Totaal niet, ik geef MMach volkomen gelijk. Snel rijden is totaal niet moeilijk; iemand die niet kan rijden kan probleemloos snel rijden. Ik rij nu dagelijks (vakantiejob) rond de 3à400km snelweg op de typische "leasebak"-stijl, en dat geeft totaal geen problemen. Ik weet echter ook wel dat jij als taxichauffeur (ja toch?) een pak beter zal kunnen rijden of mij. Logisch ook, jij zit meer op de baan. Voor het snel rijden & ontwijken van flitsers moet je echt niet kunnen rijden.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:29 schreef Catch22- het volgende:
je doet alleen vaak alsof je een goede chauffeur bent
Niet om te zeuren ofzo hoor, maar dat lukt niet echt... 165 km/uur = 45,8 m/s. Met een reactietijd van 1 seconde heb je dus nog maar 100 m - 45,8 m= 54,2 meter om 45 km/uur langzamer te gaan...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:14 schreef Athmozz het volgende:
[..]
'S nachts moet je er helemaal geen schrik van hebben, wacht op de eerste de beste die aan 160/170 over de snelweg gaat, en hang je er 100m achter. De flits is meer dan fel genoeg om hem duidelijk te kunnen zien en jou tijd genoeg te geven om nog te remmen.
Best mogelijk, aangezien de standaard auto ongeveer 45à50m nodig heeft om van 0 naar 100 te remmen. Verder is een reactietijd van 1s nogal lang, normaal kan je sneller reageren.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:49 schreef Schlumberger het volgende:
Niet om te zeuren ofzo hoor, maar dat lukt niet echt... 165 km/uur = 45,8 m/s. Met een reactietijd van 1 seconde heb je dus nog maar 100 m - 45,8 m= 54,2 meter om 45 km/uur langzamer te gaan...
Beter wat meer afstand houden![]()
Dat van die remweg kan inderdaad wel kloppen... maar meestal wordt wel ongeveer 1 seconde aangehouden als gemiddelde reactietijd.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:01 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Best mogelijk, aangezien de standaard auto ongeveer 45à50m nodig heeft om van 0 naar 100 te remmen. Verder is een reactietijd van 1s nogal lang, normaal kan je sneller reageren.
(http://www.movit.de/rahmen/stoptbl.htm)
Net naast de trekhaak, uit ondervinding (quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:25 schreef Athmozz het volgende:
super!
Waar hangt die achteruitrijcamera gemonteerd? Onder je bumper?
Ze moeten me alleen nog weten lokaliseren , en denk je dat een afneembaar frontje de enige antidiefstal- maatregel is?quote:
We hebben bij de onze ook een klein maatregeltje er zelf in gezet waardoor je hem niet kan starten als je het niet weet. Best effectief, want toen ik hem voor de eerste keer voor een onderhoud binnen stak had ik een half uurtje erna al telefoon dat de wagen totaal niet meer reageerde & dat het wss wat langer ging duren dan verwachtquote:Op zaterdag 1 september 2007 18:12 schreef Leonidas het volgende:
[..]
Ze moeten me alleen nog weten lokaliseren , en denk je dat een afneembaar frontje de enige antidiefstal- maatregel is?![]()
(MMach dus, vergeten inloggen)
ja, ok, lokaliseren is 1, stelen is nog net een stap verder. Ik ga het hier niet uitleggen hoe je het het beste kan stelen, maar ik kan je wel vertellen dat áls je (je in het algemeen natuurlijkquote:Op zaterdag 1 september 2007 18:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
We hebben bij de onze ook een klein maatregeltje er zelf in gezet waardoor je hem niet kan starten als je het niet weet. Best effectief, want toen ik hem voor de eerste keer voor een onderhoud binnen stak had ik een half uurtje erna al telefoon dat de wagen totaal niet meer reageerde & dat het wss wat langer ging duren dan verwacht![]()
@MMach; lokaliseren kan niet moeilijk zijn. Ik weet al in welke buurt je woont, dus andere forumleden wss ook, en geef toe dat je Transporter nu wél opvalt, zo zullen er zeker geen 2 rondrijden.![]()
Niet echt, als daar zo'n groot scherm zit wordt er logischerwijs gedacht dat daar nog wat dure apparatuur in/onder/rond zal zitten, en het lijkt me niet dat zo'n transporter het moeilijkste is om in in te breken, dus je hebt wel gelijk dat je daar dat plankje zet. Prachtig gemaakt trouwens, het zou me ook niet opvallen dat het totaal fake is, hoewel een boost tot 30psi op een NON-turbo kamionnette wel bizar lijktquote:Op zaterdag 1 september 2007 19:40 schreef Leonidas het volgende:
Enfin, het zal teveel moeite zijn om de waarde van het scherm te rechtvaardigen.
Alsof hij de enige Belg op Fok! isquote:Op zaterdag 1 september 2007 12:55 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Maar ik weet niet of ze de reis naar België willen maken
Mja, bij mij heeft de pasagier evenveel te zeggen over de muziekkeuze als ikzelf, dus die moet er ook iets van zien. Het is ook handig gebleken tijdens wat langere ritten, dan kijkt m'n vriendin naar een afleveringetje Family guy zonder haar in rare bochten te moeten wringen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:07 schreef RRRobert het volgende:
Echt top uitgevoerdDie overkapping van dat scherm, is deze van een ander T3-dashboard afkomstig?
Opmerkingetje nog over dat schermpje: had je deze niet beter een klein beetje naar de bestuurderspositie kunnen draaien? Het lijkt me dat je daar mee toch de hinder van lichtreflectie zoveel mogelijk beperkt, die op een aantal van je foto's duidelijk zichtbaar is.
In waarde is ie zeker nog niet verdubbeldquote:Op zondag 16 september 2007 23:11 schreef Schlumberger het volgende:
Ik heb het idee dat je Transporter in waarde verdubbeld is sinds je ermee bezig bent gegaan
Edit: Nou ja, dat zeg ik nu wel zo leuk, maar hoeveel geld heb je er inmiddels nou al ingestoken? Eerlijk zeggen
Dus de mensen die achter jou rijden denken dat er een frituur in de buurt is?quote:Op zondag 16 september 2007 23:21 schreef MMach het volgende:
[..]
In waarde is ie zeker nog niet verdubbeldEn sinds het begin van dit topic is er nog maar een 500tal euro gespendeerd. Daarvoor heb ik geen nieuwe auto die evenveel aan mn eisen voldoet als deze. Het gaat me ook niet om de meerwaarde als voertuig op zich, maar ik wil wel een zekere meerwaarde in de rij-ervaring. Zuinig en goedkoop (zeker op dit moment met een 50/50 diesel/frituurolie-mix), massa's ruimte, relax cruisen met mijn muziek en niet een of andere kutradio met 1001 jingles ertussendoor, connectiviteit voor als je het nodig hebt (even googlen terwijl je op weg bent naar andere dingen in de buurt is altijd handig), degelijk, etc.
Het zal mij een worst wezen dat het een trage&jaren80-design rijdende baksteen is, het is toch mijn baksteen en ik ben er blij mee![]()
Vandaag zat er een hele keuken in, met alle kastjes al ineengestoken. Toen ik naar huis reed en het motortje zwoegde om bergop te raken zat ik toch te grijnzen van oor tot oor, gewoon omdat dat kan met zo'n busje. Ik vrees dat ik later maar moeilijk gewoon zal kunnen raken aan een standaardauto waar in de koffer hoogstens een wasmachine past.
quote:Op zondag 16 september 2007 23:35 schreef MMach het volgende:
Eerder een oliebollen-kraam. Het stinkt wel meer dan gewone diesel, maar voor de rest merk je er weinig van.
subtielquote:Op zondag 16 september 2007 23:21 schreef MMach het volgende:
[..]
een standaardauto waar in de koffer hoogstens een wasmachine past.
Verse @88ct/liter. Afgewerkte is teveel filterwerk voor de beperkte hoeveelheid die ik nodig heb. Ik denk erover om een kleine ombouw te doen naar een 2 tank systeem om op 100% lijnzaadolie te kunnen rijden (77ct/liter en legaal) enkel het starten is dan nog op diesel. Maar dat zijn nog maar vage plannen.quote:Op maandag 17 september 2007 00:04 schreef Oosthoek het volgende:
Afgewerkte of verse frituurolie?
Het enige wat moet gebeuren aan gebruikte frituurolie is het filteren, en aangezien dat erg grondig moet gebeuren neemt dat veel tijd en veel stappen in beslag. De meeste oudere diesels kunnen zonder aanpassingen rijden op dat spul (bosch-brandstofpompen, lijnpompen, meer dan genoeg over te vinden op het internet), moderenere motoren veel moeilijker en die hebben vaak last met de viskositeit van de olie en hebben andere verstuivers nodig, etc.quote:Op maandag 17 september 2007 00:38 schreef Oosthoek het volgende:
Het leek me al wat vreemd om op afgewerkte olie te rijden aangezien ik vorige keer een kerel ontzettend moeilijke chemische processen heb zien ondergaan om op afgewerkte olie te rijden. Zou toch lullig voor hem zijn als dat niet nodig was geweest
Maar is zonnebloemolie niet goedkoper dan frituurolie? Stomme vraag misschien want ik neem aan dat je hebt uigezocht wat het goedkoopste rijdt.
Het busje heeft een geventileerde laadruimte (het rooster dat je achteraan ziet zorgt daarvoor. Het linkse is waar de motor zijn lucht aanzuigt, dat aan de rechterkant gaat ook naar de motorruimte maar ventileert ook het hele achterste deel. We hadden zelfs geen last van aangedampte ruiten. De temperatuur was ook nog best aangenaam. Ik heb graag dat het erg koud is om te slapen (je hebt tenslotte een deken voor iets), m'n vriendin daarentegen is een echte koukleum. 's avonds hing de temperatuur rond 18-19° achteraan, een mooi compromis.quote:Op zaterdag 22 september 2007 01:25 schreef Schlumberger het volgende:Mooie foto's! Zeker die foto van je busje voor dat kasteel is tof
Hoe zit het eigenlijk met ventilatie tijdens het slapen? Was het niet een beetje benauwd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |