abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2007 @ 15:44:16 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_50823323
Dit topic wou ik eigenlijk in GC openen, maar omdat Klonk niet zo geweldig vaardig is in het modereren open ik het hier, hopelijk krijg ik hier ook wat serieuzere reacties.

Anyway, laatst was er een topic op FOK! waarin gesuggereerd werd dat we maar eens de afsluitdijk moesten opblazen en dan zou flevoland onderlopen. Nu geloof ik dat niet, want er zitten toch nog wat andere dijken tussen.

Maar in ieder geval; Als je als terrorist een aanslag op Nederland wilt plegen is het eerste waar je naar kijkt toch de dijken. Het lijkt mij dat het gevecht met het water de meest zwakke plek is van Nederland. Immers ligt een groot deel ervan gewoon onder de zeespiegel.

Laten we nu even als voorbeeld Almere nemen. Een grote stad en zegmaar de trots van Flevoland. Ettelijke honderdduizenden mensen wonen hier, en toch leven ze allemaal 2 tot 5 meter onder de zeespiegel.

Wat zou men als terrorist moeten doen om Almere blank te laten staan? En hoeveel tijd zou dit in beslag nemen? Een logische actie lijkt me om de afsluitdijk eerst op te blazen, maar volgens mij zijn er aan de buitenkant van de polder waarin Almere ligt ook nog wat dijken die het water tegenhouden. Dijken opblazen zelf lijkt me niet zo gecompliceerd. Je zou aan beide kanten van de afsluitdijk een boot vol springstof kunnen laten stranden, en die opblazen. Ik denk dat dan al het water vanuit de waddenzee het ijsselmeer binnenstroomt waarna een eventuele springvloed vrije uitloop heeft.

Wat zijn jullie Ideeën hierover? En wat zou Nederland moeten doen om zo'n terroristische aanslag te voorkomen? Bovendien : Is het overstromen van Almere een proces van minuten, uren, dagen of weken? (dit om eventuele evacuaties op gang te brengen).

Barst los zou ik zeggen
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 25 juni 2007 @ 15:49:17 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_50823516
Overigens wil ik nog wel even kwijt dat het doel van zo'n aanslag helemaal niet hoeft te zijn dat er ontzettend veel doden vallen. Immers zou een overstroming van Almere best wel eens het faillisement van Nederland kunnen betekenen. Want je moet 178.000 mensen (minus doden) tijdelijk elders huisvesten, en de hele stad daarna weer geschikt maken voor bewoning. De opgeblazen dijken moeten weer hersteld worden en god weet hoelang dat gaat duren. Om nog maar niet te spreken van het bedrijfsleven rond Almere. Dat is dan ook echt gewoon over. Ik schat dat de kosten in de tientallen miljarden euro's zullen lopen...
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 25 juni 2007 @ 16:02:56 #3
128707 Bonny_DuctTape
Zo Solo Als Han
pi_50823985
ik denk niet dat een boot vol explosieven voldoende zal zijn om de afsluitdijk op te blazen. Waarschijnlijk zal je explosieven in de dijk zelf moeten blazen. Het effect wat dit zal hebben zal best meevallen aangezien er geen grote hoogte verschillen zijn tussen het waterpijp van de Waddenzee en het IJsselmeer. Maar voor het verhaal, laten we net doen dat dit wel zo is. Dan zou je de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad moeten opblazen en de dijken van Flevoland zelf. Dan zou het water heel Flevoland moeten overspoelen om bij Almere te kunnen komen. En dit zal allemaal in een zeer kort tijdbestek moeten gebeuren om er voor te zorgen dat de inwoners niet of te laat gewaarschuwd worden.
Kortom, dit plan is logistiek erg lastig en teveel factoren die mis kunnen gaan. Volgens mij kan je veel beter een zelfmoord terrorist door de Amsterdamse binnenstad laten lopen. Miss vijf. Schept r verwarring en chaos, goedkoper en waarschijnlijk veel makkelijker uit te voeren. Er van uitgaand dat de terroristen beschikken over mensen die zichzelf willen opblazen.
Zo
| Beware of the magon named Charles |De Eukaryoto Animalia Chordata Vertebrata Mammalia Primates Hominidae Homo Sapien|
  maandag 25 juni 2007 @ 16:05:47 #4
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50824104
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:44 schreef Maanvis het volgende:
Wat zijn jullie Ideeën hierover? En wat zou Nederland moeten doen om zo'n terroristische aanslag te voorkomen? Bovendien : Is het overstromen van Almere een proces van minuten, uren, dagen of weken? (dit om eventuele evacuaties op gang te brengen).

Barst los zou ik zeggen
Ik denk dat als je de Afsluitdijk en de dijk rond Zuidelijk Flevoland opblaast, dat dan binnen no time het leger in actie komt en de dijk repareert. Almere zal hooguit natte voeten krijgen.

Tenzij je het op een goed tijdstip doet, zodat het water met kracht door dat gat naar binnen kolkt en het gat nog groter maakt.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  maandag 25 juni 2007 @ 16:07:55 #5
54408 Parzival
Where it happens
pi_50824194
ik hoop dat ik alleen naten voeten krijg.. sterker nog .. ik hoop dat er niets gebeurd. mijn huis staat daar tegenwoordig!
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_50824317
Die kosten zullen wel zo ver komen, echter faillisement lijkt we wat ver gaan.
Katrina in de US
Tsunami in Indonesie

die landen komen er ook wel weer bovenop

uiteraard zal een nuke het een en ander doen verdampen, echter makkelijk uitvoerbaar is het niet
hoe zit 't met een ziekte verspreiden? een epidemie is redelijk goed uit te voeren en kan lastig te bestrijden zijn liggend aan het type virus/schimmel/bacterie
  maandag 25 juni 2007 @ 16:11:05 #7
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_50824328
Volgens mij is het voldoende om op 3 plaatsen zware explosieven af te laten gaan:
  • bij één van de spuisluizen in de Afsluitdijk. Bij voorkeur die aan de westzijde, want die liggen niet ingebouwd zoals bij het Kornwederzand, en volgens mij is het aan die kant ook iets dieper, waardoor er meer water doorheen kan lopen.
  • Bij één van de spuisluizen in de dijk Enkhuijzen-Lelystad. Doe maar aan de kant van Lelystad: het is daar dieper, dus meer water, en bovendien duurt het langer om materiaal aan te laten rukken om het gat te dichten.
  • Bij het gemaal Block van Kuffeler bij Almere.

Alternatief, of bij wijze van tweede route (dubbel genaaid houdt beter) :
  • Verschillende sluizen bij IJmuiden laten springen (wel steeds twee deuren per sluisgat!)
  • Oranjesluizen bij Amsterdam laten springen (zie IJmuiden)
  • het eerder genoemde gemaal, en/of de dijk laten springen op het stuk tussen de Hollandse Brug en Almere Haven.

Een beetje terrorist plant natuulijk beide routes, de kans dat één van beide plannen het WEL haalt is dan veel groter.
    Hoe voorkom je het? Nou, niet dus, eigenlijk, tenzij je voltijds bewaking instelt op al die objecten.
    Hoe snel zal het gaan? Ik denk dat dat nog tegen zal vallen. Het zal geen tsunami-toestanden opleveren in ieder geval. Zo snel kan het water niet aangevuld worden via die twee routes. Maar met een dag moet er toch wel een redelijke laag water in Almere en Zeewolde staan.
  • - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      maandag 25 juni 2007 @ 16:14:46 #8
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_50824485
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 16:02 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
    ik denk niet dat een boot vol explosieven voldoende zal zijn om de afsluitdijk op te blazen. Waarschijnlijk zal je explosieven in de dijk zelf moeten blazen. Het effect wat dit zal hebben zal best meevallen aangezien er geen grote hoogte verschillen zijn tussen het waterpijp van de Waddenzee en het IJsselmeer. Maar voor het verhaal, laten we net doen dat dit wel zo is.
    Ik neem aan dat tijdens springvloed dit waterpeil best wat hoger kan staan, toch?
    quote:
    Dan zou je de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad moeten opblazen en de dijken van Flevoland zelf. Dan zou het water heel Flevoland moeten overspoelen om bij Almere te kunnen komen. En dit zal allemaal in een zeer kort tijdbestek moeten gebeuren om er voor te zorgen dat de inwoners niet of te laat gewaarschuwd worden.
    Het gaat er natuurlijk niet alleen over of er massale dodenaantallen vallen, de economische schade van het verneuken van Flevoland is natuurlijk nog veel groter. Het gaat er dan om dat het effect onomkeerbaar is . Dus niet dat het leger er nog wat aan kan doen door ff tijdelijk wat zakken neer te gooien.
    quote:
    Kortom, dit plan is logistiek erg lastig en teveel factoren die mis kunnen gaan. Volgens mij kan je veel beter een zelfmoord terrorist door de Amsterdamse binnenstad laten lopen. Miss vijf. Schept r verwarring en chaos, goedkoper en waarschijnlijk veel makkelijker uit te voeren. Er van uitgaand dat de terroristen beschikken over mensen die zichzelf willen opblazen.
    Zo
    Klopt, dat schept meer verwarring en chaos, maar Nederland lijdt er bijna geen economische schade door.
    Een gedicht over Maanvis
      maandag 25 juni 2007 @ 16:21:48 #9
    128707 Bonny_DuctTape
    Zo Solo Als Han
    pi_50824705
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 16:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik neem aan dat tijdens springvloed dit waterpeil best wat hoger kan staan, toch?
    [..]

Het gaat er natuurlijk niet alleen over of er massale dodenaantallen vallen, de economische schade van het verneuken van Flevoland is natuurlijk nog veel groter. Het gaat er dan om dat het effect onomkeerbaar is . Dus niet dat het leger er nog wat aan kan doen door ff tijdelijk wat zakken neer te gooien.
    [..]

Klopt, dat schept meer verwarring en chaos, maar Nederland lijdt er bijna geen economische schade door.
    Ok maar een terrorist gaat (meestal) niet voor economische schade maar voor de ontwrichting van de samenleving. Economisch is maar tijdelijk maar een getraumatiseerde samenleving heeft veel meer tijd om er weer boven op de komen. Wat je ook kan doen is een aanslag plegen op het Nederlands elftal, Binnenhof, etc. Er zijn zoveel dingen om uit te kiezen. Miss kan je het zelfs voor elkaar krijgen Beatrix te vermoorden. Dat zijn dingen die naties schokken.
    | Beware of the magon named Charles |De Eukaryoto Animalia Chordata Vertebrata Mammalia Primates Hominidae Homo Sapien|
      maandag 25 juni 2007 @ 16:22:28 #10
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_50824736
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 16:10 schreef enlightenedwizza het volgende:
    Die kosten zullen wel zo ver komen, echter faillisement lijkt we wat ver gaan.
    Katrina in de US
    Tsunami in Indonesie
    Klopt, maar je vergeet even dat Indonesië en het gebied rond New Orleans gebieden waren die onder normale omstandigheden niet onder water staan. Almere ligt onder NAP! Als je ziet wat er voor nodig was om Flevoland te maken zoals het nu is, kun je ook terugredeneren hoe het zou zijn als een groot deel ervan ineens ongedaan gemaakt wordt. Vooral als terroristische aanslagen zich ook gaan richten op het onbruikbaar maken van de gemalen die Almere weer droog zouden moeten pompen, kan het geheel toch nog een ontzettend duur staartje krijgen.
    Een gedicht over Maanvis
    pi_50827550
    TVP

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2007 17:49:35 ]
    pi_50830593
    tjee, ik heb nog eens met een bootje gezeild waar Almere nu ligt. Overigens denk ik dat Almere als terroristisch doelwit volkomen oninteressant is. Dan is er wel wat anders in Nederland te bedenken.
    Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
      maandag 25 juni 2007 @ 20:27:24 #13
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_50833169
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 19:18 schreef barthol het volgende:
    tjee, ik heb nog eens met een bootje gezeild waar Almere nu ligt. Overigens denk ik dat Almere als terroristisch doelwit volkomen oninteressant is. Dan is er wel wat anders in Nederland te bedenken.
    >100.000 mensen dakloos door een overstroming, in een land dat wereldwijd bekendheid geniet om zijn strijd tegen het water, dat is terroristisch "volkomen oninteressant"?? Ik snap niet dat Osama daar nog niet op gekomen is.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      maandag 25 juni 2007 @ 20:49:06 #14
    64288 Bensel
    Ladderzat
    pi_50834050
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 20:27 schreef RonaldV het volgende:

[..]

>100.000 mensen dakloos door een overstroming, in een land dat wereldwijd bekendheid geniet om zijn strijd tegen het water, dat is terroristisch "volkomen oninteressant"?? Ik snap niet dat Osama daar nog niet op gekomen is.
    mja, moet je wel eerst een overstroming kunnen creeren.. en het kost nogal wat explosieven om een dijkt op te blazen.. Overigens is het botlek gebied vele malen interessanter om op te bvalzen, omdat er veel meer mensen er afhankelijk van zijn, en het een gigantische hoeveelheid rotzooi zal geven, wegens alle chimicalien ed (denk aan chloorwolken, of andere gevaarlijke stoffen)
    For every fact, there is an equal and opposite opinion.
    Twitch.tv/bensel15
      maandag 25 juni 2007 @ 21:11:50 #15
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_50834947
    "lollige" reacties verwijderd. Ik ga nog even in overleg over de plek waar dit topic het best tot z'n recht komt.
    If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    Victory belongs to the most persevering
      maandag 25 juni 2007 @ 21:38:17 #16
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_50836151
    na overleg met WFL en GC mods -> schopje GC. Topic past daar beter
    If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    Victory belongs to the most persevering
      maandag 25 juni 2007 @ 22:01:18 #17
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_50837238
    Geweldig, nu krijgen we allemaal onzinreacties of offtopic reacties en daarna een sluitpost van Klonk omdattie vindt dat het topic niet meer te redden is.
    Een gedicht over Maanvis
      donderdag 18 oktober 2007 @ 22:29:21 #18
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_54019755
    Tips zijn nog steeds welkom, Almere bestaat immers nog steeds.
    Een gedicht over Maanvis
    pi_54019797
    tvp (moet dit even goed lezen, maar de tt staat me erg aan)
      woensdag 16 december 2009 @ 22:24:34 #20
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_75708114
    Almere bestaat nog steeds. Blijkbaar is het een sterkere stad dan wij dachten!
    Een gedicht over Maanvis
    pi_75711128
    Almere zou ik niet weten, maar als je deze laat springen:
    Lopen volgens mij de Kagerplassen terug de Haarlemmermeer in..
    pi_75754690
      vrijdag 18 december 2009 @ 06:20:14 #23
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_75756331
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 22:01 schreef Maanvis het volgende:
    Geweldig, nu krijgen we allemaal onzinreacties of offtopic reacties en daarna een sluitpost van Klonk omdattie vindt dat het topic niet meer te redden is.

goeie tips om Almere van de kaart te vegen zijn altijd welkom
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_75756886
    Een beetje terrorist zal totaal geen aandacht schenken aan almere, is een redelijk betekenisloze stad. Hij/zij zal wsl eerder naar de roterdamse haven kijken, daar zijn veel meer kansen om de nederlandse bevolking/overheid en economie te treffen.

blijft niet weg dat ik niet doodgevonden zou willen worden in almere
    Voor wat foto's, kijk hier
    pi_75758962
    Een beetje terrorist , verteld zijn plan niet. dus ik verklap het niet , maar jullie denken veel te moeilijk, veel te veel voorbereiding en planning.
    een tip om nederland in panic te hebben hoef je niet eens in nederland te zijn , om hier toch een chaos te maken.

verder kijk om je heen , wat veroorzaakt nu een chaos ??? kortom je moet knooppunten hebben !!!!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')