hij heeft drie mindere tours gereden 1999 tot 2001. Dit waren de tours waarin hij als echte kopman met druk als een mogelijke Nederlandse tourwinnaar er moest staan.
Ik denk dat Boogerd gewoon een beter renner als er geen druk opstaat. Zie denk ik ook alle ereplaatsen in klassiekers. Doet overigs niets af aan zijn prestaties. Het is gewoon de beste Nederlandse ronderenner van de afgelopen 10 jaar.
Een jaar of drie vier geleden reed hij als knecht van Leipheimer ook top 10, top 15 in dit soort bergettapes. Nu valt het alleen wat meer op omdat hij op kop mee moet rijden. Ik denk niet dat hij bergop nu harder rijdt dan in de tijd dat hij samen met Leipheimer bergop reed. Dat is wat ik wil aangeven. Plaats in het peleton maakt niet zoveel uit tijdens het klimmen. Het is natuurlijk wel zo dat het nu meer opvalt.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:19 schreef Cootz het volgende:
[..]
Het gaat er in de rol van Boogerd al jaren niet meer om welke uitslagen hij rijdt. Als je zag hoe hard hij vorig jaar en vooral dit jaar bergop op kop van het peloton zit te beulen, dan is dat gewoon indrukwekkend. Hij fietst zo goed dat eigenlijk alleen de allerbesten kunnen volgen. Je hebt geen goede uitslagen nodig om te zien dat hij zich nu als minstens zo'n goede klimmer laat zien als de subtop van het klassement (Evans, Klöden, Leipheimer, Sastre). Daar zou je hem een paar jaar geleden niet kunnen plaatsen, dus het is niet zo gek dat iedereen nu zo lyrisch is.
Ok zit wel iets in. Maar kanshebber voor de tour is hem opgedrongen door de Nederlandse pers, na zijn prestatie in 98.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:27 schreef Ericr het volgende:
In 2001 werd Boogerd verdienstelijk 10de, ook al had hij wel de mazzel om een in een lange ontsnapping mee te zitten. Boogerd is verder nooit een echte kopman geweest, in die jaren was het meer een vrijbuitersbende met daarbij in de bergen een vrije rol voor Boogerd.
Fransoos liep tegen hem op aan het begin van het interview, dus Boogerd van: "Vuile kan.. uuhm rotfransoos" zoiets was hetquote:
Dat zei hij volgens mijquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:37 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Fransoos liep tegen hem op aan het begin van het interview, dus Boogerd van: "Vuile kan kuh.... uuhm rotfransoos" zoiets was het
Kan ookquote:
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:18 schreef TilburgCasual het volgende:
mooi om te zien dat Boogie een tyfushekel heeft aan Fransen![]()
Net weer bij een terugblik van vorige week van het tourjournaal scheldt Boogerd weer een Fransman uit hehehe![]()
Maar hij heeft dus twee momenten gehad waarin hij raast over Fransen. Dus weer ja.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:20 schreef arneaux het volgende:
[..]. Schold hij wéér een Fransman uit. Het was een herhaling vriend, iets wat al gebeurd is.
hij zei dat hij een km kop had gereden maar dat waren volgens mij maar 100 meter ofzoquote:Op woensdag 25 juli 2007 22:00 schreef Cootz het volgende:
Naja, hij had geen mindere dag vandaag denk ik. Als je ziet dat hij maar 5 minuten verliest. Hij heeft alleen nog geen kilometer op kop gereden omdat toen hij aan de beurt was opeens Popovych heel hard op kop ging sleuren. Toen waaiden meteen ook Valverde en co eraf, dus dan is het niet zo raar als Boogerd niet meer kan volgen.
Iddquote:Op woensdag 25 juli 2007 23:09 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik heb nu echt medelijden met Boogerd. ZO hard werken en dan dit.... om zo te eindigen ..
Inderdaad hoe eindig je verdomme een mooie loopbaan in een anticlimax zegquote:Op woensdag 25 juli 2007 23:12 schreef One_of_the_few het volgende:
Godver, dit gun ik Boogerd niet.
Rest van de ploeg trouwens ook niet.quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:12 schreef One_of_the_few het volgende:
Godver, dit gun ik Boogerd niet.
''Het laatste jaar van Boogerd'' kan ik wel schrappen. Ben bang dat hij er nu mee stopt.quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad hoe eindig je verdomme een mooie loopbaan in een anticlimax zeg.
klopt, maar voor Boogerd heb ik altijd een zwak gehad. Vond het al zo jammer dat hij stopt, en dan dit.quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Rest van de ploeg trouwens ook niet.
Een razzia veroorzaakt door de Rabobank zelf.quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:57 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
''Het laatste jaar van Boogerd'' kan ik wel schrappen. Ben bang dat hij er nu mee stopt.
En zoals te voorspellen was. Bij ale dopingploegen werd een razzia gehouden, bij rabo dus nu ook.
Jezus, een razzia bij rabo, had iemand dat een week geleden gedacht?
ik zeg straks even sorry tegen bodar en alles koek en ei![]()
Ach volgend jaar krijg je hetzelfde gezeik weer. Hij moet gewoon nog even wereldkampioen worden en dan met pensioen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:04 schreef Djensen het volgende:
Wie start er een petitie om hem volgend jaar nog een mooie laatste Tour te laten rijden..
quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:02 schreef Cootz het volgende:
Wat sneu voor Boogerd. Zo góéd gereden... zijn láátste tour! Wat een drama...![]()
kut met peren voor Michael, zo denk ik daar over, ik geloof in Michael, hij gebruikt die zooi niet.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |