Emel jaquote:Op zondag 24 juni 2007 23:32 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Nee gewoon emel![]()
en triggershot heet irl triggershot?
niet??????quote:
Benjaminquote:Op zondag 24 juni 2007 23:38 schreef Double-Helix het volgende:
effe een vraagje,hoe komt het dat je Ben heet?
heel serieus hoor!
Ja en blijkbaar heb je het half begrepen.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we het hier in 'Turken op FOK! #65' over gehad.
quote:Op zondag 24 juni 2007 23:39 schreef Emel het volgende:
ach ieder zegt wat..
tis goed met jullie..
de schoonheidsspecialist zei dat mijn ogen meer opvallen als ik het mooi epileer
Heb je al een berichtje met de desbetreffende hadieth opgestuurd naar Mustafa Karatas?quote:Op zondag 24 juni 2007 23:39 schreef Emel het volgende:
ach ieder zegt wat..
tis goed met jullie..
de schoonheidsspecialist zei dat mijn ogen meer opvallen als ik het mooi epileer
net thuis johquote:Op zondag 24 juni 2007 23:41 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Heb je al en berichtje met de desbetreffende hadieth opgestuurd naar Mustafa Karatas?
Hij zal het voor je beantwoorden...![]()
Bunyamin wel.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:41 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
![]()
trouwens toepasselijk,deel 66 met mij erbij,en benjamin is hul geen moslim naam![]()
De vrouw mag zich opmaken voor haar man.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en blijkbaar heb je het half begrepen.
quote:Op zondag 24 juni 2007 23:43 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De vrouw mag zich opmaken voor haar man.
http://www.mustafakaratas.com/sorular.asp?id=3794&soru=440quote:Op zondag 24 juni 2007 23:42 schreef Emel het volgende:
en iedereen wil mijn groene ogen zien natuurlijk
dus ik ga even mee door
ik hoor van jullie
Wie is als moslim genoemd dan?quote:Op zondag 24 juni 2007 23:41 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
![]()
trouwens toepasselijk,deel 66 met mij erbij,en benjamin is hul geen moslim naam![]()
Is joods toch,benjamin,zoon van jaminquote:
Betekent niet dat ze alles mag.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:43 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De vrouw mag zich opmaken voor haar man.
quote:-. Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).
Jeweet wel,van die traditionele namen....quote:
hij zegt van wel..het magquote:Op zondag 24 juni 2007 23:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
http://www.mustafakaratas.com/sorular.asp?id=3794&soru=440
Benjamin betekent jongste thuisquote:Op zondag 24 juni 2007 23:45 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Is joods toch,benjamin,zoon van jamin![]()
naja laat maar ik ben in de war![]()
Benjamin is een typisch mocro naam anders.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:46 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Jeweet wel,van die traditionele namen....
In het joods is het ook 'Benjamin' dacht ik.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:45 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Is joods toch,benjamin,zoon van jamin![]()
naja laat maar ik ben in de war![]()
Nooit van gehoordquote:Op zondag 24 juni 2007 23:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Benjamin is een typisch mocro naam anders.
Nooit?quote:Op zondag 24 juni 2007 23:47 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Nooit van gehoord,naja boeiend Ben
![]()
Serieus jahquote:
Ik zeg,doe wat je zelf wil!quote:Op zondag 24 juni 2007 23:48 schreef Emel het volgende:
ach bekijk het maar jongens
jullie helpen me helemaal niet..een zegt A, de ander B.
Sorry, wat Rasoel-Allah zegt plaats ik wel hoger.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:48 schreef Emel het volgende:
ach bekijk het maar jongens
jullie helpen me helemaal niet..een zegt A, de ander B.
aahquote:
Zal ik anders een mailtje naar de professor voor je sturen met de hadieth?quote:Op zondag 24 juni 2007 23:48 schreef Emel het volgende:
ach bekijk het maar jongens
jullie helpen me helemaal niet..een zegt A, de ander B.
sexyquote:
dat zou erg lief zijn van jequote:Op zondag 24 juni 2007 23:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zal ik anders een mailtje naar de professor voor je sturen met de hadieth?
quote:Ik weet dat het verwijderen van de wenkbrauwen haraam is, maar welk haar mag de vrouw dan wel verwijderen? Mag ik bijvoorbeeld als vrouw zijnde mijn snorharen verwijderen?
Antwoord:
Alle Lof zij Allah. Ten eerste:
Met betrekking tot het al dan niet verwijderen van haar, hebben de geleerden het haar verdeeld in drie categorieën:
1 Haar dat wij door Allah opgedragen zijn te verwijderen of te knippen. Dit staat bekend als de Soenan al-Fitrah, zoals het verwijderen van schaamhaar, het kortknippen van de snor en het epileren van het okselhaar. Ook verstaan we hieronder het scheren of het knippen van de hoofdhaar tijdens de Hadj of de cOemrah.
Het bewijs hiervoor is te vinden in de volgende overlevering: Zakariyah bin Abi Zaa’idah overlevert op autoriteit van Moescab bin Shaibah die overlevert op autoriteit Talq bin Habieb die overlevert op autoriteit Ibn Zoebair dat cAa’ieshah zei: "De Boodschapper van Allah saw zei: ,,Tien (zaken) behoren tot al-Fitrah (natuurlijke aanleg van de mens); Het kortknippen van de snor, het laten groeien van de baard, (het poetsen van de tanden met) as-Siewaak, het reinigen van de (binnenkant) van de neus, het kortknippen van de nagels, het reinigen van de (huid tussen) de knokkels, het epileren van het okselhaar, het scheren van de schaamstreek, het wassen (van de schaamdelen na toiletbezoek) met water." Zakariyah zei: "Moescab zei: ,En ik ben de tiende vergeten; Waarschijnlijk is het, het spoelen van de mond."
(Moeslim)
2 Haar dat wij verboden zijn te verwijderen, waaronder de wenkbrauwen. Het verwijderen van de wenkbrauwen wordt an-Nams genoemd. Ook is het voor de mannen haraam om de baard te verwijderen.
Het bewijs hiervoor vindt men in de volgende overlevering: De Boodschapper van Allah saw zei: "Allah vervloekt.... de Naamisah (de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert) en de Moetanamisah (de vrouw die haar wenkbrauwen laat epileren)." (Moeslim)
Ibn cOmar overlevert dat de Profeet saw zei: "Onderscheidt jullie zelf van de ongelovigen, vermeerder jullie baarden en knip jullie snorren (heel) kort." (al-Boechari en Moeslim)
An-Nawawi zei: "De naamisah is de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert en de moetanamisah is de vrouw die haar wenkbrauwen laat epileren. Deze daad is haraam. Als bij de vrouw daarentegen baardgroei begint te ontwikkelen of snorhaar, dan mag zij dit verwijderen, sterker nog, het is onze mening dat dit Moestahab (aanbevolen) is.
3 Haar waarover de Shariecah zwijgt en waarover dus niet gezegd wordt of het verwijdert moet worden of dat het gelaten moet worden zoals het is, dit is het geval met het haar op de benen, armen, wangen of voorhoofd. Onder de geleerden bestaat hierover verschil van mening.
Onder hen zijn er die zeggen dat het niet toegestaan is om dit haar te verwijderen, omdat dit het veranderen van de schepping van Allah impliceert. Allah vertelt ons dat de shaitan zei (interpretatie van de betekenis): "En ik zal hen bevelen zodat zij de schepping van Allah zullen veranderen." (Soerat an-Nisaa’: 119)
En onder hen zijn er die zeggen dat de Shariecah hierover zwijgt en dat er dus terug moet worden gegaan naar de oorsprong en dat is dat het wel degelijk toegestaan is. Het is dus toegestaan om het te laten staan, danwel te verwijderen. Dit is de mening van de geleerden van de Permanente Commissie voor het geven van Fataawa (al-Ladjnah ad-Daa’imah lil Iftaa’) en die van Sheich Ibn cOethaymien. De commissie zei:
"Het is de vrouw toegestaan om het haar boven de lip, op de dijen, benen en armen te verwijderen. Dit valt niet onder (het verbod) van an-nams.
Ook werd de commissie gevraagd: "Wat is het Islamitisch oordeel over het epileren van het haar tussen de wenkbrauwen?" Zij antwoordden: "Het epileren ervan is toegestaan, omdat het geen onderdeel is van de wenkbrauwen.
Verder werd de commissie gevraagd: "Is het toegestaan voor de vrouw om haar lichaamshaar te verwijderen?" Zij antwoordden: "Het is toegestaan voor haar om dit te doen, behalve de wenkbrauwen en het hoofdhaar. Het is haar niet toegestaan om het hoofdhaar of haar wenkbrauwen te verwijderen, ongeacht of dit nu gebeurt door het te scheren (of te epileren) .
Met betrekking tot het verwijderen van gezichtshaar bestaat er verschil van mening tussen de geleerden over of het nu wel of niet is toegestaan. De reden voor dit meningsverschil is de verschillende betekenissen die worden toegekend aan het woord ‘an-nams’. Sommige geleerden zeggen dat an-nams het verwijderen van gezichtshaar betekent en zij beperkten dit niet slechts tot de wenkbrauwen. Anderen zijn van mening dat an-nams het verwijderen van slechts de wenkbrauwen betekent. De laatste mening wordt geprefereerd door de Permanente Commissie, zoals duidelijk wordt uit de hierboven genoemde Fatawaa. Zij concludeerden: "An-nams betekent het verwijderen van de wenbrauwen, dit is niet toegestaan omdat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert (de Naamisah) en de vrouw die haar wenkbrauwen laat epileren (de Moetanamisah) vervloekt."
jawohl mein fuhrerquote:Op zondag 24 juni 2007 23:34 schreef TheMagnificent het volgende:
Hier weiter!
Dus in andere woorden, je trekt een muslim hadith in twijfel?quote:Op maandag 25 juni 2007 00:06 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb het zo verzonden:
Sayın Mustafa Karataş,
Başka birisi buna benzer bir soru size sormuştu. Ama kaş aldıran kadının Peygamberimiz (sav) tarafından lanetlendiğine dair bir hadis okumuştum (Muslim). İnternette'de çeşitli sitelerde'de bunun haram olduğunu okudum. Bu konuyu lütfen biraz daha aydınlatırmısınız hocam? Bu hadis tam olarak ne kadar doğru?
Hadith is niet altijd waar,je hebt ook valse...quote:Op maandag 25 juni 2007 00:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus in andere woorden, je trekt een muslim hadith in twijfel?
Heb je wel enig idee wat een muslim hadith is?quote:Op maandag 25 juni 2007 00:10 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Hadith is niet altijd waar,je hebt ook valse...
quote:Allaah has forbidden women to remove any part of the hair of their eyebrows; this action is called al-namas in Arabic, and it is haraam because of the following evidence:
1 – Allaah says (interpretation of the meaning):
“They (all those who worship others than Allaah) invoke nothing but female deities besides Him (Allaah), and they invoke nothing but Shaytaan (Satan), a persistent rebel!
Allaah cursed him. And he [Shaytaan (Satan)] said: ‘I will take an appointed portion of your slaves.
Verily, I will mislead them, and surely, I will arouse in them false desires; and certainly, I will order them to slit the ears of cattle, and indeed I will order them to change the nature created by Allaah.’ And whoever takes Shaytaan (Satan) as a Wali (protector or helper) instead of Allaah, has surely, suffered a manifest loss”
[al-Nisa’ 4:117-119]
The relevant point in this verse is that Iblees will tell people to change the creation of Allaah. Some of the mufassireen interpreted it by saying that what is meant here in this verse is tattooing, plucking the eyebrows and filing the teeth, as we shall see below.
Al-Qurtubi said in his commentary on this verse:
A group said what was meant by changing the creation of Allaah was tattooing and other things that are done for the purpose of beautification. This was stated by Ibn Mas’ood and al-Hasan.
Tafseer al-Qurtubi, 5/392
2 – It was narrated that ‘Abd-Allaah said: “Allaah has cursed the women who do tattoos and those who ask for tattoos to be done, those who ask for their eyebrows to be plucked, and the women ask for their teeth to be filed for the purpose of beautification, changing the creation of Allaah.” A woman from the tribe of Bani Asad whose name was Umm Ya’qoob heard of that and she came and said, “I have heard that you have cursed So and so and So and so.” He said, “Why should I not curse those whom the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) cursed and who are mentioned in the Book of Allaah?’ She said, “I have read what is between the two covers [of the Qur’aan], and I did not find anything in it like what you have said.” He said, “If you have read it, have you not read that Allaah says,
‘And whatsoever the Messenger (Muhammad) gives you, take it; and whatsoever he forbids you, abstain (from it)’
[al-Hashr 59:7]?”
She said, “Of course.” He said, “He forbade that.” She said, “I think your wife does it.” He said, “Go and look.” So she went and looked and she did not see what she was looking for. He said, “If she had been like that, she would not be with us.”
Narrated by al-Bukhaari, 4604; Muslim, 2125
Al-Qurtubi said concerning the meaning of tattooing:
Tattooing is done on the hand; it involves piercing the back of the hand with a needle and filling it with kohl or another substance so that it changes colour. [Translator’s note: this refers to the type of tattooing known at that time]
Tafseer al-Qurtubi, 5/392.
Ibn Hajar said concerning the meaning of plucking the eyebrows:
The mutanammisah is the one who asks another to pluck her eyebrows, and the naamisah is the one who does it. Al-nimaas means removing the hair of the face with tweezers. It was said that the word nimaas refers specifically to removing hair from the eyebrows in order to reduce them or make them straight. Abu Dawood said in al-Sunan: al-naamisah is the one who plucks the eyebrows in order to reduce them.
Fath al-Baari, 10/377
It was said concerning the meaning of those who ask for their teeth to be filed (al-mutafallijaat)
This refers to one who asks for her teeth to be filed or who does that. Falj means making a gap between two teeth and tafalluj means making a gap between two attached things by means of filing or the like. This was usually done to the incisor and the eyetooth for the purpose of beautification. A woman might do this if her teeth were close together so that she would have gaps between her teeth, or an old woman might have do to make it look as if she were younger, because young women usually have gaps between their teeth that disappear as the woman gets older.
Fath al-Baari, 10/372
Al-Qurtubi said:
With regard to all of these matters, the ahaadeeth indicate that those who do them are cursed and that they are major sins. But there is some difference of scholarly opinion concerning the reason why they are forbidden. It was said that it is because it is a kind of deception, or because it is changing the creation of Allaah, as Ibn Mas’ood said. This is more correct, and it also includes the first meaning. And it was said that what is prohibited is what is permanent, because it is changing the creation of Allaah; with regard to what is not permanent, such as kohl and make-up, the scholars have permitted that.
Tafseer al-Qurtubi, 5/393.
Ik vraag het alleen maar. Mag dat niet?quote:Op maandag 25 juni 2007 00:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus in andere woorden, je trekt een muslim hadith in twijfel?
Dat is die vertrouwde boek waar Hadith instaan,toch kunnen ze nog steeds vals zijn.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je wel enig idee wat een muslim hadith is?
Is wel heel cute enzo, maar je beantwoord mijn vraag niet, trek jij een Buchari/muslim hadith in twijfel, ja of nee?quote:Op maandag 25 juni 2007 00:12 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik vraag het alleen maar. Mag dat niet?
De man kent alle hadieth zowat uit zijn hoofd. Hij heeft er zijn doctoraat mee behaald. Hij zal er heus wel iets van weten. Als het haram is, Allah beni affetsin.
Maar is dat niet iets van ons geloof, dat je iets moet onderzoeken als je er bij twijfelt? Wat is daar mis mee? Ik beweer niet de waarheid in pacht te hebben.
Nee dat kunnen ze nietquote:Op maandag 25 juni 2007 00:13 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Dat is die vertrouwde boek waar Hadith instaan,toch kunnen ze nog steeds vals zijn.
Hadith was toch geen dogma?quote:
In een Buchari hadieth staat ook dat Aisha 6 of 9 jaar was toen ze met de Profeet (s.a.v.) trouwde. Je hebt zelf gezegd dat dat niet waar was en dat ze ouder dan 9 was.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is wel heel cute enzo, maar je beantwoord mijn vraag niet, trek jij een Buchari/muslim hadith in twijfel, ja of nee?
Sorry, maar heb je wel enig idee waar je het over hebt?quote:
Je beantwoord je eigen vraag eigenlijk zelf, de keten waarvan Buchari het had zei dat ze 6 of 9 was, waardoor de keten het zelf niet wist, wat waar is aan die hadith is dat de keten het zo heeft overgeleverd, maar dat er sprake is van zelfde overleveraar dat hij meer leeftijden aan verbindt geeft blijk aan van onzekerheid. Overigens is er een verschil tussen het informeren van iemand over iets en een regel van Mohammed. Wat hij zelf vertelde.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
In een Buchari hadieth staat ook dat Aisha 6 of 9 jaar was toen ze met de Profeet (s.a.v.) trouwde. Je hebt zelf gezegd dat dat niet waar was en dat ze ouder dan 9 was.
Oké.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je beantwoord je eigen vraag eigenlijk zelf, de keten waarvan Buchari het had zei dat ze 6 of 9 was, waardoor de keten het zelf niet wist, wat waar is aan die hadith is dat de keten het zo heeft overgeleverd, maar dat er sprake is van zelfde overleveraar dat hij meer leeftijden aan verbindt geeft blijk aan van onzekerheid. Overigens is er een verschil tussen het informeren van iemand over iets en een regel van Mohammed. Wat hij zelf vertelde.
Duidelijk.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sorry, maar heb je wel enig idee waar je het over hebt?
Heb je wel enig idee door wat voor eisen de hadiths zijn samengesteld, de hadiths zijn geaccepteerd als zodanig betrouwbaar en als 2e onvervangbare. fundament van de Islam. Geen van de madhab imams heeft een muslim, buchari hadith ooit genegeerd, verworpen.
Voor een uitgebreid informatie over het verzamelen van Hadiths:quote:
Ik trek Buchari en Muslim niet in twijfel, nee. Maar er zijn in de geschiedenis helaas mensen geweest die de Profeet (vzmh) woorden in de mond hebben gelegd. En daarom vraag ik dit aan de professor. En dit heeft niets met Buchari en Muslim te maken.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:27 schreef Triggershot het volgende:
Zelfs nu heb je geen antwoord op mijn vraag gegeven, trek jij Buchari/Muslim in twijfel ja of nee?
Ik hoop dat je me met wat je nu zegt geen woorden in de mond wilt leggen.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je Buchari en Muslim als vals verklaard bestaan er geen echte hadiths meer.
Dus voor jou kan er vandaag de dag iemand op aarde lopen die zegt dat de hadith die in Buchari en Muslim te vinden is niet waar is?quote:Op maandag 25 juni 2007 00:31 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik trek Buchari en Muslim niet in twijfel, nee. Maar er zijn in de geschiedenis helaas mensen geweest die de Profeet (vzmh) woorden in de mond hebben gelegd. En daarom vraag ik dit aan de professor. En dit heeft niets met Buchari en Muslim te maken.
Reactie ging niet uit naar jou, wel?quote:Op maandag 25 juni 2007 00:32 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik hoop dat je me met wat je nu zegt geen woorden in de mond wilt leggen.
Nee? Mooi dan...
Dan is het goed.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Reactie ging niet uit naar jou, wel?
'Vals' was niet jouw woordkeuze, wel?
Valse hadieth bestaan toch nog steeds?quote:Op maandag 25 juni 2007 00:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus voor jou kan er vandaag de dag iemand op aarde lopen die zegt dat de hadith die in Buchari en Muslim te vinden is niet waar is?
Niet in Buchari en Muslim, toch?quote:Op maandag 25 juni 2007 00:34 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Valse hadieth bestaan toch nog steeds?
Het vervalt niet. In een vorige vraag over dit onderwerp gaf hij als antwoord dat epileren niet haram is. Dus ben ik benieuwd wat hij nu gaat zeggen, aangezien er dus een hadieth over blijkt te zijn.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vervalt dat deel van je vraag dan niet bij Karatas?
Ik heb het over:quote:Op maandag 25 juni 2007 00:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het vervalt niet. In een vorige vraag over dit onderwerp gaf hij als antwoord dat epileren niet haram is. Dus ben ik benieuwd wat hij nu gaat zeggen, aangezien er dus een hadieth over blijkt te zijn.
Dat schoot een beetje door mijn verkeerde keelgat, een hadith op een ander manier interpreteren dan mijn manier, prima.. maar om een sahih hadith in twijfel te trekken.quote:Bu hadis tam olarak ne kadar doğru?
Ik zal het antwoord hier plaatsen als hij er op heeft gereageerd.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het over:
[..]
Dat schoot een beetje door mijn verkeerde keelgat, een hadith op een ander manier interpreteren dan mijn manier, prima.. maar om een sahih hadith in twijfel te trekken.
quote:Op maandag 25 juni 2007 00:50 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik zal het antwoord hier plaatsen als hij er op heeft gereageerd.
Uiteraard, wat dat betreft ben ik het wel met je eens, maar dan moet er zeker een consensus zijn van geleerden zoals het gebeurde toen ze Ahmaddiya gingen oordelen, toen kwamen er geleerden uit alle landen bij een, een buchari hadith kan zeker niet door een individu als onjuist beoordeeld worden.quote:Op maandag 25 juni 2007 01:20 schreef Slayage het volgende:
wij soenieten gaan er uiteraard van uit dat buchari en muslim hun werk goed hebben gedaan, want als we dat in twijfel gaan trekken brokkelt de hele sharia uitelkaar
neemt niet weg dat de hadith, dat is inclusief bucharie en muslim, mensen werk is en het werk van mensen kan nooit perfect kunnen zijn, enkelt de koran is perfect, omdat het het letterlijke woord van god is
bucharie en muslim hebben in hun tijd ook voor controverse gezord door bepaalde hadith in twijfel te trekken en daar hadden ze bljkbaar hun goede redenen voor gehad, als er goede redenen vandaag de dag tot het licht zou komen wat een hadith tot onecht zou kunnen bestempelen, moeten wij daar open voor staan zoals de moslims in de tijd van bucharie daar ook voor openstonden
haha, was dat zo met die ahmadiya?quote:Op maandag 25 juni 2007 01:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uiteraard, wat dat betreft ben ik het wel met je eens, maar dan moet er zeker een consensus zijn van geleerden zoals het gebeurde toen ze Ahmaddiya gingen oordelen, toen kwamen er geleerden uit alle landen bij een, een buchari hadith kan zeker niet door een individu als onjuist beoordeeld worden.
quote:
http://www.moslimweb.nl/ahmadiyya.phpquote:In 1974, Islamitische wetenschappers uit 124 landen over de gehele wereld ontmoetten elkaar in Mekka (Makkah al-Mukarramah) onder de voorzitterschap van Rabita- al-Alam al-Islami. Zij namen unaniem een resolutie aan, waarin MIRZA GHULAM AHMAD QADIANI en zijn volgelingen ( Ahmadi(yyah) Movement/ Qadianis/ Ahmadis/ Mirzais/ Lahoris) als afvallige ongelovige worden beschouwd en hebben ze uit de schoot van de Islam geworpen. Sinds de laatste 100 jaar zijn alle religieuze wetenschappers uit Mekka,Madina( al Madinah al Munawwarah), Egypte, India,Pakistan en alle andere Arabische & Moslim landen verenigd in hun houding tegen deze afvallige ongelovige en wordt Ahmadi Movement niet beschouwd als een geloof binnen de Islam.
even wachten dan maar..quote:Op maandag 25 juni 2007 00:06 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb het zo verzonden:
Sayın Mustafa Karataş,
Başka birisi buna benzer bir soru size sormuştu. Ama kaş aldıran kadının Peygamberimiz (sav) tarafından lanetlendiğine dair bir hadis okumuştum (Muslim). İnternette'de çeşitli sitelerde'de bunun haram olduğunu okudum. Bu konuyu lütfen biraz daha aydınlatırmısınız hocam? Bu hadis tam olarak ne kadar doğru?
Onder de titel: Kaş aldırma (Epilasyon).
Je kunt af en toe hier kijken http://www.mustafakaratas.com/soru-cevap.asp of hij de vraag al heeft beantwoord.
Sorry, ik snap jou niet, is er een uitspraak van iemand die jou meer kan overtuigen dan een hadith?quote:Op maandag 25 juni 2007 10:27 schreef Emel het volgende:
heel vreemd dat er geen duidelijkheid over is...zou wel aan je eigen interpretatie liggen.
nee tuurlijk niet..quote:Op maandag 25 juni 2007 10:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sorry, ik snap jou niet, is er een uitspraak van iemand die jou meer kan overtuigen dan een hadith?
Wat kan jou dat schelen wat ik of hassan zegt, je weet toch wel wat Mohammed zegt?quote:Op maandag 25 juni 2007 11:03 schreef Emel het volgende:
[..]
nee tuurlijk niet..
ik blijf me gewoon verbazen, dat de een A zegt en de ander B.![]()
ja maar ik vind het toch merkwaardig dat er een verschil is, terwijl we het hebben over een hadith.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat kan jou dat schelen wat ik of hassan zegt, je weet toch wel wat Mohammed zegt?![]()
Iedereen die hadith tegenspreekt zonder een hadith neem jij aan als waar?quote:Op maandag 25 juni 2007 11:06 schreef Emel het volgende:
[..]
ja maar ik vind het toch merkwaardig dat er een verschil is, terwijl we het hebben over een hadith.
Nee, tuurlijk niet.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iedereen die hadith tegenspreekt zonder een hadith neem jij aan als waar?
Ach, je moet het zelf weten, blijkbaar is de hadith niet overtuigend genoeg voor je, dan kan niemand je overtuigen, je zoekt gewoon een manier om het wel te mogen lijkt het.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:16 schreef Emel het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet.
ik ben het zelf aan het uitzoeken hoe het nou precies zit.
huh, dan vergis je je behoorlijk in mij.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ach, je moet het zelf weten, blijkbaar is de hadith niet overtuigend genoeg voor je, dan kan niemand je overtuigen, je zoekt gewoon een manier om het wel te mogen lijkt het.
quote:Op maandag 25 juni 2007 11:19 schreef Emel het volgende:
[..]
huh, dan vergis je je behoorlijk in mij.
De hadith is onvoldoende voor je om aan te nemen dat het haram is dus?quote:Op maandag 25 juni 2007 11:20 schreef Emel het volgende:
ik ken de hadith, ik zoek wat meer er over.....ergens in verdiepen is alleen maar goed.
wat snap je niet?quote:Op maandag 25 juni 2007 11:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
De hadith is onvoldoende voor je om aan te nemen dat het haram is dus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |