abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50876764
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:05 schreef Elixabete het volgende:

[..]

Je betaald toch voor je snelheid
Dus daar moet je dan ook gebruik van maken
Daarom zijn er ook altijd zoveel klachten over chello Ze kunnen hun beloftes gewoon niet waar maken als het iets drukker is op internet dan gemiddeld.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:16:41 #102
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50876972
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:12 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Daarom zijn er ook altijd zoveel klachten over chello Ze kunnen hun beloftes gewoon niet waar maken als het iets drukker is op internet dan gemiddeld.
Als je op speedtest kijkt zie je dat bijna geen enkele grote provider dat kan waarmaken. Je kan op de AMS-IX gewoon kijken hoeveel GB elke provider aankoopt en wat ze verbruiken. Een simpele berekening leert je dan dat het onmogelijk is dat alle users hun bandbreedte volledig gaan gebruiken.

Daarom zijn die hoge snelheden dus ook een lachertje omdat de providers ze wel moeten afkappen anders slibt alles dicht.
pi_50877054
maar volgens speedtest.nl staat mijn verbinding op 3de plaats
pi_50877119
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:16 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Als je op speedtest kijkt zie je dat bijna geen enkele grote provider dat kan waarmaken. Je kan op de AMS-IX gewoon kijken hoeveel GB elke provider aankoopt en wat ze verbruiken. Een simpele berekening leert je dan dat het onmogelijk is dat alle users hun bandbreedte volledig gaan gebruiken.

Daarom zijn die hoge snelheden dus ook een lachertje omdat de providers ze wel moeten afkappen anders slibt alles dicht.
Och, het lijkt me ook niet meer dan logisch dat ze niet voor iedere user op ieder ogenblik de volle bandbreedte beschikbaar hebben. Het lijkt me namelijk sterk dat het ooit voorkomt dat dat nodig is. Daarom dekken ze zich ook allemaal in met een fair-use-policy. Alleen bij chello liggen de marges gewoon een stuk lager dan gemiddeld.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:22:21 #105
172312 Dakgoot
BOOM Headshot !!
pi_50877247
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:01 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Chello extreme heeft anders een afwijking van 647 kbs in Rotterdam.

Kijk voor de grap eens op speedtest.nl naar al die afwijkingen. Die onstaan door gecapte users die teveel downloaden over het algemeen.
Ik heb Chello Classic en heb echt nog nooit te klagen gehad dus voor mij is Chello goed
Running for president is like running in the special Olympics, even if you win, you're still retarded.
If I'm not replying, I'm ignoring you. Don't feel bad about it, I do it a lot.
Mijn lieffie
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:24:11 #106
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50877344
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:19 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Och, het lijkt me ook niet meer dan logisch dat ze niet voor iedere user op ieder ogenblik de volle bandbreedte beschikbaar hebben. Het lijkt me namelijk sterk dat het ooit voorkomt dat dat nodig is. Daarom dekken ze zich ook allemaal in met een fair-use-policy. Alleen bij chello liggen de marges gewoon een stuk lager dan gemiddeld.
Is ook zo Maar als je dan weer de resultaten van de Business aansluitingen kijkt waar de grafiekjes lijnrecht zijn dan vraag ik me altijd af waarom je voor dezelfde verbinding toch meer moet betalen alleen vanwege de stabiliteit. Ik vind dat ze niet moeten adverteren met die snelheden als het in de praktijk gewoon niet haalbaar is.

maar goed dat is de mening van een verbitterde echt N.L chello klant
pi_50877385
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:22 schreef Dakgoot het volgende:

[..]

Ik heb Chello Classic en heb echt nog nooit te klagen gehad dus voor mij is Chello goed
zoals al gezegd, het ligt erg aan waar je woont, en hoeveel chello-abonnees er nog meer in de buurt wonen.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:29:02 #108
172312 Dakgoot
BOOM Headshot !!
pi_50877617
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:24 schreef mcDavid het volgende:

[..]

zoals al gezegd, het ligt erg aan waar je woont, en hoeveel chello-abonnees er nog meer in de buurt wonen.
Volgens mij wel redelijk wat maar ok
Running for president is like running in the special Olympics, even if you win, you're still retarded.
If I'm not replying, I'm ignoring you. Don't feel bad about it, I do it a lot.
Mijn lieffie
pi_50882146
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:40 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Voor die 3,75 per maand die ik aan Eweka betaal heb ik liever 70 dagen retentie . Net wat gemakkelijker als je een keertje wat zoekt.
Waarom betaal jij 3,75 en ik 7,50 per maand wat zijn dat voor afzetters focking niet normaal man
pi_50888762
Dit vind ik veel erger:

--------------------------------------
Binary newsservers uitgezet

De binary newsservers van chello zijn op 18 juni uitgezet. De text-only newsservers blijven in gebruik. Let op dat beide type servers achter de naam "news.chello.nl" zitten.

Waarom gebeurt dit?
De manier waarop binary nieuwsgroepen gebruikt worden is in de loop der jaren veranderd. De hoeveelheid data dat erop gezet wordt en afgehaald wordt en het verkeer dat daarbij optreedt, is zeer fors te noemen. UPC heeft van oudsher de nieuwsservers als gratis dienst aangeboden. Het is niet mogelijk om de huidige verwachtingen waar te maken met een gratis dienst. Dan rest de keuze om geld te vragen of om de binay groepen niet meer te hosten. Aangezien slechts een minderheid van chello klanten daadwerkelijk gebruik maakt van de nieuwsservers zou het onterecht zijn om alle klanten daarvoor mee te laten betalen.
--------------------------------------------------

Terwijl je je blauw betaald aan je Internet account...

Vuile rotzakken! Klote UPC!
pi_50888865
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:38 schreef Mardoek50 het volgende:
Dit vind ik veel erger:

De binary newsservers van chello zijn op 18 juni uitgezet. De text-only newsservers blijven in gebruik. Let op dat beide type servers achter de naam "news.chello.nl" zitten.

Waarom gebeurt dit?
De manier waarop binary nieuwsgroepen gebruikt worden is in de loop der jaren veranderd. De hoeveelheid data dat erop gezet wordt en afgehaald wordt en het verkeer dat daarbij optreedt, is zeer fors te noemen. UPC heeft van oudsher de nieuwsservers als gratis dienst aangeboden. Het is niet mogelijk om de huidige verwachtingen waar te maken met een gratis dienst. Dan rest de keuze om geld te vragen of om de binay groepen niet meer te hosten. Aangezien slechts een minderheid van chello klanten daadwerkelijk gebruik maakt van de nieuwsservers zou het onterecht zijn om alle klanten daarvoor mee te laten betalen.

Vuile rotzakken! Klote UPC! [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
De binary servers van chello waren toch al waardeloos, dat m'n tweaknews wordt geknepen vind ik dramatisch.
pi_50889148
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:42 schreef Mark_Rutte het volgende:

[..]

De binary servers van chello waren toch al waardeloos, dat m'n tweaknews wordt geknepen vind ik dramatisch.
Ja, dat knijpen is ook laag, maar blijkbaar waren ze niet eens in staat om een paar newsservers goed te laten werken, en het was het enige wat ik had voor Usenet en nu heb ik dus helemaal niks meer...
pi_50889680
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:54 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Ja, dat knijpen is ook laag, maar blijkbaar waren ze niet eens in staat om een paar newsservers goed te laten werken, en het was het enige wat ik had voor Usenet en nu heb ik dus helemaal niks meer...
Het al dan niet gebruiken van een goede newsserver doe je zelf.
Op het knijpen van je verbinding heb je geen invloed.
En goede ADSL alternatieven zijn hier ook niet echt voorhanden.
pi_50889842
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:45 schreef RuiDaSilva het volgende:

[..]

Waarom heb ik dat dan nooit ?!! Ik zit hier gewoon met mijn 700 k down gewoon alles fullspeed te leechen
Regio Rotterdam ......

N00b
Omdat we hier in Rotterdam tenminste wel concurentie voor die paupers hebben

Maar in achtergebleven gebieden is chello vaak de enige aanbieder en is er totaal een prikkel om ook maar iets goeds te doen.

Ow TS probeers eens van de standaard bittorrent paart af te wijken en een client zoals µtorrent met encryptie ingeschakeld te werken op die manier ziet je ISP niet dat het BT verkeer is .
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_50889883
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:13 schreef Mark_Rutte het volgende:

[..]

Het al dan niet gebruiken van een goede newsserver doe je zelf.
Op het knijpen van je verbinding heb je geen invloed.
En goede ADSL alternatieven zijn hier ook niet echt voorhanden.
Ja, maar voor een goede newsserver moet je apart betalen en ik vind dat ik voor het bedrag dat ik betaal best een newsgroup service mag krijgen. En met die alternatieven heb je gelijk, Chello heeft zo goed als een monopolie postie en ze kunnen zich dus alles veroorloven. Wat wordt het volgende, ook geen homepages meer (die trouwens ook klote zijn, zelfs bij een gratis account bij bv Lycos krijg je PHP en MySQL)?
pi_50890322
Iedereen weet dat Chello kutzooi van de bovenste plank is maar toch kiezen mensen het als provider.
pi_50890449
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:35 schreef thedude0 het volgende:
Iedereen weet dat Chello kutzooi van de bovenste plank is maar toch kiezen mensen het als provider.
Ja

Dat ligt er gewoon sterk aan waar je woont hoor. Ik heb hier al sinds 2000 Chello en eigenlijk noooit echte problemen met die knakkers gehad. Alleen wel jammer dat Rotterdam pas als laatste aan de beurt was met de grote overstap (COM21 ---> eurodocsis 2.0).

Maar het ligt er hier hoogstens een paar uur per jaar uit en de beloofde snelheden haal ik de hele dag door. Tenzij het hele huis aan het bittorrenten is, maar dan is het je eigen schuld.

Ow en die keer dat de verbinding er uitlag werd ik goed geholpen door de helpdesk. (misschien dat ik daar net de enige competente werknemer aan de lijn had als ik de verhalen hier zo af en toe lees. )
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_50895317
pi_50898287
Ik word hier echt niet geknepen hoor ?! Chello extreme, 14:20 usenetserver.com

Download snelheid: 2028.48 kb/s - In de wachtrij: 343.69/3986.47 MB

Snap al die problemen niet
pi_50899877
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:19 schreef Wimo. het volgende:

whehe, wacht maar tot je wel geknepen wordt, dan kanker je wel anders. chello
ik ben blij dat ik die kut provider nooit gekozen heb.
pi_50901445
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:38 schreef Mardoek50 het volgende:
Dit vind ik veel erger:

Waarom gebeurt dit?

Vuile rotzakken! Klote UPC! [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Het zelfde kutgeintje dus als tiscali.

Alleen wou tiscali nog een stap verder gaan: die wouden Eweka laten betalen omdat ze zoveel dataverkeer genereerden!

Alsof de supermarkt Calvé gaat laten betalen omdat ze zoveel pindakaas verkopen
pi_50901493
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:35 schreef thedude0 het volgende:
Sja, je moet wat als je internet wilt in een UPC-gebied en geen telefoonaansluiting hebt heh

-edit-
hoewel, er schijnt een prima alternatief te bestaan!

[ Bericht 17% gewijzigd door mcDavid op 27-06-2007 15:48:18 ]
pi_50902750
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:37 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Het zelfde kutgeintje dus als tiscali.

Alleen wou tiscali nog een stap verder gaan: die wouden Eweka laten betalen omdat ze zoveel dataverkeer genereerden!

Alsof de supermarkt Calvé gaat laten betalen omdat ze zoveel pindakaas verkopen
Komt waarschijnlijk omdat ze alleen tweak wilden toestaan op het netwerk vanwege een contract

http://cambrium.nl/
pi_50902764
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:38 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Sja, je moet wat als je internet wilt in een UPC-gebied en geen telefoonaansluiting hebt heh
Zorgen voor een telefoonaansluiting of jezelf er bij neerleggen dat je geen fatsoenlijke provider kan hebben.
pi_50904529
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:56 schreef thedude0 het volgende:

[..]

whehe, wacht maar tot je wel geknepen wordt, dan kanker je wel anders. chello
ik ben blij dat ik die kut provider nooit gekozen heb.
Waarom zou ik geknepen worden? Werkt al jaren super i.c.m. usenetserver.com .. ligt het niet aan je pauper usenet provider?
pi_50906098
Ik heb hier Chello en t gaat geweldig!
Ik ben Q en jij lekker niet!
pi_50910377
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:59 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Waarom zou ik geknepen worden? Werkt al jaren super i.c.m. usenetserver.com .. ligt het niet aan je pauper usenet provider?
omdat de ts ook geknepen wordt ? dus gewoon een kwestie van tijd voordat chello iedereen knijpt (waar ze al jaren mee bezig zijn)
pi_50923884
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:45 schreef thedude0 het volgende:

[..]

omdat de ts ook geknepen wordt ? dus gewoon een kwestie van tijd voordat chello iedereen knijpt (waar ze al jaren mee bezig zijn)
Op chelloo.com roepen ze al 56 forum pagina's lang dat er wordt geknepen. Uiteindelijk zijn het maar een paar mensen met problemen en duizenden die nergens last van hebben ... sluit eerst je eigen usenetprovider maar eens uit. Mijn achterbuurman met chello classic klaagde ook al steen en been totdat ik een 2e usenetserver toevoegde en de snelheid verdubbelde ..
pi_50930042
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 00:49 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Op chelloo.com roepen ze al 56 forum pagina's lang dat er wordt geknepen. Uiteindelijk zijn het maar een paar mensen met problemen en duizenden die nergens last van hebben ... sluit eerst je eigen usenetprovider maar eens uit. Mijn achterbuurman met chello classic klaagde ook al steen en been totdat ik een 2e usenetserver toevoegde en de snelheid verdubbelde ..
Ik ben een poort anders dan 119 gaan gebruiken, en heb nergens meer last van (chello classic).
Er wordt dus wel degelijk geknepen op poort 119.
Overigens ging de snelheid van poort 119 voorheen om 24:00 *plots* omhoog van ~330kB/s naar ~950kB/s.
pi_50930787
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:19 schreef Wimo. het volgende:

Ik had eerst Chello Classic, toen was me download snelheid 1MB. Nu heb ik Extreme en me download snelheid is hooguit 1100 kb/s ipv de beloofde 2MB

Maar me upload is wel sneller geworden, 250 kb/s
pi_50931101
Mensen die een desktop screenshot posten en niet weten hoe ALT-PRINTSCREEN werkt
pi_50936014
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:15 schreef Slasher het volgende:
Mensen die een desktop screenshot posten en niet weten hoe ALT-PRINTSCREEN werkt
n00bs inderdaad
pi_51025842
Ik zit bij mijn ouders nu, en in amper een uur tijd is de verbinding 3x een paar minuten uitgevallen.

Heerlijk. chello!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')