Dat was dan ook niet de essentie van de zaak, er waren renners die abnormaal hoge waarden hadden bij bepaalde tests en die daarnaast ook nog eens moeilijk te vinden waren omdat ze in zwarte kledij gingen rondrijden. De media focust zich op het Men In Black-verhaaltje, want dat klinkt leuk, maar uiteindelijk ging het nog steeds om verdachte uitslagen bij controles.quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:16 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ja, positieve testuitslagen zijn iets waardoor je iemand van dopinggebruik mag verdenken. Maar ga alsjeblieft niet helemaal een rel lopen veroorzaken omdat er renners in een zwart shirtje rondrijden.![]()
Vooral die "bij mijn weten" is wel grappigquote:
quote:Di Luca verder in het nauw
Het bewijsmateriaal tegen Danilo di Luca, de Italiaanse winnaar van de Giro, wordt steeds omvangrijker. De rechtbank in Rome heeft een 572 pagina's tellend dossier over de renner van Liquigas die van dopinggebruik wordt verdacht.
Het dossier bevat volgens de Italiaanse krant La Repubblica ook bandopnamen van afgeluisterde telefoongesprekken tussen Di Luca en dopingarts Santuccione. Ook zou op een video-opname te zien zijn dat Santuccione voorbereidingen treft om Di Luca met epo te injecteren.
Santucciano geldt als een handlanger van de Spaanse arts Eufamiano Fuentes, de spil in Operacion Puerto.
De winnaar van die ronde was de betrapte Heras hé ...quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:12 schreef Grobbel het volgende:
Menchov is er ook nog.
Hoewel ze het niet met de werkwijze van de UCI eens zijn:quote:Persbericht Rabo Wielerploegen BV
Noordwijkerhout, 28 juni 2007
Renners Rabo ProTeam tekenen verklaring ‘Riders’ commitment to a new cycling’
Alle renners van het Rabo ProTeam zullen de verklaring ‘Riders’ commitment to a new cycling’ ondertekenen. De ploeg verzamelt op dit moment de documenten.
Pas wanneer alle 28 getekende verklaringen binnen zijn, zal de ploeg deze aanbieden aan de UCI.
quote:Verklaring van de renners van het Rabo ProTeam
Noordwijkerhout, 28 juni 2007
Renners Rabo ProTeam plaatsen vraagtekens bij handelwijze UCI
Wij, de renners van het Rabo ProTeam, plaatsen unaniem onze vraagtekens bij de handelwijze van de Internationale Wielren Unie UCI met de lancering van de verklaring ‘Riders’ commitment to a new cycling’. Wij voelen vooral een gebrek aan respect voor de rechten van de individuele wielrenner.
Wij erkennen het probleem van doping in de wielersport en steunen de UCI in de strijd tegen dit probleem. Echter, wij vinden dat de UCI zich niets gelegen laat liggen aan de vrije keuze van de individuele wielrenner. De coureur die ervoor kiest de verklaring ‘Riders’ commmitment to a new cycling’ niet te ondertekenen, valt een respectloze behandeling ten deel.
Wij storen ons ook aan de gebrekkige communicatie van de UCI over de verklaring. De UCI benaderde de renners nota bene persoonlijk toen vlak voor Parijs – Nice onze steun werd gezocht in het conflict met de drie Grote Rondes. Bij de lancering van de verklaring ‘Riders’ commitment to a new cycling’ verzuimde de UCI ons vooraf te informeren. Ook dat is geen teken van respect.
Wij, de renners van het Rabo ProTeam, spreken bovendien ons afkeuren uit over het oprichten door de UCI van een publiek tribunaal. Het getuigt van een ondemocratische aanpak dat de UCI op haar website publiek maakt welke renners de verklaring hebben ondertekend.
De leiding van de Rabo Wielerploegen BV staat volledig achter het standpunt van de renners. Ook de Raad van Commissarissen kan zich de bezorgdheid van de renners voorstellen en heeft begrip voor de standpunten van de renners.
'Grand Reporter' Albert Londres volgde 83 jaar geleden de Tour 1924. Zijn verslagen en ook niet gepubliceerde privénotities daaruit werden ondertussen gebundeld in het boekje "Dwangarbeiders van de weg"quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:59 schreef Ericr het volgende:
[afbeelding]
Lucien Petit Breton.
De laatste cleane winnaar van de Tour, ook al weet je dat ook nooit zeker omdat ze in die tijd nogal eens strychnine innamen.
"bij mijn weten nooit verboden middelen toegediend", dus je weet het niet meer zeker Dokter Van Mol?quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:14 schreef Biggs. het volgende:
Feiten verjaard
Dokter Van Mol gaf toe dat Herinne begin jaren negentig zijn patiënt was. "Maar ik heb hem zeker geen verboden producten voorgeschreven. Als hij dat zegt, liegt hij. Ik heb hem bij mijn weten nooit verboden middelen toegediend."
Ook toen al...quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
'Grand Reporter' Albert Londres volgde 83 jaar geleden de Tour 1924. Zijn verslagen en ook niet gepubliceerde privénotities daaruit werden ondertussen gebundeld in het boekje "Dwangarbeiders van de weg"
Daarin beschrijft hij hoe in de 3de etappe de broers Henri en Francis Pélissier van de fiets stappen. Ze zijn moe en boos en luchten hun hart tegen de verslaggever :
"De Tour de France, u hebt géén idee" zegt Henri "Het is één grote lijdensweg. Net zoals de kruisweg van Jezus, maar die had maar veertien etappes, de onze telt er vijftien. We lijden van start tot finish. Wilt u zien hoe het te werk gaat? Kijk hier ..."
Uit zijn tas haalt hij een flesje: "Dit is cocaïne voor mijn ogen, dit is chloroform voor mijn tandvlees..."
"Dit is crème,om warme knieën te krijgen."
"En pillen, wilt u pillen zien? Kijk hier, onze pillen." Ze halen elk drie doosjes tevoorschijn. "Wij rijden puur op 'dynamiet' " zegt Francis.
Doet mij denken aan Hennie Kuiper in die uitzending op Canvas over de 2de Tour die Lucien van Impe had kunnen/moeten winnen. (waar op het einde van de Tour ook nog eens drie kwart van de top 10 betrapt werd)quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
"bij mijn weten nooit verboden middelen toegediend", dus je weet het niet meer zeker Dokter Van Mol?![]()
Kan zijn , maar ik weet bv dat men in oude tijden vaker cocaine gebruikte als pijnstiller bij infecties , ook al omdat cocaine de eigenschap schijnt te hebben om bepaalde infectiebestrijdende middelen te versterken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:34 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ook toen al...![]()
![]()
Cocaïne voor mijn ogen? Is dit om wakker te blijven 's nachts, dus zoiets als 10 koppen koffie alleen dan wat sterker?
Dus Petacchi als "man in black" komende zondag tijdens het Italiaanse kampioenschap?quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:32 schreef Bartoli het volgende:
en petacchi is voorlopig door milram op non-actief gezet, logische stappen van de ploeg
mag dan wss ook niet starten op NKquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dus Petacchi als "man in black" komende zondag tijdens het Italiaanse kampioenschap?![]()
Dat klopt, maar hij is uiteindelijk nog wel tot winnaar uitgeroepen. Wat bij al die andere grote dopingschandalen niet is gebeurd met de nummers twee.quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De winnaar van die ronde was de betrapte Heras hé ...
Wel fijn dat ze daar een beetje mee opschieten, zo met de Tour in het vooruitzicht. Daar zouden die Amerikanen een voorbeeld aan mogen nemen...quote:Op donderdag 28 juni 2007 19:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ze gaan overuren doen bij het CONI volgende week :
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |