abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50906666
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:39 schreef innovative het volgende:

[..]

Uhm, is het raar dat partners elkaar steunen, zeker in periodes van depressie waar je zelf bar weinig aan kunt doen? Voor- en tegenspoed enzo, als je niet eens meer op je partner terug mag vallen als je een vangnet nodig hebt, dan snap ik de wereld echt niet meer. Dat zou toch juist de basis moeten zijn?

Depressies zijn geen "problemen" die je moet "fixen", depressief zijn is een ziekte, zoals bijvoorbeeld kanker dat ook is. Als je in het geval van kanker op je partner terug valt, moet hij/zij dan ook maar een jaar weg zodat je je probleem kunt gaan fixen? Nooit geweten dat dat een genezing is. Kun je rijk mee worden.
Nee, steun is wat anders dan afhankelijkheid. Dat is al afdoende geschetst hierboven. Depressief zijn is wel iets waar je zelf doorheenmoet en wat je zelf te lijf moet gaan. Natuurlijk kun je daarbij steun krijgen, maar dit is complete afhankelijkheid van een veel te jong meisje. Je leest de wanhoop tussen de regels door.

En ach 'depressiviteit' is ook zo'n modeziekte, wie weet zit ze gewoon helemaal niet lekker in dr vel op het moment. En dat is heel wat anders. Het wordt eens tijd dat we op fok! ophouden met het aanpraten van allerlei engs en gewoon mensen een schop onder de reet durven te geven.

Ik doelde met mijn opmerking op het feit dat ze moet leren om op haar eigen benen te staan. Dat zal iedereen moeten voor hij/zij een volwaardig partner is in mijn beleving. Vastklampen aan vriendjes/vriendinnetjes is nog nooit iemand ene centimeter van gegroeid.

Natuurlijk is het kut dat haar vriendje een jaar weg is, maar er zijn wel meer dingen kut. Aan de andere kant biedt het ook mogelijkheden tot zelfontplooiing en op eigen benen staan.
Verbaal terrorist
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:09:10 #102
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_50906925
Boh al die smakelijke Portugese pijpsletjes
Geef mij maar Amsterdam
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:33:18 #103
182849 CLRJ
Live your life
pi_50907688
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:00 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Nee, steun is wat anders dan afhankelijkheid. Dat is al afdoende geschetst hierboven. Depressief zijn is wel iets waar je zelf doorheenmoet en wat je zelf te lijf moet gaan. Natuurlijk kun je daarbij steun krijgen, maar dit is complete afhankelijkheid van een veel te jong meisje. Je leest de wanhoop tussen de regels door.

En ach 'depressiviteit' is ook zo'n modeziekte, wie weet zit ze gewoon helemaal niet lekker in dr vel op het moment. En dat is heel wat anders. Het wordt eens tijd dat we op fok! ophouden met het aanpraten van allerlei engs en gewoon mensen een schop onder de reet durven te geven.

Ik doelde met mijn opmerking op het feit dat ze moet leren om op haar eigen benen te staan. Dat zal iedereen moeten voor hij/zij een volwaardig partner is in mijn beleving. Vastklampen aan vriendjes/vriendinnetjes is nog nooit iemand ene centimeter van gegroeid.

Natuurlijk is het kut dat haar vriendje een jaar weg is, maar er zijn wel meer dingen kut. Aan de andere kant biedt het ook mogelijkheden tot zelfontplooiing en op eigen benen staan.
Ik verzin het niet zomaar, en ik respecteer dat je je mening geeft, moet iedereen ook gewoon doen, want ik start niet voor niets een topic. Maar het isniet zo dat ik '' gewoon niet lekker in mijn vel zit ''. En ben ook helemaal niet compleet afhankelijk van mijn vriend, en kan ook goed op mijn eigen benen staan. Hij steunt me alleen heel erg. Ik kan verder de situatie natuurlijk niet helemaal uitleggen,maar misschien moeten er maar minder conclusies getrokken worden door meerdere mensen...
pi_50910598
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:00 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Tja, het zal wel aan mij liggen, maar ik lees die complete afhankelijkheid niet.
quote:
Toch leuk dat bewezen is dat 25% van de mensen een gen heeft wat hen gevoeliger maakt voor depressie. Het is simpelweg een chemische onbalans in het lijf en daarmee te bewijzen ook. Weet je hoe er vroeger omgegaan werd met depressieve mensen? Die werden opgesloten in het gesticht omdat ze "krankzinnig" waren. Niks geen modeziekte, alleen kun je er vandaag de dag in ieder geval voor uitkomen omdat de mééste mensen intelligent genoeg zijn te snappen dat je je écht kut voelt.
quote:

Nogmaals, iemand tijdelijk nodig hebben dan wel steun kunnen gebruiken omdat je ziek bent, is imo wat anders dan volledig aan iemand vastklampen en volledig afhankelijk zijn.

Daarnaast kun je je ook prima ontplooïen in een relatie, zélfs als je die persoon vreselijk zou missen als die langer dan even niet in je buurt is. Er zijn een hoop dingen kut, maar er zijn maar weinig dingen zó kut als je geliefde niet gewoon even vast kunnen houden, even sms-en of gewoon spontaan even langs gaan.
pi_50913050
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:01 schreef outcast_within het volgende:
Dag 1: neem een nieuw kapsel:

Lief dagboek,
Vandaag om de pijn een beetje te vergeten heb ik besloten om mijn haar te laten knippen. Ik voel me nu een stuk lichter, sprankelender en kan de wereld aan.

Dag 2: neem een kat

Lief dagboek,
Vandaag langs het asiel geweest en heb daar swerelds mooiste poezebeestje meegenomen. Het was alsof we voor elkaar bestemd waren. Ik liep langs zijn kooitje, onze ogen kruisten elkaar en vanf toen was het al raak.
En weet je wat lief dagboek hij kan nog goed luisteren ook.

Dag 3: Eet alleen maar lekkere dingen.

Lief dagboek,
Oprah had gelijk je kunt je ongeluk ver-eten. Chips, taart, ijs, pizza, frisdranken ik heb het allemaal op vandaag en ik voel me heerlijk verzadigd. Poezebeest zat me met lede ogen aan te kijken toen ik aan het smikkellen was, dus toen heb ik voor hem ook maar een blik whiskas opengetrokken.

Dag 20: Een verassing!

Oh lief dagboek je raad noooit wie er plots voor de deur stond vandaag. Mijn lieve vriendje! Afgezien van het feit dat het hele huis onder de katteharen zat, hij mijn kort geschoren kopje niet helemaal tof vond en dat ik 20 kilo ben aangekomen was hij erg blij om me weer te zien. Poezebeest wat minder, want die krabte zijn hand open. Ik heb toen poezebeest een lange preek moeten geven dat het niet lief was om mensen te krabben en helemaal niet wanneer het het lieve vriendje betreft waar ik hem al zoveel over had verteld.
Anyway wel jammer dat vriendlief niet lang kon blijven, wel raar hoor komt hij helemaal uit portugal moet hij meteen weer weg.
Ah maakt allemaal niet uit. komt goed.
Tot morgen lief dagboek,
Ik heb er zin
Goede tip
pi_54364285
En TS? Hoe is het nu met jullie, hij is toch al een paar maanden weg? Mijn gaat in mei naar Portugal Zie er ook wel een beetje tegenop, maar ik ga er gewoon een paar keer heen.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zondag 4 november 2007 @ 20:34:22 #107
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_54364385
een jaar elkaar niet zien? dat gaat uit..:)
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
  zondag 4 november 2007 @ 20:35:17 #108
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_54364406
jezus topic van juni..
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_54365059
Niet hele dagen op internet rondhangen. Word je niet vrolijker van...

/edit: verdere pagina's niet gezien. TS is blijkbaar niet op internet blijven rondhangen. Goed dat je mn advies hebt opgevolgd!
pi_54365879
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:59 schreef Alleslijm het volgende:
Niet hele dagen op internet rondhangen. Word je niet vrolijker van...

/edit: verdere pagina's niet gezien. TS is blijkbaar niet op internet blijven rondhangen. Goed dat je mn advies hebt opgevolgd!
TS heeft zich met haar bevallige 17-jarige lichaam van het balkom van haar flatje afgegooid..
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')