Zo, ik blaas nog even stof van dit topic. De reis die gepland was is niet doorgegaan wegens onvoorziene omstandigheden. Au contraire, ik ben al een week of 6 hard aan het werken tot de school weer begint.
Het busje zou de reis moeiteloos overleefd hebben, want sinds dit topic staat er alweer iets van een 2500 probleemloze km's bij op de klok. Binnen 2 weken heb ik nog eens een weekje vrij, misschien dat we dan eens op reis gaan, wie zal het zeggen.
De update dus.
Een gps, een mp3 speler, dat is allemaal superhandig, maar dat gesleur met al die apparaatjes steekt om de lange duur wat tegen. Op m'n mp3 speler past ook maar 6GB muziek, en vaak heb ik dan niet de muziek bij waar ik op dat moment wil naar luisteren. Naast die luxeproblemen blijft parkeren een crime door de vrijwel geheel gesloten achterkant. Dit alles heeft 1 leutige oplossing: een carpc. En het is daarmee at ik me de afgelopen dagen heb beziggehouden.
Achteraan staat nu een pc, aangesloten op een 230V voeding. Die 230V voeding is afzonderlijk gezekerd, gekoeld, en bedienbaar met en knop in m'n dashboard (de zwarte):
![]()
De linkse blauwe bedient de pc die achteraan staat (Pentium 4, 1.5GHz, 521MB ram, 40GB systeemschijf, 80GB dataschijf. De dataschijf is schokbestendiger omdat het een laptopschijf is met een grote buffer, etc). 1 keer klikken is pc aan, ingedrukt houden en hij reset.
Dan blijft er nog het probleem dat je vooraan niet kan zien of de pc aanstaat, dus heb ik dan maar 2 ledjes in de ogen van mijn eend vooraan gestoken:
![]()
2 blauwe oogjes die branden als de pc aanstaat, en harder branden bij schijfactiviteit. Het lijfje van de eend is trouwens een ideale plaats voor de wifi stick (wifi om bv met remote desktop een link te hebben naar mijn thuisnetwerk en zo de buspc bedienen als de bus voor m'n deur staat).
Dat alles heeft natuurlijk een scherm nodig. Mijn oog viel op dit scherm:
10.4 inch tft touchscreen met afstandsbediening vga/composite ingangen, alles wat ik maar nodig had.
Omdat het praktisch gemak primeert moest het scherm goed geplaatst worden. Als dat een stuk uit het dashboard slijpen betekent, so be it:
![]()
![]()
Dat kan je natuurlijk niet zo onafgewerkt laten zitten, dus:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu is het een slecht idee om zo'n scherm mooi in het zicht te laten zitten. Daarom heb ik het volgende bedacht:
Een fake en dun front, dat er uit moet zien alsof het daar hoort. De wijzrplaten zijn van papier, maar daarvoor zit een plastieken plaatje waardoor de instrumenten levensecht reflecteren. Een opstaand randje zorgt voor meer 3D effect en een papierhoudertje eronder maakt het compleet.
![]()
![]()
![]()
![]()
Zelfs met de deur open is het nog overtuigend.
Een filmpjevan het geheel in werking:
![]()
And that's about it
[ Bericht 1% gewijzigd door MMach op 31-08-2007 23:12:17 ]