abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51457885
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 12:29 schreef Catch22- het volgende:
je doet alleen vaak alsof je een goede chauffeur bent
Totaal niet, ik geef MMach volkomen gelijk. Snel rijden is totaal niet moeilijk; iemand die niet kan rijden kan probleemloos snel rijden. Ik rij nu dagelijks (vakantiejob) rond de 3à400km snelweg op de typische "leasebak"-stijl, en dat geeft totaal geen problemen. Ik weet echter ook wel dat jij als taxichauffeur (ja toch?) een pak beter zal kunnen rijden of mij. Logisch ook, jij zit meer op de baan. Voor het snel rijden & ontwijken van flitsers moet je echt niet kunnen rijden.

Planken op de snelweg is zelfs makkelijker dan kalmer rijden. Als je kalm rijdt moet je uitwijken om vrachtwagens ed in te halen, als je je gewoon links zet en blijft rijden moet je maar 2x van vak wisselen. Bij het oprijden en bij het afrijden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 14 juli 2007 @ 13:49:34 #252
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_51459638
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:14 schreef Athmozz het volgende:

[..]

'S nachts moet je er helemaal geen schrik van hebben, wacht op de eerste de beste die aan 160/170 over de snelweg gaat, en hang je er 100m achter. De flits is meer dan fel genoeg om hem duidelijk te kunnen zien en jou tijd genoeg te geven om nog te remmen.
Niet om te zeuren ofzo hoor, maar dat lukt niet echt... 165 km/uur = 45,8 m/s. Met een reactietijd van 1 seconde heb je dus nog maar 100 m - 45,8 m= 54,2 meter om 45 km/uur langzamer te gaan...

Beter wat meer afstand houden
pi_51459967
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 13:49 schreef Schlumberger het volgende:
Niet om te zeuren ofzo hoor, maar dat lukt niet echt... 165 km/uur = 45,8 m/s. Met een reactietijd van 1 seconde heb je dus nog maar 100 m - 45,8 m= 54,2 meter om 45 km/uur langzamer te gaan...

Beter wat meer afstand houden
Best mogelijk, aangezien de standaard auto ongeveer 45à50m nodig heeft om van 0 naar 100 te remmen. Verder is een reactietijd van 1s nogal lang, normaal kan je sneller reageren.

(http://www.movit.de/rahmen/stoptbl.htm)

edit; remmen is natuurlijk van 100 naar 0 ipv 0 naar 100


[ Bericht 9% gewijzigd door Athmozz op 14-07-2007 15:17:46 ]
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 14 juli 2007 @ 14:13:10 #254
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_51460229
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:01 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Best mogelijk, aangezien de standaard auto ongeveer 45à50m nodig heeft om van 0 naar 100 te remmen. Verder is een reactietijd van 1s nogal lang, normaal kan je sneller reageren.

(http://www.movit.de/rahmen/stoptbl.htm)
Dat van die remweg kan inderdaad wel kloppen... maar meestal wordt wel ongeveer 1 seconde aangehouden als gemiddelde reactietijd. Lijkt mij ook vrij lang eigenlijk, maar misschien dat de praktijk uitwijst dat mensen lang niet altijd even scherp achter het stuur zitten.
pi_51465278
even zeggen dat in belgie het volstaat van gewoon sterk te vertragen tijdens de flitsen, zelfs als je nog boven de toegelaten snelheid zit op dat moment is de meting niet geldig. Is iets met dat er twee metingen worden gedaan ,en indien groot verschil op die metingen zit wordt dat geseponeerd omdat dan de nauwkeurigheid niet echt meer klopt of zoiets. Dit geldt voor belgie, voor andere landen weet ik het niet, en enkel met de klassieke radar systemen, de laser systemen die over enkele maanden in gebruik gaan worden genomen hebben dat denk ik niet.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:47:55 #256
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_52812730
Zo, ik blaas nog even stof van dit topic. De reis die gepland was is niet doorgegaan wegens onvoorziene omstandigheden. Au contraire, ik ben al een week of 6 hard aan het werken tot de school weer begint.
Het busje zou de reis moeiteloos overleefd hebben, want sinds dit topic staat er alweer iets van een 2500 probleemloze km's bij op de klok. Binnen 2 weken heb ik nog eens een weekje vrij, misschien dat we dan eens op reis gaan, wie zal het zeggen.

De update dus.
Een gps, een mp3 speler, dat is allemaal superhandig, maar dat gesleur met al die apparaatjes steekt om de lange duur wat tegen. Op m'n mp3 speler past ook maar 6GB muziek, en vaak heb ik dan niet de muziek bij waar ik op dat moment wil naar luisteren. Naast die luxeproblemen blijft parkeren een crime door de vrijwel geheel gesloten achterkant. Dit alles heeft 1 leutige oplossing: een carpc. En het is daarmee at ik me de afgelopen dagen heb beziggehouden.

Achteraan staat nu een pc, aangesloten op een 230V voeding. Die 230V voeding is afzonderlijk gezekerd, gekoeld, en bedienbaar met en knop in m'n dashboard (de zwarte):

De linkse blauwe bedient de pc die achteraan staat (Pentium 4, 1.5GHz, 521MB ram, 40GB systeemschijf, 80GB dataschijf. De dataschijf is schokbestendiger omdat het een laptopschijf is met een grote buffer, etc). 1 keer klikken is pc aan, ingedrukt houden en hij reset.

Dan blijft er nog het probleem dat je vooraan niet kan zien of de pc aanstaat, dus heb ik dan maar 2 ledjes in de ogen van mijn eend vooraan gestoken:

2 blauwe oogjes die branden als de pc aanstaat, en harder branden bij schijfactiviteit. Het lijfje van de eend is trouwens een ideale plaats voor de wifi stick (wifi om bv met remote desktop een link te hebben naar mijn thuisnetwerk en zo de buspc bedienen als de bus voor m'n deur staat).

Dat alles heeft natuurlijk een scherm nodig. Mijn oog viel op dit scherm:
10.4 inch tft touchscreen met afstandsbediening vga/composite ingangen, alles wat ik maar nodig had.
Omdat het praktisch gemak primeert moest het scherm goed geplaatst worden. Als dat een stuk uit het dashboard slijpen betekent, so be it:


Dat kan je natuurlijk niet zo onafgewerkt laten zitten, dus:






Nu is het een slecht idee om zo'n scherm mooi in het zicht te laten zitten. Daarom heb ik het volgende bedacht:
Een fake en dun front, dat er uit moet zien alsof het daar hoort. De wijzrplaten zijn van papier, maar daarvoor zit een plastieken plaatje waardoor de instrumenten levensecht reflecteren. Een opstaand randje zorgt voor meer 3D effect en een papierhoudertje eronder maakt het compleet.




Zelfs met de deur open is het nog overtuigend.

Een filmpjevan het geheel in werking:


And that's about it


[ Bericht 1% gewijzigd door MMach op 31-08-2007 23:12:17 ]
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:12:50 #257
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_52813449


géniaal!
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_52813837
Geniaal inderdaad, respect!

Leuk om zo te lezen, krijg gelijk zin om zelf ook zoiets te doen
Wat voor navigatiesoftware gebruik je eigenlijk, ziet er wel handig uit. Ook voor op een laptop.
pi_52813848
super!
Waar hangt die achteruitrijcamera gemonteerd? Onder je bumper?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:31:43 #261
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_52814028
Erg tof Vraagje: waar heb je die 230v voeding op aangesloten?? Is het niet makkelijker de normale 12v stroom van je wagen te gebruiken met een spanningsbegrenzer?? Je kunt je computer toch niet aan laten staan als je motor uit is neem ik aan.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:37:48 #262
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_52814215
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:25 schreef Athmozz het volgende:
super!
Waar hangt die achteruitrijcamera gemonteerd? Onder je bumper?
Net naast de trekhaak, uit ondervinding ( ) is het gebleken dat het handig is om weten waar de trekhaak zich bevindt :p


De navigatiesoftware is gewoon tom tom navigator 6.Die heeft geen pc-versie, maar die kan je ofwel laten draaien via een pockt pc emulator (CPU intensief), ofwel via een PDA en het scherm van de PDA via active sync doorlussen naar het grote scherm. Je hebt dan een fractie van een seconde vertraging (1/3 seconde of zo) en geen audio. Wat dan wel een voordeel is is dat je je toucscreen gewoon kan gebruiken, maar bv ook het toetsenbord van je pc, minder gepriegel dus.
Er zijn ook navigatieprogrammas die op pc werken (route 66, mapmonkey, alturion GPS), maar geen enkel werkt zo vlot en duidelijk als tom tom.

En ik heb een 230V omvormer gebruikt omdat ik meer varianten dan alleen 12V nodig had. Die omvormer is rechtstreeks aangesloten op de accu (met dikke stroomkabels van startkabels) en de carosserie met dikke bouten. Daardoor ben ik verzekerd van een redelijk goede en stabiele spanning. Het 12Vcircuit bij die bus heeft nl best wat ruis, en dat wil je niet op je hifi setje horen natuurlijk.
Het belangrijkste nadeel is dat er verlies is. Je gaat immers van 12-14V DC ->230V AC -> 12V DC. Ik hou een 200Watt aan bruikbaar vermogen over(ruim voldoende voor geluid,pc en beeld) , maar de motor levert dus meer dan die 200W. De tijd zal uitwijzen of de 20 jaar oude alternator dat zal blijven trekken, zoniet, ik heb nog een jongere reservealternator, mocht die ook falen, dan gaat er een zwaardere in. Maar alles gaat nu toch al een week zonder problemen.
Mocht het systeem falen, dan gaat de omvormer vanzelf uit en zorgt die ervoor dat er altijd genoeg power overblijft om te starten. De PC gaat gewoon verder als de motor uit staat, maar dat trekt de accu wel leeg natuurlijk, al is het een iets zwaardere accu dan bij een normale auto. Een uurtje of 2 moet wel lukken.

[ Bericht 33% gewijzigd door MMach op 30-08-2007 16:44:49 ]
  donderdag 30 augustus 2007 @ 18:31:25 #263
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_52817137
Goed werk! Ziet er echt supergaaf uit. En nu wel een beetje lief voor je Transporter zijn he, zodat je er nog jaren plezier van hebt
  donderdag 30 augustus 2007 @ 18:43:12 #264
182073 invine
blablabla etc.
pi_52817547
zoooo netjes keep up the good work! word een puike bak!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 23:51:12 #265
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_52827679
Die nepmeters deden me meteen denken aan de RR Phantom . Bij de RR kun je een klokje voor je scherm zetten (automagisch uiteraard) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 30 augustus 2007 @ 23:58:17 #266
11102 knep
Mountainfreak
pi_52827847
Gaaf zeg
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:39:16 #267
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_52834591
Respect. Zomaar de zaag in je dashboard durven zetten . Keep up the good work .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_52852638
Gevaarlijk Respect
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_52865209
Dieven komen óók op Fok!
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:55:10 #271
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_52865341
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:48 schreef Kluupkluup het volgende:
Dieven komen óók op Fok!
Maar ik weet niet of ze de reis naar België willen maken

De auto ziet er goed uit
pi_52871458
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:48 schreef Kluupkluup het volgende:
Dieven komen óók op Fok!
Ze moeten me alleen nog weten lokaliseren , en denk je dat een afneembaar frontje de enige antidiefstal- maatregel is?

(MMach dus, vergeten inloggen)
Vivez si m'en croyez, n'attendez à demain, ceuillez les aujourd'hui les roses de la vie (P. de Ronsard)
pi_52872475
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 18:12 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Ze moeten me alleen nog weten lokaliseren , en denk je dat een afneembaar frontje de enige antidiefstal- maatregel is?

(MMach dus, vergeten inloggen)
We hebben bij de onze ook een klein maatregeltje er zelf in gezet waardoor je hem niet kan starten als je het niet weet. Best effectief, want toen ik hem voor de eerste keer voor een onderhoud binnen stak had ik een half uurtje erna al telefoon dat de wagen totaal niet meer reageerde & dat het wss wat langer ging duren dan verwacht

@MMach; lokaliseren kan niet moeilijk zijn. Ik weet al in welke buurt je woont, dus andere forumleden wss ook, en geef toe dat je Transporter nu wél opvalt, zo zullen er zeker geen 2 rondrijden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52873410
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 18:57 schreef Athmozz het volgende:

[..]

We hebben bij de onze ook een klein maatregeltje er zelf in gezet waardoor je hem niet kan starten als je het niet weet. Best effectief, want toen ik hem voor de eerste keer voor een onderhoud binnen stak had ik een half uurtje erna al telefoon dat de wagen totaal niet meer reageerde & dat het wss wat langer ging duren dan verwacht

@MMach; lokaliseren kan niet moeilijk zijn. Ik weet al in welke buurt je woont, dus andere forumleden wss ook, en geef toe dat je Transporter nu wél opvalt, zo zullen er zeker geen 2 rondrijden.
ja, ok, lokaliseren is 1, stelen is nog net een stap verder. Ik ga het hier niet uitleggen hoe je het het beste kan stelen, maar ik kan je wel vertellen dat áls je (je in het algemeen natuurlijk ) het probeert, je het nog lang zal voelen/horen/zien. Enfin, het zal teveel moeite zijn om de waarde van het scherm te rechtvaardigen. Dan breek je als dief misschien beter een mercedesster af van de dikke bak die ernaast staat of zo.
Vivez si m'en croyez, n'attendez à demain, ceuillez les aujourd'hui les roses de la vie (P. de Ronsard)
pi_52873511
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:40 schreef Leonidas het volgende:
Enfin, het zal teveel moeite zijn om de waarde van het scherm te rechtvaardigen.
Niet echt, als daar zo'n groot scherm zit wordt er logischerwijs gedacht dat daar nog wat dure apparatuur in/onder/rond zal zitten, en het lijkt me niet dat zo'n transporter het moeilijkste is om in in te breken, dus je hebt wel gelijk dat je daar dat plankje zet. Prachtig gemaakt trouwens, het zou me ook niet opvallen dat het totaal fake is, hoewel een boost tot 30psi op een NON-turbo kamionnette wel bizar lijkt
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')