abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50843143
Ik heb sindskort dat de CD/DVD-brander in Windows XP zich als een gewoon CD-rom-station voordoet. Je kunt er nog wel mee branden in Nero en in andere brandprogramma's, maar als je 'm in 'Deze computer' aanklikt, zegt ie bij geen cd "Plaats een medium in station F:" (o.i.d.) en bij een lege cd zegt ie "F:\ is niet toegankelijk. Onjuiste functie."

Terwijl je dan normaal gesproken in Windows XP een lege map krijgt waar je bestanden in kan gooien die je wilt branden en je dan vervolgens met zo'n wizardje die bestanden snel op cd kon zetten zonder zo'n exclusief brandprogramma. Dat vond ik altijd zo handig voor losse bestandjes om die even snel op een CD-RW te schieten. Dat gaat nu niet meer, want het station gedraagt zich in Windows Verkenner gelijk aan het gewone CD/DVD-station E:.

Kortom, de vraag: weet iemand hoe ik dit weer normaal kan krijgen en dat Windows Verkenner mijn station F: weer als een brander ziet?

Nogmaals in andere brandprogramma's wordt station F: gewoon als brander herkend.
pi_50843774
Kijk eens (bij Control Panel ---> Administrative tools ---> Services) of de IMAPI CD-Burning service niet op 'disabled' staat. Zo ja, dan op 'manual' zetten.
pi_50844233
Ik heb het geprobeerd. De service stond al wel op 'Handmatig', maar hij was gestopt. Dus ik heb 'm gestart. Dat hielp alleen niet, dus ik heb de pc even opnieuw gestart. Maar het helpt nog steeds niet. Wat kan er nog meer mis zijn? Het was ook zomaar ineens dat dat probleem er was, zonder dat ik een instelling heb veranderd ofzo, die met de cd/dvd-drives te maken had...
pi_50844642
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 01:07 schreef FireSea het volgende:
Ik heb het geprobeerd. De service stond al wel op 'Handmatig', maar hij was gestopt. Dus ik heb 'm gestart. Dat hielp alleen niet, dus ik heb de pc even opnieuw gestart. Maar het helpt nog steeds niet. Wat kan er nog meer mis zijn? Het was ook zomaar ineens dat dat probleem er was, zonder dat ik een instelling heb veranderd ofzo, die met de cd/dvd-drives te maken had...
Ok. Klik in de verkenner eens met de rechtermuisknop op het drive icoontje en dan Properties ---> tab Recording. Staat 'Enable CD recording on this drive' hier wel aan?
pi_50847693
OK, dat was 'm, het werkt weer. Heel erg bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')