Jawel, bij noodgevallen zijn de waarschuwingssignalen aan, vooral in dat drukke verkeer op dat tijdstip. En ze sloegen gewoon rustig af naar het politiebureau. Aan het wegbeeld kun je ook wel zien of iemand écht haast heeft of niet hoor...quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat kun jij helemaal niet beoordelen.
Dan ben je dus nog steeds de lul. Dat anderen - wie dan ook - te hard rijden, geeft jou nog niet het recht dat ook te doen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:06 schreef BobbyB het volgende:
Nee hoor, want als jij het dan voor laat komen mogen zij uit gaan leggen waarom zij in eerste instantie te hard reden.
Dat kan, maar dat hoeft niet.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:34 schreef Metalfreak het volgende:
Jawel, bij noodgevallen zijn de waarschuwingssignalen aan,
Is ook een erg zwak excuus, maar een collega van mij is er mee weggekomenquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Dan ben je dus nog steeds de lul. Dat anderen - wie dan ook - te hard rijden, geeft jou nog niet het recht dat ook te doen.
"Ja maar hij deed het ook" is een érg zwak excuus,
Leg mij eens uit hoe jij op onverwachte zaken kan anticiperen....???? Door te hard te rijden zeker......quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:03 schreef Bokido het volgende:
Helemaal eens met TS. Het schiet zijn doel helemaal voorbij. Geldklopperij van de bovenste plank!
Laatst weer geflitst binnen de bebouwde kom omdat ik 12 km/uur te hard reedWeet je wat het verschil is tussen 50 km/uur en 62 km/uur? Dat is ongeveer 1 milimeter te diep je gaspedaal indrukken. Als ik autorij kijk ik om me heen om mijn medeweggebruikers in de gaten te houden, situaties in te schatten en op onverwachte zaken die zich voordoen te kunnen anticiperen. Dan laat ik af en toe wel eens mijn ogen los van mijn snelheidsmeter met het gevolg dat je wel eens 62 km/uur rijd in plaats van 50 km/uur.
Koste me ¤ 63. Leg mij nu maar eens uit of ik met 12 km/uur verschil nou zo'n gevaar op de weg was.
Je zegt het zelf al, de overheid hoort ons duidelijk te informeren waarom bepaalde dingen wel en niet mogen en zelfs dan, is het vaak "Ja, omdat het niet mag" of "Omdat het zo in de wet staat" ja wat een bullshit.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:20 schreef bramos-elvis het volgende:
Als mensen zich eerst eens verdiepen in het verkeer en waarom er maximum snelheden gelden, dan leert men die ook te begrijpen! Overigens ook laksheid van de overheid, vandaar al die onwetende kneusjes in dit topic...
nou, toch wel hoor.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:03 schreef Bokido het volgende:
Helemaal eens met TS. Het schiet zijn doel helemaal voorbij. Geldklopperij van de bovenste plank!
Laatst weer geflitst binnen de bebouwde kom omdat ik 12 km/uur te hard reedWeet je wat het verschil is tussen 50 km/uur en 62 km/uur? Dat is ongeveer 1 milimeter te diep je gaspedaal indrukken. Als ik autorij kijk ik om me heen om mijn medeweggebruikers in de gaten te houden, situaties in te schatten en op onverwachte zaken die zich voordoen te kunnen anticiperen. Dan laat ik af en toe wel eens mijn ogen los van mijn snelheidsmeter met het gevolg dat je wel eens 62 km/uur rijd in plaats van 50 km/uur.
Koste me ¤ 63. Leg mij nu maar eens uit of ik met 12 km/uur verschil nou zo'n gevaar op de weg was.
leuke tekening van hoe het in theorie werktquote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:40 schreef David het volgende:
[..]
nou, toch wel hoor.
[afbeelding]
Als je in de bebouwde kom 12 (!) km/u te hard rijdt, ben je echt een gevaar op de weg, en is die boete gewoon verdiend.
Op een autosnelweg is dat een veel minder groot verschil, aangezien iedereen daar hard rijdt, en je niet te maken krijgt met overstekende voetgangers ed... in de bebouwde kom moet je gewoon 50 (of minder) rijden.
hmm, dat is eigenlijk wel logischquote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:32 schreef k_man het volgende:
Het rempunt schuift op omdat de afgelegde afstand binnen de reactietijd bij een hogere snelheid langer is.
Met andere woorden; als je 60 rijdt leg je binnen een seconde reactietijd meer afstand af dan als je 50 rijdt. Je bent dus al een stuk verder voordat je op de rem begint te trappen.
Volledig mee eens, want je kan remmen maar ook nog sturen (mits je wielen niet blokkeren maar bijna elk zelfrespecterend merk heeft ABS). En daar houden ze geen rekening mee...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:48 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
hmm, dat is eigenlijk wel logisch
maar dan nog is het een theoretisch plaatje..
Je bent geen "moraalridder", maar iemand die al hersendood is gemaakt door de staat.quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:59 schreef Dalamar het volgende:
Mensen die klagen (bijna) te zijn geflitst, terwijl ze zelf te hard rijden![]()
Ja natuurlijk rijd ik ook wel eens te hard, maar ik ga niet liggen janken als ik een keer geflitst word.
Kom maar op met de "moraalridder!!" posts, intereseert me helemaal niets.
quote:
het gaat helemaal niet alleen over de reactiesnelheid, het gaat ook over de remafstand. Die is gewoon veel groter als je zestig rijdt in plaats van vijftig, wat het dus gevaarlijker maakt in de bebouwde kom (waar je per definitie op je hoede moet zijn voor zwakke weggebruikers).quote:Op vrijdag 29 juni 2007 21:03 schreef ouderejongere het volgende:
[..]wat is dit voor Koos Spee propaganda
1 seconde reactietijd!!! Ik reageer met een hele fles wijn op nog sneller. Een seconde! Dat is de lengte van een-en-twin-tig uitspreken! Als de verhoudingen in dit plaatje kloppen moet je op het beginpunt het poppetje al zien staan! Ik heb eigenlijk een bril nodig, maar op grofweg 8 autolengtes zie ik echt wel wat er op de weg gebeurt!
Je kan je ook gewoon aan de snelheid houden omdat dat de regels zijn, snelheidsbekeuringen zijn verkapte belasting.
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 21:39 schreef k_man het volgende:
En zulke zelfoverschatting is nou dus zo gevaarlijk.
laatst toch echt gewonnen door heel hard te remmen... de camera kan zo`n groot verschil in snelheid niet meten.. (hard remmen van 140 naar 80).quote:
moraalridderALERT!!!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:19 schreef gebrokenglas het volgende:
Gewoon aan de maximum snelheid houden. Damn.
Tijdwinst boek je amper door dat harde rijden, en als je gewoon volgens de regels rijdt zit je ook stukken relaxter en kom je relaxter op plek van bestemming.
Dus jij ontwiijkt een voetganger door een tegenligger te rammen of over een fietspad te gaan crossen met alle gevolgen van dienquote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:00 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Volledig mee eens, want je kan remmen maar ook nog sturen (mits je wielen niet blokkeren maar bijna elk zelfrespecterend merk heeft ABS). En daar houden ze geen rekening mee...
DUDE!! zoo overdreven!!1quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:40 schreef David het volgende:
[..]
nou, toch wel hoor.
[afbeelding]
Als je in de bebouwde kom 12 (!) km/u te hard rijdt, ben je echt een gevaar op de weg, en is die boete gewoon verdiend.
Op een autosnelweg is dat een veel minder groot verschil, aangezien iedereen daar hard rijdt, en je niet te maken krijgt met overstekende voetgangers ed... in de bebouwde kom moet je gewoon 50 (of minder) rijden.
Als je dat plaatje gelooft ben je genomineerd voor de Darwin Award of de debiel van Fok!.. er klopt niks van.. ga eens expirimenteren met een pilon op een priveterrein..quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:40 schreef David het volgende:
[..]
nou, toch wel hoor.
[afbeelding]
Als je in de bebouwde kom 12 (!) km/u te hard rijdt, ben je echt een gevaar op de weg, en is die boete gewoon verdiend.
Op een autosnelweg is dat een veel minder groot verschil, aangezien iedereen daar hard rijdt, en je niet te maken krijgt met overstekende voetgangers ed... in de bebouwde kom moet je gewoon 50 (of minder) rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |