quote:'Deur naar ADO op kier'
Door DENNIS JANSEN
DEN HAAG - De deur naar ADO Den Haag staat voor Ricky van den Bergh op een kier. Dat zegt zijn zaakwaarnemer Duncan Smit na het gesprek tussen André Wetzel en Ricky van den Bergh. Het gesprek stond aanvankelijk op vrijdag gepland, maar werd op verzoek van Van den Bergh naar donderdagmiddag vervroegd. Vrijdag komt de Hagenaar namelijk in actie met Heracles Almelo voor een oefenduel met Borussia Mönchengladbach. De partijen komen over enkele dagen weer bij elkaar.
"Het was een positief gesprek," aldus Smit over het onderhoud van donderdagmiddag, "maar wat er verder uitkomt, is niet te zeggen. Ze wilden allebei een keer een bak koffie drinken met elkaar. Dat is gebeurd."
Toch is er een opening, stelt Smit. "Iedereen weet dat Ricky graag naar ADO Den Haag wil, maar dan ben je er nog niet. De deur is een beetje opengezet. André Wetzel zou binnen ADO Den Haag een en ander gaan overleggen."
Ook Ricky van den Bergh had een 'goed gevoel overgehouden' aan het gesprek dat plaats had in het Zuiderpark. "Over en weer zijn er de telkens zoveel dingen gezegd over elkaar gezegd. Dit gesprek móest er gewoon komen." Voor de speler was het echter meer dan alleen een bak koffie. "André Wetzel liet doorschemeren mij wel te willen hebben. Het is bekend dat ik ook wil dus het begin is er. Maar er moeten wel wat puntjes op de i worden gezet. Ik denk trouwens wel dat dit dé kans is. Ik ben transfervrij, wat gunstig is voor ADO Den Haag. Ik wil, ADO wil, als de deur nu op een kier staat, gaan we 'm met z'n allen opendoen."
Volgens André Wetzel is het nog lang niet zo ver. "De insteek van dit gesprek was helder: er was een hoop onduidelijkheid over elkaar. We kenden elkaar van een sms'je, gedag zeggen en de telefoon, maar hadden nog nooit zo bij elkaar gezeten. Ook door wat uitlatingen in de media is er dan beeldvorming ontstaan die niet terecht is. Er bestond bijvoorbeeld een indruk dat ik Ricky pertinent niet naar ADO Den Haag wilde halen. Er was zoveel gezegd, terwijl wij elkaar helemaal niet kennen. Daarom was het goed om eens bij elkaar te gaan zitten. Ik heb daar een positief gevoel aan over gehouden. We waren ook nog niet klaar maar omdat ik nog een volgende afspraak had, moesten we stoppen. Daarom hebben we afgesproken binnen enkele dagen verder te praten."
Een overgang van Ricky van den Bergh naar ADO Den Haag is vooralsnog niet aan de orde, stelt Wetzel. "De doelstelling was om elkaar te leren kennen. Dat is gebeurd. Over of Ricky naar ADO Den Haag zou komen, is niet gesproken. Daar zijn we niet aan toe gekomen. Als dat aan de orde komt, zal ik dat eerst met hem bespreken."
Ricky van den Bergh, geboren en getogen Hagenaar, flirtte viermaal met ADO Den Haag: als C-junior van RVC speelde hij een proefwedstrijd voor ADO, maar gaf hij een tegenstander een duw, waarna hij niet meer werd uitgenodigd. Daarna kwam hij uit voor FC Kranenburg, trainde hij vergeefs een week mee. Vervolgens troefde Sparta met een veel hogere aanbieding ADO af en later was Van den Bergh al rond met RKC Waalwijk toen de Hagenaars, nog onder leiding van Frans Adelaar, bij hem aanklopten.
quote:Ricky van den Bergh heeft geen zin om te wachten op Heracles
ALMELO - De kans dat Ricky van den Bergh volgend seizoen nog bij Heracles Almelo speelt, schat de voetballer op dit moment op nul procent. Niet omdat de Hagenaar dat zelf niet wil, maar omdat de club hem drie dagen voor het sluiten van de termijn van 1 april nog altijd geen concrete aanbieding heeft gedaan om zijn aflopende contract te verlengen.
En dat steekt de topscorer van de club. Want Van den Bergh voelt zich belangrijk voor Heracles en dacht dat de liefde wederzijds was. „Ik begrijp het echt niet. Kijk, vorig seizoen was het niet goed van mijn kant, zo eerlijk ben ik wel. Maar dit seizoen ben ik belangrijk voor de ploeg. Ik ben topfit, train altijd 100 procent en in de wedstrijden geef ik alles. Dat de clubleiding nu aankomt met het argument dat ze willen wachten tot duidelijk is of we er in blijven, vind ik een zwaktebod”, zegt Van den Bergh. Hij voegt er aan toe: „Kom op zeg, we zijn geen kleine kinderen meer. Er worden zoveel contracten afgesloten met clausules er in. Niemand weet hoe de situatie over vier weken is. Je wilt iemand graag houden of je wilt het niet, maar dan moeten ze dat gewoon tegen mij zeggen.”
Zijn naam zingt inmiddels rond bij diverse clubs, waarbij vooral NAC Breda en ADO Den Haag concreet zijn. „Ik heb met beide clubs gesproken en dat waren uitstekende gesprekken. Maar laat een ding duidelijk zijn, ik hoef niet zo nodig weer te verkassen. Ik heb het in Almelo prima naar mijn zin en heb met veel mensen een goede band. Ook met de supporters. Dat zij nu overal horen dat ik een geldwolf zou zijn die alleen maar bezig is om weg te komen, vind ik vervelend, want zo zit het verhaal niet in elkaar. Ik ben voetballer en als mijn werkgever wil wachten dan ben ik vrij om te gaan praten met geďnteresseerde clubs. Ik mis nu de waardering, want met iedereen is al gesproken en met mij willen ze wachten. Alsof ik een paar miljoen zou willen verdienen of zo.”
Het onbegrip voert de boventoon, want kwaad wordt Van den Bergh er niet eens meer om. „De club heeft het recht om niet te handelen, dat snap ik ook wel. Ik sta tot 1 juli onder contract en zal tot die tijd mijn stinkende best doen om met Heracles in de eredivisie te blijven. Daar hoeft niemand aan te twijfelen want ik speel bij een prachtige club die enorm leeft. Maar ik moet ook verder kijken dan 1 juli en als er vanuit de directie hier niets komt, dan ga ik verder kijken. Mijn carričre duurt nog een paar jaar en daar wil ik het maximale uithalen. En als dat niet bij Heracles kan, dan pakken we ons boeltje in en vertrekken we.”
Als we ons handhavenquote:Op donderdag 2 april 2009 14:22 schreef endr0me het volgende:
Ado heeft stiekem toch een best aardige selectie voor volgend seizoen als buys ook blijft.
quote:Van den Bergh alleen naar ADO bij lijfsbehoud
De verbintenis die Ricky van den Bergh onlangs tekende bij ADO Den Haag is alleen geldig wanneer de club niet afdaalt naar de Jupiler League. Dat zegt de aanvallende middenvelder maandag in De Telegraaf.
Van den Bergh zette zijn handtekening onder een contract "Dat is slechts geldig als ADO zich handhaaft. Ik ben alleen een ADO-speler in de
eredivisie. Maar ga er maar vanuit dat dit goed komt", zegt de huidige speler van Heracles Almelo.
De Hagenaar kijkt ernaar uit om voor de club uit zijn geboortestad te spelen. "Het is een leuke ploeg, waarvan het geraamte staat. Bovendien heeft de club
uitgesproken te willen doorgroeien. Ik maak daar graag deel van uit."
Het contract van Van den Bergh bij Heracles Almelo loopt na dit seizoen af. Van de Almeloërs kreeg de middenvelder geen nieuwe aanbieding.
Zou een lekkere binnenkomer zijn. Als ik zie waar Quansah al 4 wedstrijden schorsing voor kreeg (1 voorwaardelijk), dan zal Ricky er wellicht nog beroerder vanaf komen.quote:Vooronderzoek naar elleboog Van den Bergh
Ricky van den Bergh begint zijn gedroomde verblijf bij ADO Den Haag mogelijk met een schorsing. De aanklager van de KNVB heeft een vooronderzoek gelast naar de aanvaller van Heracles Almelo.
Van den Bergh deelde zondag in de wedstrijd tegen FC Utrecht (1-1) ogenschijnlijk een elleboogstoot uit aan Gregoor van Dijk. De actie ontging scheidsrechter Jan Wegereef, maar de KNVB-aanklager ziet voldoende aanleiding een vooronderzoek te starten.
Aan hand van de uitkomsten neemt de aanklager een besluit of een straf op zijn plaats is. Van den Bergh, die zondag zijn laatste wedstrijd speelde voor Heracles, kan in dat geval een schikkingsvoorstel verwachten. Mocht de spits niet aan een straf ontkomen, begint hij bij zijn nieuwe club ADO Den Haag op de strafbank.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Van den Bergh na VVV - ADO.
Wat een briljant interview weer.
Sowieso heeft die gozer de afgelopen jaren gigantisch veel pech gehad met palen en lattenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:52 schreef Blawh het volgende:
Latje schieten is hij ook nog niet verleerd.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:52 schreef Blawh het volgende:
Latje schieten is hij ook nog niet verleerd.
quote:Van den Bergh: 'Gedrag De Zeeuw maakt me kotsmisselijk'
Demy de Zeeuw was na afloop van de gewonnen wedstrijd bij ADO Den Haag de gebeten hond. De middenvelder van Ajax kreeg het aan de stok met reservedoelman Barry Ditewig, die zijn tegenstander tegen het hoofd duwde en een rode kaart kreeg. “Hij duwde hem weg en vervolgens begint De Zeeuw te gillen alsof hij wordt neergeschoten. Daar word ik kotsmisselijk van”, zei Ricky van den Bergh.
/
De middenvelder maakte het duel noodgedwongen af als keeper, omdat Robert Zwinkels al geblesseerd was uitgevallen. “Ik ken Barry een beetje, en die duwt of slaat iemand niet zomaar", zei Van den Bergh tegenover EredivisieLive. “De Zeeuw zat helemaal met zijn hoofd in de buik van Ditewig. Hij duwde hem weg en vervolgens begint De Zeeuw te gillen alsof hij wordt neergeschoten. Daar word ik kotsmisselijk van. Dat we ons laten piepelen door dat soort gasten is gewoon jammer."
Ditewig zelf sprak van een ‘onterechte kaart’; De Zeeuw zag dat anders. “Hij geeft me een stomp in mijn maag, ik vraag 'wat doe je' en dan slaat hij me nog een keer”, keek de middenvelder na afloop terug op het incident. “Dan wordt mij van alles verweten, maar als je zulke dingen doet, heb je het alleen aan jezelf te danken. Je weet dat als je bij Den Haag op bezoek gaat, dat er dan heel veel strijd komt. Ze hebben er alles aan gedaan. Wij zijn niet meegegaan in die strijd, maar hielden de intentie om te voetballen."
In de eerste helft was De Zeeuw al betrokken bij een opstootje met Pascal Bosschaart. "Hij geeft me een klap, gaat aan mijn hoofd zitten en roept allerlei dingen. Daar had hij rood voor verdiend, maar de scheidsrechter vond van niet", zei de middenvelder. Bosschaart ontving wel een gele kaart, waardoor hij niet meer vervolgd kan worden. Conclusie van De Zeeuw: “Het was erg gezellig in het veld.”
Maar wat een hart voor de club heeft Ricky zeg. Mad respect!!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |