Dat is dus mijn punt. NU is de situatie nog niet zo dat er meer controle is dan er in de geschiedenis bij andere volken geweest is. Jij stelde dat er NU al meer controle was en daarmee bewezen was dat de Bijbel klopt. Als straks inderdaad feitelijk meer controle is door een NWO dan ooit eerder in de geschidenis, dan kunnen we verder discussieren.quote:Op zondag 19 augustus 2007 05:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het duurt dan ook nog een paar jaar voordat alles op zijn plaats zit. We zitten nog in de globalisatie/voorbereidingsfase waarin nationalisme en religieus fundamentalisme moet verdwijnen. Na de juiste crisis (die gewijt zal worden aan met name religieus extremisme, de Islam is daar nu het instrument voor) zal de boel onder een centraal bestuur komen. Pas dan zal er volledige controle heersen.
Men? Wie is men? in de tijd dat de Bijbel werd samengesteld werd bepaald welke delen erin kwamen en welke niet. Door degenen die toen de macht hadden, dat is niet een garantie dat het de meest betrouwbare delen zijn, maar dat dat delen waren die hen goed uitkwamen.quote:666 is het getal van degene van wie het merkteken zal komen. Het teken zelf is dus niet 666. Volgens mij zijn er geen 'eerdere geschriften', alleen maar andere geschriften van dezelfde periode, en daar zouden best kopieerfouten in kunnen zitten ja. Men selecteert wat het meeste met elkaar in overeenstemming is en ook met bv. brieven met bijbelverzen die in die tijd gestuurd werden.
Jij stelde dat omdat NU er meer macht was over de hele wereld door 1 volk bewijs was dat de Bijbel klopt. Dat bv de romeinen veel meer macht hadden weerlegt de theorie dat VANDAAG er meer macht is.quote:Welke weerlegging?
Ik volg je niet meer. Dus de NWO bestaat uit romeinen?quote:Die staan dan ook beschreven. In de profeties worden er 4 grote rijken voorspeld voordat het laatste, alles overheersende wereldrijk komt, deze zijn Babylon, Perzië, Griekenland en Rome. Vervolgens staat uit Rome de macht op die uiteindelijk dus een wereldheerschappij zal verkrijgen. Maar we zitten daarvoor dus nog in de voorbereidingsfase.
Helemaal met je eens. Je kunt overal aanwijzingen in terugvinden. Maar dan moet je ook alle aanwijzingen meenenemen die niet kloppen. Je kunt niet zomaar hedendaagse gebeurtenissen nemen en dan kijken welke overeenkomen met voorspellingen. Niet alleen de hits tellen, ook de misses... Als je tenminste de statistiek niet wilt verwateren.quote:Heel deze tijd, alles wat er op politiek en maatschappelijk niveau gebeurt, en de profeties die er naar verwijzen. Alles bij elkaar genomen zie ik genoeg aanwijzingen/bewijs.
Maar hoe kan je zeker weten of je iets verkeerd doet? God heeft in de Bijbel vaak genoeg voor ieders gevoel moreel verkeerde dingen gevraagd aan z'n gelovigen. Hoe weet je als iets verkeerds gevraagd wordt of het de duivel is of God die je geloof aan het testen is?quote:Ze erkennen ook wel dat God bestaat, maar in hun versie van het geloof is God dus de kwaaie en Lucifer de 'supreme being'. Ze haten Hem. En die lui zullen waarschijnlijk de prijs wel moeten betalen ja. Ik geloof dat iedereen beoordeeld wordt aan de hand van het 'licht' dat hij heeft, de kennis en ervaring en de beslissingen die op basis daarvan genomen worden. Als je misleid bent is dat heel erg voor jezelf, maar het zal je denk ik inderdaad niet kwalijk genomen worden. Voor de zaken die je vervolgens verkeerd doet zul je echter wel vergeving moeten vragen, daar dien je wel verantwoordelijkheid voor te nemen. Zoiets.
Ok, dan zijn we het eigenlijk veel meer eens dan ik dacht. Dat is een mooie conclusie, aangezien jij gelooft en ik niet en dat we het toch in essentie eens zijn!quote:Oh dat ben ik ook helemaal met je eens. Maar jij weet ook wel dat het niet altijd even makkelijk is om altijd goed te doen, en je geloof kan wel een versterking zijn om ook in moeilijker perioden voor het goede te kiezen.
Helemaal mee eens. Maar aardig willen zijn is dus hetzelfde als evolutionair zo gevormd te zijn dat je gevoel zegt dat je het wil. Daar is geen onderscheid tusen te maken.quote:Evolutionair gezien hebben we gevoelens gekregen omdat ze onze overlevingskansen zouden verhogen. Dat heeft dus neits met aardig willen zijn te maken.
En jij openbaringen. Iedereen krijgt wat hij verdient. Jezus liet zien hoe wij moeten leven, dat wil niet zeggen dat God handelt zoals wij moeten leven.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:28 schreef GekkeGerben het volgende:
[..]
Jongetje, wat deed Jezus toen hij op zijn linkerwang geslagen werd??? Juist.............hij keerde zijn tegenstander de rechter toe.
Misschien moet jij eens 1 Corinthe 13 lezen........
Ik heb het dus over controle via technologie, camera's, gegevens bij houden, medische dossiers etc. De romeinen hadden daar allemaal geen mogelijkheden voor.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:55 schreef mike_another het volgende:
[..]
Dat is dus mijn punt. NU is de situatie nog niet zo dat er meer controle is dan er in de geschiedenis bij andere volken geweest is. Jij stelde dat er NU al meer controle was en daarmee bewezen was dat de Bijbel klopt. Als straks inderdaad feitelijk meer controle is door een NWO dan ooit eerder in de geschidenis, dan kunnen we verder discussieren.
Zo kan je het ook zien ja. Dat lijkt mij echter niet het meest waarschijnlijke, ik geloof wel dat christenen eerlijk kunnen zijn namelijk.quote:Men? Wie is men? in de tijd dat de Bijbel werd samengesteld werd bepaald welke delen erin kwamen en welke niet. Door degenen die toen de macht hadden, dat is niet een garantie dat het de meest betrouwbare delen zijn, maar dat dat delen waren die hen goed uitkwamen.
Volgens mij ben ik begon met 'de NWO komt', niet 'de NWO is'. En als die NWO er is zal die over de gehele wereld gaan ja, dat is een groter gebied dan waar de Romeinen over heersten.quote:Jij stelde dat omdat NU er meer macht was over de hele wereld door 1 volk bewijs was dat de Bijbel klopt. Dat bv de romeinen veel meer macht hadden weerlegt de theorie dat VANDAAG er meer macht is.
Nee, er wordt gesproken over verschillende beesten met hoorns. Beesten zijn rijken/naties, hoorns zijn koningen. Het beest geïdentificeerd als Rome krijgt op een gegeven moment een extra hoorn welke grote woorden tegen God spreekt. Bij nadere analyse blijkt dit de paus te zijn. De NWO is het herstel van het middeleeuwse Heilige Romeinse Rijk, maar dan in volle glorie en wereldwijd. De profeties spreken dan ook over een 'hoer' op een 'beest', gehuld in scharlaken, purper, goud etc. Scharlaken en purper zijn 2 van de belangrijkste kleuren van de katholieke kerk. In de bijbel staat een bruid symbool voor de kerk van God, een hoer is dus een afvallige kerk. Met het beest wordt waarschijnlijk vaticaanstand bedoeld. Als je alle eigenschappen op een rij zet kom je uit bij de katholieke kerk en die is voortgekomen uit Rome. En even voor de duidelijkheid, het katholieke geloof is geen bijbels christendom.quote:Ik volg je niet meer. Dus de NWO bestaat uit romeinen?
Dit is niet echt inhoudelijk he.quote:Helemaal met je eens. Je kunt overal aanwijzingen in terugvinden. Maar dan moet je ook alle aanwijzingen meenenemen die niet kloppen. Je kunt niet zomaar hedendaagse gebeurtenissen nemen en dan kijken welke overeenkomen met voorspellingen. Niet alleen de hits tellen, ook de misses... Als je tenminste de statistiek niet wilt verwateren.
Als je je er wat meer in verdiept blijkt het, zo'n beetje na de opkomst maar vooral sinds de Franse Revolutie, eerder een nauwkeurig plan dan een natuurlijk verloop. Dit plan houdt in wereldoorlog 1, 2, de huidige oorlog in het midden oosten, de opkomst van communisme en zionisme, de staat israël, de teneergang van nationalisme, en vele andere conflicten.quote:Verder zie ik niks in wat er vandaag allemaal gebeurt wat niet gewoon sociologisch verklaarbaar en onvermijdelijk is. Expansiedrift, oorlog, haat, machtsspelletjes, allemaal sociologisch natuurlijke processen. Wie macht heeft, wil meer macht, dat zie je al als je 2 kleueters samen ziet spelen. Je hebt geen alwetend boek nodig om dat te voorspellen, enkel gezond verstand of een maatschappijleraar.
Ik zou er niet vanuit gaan dat na Jezus Christus God jou nog komt bezoeken om bepaalde acties te doenquote:Maar hoe kan je zeker weten of je iets verkeerd doet? God heeft in de Bijbel vaak genoeg voor ieders gevoel moreel verkeerde dingen gevraagd aan z'n gelovigen. Hoe weet je als iets verkeerds gevraagd wordt of het de duivel is of God die je geloof aan het testen is?
Het verschil is dat ik in redding via Jezus geloofquote:Ok, dan zijn we het eigenlijk veel meer eens dan ik dacht. Dat is een mooie conclusie, aangezien jij gelooft en ik niet en dat we het toch in essentie eens zijn!
Ik geloof niet in evolutionair ontwikkelde wat dan ookquote:Helemaal mee eens. Maar aardig willen zijn is dus hetzelfde als evolutionair zo gevormd te zijn dat je gevoel zegt dat je het wil. Daar is geen onderscheid tusen te maken.
Verder snap ik niet hoe je in evolutionair ontwikkelde gevoelns kunt geloven (net zoals ik) maar ook in de Bijbel gelooft? Dat spreekt elkaar toch tegen?
Volgens mij heeft Hij toch wel even zijn Zoon gestuurd voor de Zonden van de mensheid..........dus het lijkt me dat hij ons toch niet heel slecht vind..........daarnaast is dat hele boek 2000 jaar geleden opgesteld in een zeer geringe context. Het gaat hier alleen om het huidige Midden-Oosten, deze mensen dachten helemaal nog niet aan de Azteken, Inca's, Maya's dus vind jouw conclusies en Geloof gestoeld op een nogal enge/krappe basis........quote:Op donderdag 23 augustus 2007 03:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En jij openbaringen. Iedereen krijgt wat hij verdient. Jezus liet zien hoe wij moeten leven, dat wil niet zeggen dat God handelt zoals wij moeten leven.
Kijk, ik geloof dat de meeste mensen ook echt wel goed zitten, ookal zijn ze geen christen, dat zou ook helemaal niet eerlijk zijn, maar denk aan de mensen die deze samenzwering aansturen, die weten waar ze mee bezig zijn en bewust tegen God kiezen. Die zullen wel een probleem hebben. Het is niet zo dat ik iedereen loop te beoordelen ofzo, juist niet, iedereen handelt naar het licht wat ie heeft. Maar denk aan figuren als hitler, stalin, de pauzen die verantwoordelijk zijn voor de dood van miljoenen, etc. Verder heb ik geen idee wie het wel en niet redden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:14 schreef GekkeGerben het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Hij toch wel even zijn Zoon gestuurd voor de Zonden van de mensheid..........dus het lijkt me dat hij ons toch niet heel slecht vind..........daarnaast is dat hele boek 2000 jaar geleden opgesteld in een zeer geringe context. Het gaat hier alleen om het huidige Midden-Oosten, deze mensen dachten helemaal nog niet aan de Azteken, Inca's, Maya's dus vind jouw conclusies en Geloof gestoeld op een nogal enge/krappe basis........
Zoals eerder al opgemerkt maakt het inderdaad het leven wel een heeeeeel stuk simpeler
Maar ik geloof hier dus niet inquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:39 schreef YourGuardian het volgende:
Leuke text
iedereen wordt op zijn/haar manier wakker geschud, welke haar of zijn bewustzijnstoestand siert en of je nu wakker geschud wordt door een bijbeltje, of door een geschanneld boek, of doordat er een ufo op je kop je gevallen, allen delen dezelfde waarheid nadat ze zijn gewekt...en een ieder wordt gewekt wanneer er een bepaald stadium in bewustzijn is bereikt waarop je het belletje pas hoort rinkelen. En je kunt schreeewen wat je wilt met het Woord Gods in de hand, maar als je je oren niet gericht hebt op dat woord, kun je blijven schreeuwen tot je een ons weegt, maar bekeren zul je hem nooit.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar ik geloof hier dus niet in
Ik voer deze discussie om mensen wakker te schudden. Dat is mijn plicht als christen en ik doe het graag.
Ik snap wat je nu bedoeld met de samenzweringen. Er gaat inderdaad een nieuwe wereldorde komen, maar dat het per se bijbels moet zijn, trek ik in twijfel... China is booming, alsmede meerdere aziatische landen. Zij kunnen alle bij ons bekende koersen (economisch gezien) laten crashen als ze willen.quote:
Het iedereen onder 1 religie laten gaan, is iets van 100en jaren weg. islam, christenen, homo's, boedhisme. En het Babylonisme is alleen maar geleerd, om mensen te laten geloven, dat men wat anders zei, dan de rest. Met wat anders zeggen, ben je speciaal....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
1 van de onderdelen van de NWO is dat alle religies verenigd worden onder 1 superreligie, dit is waarschijnlijk zelfs het hoofddoel aangezien het om een satanisch koninkrijk gaat dus iedereen de valse leer van Satan moeten volgen. De bijbel beschrijft dit geloof als 'babylon' en deze religie kom je tegenwoordig tegen bij alles wat 'new age' heet. Het is occultisme, gnosticisme, kabbalisme, mysteriereligies etc. Reïncarnatie, pantheïsme en spiritisme spelen ook een grote rol.
Om alle religies te verenigen is nogal wat moeite nodig. Ten eerste moet fundamentalisme verdwijnen aangezien dit acceptatie en tolerantie in de weg staat. Islamextremisme in het midden oosten en christenfundamentalisme in de VS zijn daar nu de instrumenten voor. Dit zie je gereflecteerd in de 'heilige oorlog van Bush tegen de terroristen' en de islam die tegen Israël vecht. Wanneer dit conflict uit de hand loopt en WO3 begint zal iedereen helemaal genoeg hebben van religieus fundamentalisme en zich liever scharen onder 1 religie die van elke religie wel iets accepteert.
Men heeft hiervoor ook instanties opgezet, namelijk de World Council of Churches en het United Religions Initiative van de VN.
Nee, daarin zie je de vraag naar nog meer geld van amerika.. Al zijn vriendjes nog meer geld, terwijl hij jonge mensen offert.... dat is gewoon geldbelust, niet NWO.... in de samenzweringen... hij doet het voor de NWO, maar niet om fundamentalisten (of zoiets) te helpen, maar meer om geld te krijgen.... nog mer geld....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit zie je gereflecteerd in de 'heilige oorlog van Bush tegen de terroristen'
Samengevat: de NWO zet de extremisten tegen elkaar op, waardoor die een grote oorlog ontketenen, waarna de mensheid, murwgeslagen, troost zal zoeken bij de (verderfelijke) NWO.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
1 van de onderdelen van de NWO is dat alle religies verenigd worden onder 1 superreligie, dit is waarschijnlijk zelfs het hoofddoel aangezien het om een satanisch koninkrijk gaat dus iedereen de valse leer van Satan moeten volgen. De bijbel beschrijft dit geloof als 'babylon' en deze religie kom je tegenwoordig tegen bij alles wat 'new age' heet. Het is occultisme, gnosticisme, kabbalisme, mysteriereligies etc. Reïncarnatie, pantheïsme en spiritisme spelen ook een grote rol.
Om alle religies te verenigen is nogal wat moeite nodig. Ten eerste moet fundamentalisme verdwijnen aangezien dit acceptatie en tolerantie in de weg staat. Islamextremisme in het midden oosten en christenfundamentalisme in de VS zijn daar nu de instrumenten voor. Dit zie je gereflecteerd in de 'heilige oorlog van Bush tegen de terroristen' en de islam die tegen Israël vecht. Wanneer dit conflict uit de hand loopt en WO3 begint zal iedereen helemaal genoeg hebben van religieus fundamentalisme en zich liever scharen onder 1 religie die van elke religie wel iets accepteert.
Men heeft hiervoor ook instanties opgezet, namelijk de World Council of Churches en het United Religions Initiative van de VN.
Ongeveer wel jaquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 01:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Samengevat: de NWO zet de extremisten tegen elkaar op, waardoor die een grote oorlog ontketenen, waarna de mensheid, murwgeslagen, troost zal zoeken bij de (verderfelijke) NWO.
Vat ik het zo goed samen?
Demoniseren betekent dat je iets op oneigenlijke gronden afrkraakt. Fundamentalisme bekritiseren is wat anders, dat is zeggen dat iemand zich blind staart op z'n eigen overtuiging ongeacht wat de realiteit is. Dat moet wel degelijk bestreden worden, dat is geen demoniseren dat is voorkomen dat mensen elkaar uitmoorden om een idee ongeacht of het idee klopt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 02:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Men demoniseert fundamentalisme. Fundamentalisme is niets meer dan de doctrine van je eigen geloof aanhangen.
Als we naar de overeenkomsten kijken dan hoort atheisme daar ook bij, de enige overeenkomst is dat we gewoon allemaal aardig moeten zijn voor elkaar.quote:De verschillen tussen geloven zijn echt zo groot dat ze nooit door 1 deur kunnen als iedereen trouw aan zijn eigen boekjes blijft. Daarom wordt het nu zo gestuurd dat het lijkt alsof dat trouw aan je boekje blijven, fundamentalisme, voor niets anders zorgt dan haat en oorlog. We kunnen beter naar de overeenkomsten kijken dan naar de verschillen, want uiteindelijk aanbidden we toch allemaal hetzelfde aan. Dat is het nieuwe motto. Allah is echter boeddha niet, en Shiva is niet Yahweh.
De mensheid kan pas samenkomen als het NIET meer gebaseerd is welke religie dan ook. Pas als de mensen hun overtuiging niet meer baseren op geloof in wat dan ook, maar enkel op elkaar liefbhebben hier op aarde, zonder beloftes op een hiernamaals, kunnen we elkaar allemaal respecteren.quote:Men zet echter niet 'extremisten tegen elkaar op', men manipuleert het wereldtoneel op zo'n manier dat de pijn, oorlog, haat, wreedheid etc., zo groot wordt als gevolg van fundamentalisme (terwijl zij het dus zelf zijn die er verantwoordelijk voor zijn), dat het overgrote deel van de burgers gaat vinden dat dat samenkomen van de religies essentieel is voor vrede en veiligheid. Hier komt de katholieke kerk om de hoek kijken, waarbij de paus opstaat als de nieuwe leider der religies (deze beweging is nu al op gang), of misschien zelfs al de messias van de new age, Maitreya. De Maitreya zou de nieuwe messias zijn van de joden, de moslims, de nieuwe boeddha, krishna en Jezus, etc. Dit is een kosmisch figuur wat al vele reincarnaties zou hebben ondergaan en de evolutie van de mensen zou hebben geholpen. Nu is het zijn tijd en zal hij als de nieuwe messias het tijdperk van vrede leiden.
Je kunt blijven zoeken naar symbolen die met een overtuiging of geloof overeenkomen om een stelling te bewijzen. Maar nuttiger is om te kijken naar de realiteit en de dagelijkse omgang met je buurman, gewoon normaal doen tegen elkaar. Who cares about symbolen. We moeten niet gelijk willen krijgen op basis van geschriften van welk geloof dan ook, we moeten gewoon samenleven in DEZE wereld.quote:Je hebt nu dus nog een tijd van conflict en vooral verdeling, waarbij alle kanten van het conflict achter de schermen gestuurd en gemanipuleerd worden door dezelfde mensen. Aan de top van de pyramide staat Rome met de paus. De militaire tak van Rome vormen de Jezuieten. Zij sturen de vrijmetselarij, illuminati, skull & bones, rozenkruisers, ridders van malta, ridders van columbus, bilderber, b'nai b'rith etc. aan. Dit zijn allemaal zeer invloedrijke genootschappen die op dit moment overal hun mannetjes geplaatst hebben, zowel in het westen, oosten, islamitische wereld, israel. De leiders van de wereld zijn allemaal ingewijden en weten precies wie ze in werkelijkheid dienen. Je komt ze tegen in politiek, media, bankwezen, pharmacie, religie, alles wat werkelijk van invloed is. Ik zal nog wel een keer een mooi lijstje zoeken, maar oa bush, clinton en stalin horen er sowieso bij, om maar even wat bekende namen te noemen.
The Da Vinci Code gelezen?quote:Een leuk feitje: een oud ( 800 jaar geloof ik) islamitisch genootschap heet de 'hashishim'. Hier komt het woord 'assassin' vandaan, moordenaar. Deze lui deden regelmatig zelfmoordaanslagen om hun doelen te bereiken. Het is dan ook niet vreemd dat we tegenwoordig ook weer zelfmoordaanslagen zien. Dit is niets nieuws en die mensen worden er bewust voor gerecruteerd.
Het is toch ook mogelijk dat er een beurscrash komt gewoon door de economie zelf? Dat is al vaker gebeurd zoals je weet. Waarom moet daar dan weer een religieuze betekenis aan verbonden worden?quote:Wanneer het conflict uit de hand loopt (ook economisch denk ik, kijk naar de beurzen van de laatste week, ik denk dat het niet lang meer zal duren) en de wereld volledig in chaos is zullen dus enkele lui opstaan om vrede en eenheid te brengen. De antichrist komt en de nieuwe wereldorde is geboren met de nieuwe antichristelijke religie. Satanisch rijk bereikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |