abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2007 @ 21:08:53 #83
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50950690
Vandaag samen met archont verder geschuurd en geplamuurd. Dat ging best aardig. Morgen rijdt ik weer naar de schuur om daar de laatste hand te leggen aan de plamuur en de kale delen te gronden. De andere delen worden licht opgeschuurd. het dak hoop ik dan ook al te kunnen schilderen, daar is niet veel werk aan.
Het is zeker geen superglad werk, zeker de schuifdeur is niet meer goed te krijgen, maar een kniesoor die daarop let
Wielkast vooraan

Achterklep:






Straks oefen ik het spuiten nog es. Ik heb een compressor, maar ik heb net ook een elektrische spraygun gevonden, die wil ik toch ook even testen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:05:16 #84
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50952696
Nou, ik vind het best goed werken. Ik heb om es te testen de onderkant van de kruiwagen gespoten en ik vind het goed meevallen. Iets te dik deze keer, maar dat is regelbaar. Geen druipers, mooi egaal:

Wat onderbelicht zodat je de reflectie van het licht iets beter kan zien. (het gaat over het vlak, niet over de buis).

Zo'n resultaat krijg ik met de compressor ook, maar dit is wel iets makkelijker werken eigenlijk.
Ziet er zo ongeveer uit btw:
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:24:01 #85
52517 WhiteAssNigga
Can't Think Of Something
pi_50953410
tvp-tje, leuk project...
Wij Bepalen Wel Wat Hip Is, En Zeker Wat Een Hit Is....
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:34:48 #86
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50953792
Niet verkeer!

Maar die bus is ooit rood geweest ofzo?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50953975
Origineel is ze volgens mij wit geweest. Maar dan is er rood over geverfd, maar niet overal. onderaan witte band overgebleven. En boven dat alles is dan het grijze gedaan hetgeen niet echt goed is gedaan(veel bulten en putten waar die grijze laag gewoon over is gegaan)

Stof dat dat geeft dat schuren.
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:40:21 #88
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50954000
Bij het schuren hebben we een paar kleuren ontdekt. Vermoedelijk is die bus ooit van een bedrijf geweest, want de bovenkant tot boven de wielen was rood (over het wit), en de onderkant wit. het was ook een bepaald patroon. Het is zeker niet de standaard two tone die je soms zag bij de caravelle's (de luxeuitvoeringen, voor personenvervoer, dus niet een gesloten bestelwagen zoals ik heb):

De bus was oorspronkelijk dus wit, dan wit met rood (van een bedrijf?) en dan dat zilvergrijze van nu.

[ Bericht 9% gewijzigd door MMach op 28-06-2007 22:58:53 ]
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:44:37 #89
158507 Komakimo
It's only a state of mind
pi_50954135
zag vanmorgen nog een 2-tone t3, was donderrood met wit/beige. origineel vind ik ze nog altyd t mooist
go round
  zondag 1 juli 2007 @ 18:17:02 #90
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51033339
Lange pauze omdat ik niet kon rijden met een geverfde camionette Ik zeg al op voorhand dat het niet zo goed gelukt is, zodanig dat de ontgoocheling niet al te groot wordt tegen de laatste foto's Alle verf was satijnglanslak, dus het is de bedoeling dat het niet blinkt, of toch niet al te veel.
Beginnen bij het begin dus:
Het dak afplakken:

Het dak gespoten:

In daglicht, na droging:

(het witte gefrutsel zijn lijmresten van de afplaktape die blijkbaar goed bleef plakken op de rubber)
Dat is echt goed gelukt, de verf verdunde goed, het pistool vernevelde perfect, echt een heel goed resultaat.
Vervolgens de rest afplakken, en de kale delen primeren met sneldrogende aviation-verf (verf die ze ook gebruiken in de luchtvaart als metaalprimer. Daar ben ik via m'n broer aangeraakt). Goed spul, droogde zeer snel en mooi:




Dan, als een soort test de bumpers gespoten met zwarte lakverf (uiteraard ontdeuk ik de bumpers niet, die overleven toch niet al te lang als er wat planken enzo opvallen) :

Ook dat is zeer goed gelukt, de verf verdunde deftig, geen druipers (hier is de verf nog nat uiteraard). Maar, ik vertrouwde de verf niet, en ze blonk een beetje teveel na droging Dus, ik achter nieuwe verf, van betere kwaliteit (zelfde als het dak en mijn velgen). Na verdund te hebben zoals aangegeven op het blik, vol goede moed beginnen spuiten:

Even leek het goed te gaan, maar hier zie je al de hinten van verffouten:

De verf moest zoveel verdund worden dat ze niet meer voldoende hechtte en er gewoon afliep
Redelijk zware paniek, want de verf moest er snel terug af voor ze zo in mega druipers opdroogde...

Nu goed, tijd voor een pijlijke beslissing: de rollermethode. Des te pijnlijker omdat je daarmee veel minder goede resultaten kan krijgen dan met spuitwerk. Terwijl ik wist dat ik het zeker goed zou kunnen krijgen met spuitwerk, getuige de andere delen die wel succesvol gespoten waren. Maar bon, de roller dus;

Na 3 lagen met tussentijdse droogtijd was de verf dekkend genoeg. Vanop afstand ziet het er niet slecht uit, van dichtbij:

Er zijn ook strepen enzo. Maar then again, het was al een beetje een rommelbak, erger dan ervoor was moeilijk. Ikzelf heb een beetje moeite met de lakkwaliteit (of het gebrek eraan), maar vreemd genoeg vinden mijn schoonouders enzo het allemaal veel beter dan ervoor. In elk geval, de roest zien we voor een lange tijd niet meer terug, en vanaf 2-3m ziet ze er wel vet uit (vind ik dan, hier thuis moeten ze nog wennen aan zwart).
Dus ja, nog wat pics:



(te bedenken dat alles zo kon zijn als de bumper:)


let niet op m'n shitface, kwas maar halfblij en moe

Die witte dingen die je ziet aan de raamrubbers zijn lijmresten van de afplaktape, dat gaat gewoon weg met wat aceton, dus ik weet dat ze er zijn . Tis nog heel even bezigheidsterapie om ze eraf te krijgen, maar even geen zin.
Nu de verf nog wat laten harden, en dinsdag de rode streep erop. And that's it voor de buitenkant.

Alles beter dan dit denk ik maar:

  zondag 1 juli 2007 @ 18:31:52 #91
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51033728
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:09:31 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_51033747
ziet er op de foto's best goed uit hoor!


Weet je al wat het probleem nu echt is geweest? Nog een dunner laatje gebruiken, meerdere laagjes moeten doen om het te dekken? Of was er iets anders?
  zondag 1 juli 2007 @ 18:44:54 #93
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51034039
quote:
Op zondag 1 juli 2007 18:32 schreef winterapfel het volgende:
ziet er op de foto's best goed uit hoor!


Weet je al wat het probleem nu echt is geweest? Nog een dunner laatje gebruiken, meerdere laagjes moeten doen om het te dekken? Of was er iets anders?
Op foto's wel ja . Misschien moet ik er gewoon nog aan wennen. De gewone mensen kijken niet van dichtbij op de lak, meestal zien ze me gewoon passeren, m'n lief vind het goed, haar ouders ook (het moet op hun oprit staan ), en de roest is weg en de naakte delen beschermd. Dat is de hoofdzaak eigenlijk wel. Dus op dat vlak is het wel 'mission accomplished'. Dat ik een auto niet zie als het verlengstuk van m'n lul helpt ook al wel Kheb meer zo het gevoel dat ik iets met potentieel heb verneukt. Maar wennen dus.

Ik tast nog een beetje in het duister over de oorzaak.
Het was alleszins gewoon op dezelfde manier ontvet als het dak en de bumpers, zelfde ondergrond, etc. Het spuitpistool was tussen de spuitbeurten door uitgekuist, en volgens de verfproducent is die verf ook spuitbaar, maar ik vond dat dat niet zo goed lukte. Misschien ligt het wel aan het soort pistool. Met een luchtdrukpistool kan je iets dikker spuiten, met zo'n airless moet het echt zeer vloeibaar zijn. Misschien dat dat minieme verschil het grote verwerkingsverschil maakt. Op het dak zal dat niet zoveel verschil hebben gemaakt omdat het daar geen verticale vlakken waren natuurlijk. Ik denk dat de hoofdschuldige (naast mezelf natuurlijk ) de verf was. Het verschil tussen bumper en gespoten carosserie was zodanig duidelijk dat het bijna de verf moet zijn. 2 verschillende soorten verf voor de zelfde toepassing, maar de ene was wel goed (uniform) verdunbaar, de andere niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door MMach op 01-07-2007 19:12:05 ]
  zondag 1 juli 2007 @ 18:51:06 #94
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_51034178
Gewoon aan de straat sleutelen

Waarom is het dak nou wit geworden?

Echt leuk om te zien, succes ermee!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 1 juli 2007 @ 19:08:58 #95
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51034584
quote:
Op zondag 1 juli 2007 18:51 schreef daNpy het volgende:
Gewoon aan de straat sleutelen

Waarom is het dak nou wit geworden?

Echt leuk om te zien, succes ermee!
Ik vind het hem staan, en het past ook zo bij de wielen. Bij de oude vw-busjes en mini's enzo lijkt het ook alsof het dak iets afzonderlijk is, precies zo'n schaal die eropgesmeten is. Geeft zo'n klassieke uitstraling in m'n ogen.

  zondag 1 juli 2007 @ 19:41:07 #96
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_51035523
Oke, ik dacht dat je toch voor grijs zou gaan ivm A-Team replica
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 1 juli 2007 @ 19:51:48 #97
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51035868
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:41 schreef daNpy het volgende:
Oke, ik dacht dat je toch voor grijs zou gaan ivm A-Team replica
Een hele replica wordt het niet, het is al een ander merk&model van busje
Mja, het is dus een verwijzing naar the a-team, het zwarte met de rode streep is bij de meeste mensen wel bekend, en het grijze vind ik ook niet zo mooi (de meeste mensen weten zelfs niet dat het grijze deel erop zat, al was dat maar zo vanaf een bepaald seizoen). Ik hou liever de delen die ik mooi vind, en kan daarmee hetzelfde idee oproepen, en dat is wat telt denk ik. Als je dat (nadat de rode streep erop zit) dwars door de velden ziet rossen zal je wel even denken aan the a-team en nee, ik ga daarmee niet door de velden rijden, er zijn hier wegen, echt
  zondag 1 juli 2007 @ 20:37:16 #98
182073 invine
blablabla etc.
pi_51037291
Ziet er goed uit! Keep up the good work!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_51043255
goed werk MMach. Ik verwacht je binnenkort dan eens op mijnen hof om ne keer een keuring te doen

En mss rijkelijk laat maar mss ook goede tip: eerst een laag of twee met rol, en dan nog een laag spuiten, mss dat dat wel zou helpen
  zondag 1 juli 2007 @ 23:40:51 #100
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51044400
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:09 schreef Archont het volgende:
goed werk MMach. Ik verwacht je binnenkort dan eens op mijnen hof om ne keer een keuring te doen

En mss rijkelijk laat maar mss ook goede tip: eerst een laag of twee met rol, en dan nog een laag spuiten, mss dat dat wel zou helpen
Dat is zeker geen slecht idee. Ik ga wat afwachten hoezeer het mij stoort. Voor hetzelfde geld valt het mij niet eens meer op. Ik geef het een weekje of 2 en dan zie ik nog wel (tegen dan is de verf ook al goed uitgehard)
pi_51046207
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:40 schreef MMach het volgende:

[..]

Dat is zeker geen slecht idee. Ik ga wat afwachten hoezeer het mij stoort. Voor hetzelfde geld valt het mij niet eens meer op. Ik geef het een weekje of 2 en dan zie ik nog wel (tegen dan is de verf ook al goed uitgehard)
mss kan je dat procédé al eens uittesten op de rode lijn hé

en btw, heb ik ook ooit al slechte ideeen gehad???
  maandag 2 juli 2007 @ 10:08:58 #102
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51050628
De rode lijn willek liever niet spuiten, want dan moet weer de hele auto afgeplakt worden voor 2 streepjes.
  maandag 2 juli 2007 @ 11:10:42 #103
53151 T42
Pinball Wizard
pi_51052045
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:42 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik dacht dat er twee versies waren. Aflevering 1 t/m 4 moesten het doen zonder de sponsoring van GM. Vanaf aflevering 5 kwam de bullbar, extra lampen en ik dacht ook de grijze bovenkant. In eerdere afleveringen was de bovenkant inderdaad ook grijs, maar lichter.


[afbeelding]
1983 GMC Vandura [G-1500]

Dan had je nog de stunt-doubles ^^
[afbeelding]
Ford Ecoline

En zag deze T1 op Google ^^
[afbeelding]
T2B bedoel je

ik heb ook een T3 gehad voor 2 jaar deze kocht ik voor 75 euro ook een 1600 diesel maar ik had gesleuteld met de dieselpomp en kon 110 en heel soms 120kmh en lopen op zonnebloemolie
  maandag 2 juli 2007 @ 11:21:03 #104
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51052336
75¤ , scheelde daar iets mee of zo? T3 tjes zijn niet zo duur, maar 75 is wel heel weinig
En dat sleutelen aan de dieselpomp, was dat de gouvernour-mod? Iets met de max ingespoten diesel verhogen oid. Kheb er eens iets over gelezen, maar het leek me motorlevensduurverkortend, dus heb ik het niet eens geprobeerd. Veel verschil maakt dat toch niet echt denk ik? Binnenkort mag je in de zomer maar 90 rijden op de autostrade ivm smog enzo, kan ik alweer lekker mee
pi_51052459
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:10 schreef T42 het volgende:

[..]

T2B bedoel je

ik heb ook een T3 gehad voor 2 jaar deze kocht ik voor 75 euro ook een 1600 diesel maar ik had gesleuteld met de dieselpomp en kon 110 en heel soms 120kmh en lopen op zonnebloemolie
Alleen jammer dat je wagen zo naar frikandellen gaat stinken als je op zonnebloemolie rijdt
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
  maandag 2 juli 2007 @ 13:13:21 #106
53151 T42
Pinball Wizard
pi_51055577
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:21 schreef MMach het volgende:
75¤ , scheelde daar iets mee of zo? T3 tjes zijn niet zo duur, maar 75 is wel heel weinig
En dat sleutelen aan de dieselpomp, was dat de gouvernour-mod? Iets met de max ingespoten diesel verhogen oid. Kheb er eens iets over gelezen, maar het leek me motorlevensduurverkortend, dus heb ik het niet eens geprobeerd. Veel verschil maakt dat toch niet echt denk ik? Binnenkort mag je in de zomer maar 90 rijden op de autostrade ivm smog enzo, kan ik alweer lekker mee
was nix mis mee maar stond al op de inrit van de sloop (had paar dingetjes werk koppelinsplaat en accu)
ik heb er 2 jaar in gereden apk nooit een probleem toen kwam da gezooi met grijskenteken dus heb ik em verkocht voor 450 en die heeft er nog 3 jaar ingereden en nu staat hij in polen of africa.

een vriend van mij is vw monteur die had de dieselpomp afgesteld maar tis levensverkortend voor de motor jah.

heb ook nog 2jaar een vw jetta 84 gehad die ook al op die inrit stond koste toen 125 euro met beetje werk
  maandag 2 juli 2007 @ 13:13:57 #107
53151 T42
Pinball Wizard
pi_51055596
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:26 schreef Bigfoot414 het volgende:

[..]

Alleen jammer dat je wagen zo naar frikandellen gaat stinken als je op zonnebloemolie rijdt
valt mee hoor alleen bij starten stonk hij als die eenmaal warm was rook je er nix meer van
pi_51076580
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:59 schreef Koploperkopper het volgende:
[afbeelding]
pssst


http://mmach.bbackx.com/KamerD/Dorothee2.jpg




Ben overigens benieuwd naar eindresultaat. Zag laatst namelijk een toertocht van de vw bus club NL en daar zaten gave bussies tussen.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:41:03 #109
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51087887
Vandaag wil ik de rode streep erop zetten, maar ik twijfel tussen de verschillende mogelijkheden:

Het probleem zijn de ventilatieroostertjes die niet mee te schilderen zijn.
De eerste versie is het makkelijkst, en ik vind ze ook het mooist denk ik
De 2de is ook niet slecht, maar veel moeilijker mooi te krijgen door de roostertjes en de carrosserievorm op die plaats
De 3de is de authentiekste, zoals op de echte a-team van, net na de voordeur, omhoog naar de dakhoek. Die vind ik dan weer het minste van zicht, en er zijn toch al grotere verschillen tussen de echte en de mijne, en niemand die hem precies kan herinneren hoe die streep nu weer liep.
De 4de is iets moeilijker dan de eerste, lijkt er wel goed op, en makkelijker dan de 2de.

En wat denken jullie ervan?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:43:13 #110
10754 alki
Alfisti
pi_51087964
De 4e ziet er het mooist uit vind ik
Cuore Sportivo
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:44:13 #111
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51087997
#2 ... absoluut. dan maar wat extra moeite en FUCK de ventilatieroostertjes
Waarom zijn die trouwens niet mee te spuiten?

Carosserievorm is geen probleem. Gewoon een stuk karton als mal gebruiken (om te richten) en aflplaktapen langs de randen.

Denk toch dat je 'm boven de rode streep donker anthreciet metallic moet maken ^^
Calm down, please!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:50:50 #112
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51088208
quote:
Grafietknol zegt:
welken zout gij kiezen?
J-e-L-L-e finished zegt:
nr 2 of 4
J-e-L-L-e finished zegt:
3 trekt op nix
J-e-L-L-e finished zegt:
en 1 vind k ook ni zo schoon...
J-e-L-L-e finished zegt:
k zou eigenlijk den tweeden pakken
J-e-L-L-e finished zegt:
dien vind k t sjiekst
quote:
Grafietknol zegt:
wie van de 4
Grafietknol zegt:
is dus het geslaagdst
wouter zegt:
opt eerste zicht den tweede zou ik zeggen
Er zijn er nog die dat vinden gelijk
pi_51088243
ik zou voor #4 gaan
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:58:53 #114
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51088458
Al meer stemmen voor 4 intussen. Die gaat er trouwens ook van alle hoeken hetzelfde uitzien, nr 2 niet.
En aangezien 2 en 4 niet veel verschillen wordt het dus 4
  dinsdag 3 juli 2007 @ 12:02:26 #115
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51088547
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:58 schreef MMach het volgende:
Al meer stemmen voor 4 intussen. Die gaat er trouwens ook van alle hoeken hetzelfde uitzien, nr 2 niet.
En aangezien 2 en 4 niet veel verschillen wordt het dus 4
4 is te dun en lijkt niet op het origineel Maar smaken verschillen ^^
Calm down, please!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 12:08:38 #116
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51088751
Mja, de dikte is makkelijk te veranderen he, het is eerder de positie van de schuine streep die het meeste verschilt tussen de verschillende mogelijkheden.
3 is het meest verwant met het origineel (de dikte daargelaten dus)

maar dat vind ik dus persoonlijk niet de mooiste.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 12:40:05 #117
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_51089930
#1 of #2 vind ik het mooist (3 dus écht niet..)
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:07:32 #118
53151 T42
Pinball Wizard
pi_51090853
1 of 4
pi_51091764
Ff wat anders; wat doe je met de velgen?
Standaard T3 velgen kunnen natuurlijk niet he

PS, ik zou ook 2 of 4 kiezen
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:04:33 #120
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51092880
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:34 schreef Bigfoot414 het volgende:
Ff wat anders; wat doe je met de velgen?
Standaard T3 velgen kunnen natuurlijk niet he

PS, ik zou ook 2 of 4 kiezen
De velgen blijven voorlopig zo. Dit heeft ook te maken met de regelgeving hier. De velgen en banden moeten voldoen aan bepaalde eisen, zo zijn de banden speciale versterkte versies voor zware belastingen (het blijft een bestelwagen natuurlijk, voor personenvervoer weet ik niet of die dezelfde mogen zijn). Aangezien die banden vrij duur zijn, sta ik niet echt te springen om de velgen te veranderen. Als dat dan andere maten zijn passen die misschien niet meer . Ik sluit het niet uit hoor, ik ga sowieso eens bij de keuring informeren welke velgen ed mogen. De banden hebben we al eens moeten vervangen voor de keuring toen we hem nog maar net hadden, omdat er gewone opzaten. Hij staat ingeschreven als lichte vracht (grijs kenteken heet dat bij jullie zeker?), en daarvoor zijn sommige regeltjes strenger.
Wat ik wel nog wil zijn van die chromen wielkappen, ik vind dat erg mooi, en die van mij zijn door de jaren heen ontchroomd denk ik
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:23:42 #121
53151 T42
Pinball Wizard
pi_51093491
velgen gewoon rood spuiten
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:35:35 #122
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_51093866
Optie 4!

En velgen: stralen en laten poedercoaten. Kost de kop niet en supermooi
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:42:30 #123
10754 alki
Alfisti
pi_51094112
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:04 schreef MMach het volgende:

[..]

De velgen blijven voorlopig zo. Dit heeft ook te maken met de regelgeving hier. De velgen en banden moeten voldoen aan bepaalde eisen, zo zijn de banden speciale versterkte versies voor zware belastingen (het blijft een bestelwagen natuurlijk, voor personenvervoer weet ik niet of die dezelfde mogen zijn). Aangezien die banden vrij duur zijn, sta ik niet echt te springen om de velgen te veranderen. Als dat dan andere maten zijn passen die misschien niet meer . Ik sluit het niet uit hoor, ik ga sowieso eens bij de keuring informeren welke velgen ed mogen. De banden hebben we al eens moeten vervangen voor de keuring toen we hem nog maar net hadden, omdat er gewone opzaten. Hij staat ingeschreven als lichte vracht (grijs kenteken heet dat bij jullie zeker?), en daarvoor zijn sommige regeltjes strenger.
Wat ik wel nog wil zijn van die chromen wielkappen, ik vind dat erg mooi, en die van mij zijn door de jaren heen ontchroomd denk ik
Sinds wanneer houden jullie belgen je aan de regels?
Cuore Sportivo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')