Ofewel heb je nog nooit aan een auto gewerkt ofwel ken je de eigenschappen van olie niet. 1l olie is genoeg om een oliefilm van 10 000m² te creeren. Een eetlepel olie is dus genoeg om een hele grote plek (je kent die wel, van die regenboogkleuren) te krijgen. Als je dan ook nog enig idee hebt van op welke drukken een oliesysteem van een motor werkt is het niet moeilijk om de som te maken. Dat ligt noch aan het belg zijn, noch aan het niet proper zijn. Dat alles opgekuist is, dat zou ik wel proper vinden. Trouwens, er staat in de goot, niet in de riool, dat is een serieus verschil.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:34 schreef bastiaan_smeding het volgende:
[..]
"Aan het werk, een voze smeerboel was het. Gigantisch veel olie per ongeluk in de goot."
Dat kan je niet echt proper noemen denk ik?
Ik zou er wat op lijmen en trekkenquote:Op woensdag 27 juni 2007 00:14 schreef MMach het volgende:
[..]
Ik heb nog wat foto's gevonden van de bluts toen het ongeval net was gebeurd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kan zien aan de manier waarop het staal is gebogen, dat het daar vrij dik is. Oorspronkelijk zat er daar ook een hoek, wat ontdeuken zeer moeilijk maakt.
Het 'leuke' aan de hele zaak is dat de veroorzaker van de bluts ons eigen wisselstukkenbusje is![]()
[afbeelding]
Ik denk dat m'n broer wel heeft geleerd dat het een erg slecht idee is om te remmen voor oranje als je aan 50km/h een busje aan het slepen bent.
dat kan je wel degelijk erg proper noemen. Als je soms kijkt wat voor vuiligheid je anders vindt op straat of in ons omringende buurlanden. Als je in italië aan je auto werkt moet je dat ook op straat doen, en daar kuisen ze niet alles op hoor.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:34 schreef bastiaan_smeding het volgende:
[..]
"Aan het werk, een voze smeerboel was het. Gigantisch veel olie per ongeluk in de goot."
Dat kan je niet echt proper noemen denk ik?
Idd, maar de roest is hier niet dusdanig erg dat er zo ingrijpende maatregelen nodig zijn. Om een perfect busje te krijgen wel, maar zoals in de topicstart is gezet is dit geen restauratieobject. Het is en blijft puur een gebruiksobject, en zal ook zo worden behandeld. Dat wil niet zeggen dat daarom de roest niet zo goed mogelijk wordt aangepakt, want zoiets kan snel verergeren. Die naadcorrosie is zodanig langzaam, dat een nieuwe reparatie ver buiten de geplande levensduur valt. Je kan het zelf zien: na 20 jaar is er zo weinig naardcorrosie. Zelfs al keert het opnieuw terug, het zal niet zoveel erger worden in de komende 10 jaar. Naar ik vermoed zal ik er zolang zelfs niet mee mogen rijden. In de nabije toekomst zie ik wel wetten komen die het verbieden om met 20-30j oude auto's te rijden. Die wetsvoorstellen zijn er nu al in minder drastische mate. Dus je mag het gerust amateuristisch vinden omdat het probleem niet tot op de kern wordt aangepakt, dat vind ik zelf ergens ook, maar al het geld dat ik erin steek is puur verlies, dus dat beperk ik liever. Binnen 2 jaar ben ik afgestudeerd en heb ik het busje niet meer nodig. Al weet ik nu al dat ik er erg veel spijt van zal hebben als ik het wegdoe. Maar c'est la viequote:Op woensdag 27 juni 2007 15:52 schreef Googolplexian het volgende:
Roest-omvormers (zoals Fertan) zijn een tijdelijk oplossing... letterlijk.
De enige goede oplossing is uitsnijden en inlassen. Je kunt ook de Turquaz52 oplossing nemen en hopen dat kaarsvet een nieuw wondermiddel is.(nu al spijt van deze opmerking)
Ligt eraan wat je gebruikt... Spul als noverox, waar ook betere varianten van zijn, maken het spul weer hard... Zodat het niet verder roest... En dat werkt best aardig...quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:52 schreef Googolplexian het volgende:
Roest-omvormers (zoals Fertan) zijn een tijdelijke oplossing... letterlijk. Het materiaal blijft poreus en de chemische vulling voorkomt niet dat het (veel grotere) metaal oppervlak verder gaat roesten. Zuurstof zit dan allang in het metaal zelf (zat het trouwens en fabrique al).
De enige goede oplossing is uitsnijden en inlassen. Je kunt ook de Turquaz52 oplossing nemen en hopen dat kaarsvet een nieuw wondermiddel is.(nu al spijt van deze opmerking)
Op foto's wel jaquote:Op zondag 1 juli 2007 18:32 schreef winterapfel het volgende:
ziet er op de foto's best goed uit hoor!
Weet je al wat het probleem nu echt is geweest? Nog een dunner laatje gebruiken, meerdere laagjes moeten doen om het te dekken? Of was er iets anders?
Ik vind het hem staan, en het past ook zo bij de wielen. Bij de oude vw-busjes en mini's enzo lijkt het ook alsof het dak iets afzonderlijk is, precies zo'n schaal die eropgesmeten is. Geeft zo'n klassieke uitstraling in m'n ogen.quote:Op zondag 1 juli 2007 18:51 schreef daNpy het volgende:
Gewoon aan de straat sleutelen
Waarom is het dak nou wit geworden?
Echt leuk om te zien, succes ermee!
Een hele replica wordt het niet, het is al een ander merk&model van busjequote:Op zondag 1 juli 2007 19:41 schreef daNpy het volgende:
Oke, ik dacht dat je toch voor grijs zou gaan ivm A-Team replica
Dat is zeker geen slecht idee. Ik ga wat afwachten hoezeer het mij stoort. Voor hetzelfde geld valt het mij niet eens meer op. Ik geef het een weekje of 2 en dan zie ik nog wel (tegen dan is de verf ook al goed uitgehard)quote:Op zondag 1 juli 2007 23:09 schreef Archont het volgende:
goed werk MMach. Ik verwacht je binnenkort dan eens op mijnen hof om ne keer een keuring te doen
En mss rijkelijk laat maar mss ook goede tip: eerst een laag of twee met rol, en dan nog een laag spuiten, mss dat dat wel zou helpen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |