Ik denk dat als je de Afsluitdijk en de dijk rond Zuidelijk Flevoland opblaast, dat dan binnen no time het leger in actie komt en de dijk repareert. Almere zal hooguit natte voeten krijgen.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:44 schreef Maanvis het volgende:
Wat zijn jullie Ideeën hierover? En wat zou Nederland moeten doen om zo'n terroristische aanslag te voorkomen? Bovendien : Is het overstromen van Almere een proces van minuten, uren, dagen of weken? (dit om eventuele evacuaties op gang te brengen).
Barst los zou ik zeggen
Ik neem aan dat tijdens springvloed dit waterpeil best wat hoger kan staan, toch?quote:Op maandag 25 juni 2007 16:02 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
ik denk niet dat een boot vol explosieven voldoende zal zijn om de afsluitdijk op te blazen. Waarschijnlijk zal je explosieven in de dijk zelf moeten blazen. Het effect wat dit zal hebben zal best meevallen aangezien er geen grote hoogte verschillen zijn tussen het waterpijp van de Waddenzee en het IJsselmeer. Maar voor het verhaal, laten we net doen dat dit wel zo is.
Het gaat er natuurlijk niet alleen over of er massale dodenaantallen vallen, de economische schade van het verneuken van Flevoland is natuurlijk nog veel groter. Het gaat er dan om dat het effect onomkeerbaar is . Dus niet dat het leger er nog wat aan kan doen door ff tijdelijk wat zakken neer te gooien.quote:Dan zou je de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad moeten opblazen en de dijken van Flevoland zelf. Dan zou het water heel Flevoland moeten overspoelen om bij Almere te kunnen komen. En dit zal allemaal in een zeer kort tijdbestek moeten gebeuren om er voor te zorgen dat de inwoners niet of te laat gewaarschuwd worden.
Klopt, dat schept meer verwarring en chaos, maar Nederland lijdt er bijna geen economische schade door.quote:Kortom, dit plan is logistiek erg lastig en teveel factoren die mis kunnen gaan. Volgens mij kan je veel beter een zelfmoord terrorist door de Amsterdamse binnenstad laten lopen. Miss vijf. Schept r verwarring en chaos, goedkoper en waarschijnlijk veel makkelijker uit te voeren. Er van uitgaand dat de terroristen beschikken over mensen die zichzelf willen opblazen.
Zo
Ok maar een terrorist gaat (meestal) niet voor economische schade maar voor de ontwrichting van de samenleving. Economisch is maar tijdelijk maar een getraumatiseerde samenleving heeft veel meer tijd om er weer boven op de komen. Wat je ook kan doen is een aanslag plegen op het Nederlands elftal, Binnenhof, etc. Er zijn zoveel dingen om uit te kiezen. Miss kan je het zelfs voor elkaar krijgen Beatrix te vermoorden. Dat zijn dingen die naties schokken.quote:Op maandag 25 juni 2007 16:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik neem aan dat tijdens springvloed dit waterpeil best wat hoger kan staan, toch?
[..]
Het gaat er natuurlijk niet alleen over of er massale dodenaantallen vallen, de economische schade van het verneuken van Flevoland is natuurlijk nog veel groter. Het gaat er dan om dat het effect onomkeerbaar is . Dus niet dat het leger er nog wat aan kan doen door ff tijdelijk wat zakken neer te gooien.
[..]
Klopt, dat schept meer verwarring en chaos, maar Nederland lijdt er bijna geen economische schade door.
Klopt, maar je vergeet even dat Indonesië en het gebied rond New Orleans gebieden waren die onder normale omstandigheden niet onder water staan. Almere ligt onder NAP! Als je ziet wat er voor nodig was om Flevoland te maken zoals het nu is, kun je ook terugredeneren hoe het zou zijn als een groot deel ervan ineens ongedaan gemaakt wordt. Vooral als terroristische aanslagen zich ook gaan richten op het onbruikbaar maken van de gemalen die Almere weer droog zouden moeten pompen, kan het geheel toch nog een ontzettend duur staartje krijgen.quote:Op maandag 25 juni 2007 16:10 schreef enlightenedwizza het volgende:
Die kosten zullen wel zo ver komen, echter faillisement lijkt we wat ver gaan.
Katrina in de US
Tsunami in Indonesie
>100.000 mensen dakloos door een overstroming, in een land dat wereldwijd bekendheid geniet om zijn strijd tegen het water, dat is terroristisch "volkomen oninteressant"?? Ik snap niet dat Osama daar nog niet op gekomen is.quote:Op maandag 25 juni 2007 19:18 schreef barthol het volgende:
tjee, ik heb nog eens met een bootje gezeild waar Almere nu ligt. Overigens denk ik dat Almere als terroristisch doelwit volkomen oninteressant is. Dan is er wel wat anders in Nederland te bedenken.
mja, moet je wel eerst een overstroming kunnen creeren.. en het kost nogal wat explosieven om een dijkt op te blazen.. Overigens is het botlek gebied vele malen interessanter om op te bvalzen, omdat er veel meer mensen er afhankelijk van zijn, en het een gigantische hoeveelheid rotzooi zal geven, wegens alle chimicalien ed (denk aan chloorwolken, of andere gevaarlijke stoffen)quote:Op maandag 25 juni 2007 20:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
>100.000 mensen dakloos door een overstroming, in een land dat wereldwijd bekendheid geniet om zijn strijd tegen het water, dat is terroristisch "volkomen oninteressant"?? Ik snap niet dat Osama daar nog niet op gekomen is.
quote:Op maandag 25 juni 2007 22:01 schreef Maanvis het volgende:
Geweldig, nu krijgen we allemaal onzinreacties of offtopic reacties en daarna een sluitpost van Klonk omdattie vindt dat het topic niet meer te redden is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |