wat voor trekker heb jij gereden dan?quote:Op zondag 24 juni 2007 23:20 schreef SpecialK het volgende:
1 keer een automaat gereden. Vond het niks bijzonders. Ik ergerde me zelf aan het verlies van controle over m'n toerental. Ik rij veel in de stad, lange stukken over de nassaukade bijvoorbeeld (Amsterdam) dan wil ik ook gewoon rustig in z'n 4 kunnen rijden (of 's nachts zelfs in z'n 5). Lekker stil en bespaart benzine.
Bij zo'n automaat heb je maar elk toerental te slikken wat dat ding uitkiest.
Ik gebruik de N bij het stoplicht wel vaak, omdat het volgens mijn boordcomputer minder brandstof verbruikt (1,2L a 1,3L per uur in D tegenover 0,7L a 0,8L per uur in N)quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:48 schreef Estolan het volgende:
ik zou lekker schakelen, als je zo kort na je rijbewijs al automaar gaat rijden, leer jee het echte rijden helemaal af
P = parkeren ( met handrem als je op een helling staat )
D = rijden ( de 1 en 2 gebruik je alleen in de bergen ), en altijd met je Overdrive ( mits handgeshcakeld ) gebruiken, dan gebruik hij de hoogste versnelling
N gebruik je zelden, tenzij je bij elk stoplicht niet op je rem wilt staan
maar wat ik al zei, Automaat is geen aanrader wanneer je net je rijbewijs gehaald hebt
Ik heb een automaat gehad, die had 272000 km gelopen toen ik hem weg deed en toen ik hem een keer tegenkwam heb ik de huidige eigenaar gevraagd hoe en wat. Het ding had toen 330.000 km gelopen n hij had alleen de radiateur en de startmotor vervangen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:38 schreef schvvmert het volgende:
Helaas gaat de Automatische versnellingsbak niet zo lang mee dan de rest van de auto.
Reken op 1 revisie per 150.000-200.000 km.
Welk merk was dat?quote:Op maandag 9 juli 2007 01:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb een automaat gehad, die had 272000 km gelopen toen ik hem weg deed en toen ik hem een keer tegenkwam heb ik de huidige eigenaar gevraagd hoe en wat. Het ding had toen 330.000 km gelopen n hij had alleen de radiateur en de startmotor vervangen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |