Lange pauze omdat ik niet kon rijden met een geverfde camionette
![]()
Ik zeg al op voorhand dat het niet zo goed gelukt is, zodanig dat de ontgoocheling niet al te groot wordt tegen de laatste foto's
![]()
Alle verf was satijnglanslak, dus het is de bedoeling dat het niet blinkt, of toch niet al te veel.
Beginnen bij het begin dus:
Het dak afplakken:
![]()
Het dak gespoten:
![]()
In daglicht, na droging:
![]()
(het witte gefrutsel zijn lijmresten van de afplaktape die blijkbaar goed bleef plakken op de rubber)
Dat is echt goed gelukt, de verf verdunde goed, het pistool vernevelde perfect, echt een heel goed resultaat.
Vervolgens de rest afplakken, en de kale delen primeren met sneldrogende aviation-verf (verf die ze ook gebruiken in de luchtvaart als metaalprimer. Daar ben ik via m'n broer aangeraakt). Goed spul, droogde zeer snel en mooi:
![]()
![]()
![]()
Dan, als een soort test de bumpers gespoten met zwarte lakverf (uiteraard ontdeuk ik de bumpers niet, die overleven toch niet al te lang als er wat planken enzo opvallen) :
![]()
Ook dat is zeer goed gelukt, de verf verdunde deftig, geen druipers (hier is de verf nog nat uiteraard). Maar, ik vertrouwde de verf niet, en ze blonk een beetje teveel na droging Dus, ik achter nieuwe verf, van betere kwaliteit (zelfde als het dak en mijn velgen). Na verdund te hebben zoals aangegeven op het blik, vol goede moed beginnen spuiten:
![]()
Even leek het goed te gaan, maar hier zie je al de hinten van verffouten:
![]()
De verf moest zoveel verdund worden dat ze niet meer voldoende hechtte en er gewoon afliep
Redelijk zware paniek, want de verf moest er snel terug af voor ze zo in mega druipers opdroogde...
Nu goed, tijd voor een pijlijke beslissing: de rollermethode. Des te pijnlijker omdat je daarmee veel minder goede resultaten kan krijgen dan met spuitwerk. Terwijl ik wist dat ik het zeker goed zou kunnen krijgen met spuitwerk, getuige de andere delen die wel succesvol gespoten waren. Maar bon, de roller dus;
![]()
Na 3 lagen met tussentijdse droogtijd was de verf dekkend genoeg. Vanop afstand ziet het er niet slecht uit, van dichtbij:
![]()
Er zijn ook strepen enzo. Maar then again, het was al een beetje een rommelbak, erger dan ervoor was moeilijk. Ikzelf heb een beetje moeite met de lakkwaliteit (of het gebrek eraan), maar vreemd genoeg vinden mijn schoonouders enzo het allemaal veel beter dan ervoor. In elk geval, de roest zien we voor een lange tijd niet meer terug, en vanaf 2-3m ziet ze er wel vet uit (vind ik dan, hier thuis moeten ze nog wennen aan zwart).
Dus ja, nog wat pics:
![]()
![]()
![]()
(te bedenken dat alles zo kon zijn als de bumper:)
![]()
![]()
let niet op m'n shitface, kwas maar halfblij en moe
Die witte dingen die je ziet aan de raamrubbers zijn lijmresten van de afplaktape, dat gaat gewoon weg met wat aceton, dus ik weet dat ze er zijn
![]()
. Tis nog heel even bezigheidsterapie om ze eraf te krijgen, maar even geen zin.
Nu de verf nog wat laten harden, en dinsdag de rode streep erop. And that's it voor de buitenkant.
Alles beter dan dit denk ik maar:
![]()