De reden dat Ullrich Pevenage had is dat Pevenage gewoon een ploegleider bij Telekom was, toen Ullrich die ploeg even verliet voor het geld van Team Coast samen met hem mee naar Coast overstapte, die ploeg toen failliet ging en beide bij T-Mobile niet meer welkom waren. Pevenage richtte dan maar even Bianchi op waarmee hij als ploegleider met Ullrich naar de Tour ging. Uiteindelijk ging die ploeg ook op de fles en ging Jan maar terug naar T-Mobile. Pevenage was daar niet meer welkom dus nam Jan hem maar als "persoonlijke begeleider' ...quote:Op zondag 1 juli 2007 01:43 schreef EuropeSantana het volgende:
Was dat bovendien de reden dat Ulrich zijn eigen trainer had in Pevenage? Het is maar hoe je het bekijkt het kan ook zijn dat Ulrich zichzelf beschermen wilde en toch nog het slachtoffer geworden is?
Van WIkipedia:quote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dottore Ferrari werd in 1994 veroordeeld voor het handelen in dopingproducten en onetische medische praktijken in Italië en mag sindsdien zelfs geen officiële doktersfunctie meer vervullen. Hij moest toen ook door Gewiss worden ontslagen.
quote:However, on May 27 of 2006, Tim Maloney, European Editor of The CyclingNews.com, reported that the Italian appeals court was forced to absolve Ferrari of guilt. Other sources note that the charges were dismissed due to the expiration of the Limitation Period, or the Statue of Limitations; that being substantive evidence was not produced within the allotted time after being charged with the crime, not, necessarily, due to proven innocence.
Laatst was er een interview met Boogerd op TV, zijn hond verstoorde het halve interviewquote:Op zondag 1 juli 2007 01:46 schreef Ericr het volgende:
Heeft Boogerd eigenlijk een hond?![]()
Birillo
Tugboat
Bella
de hond van VDB
Piti
Ik zie een patroon
Riep hij toen niet iets als "biril..eeuhm fikkie, Koest, Af!!" ?quote:Op zondag 1 juli 2007 10:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Laatst was er een interview met Boogerd op TV, zijn hond verstoorde het halve interview![]()
Lefevere was er achteraf volgens mij ook niet echt blij meer meequote:Op zondag 1 juli 2007 16:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Is CSC nu het enige team dat zich er tegen heeft uitgesproken?
Dat gaat om dat tweede proces van vorig jaar (of was het 2005 ?) , denk ik. Daar werd hij wegens procedurefouten vrijgesproken.quote:
Als CSC als enige team dat standpunt inneemt, dan wordt hetquote:Op zondag 1 juli 2007 16:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Is CSC nu het enige team dat zich er tegen heeft uitgesproken?
Nou ik wel anders.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als CSC als enige team dat standpunt inneemt, dan wordt hetCSC, vrees ik (voor CSC, persoonlijk zou ik ze niet echt missen).
Met als gevolg Unibet naar de Tourquote:Op zondag 1 juli 2007 20:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als CSC als enige team dat standpunt inneemt, dan wordt hetCSC, vrees ik (voor CSC, persoonlijk zou ik ze niet echt missen).
Nah, Unibet is niet sterk genoeg, ik ben dan ook zwaar onder de indruk van de teams van Agritubel en Barloworld, echt stukken beter van wat Unibet zou kunnen opstellenquote:
quote:Op zondag 1 juli 2007 20:39 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nou ik wel anders.
SastreVoigt
Cuesta
Schleck
![]()
Barloworld vind ik anders een team dat op geen enkel sportief vlak moet onderdoen voor Unibet.quote:Op zondag 1 juli 2007 21:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nah, Unibet is niet sterk genoeg, ik ben dan ook zwaar onder de indruk van de teams van Agritubel en Barloworld, echt stukken beter van wat Unibet zou kunnen opstellen.
Ik lees overigens op het CSC forum dat ze klaarblijkelijk helemaal niet uitgesproken hebben niet te gaan tekenen, al hebben o.a.Voigt en Cancellara wel hun bedenkingen. Sorensen en Zabriskie zouden zelfs al getekend hebben.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tjah, al deed Unibet er zelf ook genoeg aan natuurlijk. Toen ze niet meteen samen met de andere PT teams een uitnodiging kregen spanden ze al een proces in tegen de Tourdirectie. Dat zei Prud'Homme zelfs ook. "Teams die wilden deelnemen stuurden ons vriendelijk een aanvraag. Eén bepaald team stuurde de deurwaarder."quote:Op zondag 1 juli 2007 21:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Andersom ook niet. Wat zou betekenen dat Barloworld ook niet sterk genoeg is. Maar goed, het is het zoveelste bullshitexcuus van ASO om niet toe te geven dat ze alleen de UCI willen pesten.
Nadat ze al waren geweigerd voor Parijs-Nice, Parijs-Roubaix, de Waalse Pijl, Luik-Bastenaken-Luik en al de rest. Ik vind het nogal normaal en eigenlijk ontzettend hypocriet van Prud'Homme dat hij het lef heeft om zich verontwaardigd te voelen.quote:Op zondag 1 juli 2007 21:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tjah, al deed Unibet er zelf ook genoeg aan natuurlijk. Toen ze niet meteen samen met de andere PT teams een uitnodiging kregen spanden ze al een proces in tegen de Tourdirectie. Dat zei Prud'Homme zelfs ook. "Teams die wilden deelnemen stuurden ons vriendelijk een aanvraag. Eén bepaald team stuurde de deurwaarder."
quote:Riding as junior and amateure: Jaksche was never doped.
Polti (1997+1998): Team manager Stanga was introducing Jaksche for his first doping program, and Jaksche for the first time injected EPO during Tour de Suisse 1997. Stanga told he wanted to see how well he could do, when he was taking the same "medication" like all the other riders. During Tour de France 1998 he was every second day taking 2000 EPO units, growth hormone and insuline. Because of the arrest of the Festina crew, the team figured out to rebuild a vacuum cleaner with cooling agregates, and here they hided all the EPO vials.
Telekom (1999+2000): At the first training camp Jaksche was asked what races he would like to do, and how he used to train an prepare. He told about the doping he had used at Politi, and the sports manager said that wouldnt be a problem. In opposite to his time at Politi, he now got much more carefull advice about doping products, from the Freiburg doctors. They told him about all the negative consequenses by different doping products, and suggested him to avoid all those substances that only gave a small benefit, and only use products that was easy to control and not dangerous. Thats why he decided to drop the use of insuline. Jaksche paid directly to the doctors, and the price was only around 4000 mark pr. year. The doctors was not making money, but sold it to the market price. It was up to each individual rider to decide if he wanted to buy anything. During 1999 Jakshe use EPO and growth hormone, and the riders had constantly measered their hematocrit values to stay below 50. Team manager Godefrot was highly informed about what was going on at the team, but never spoke directly with the riders about doping. During Tour de Suisse 1999 one of the doctors showed Godefrot a paper with the measured blood values, that was very close to the 50 limit. Godefrot was shocked that it was so close, and it was communicated that the riders should take no such chances during races, and only be in the "save territory". During Tour de France 1999 Telekom didnt organise any doping because they feared the French police (riders had to organise themself if they wanted -eg with help of their girlfriend). So Jaksche didnt dope during Tour de France 1999, but in Vuelta 1999 he was again using doping organised by the team doctors (since the Spanish police didnt care).
ONCE (2001-2003): In 2000 Jaksche had 2 serious crashes that ruined his season, and thats apperantly why the team didnt offer him a new contract in 2001. Instead he became a member of the ONCE team. Saiz welcomed him as a family member. All the doping was planned and organised on this team, and Jaksche didnt knew what the soigneurs was giving him. He prefered not to know, and had confidense that they wouldnt give him anything that would be discovered by doping controls.
Team CSC (2004): Jaksche decided to ride for Team CSC this year, and also had several talks in privat with Riis, while skiing together in Italy. In Jaksches opinion Riis was trapped in the middle between what he had done as rider, and the new official antidoping policy of his team. According to Jaksche there was no organised doping on Team CSC, but Riis knew what the riders was doing. In april 2004 Jaksche won Paris Nice after having prepared with EPO. But because of the new more efficient EPO test Jaksche wouldnt continue with this, and informed the team that he would only use Cortisone for the rest of the year, so therefor they should expect his performance to drop.
Liberty Seguros (2005+2006): He turned back to the team of Saiz, due to Financial limitations at Team CSC. In January 2005 Saiz introduced Jaksche to doctor Fuentes. Jaksche had a meeting with the doctor, where they discussed how high "discovering" risk he was willing to take. Jaksche basicly didnt want to risk anything, and therefor they agreed to only do Fuentes "blood doping" programme. Jaksche confirms the previous info about how the system worked, that was earlier reported by the Spanish police. Fuentes had a lot of helpers around Europe, but usual all the blood doping took place in Madrid, with the help from heamatologist doctor Batres. In 2005 Fuentes didnt freeze the blood, and therefor it was necessary every 4th week to replace the prepared blood. Jaksche decided to blood dope for Paris Nice, Tour de France and 2 classics in 2005. In 2006 Fuentes implemented the freezing method, and therefor it was a lot easier to prepare the blood doping. So Jaksche only travelled to Madrid one times a month during the winter, to prepare the stuff. One of Dr.Fuentes helpers, The German Dr.Choina, gave him a portion blood doping at the 8th of July 2005 in a Karlsruhe hotel (a tour stage ended in this city). Jaksche reports that the 2 first days after recieving this your are a little weeker, but then when the body has adjusted, you just feel super.
Aftermath: When his name was published, noone of the teams wanted to hire him any longer. Stanga called him a few times, and told that he tried to convince the other teams about giving amnesty for the OP riders, but so far it had been impossible due to teams like T-mobile and Gerolsteiner. After long time he succeeded to find a team that would hire him, but even then he was getting boycut from all the important races. Thats why he now decided to confess. When this info was out, suddenly he had phone calls from Stanga and Riis asking how he was doing. He replied to Riis, why he did call him now, and not during the long time where he was without a job. Jaksche descripes the Cycling world not as a mafia family, because he you help family members in troubles, but more as an egoistacal family, where everybody only serves their own interest. He explains that he is impressed about the hugh amount of money that Team CSC and T-mobile now are investing in internal antidoping programmes. But he believes its mostly a cold hearted business decision, that they now want to get rid of doping. And that it was also a concious business decision, those years where they prefered just to close their eyes (when they knew about their riders doped, they also knew that so was all the others, and to attract sponsors with great results, this was seen as an acceptable -but secret- part of the game). They are just adjusting their company according to the circumstances in Cycling, and has realised, that they now have to get rid of the doping madness, to be able to get hold of sponsors in the future.
Eigenlijk vind ik dat hij dat wel mag. De ASO en de UCI hadden een overeenkomst dat 18 PT teams overal mochten starten. En Unibet zat daar niet bij. Koen Terryn had al vanaf het begin moeten zien dat hij een kat in een zak kocht en het kind van de rekening zou worden. Zeker omdat zijn team , in tegenstelling tot Astana , niet opvallend sterker was dan de andere Continental Teams ...quote:Op zondag 1 juli 2007 21:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nadat ze al waren geweigerd voor Parijs-Nice, Parijs-Roubaix, de Waalse Pijl, Luik-Bastenaken-Luik en al de rest. Ik vind het nogal normaal en eigenlijk ontzettend hypocriet van Prud'Homme dat hij het lef heeft om zich verontwaardigd te voelen.
Ik twijfel niet dat CSC gewoon gaat tekenen, de Tour is nou eenmaal de belangrijkste wedstrijd van het jaar.quote:Op zondag 1 juli 2007 21:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik lees overigens op het CSC forum dat ze klaarblijkelijk helemaal niet uitgesproken hebben niet te gaan tekenen, al hebben o.a.Voigt en Cancellara wel hun bedenkingen. Sorensen en Zabriskie zouden zelfs al getekend hebben.
Klopt. Hij was trouwens vrijgesproken omdat hetgeen hij deed (c.q. gedaan zou hebben) niet strafbaar was op het moment dat hij het gedaan had.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat gaat om dat tweede proces van vorig jaar (of was het 2005 ?) , denk ik. Daar werd hij wegens procedurefouten vrijgesproken.
Hij heeft juist expliciet aangegeven geen namen te noemen.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:10 schreef -skippybal- het volgende:
Nou nou, waar zijn al die namen dan die Jaksche zou noemen?
Dan heeft het ook geen zin om kroongetuige te worden, dan heb je niks aan hemquote:Op zondag 1 juli 2007 22:15 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Hij heeft juist expliciet aangegeven geen namen te noemen.
Kroon getuige?quote:Op zondag 1 juli 2007 22:21 schreef Botterboy het volgende:
[..]
Dan heeft het ook geen zin om kroon getuige te worden, dan heb je niks aan hem
Gezien zijn onthullingen over grootscheeps dopinggebruik bij de ploegen waarbij hij heeft gereden, kun je de meeste namen zelf wel invullen, denk ik. Het zal wel zoiets worden als bij die rits T-Mobile bekentenissen - als eenmaal de beerput over is over georganiseerde dopering binnen bepaalde ploegen, dan is er een kans dat renners die er toch al slecht mee kunnen leven net dat mentale extra zetje meekrijgen om zelf ook te bekennen.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:15 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Hij heeft juist expliciet aangegeven geen namen te noemen.
De reden van zijn bekentenissen zal eerder zijn dat hij nergens meer aan de bak zal kunnen komen tegen die prijs zeker ? (wat niet wegneemt dat ik geen reden zie waarom hij zou liegen erin )quote:Op zondag 1 juli 2007 22:29 schreef TheArt het volgende:
Getuigenis13 :
"Dat ik nu iets verdien aan mijn bekentenissen is ‘peanuts’. Als ik gewoon verder deed als in mijn vorige seizoenen, zou ik heel wat meer verdienen. De reden voor mijn bekentenissen zijn dan ook vooral een reactie op de schijnheiligheden in de branche."
Ze zullen Vino wel iets gevraagd hebben. Ik verwacht tenminste niet dat 'ie zelf meteen de pers heeft opgebeld om te ontkennen.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:44 schreef Ericr het volgende:
Vino reageert dan wel erg voorbarig, ook al zou de link Vino-Rominger-Jaksche toch wel snel gelegd zijn.
Zelfs als blijkt dat alle ProTour teams niet mogen starten, dan nog zouden ze Unibet niet uitnodigen.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:47 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Dag Astana!
Zal Unibet nu alsnog mogen opdraventrouwens
?
Niet veel nieuws maar (volgens mij) eindelijk, na Manzano, weer is iemand met de gehele waarheid.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:50 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Zelfs als blijkt dat alle ProTour teams niet mogen starten, dan nog zouden ze Unibet niet uitnodigen.
Zo op het eerste gezicht verteld Jaksche niet erg veel nieuws, maar op zich is het wel erg interessant om te horen hoe het dopinggebruik in de verschillende ploegen eraan toe ging.
Het zou uitermate kut zijn voor de tour, krijgen we weer net zo'n tour als vorig jaar, van de kopmannen die niets durven of kunnen.quote:
Het ging over een toprenner van Saiz. Dan denk je inderdaad gauw aan Vino, en zoals iemand anders hierboven ook al zegt: zijn reactie is waarschijnlijk ook wel een klein beetje uitgelokt.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:44 schreef Ericr het volgende:
Vino reageert dan wel erg voorbarig, ook al zou de link Vino-Rominger-Jaksche toch wel snel gelegd zijn.
"Team Roubaix-Lille Metropole" maakt zich alvast vertrekkensklaar ...quote:Op zondag 1 juli 2007 22:47 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Dag Astana!
Zal Unibet nu alsnog mogen opdraven trouwens?
Originele bericht: http://www.sportensverden.dk/cycling/item.asp?id=3192quote:Sportensverden.dk talked to Team CSC’s press officer, Brian Nygaard, who told us that the team was sure that everyone would sign UCI’s new anti doping charter.
“There will be no problems with Team CSC riders not wanting to sign the new UCI charter”, Brian Nygaard told sportensverden.dk.
So it seems as if Cancellara is going to sign the charter after all. In spite of his recent remarks.
Sportensverden.dk will run a bigger interview with Team CSC press officer Brian Nygaard on Monday.
En interessant om te zien hoe een groot taboe het toch kennelijk ook nog steeds is. Iedereen doet het, maar niemand praat erover.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:50 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Zo op het eerste gezicht verteld Jaksche niet erg veel nieuws, maar op zich is het wel erg interessant om te horen hoe het dopinggebruik in de verschillende ploegen eraan toe ging.
Jaja, toch een verkeerde carriere gekozen.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:53 schreef -skippybal- het volgende:
500.000 voor een renner die P-N ooit heeft gewonnen, een paar keer top 20 in de Tour heeft gereden en wat korte klasseringen in (semi-)klassiekers![]()
Zo'n tour waarbij science fiction kans heeft waarheid te worden:quote:Op zondag 1 juli 2007 22:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het zou uitermate kut zijn voor de tour, krijgen we weer net zo'n tour als vorig jaar, van de kopmannen die niets durven of kunnen.![]()
![]()
Tot op zekere hoogte wel, echter de laatste jaren is het veel te veel.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:58 schreef Botterboy het volgende:
Het klinkt misschien raar maar ik vind al deze doping verhalen juist bij de charme van het wielrennen horen.
Alleen het zijn er zoveeeeel dat de hele sport nog ongeloofwaardiger is geworden dan de baron van Munchhausenquote:Op zondag 1 juli 2007 22:58 schreef Botterboy het volgende:
Het klinkt misschien raar maar ik vind al deze doping verhalen juist bij de charme van het wielrennen horen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |