eens, het is gewoon belachelijk. Als kind wordt je gewoon beloond dat je ouders niet of bijna niet werken. Ik zelf krijg ook maar 70¤ studie financiering terwijl sommige vrienden tussen de 300 en 400¤ krijgen. Bureaucratisch kut landquote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:36 schreef dieselnoi het volgende:
heel verhaal
Je bent een sneue huiljosti.quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:32 schreef dieselnoi het volgende:
Mensen die zeggen dat ik lui ben. Nou ik heb anders wel een baantje voor in de vakantie en het verdient nog redelijk goed ook. Maar dit is een fulltime vakantie baan.
Het vinden van een parttime baan voor naast je studie is een stuk moeilijker. Elke periode heb ik een ander rooster en geeneen baan is flexibel genoeg om zich aan mijn rooster aan te passen. Dus de enige dag waar ik wel garant voor kan staan is zaterdag. Maar probeer daar maar een redelijk goed bedaalde baan op mijn niveau te vinden. Dus dat is het probleem. En straks moet ik even een weekendje aan een project of scriptie werken maar kan dat weer niet. Vandaar dat het gewoon vrijwel onmogelijk is om een parttime baan naast mijn studie te hebben. Ik doe geen flut studie waar je maar 2 uurtjes per week les heb. Ik zit vrijwel altijd fulltime op school. Maar je hebt gelijk dat ik altijd wel vrije tijd over heb. Ik zit tenslotte ook vaak gewoon een paar uur per dag te gamen. Maarja die uren kan ik tenminste vrij over de hele week verdelen. Zo een flexibele baan bestaat gewoon bijna niet
met een D. .. geef je ouders maar de schuld ....zucht....quote:Op maandag 25 juni 2007 14:33 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Ergens doen je ouders het toch verkeert...
Of dood!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:49 schreef kucuk het volgende:
Ga werken!
sterf zelf met je kutkickquote:
dat dus. maja wel lullig dat je alles zelf moet betalenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:49 schreef Asmodean het volgende:
je hoeft tenminste geen kost en inwoning te betalen. Je krijgt 90 euro per maand, waarvan je helemaal niks hoeft af te staan aan gas/wat/elektriciteit/huur/eten/drinken. Een uitwonend student krijgt 250 euro, dat is dus maar 160 euro meer. Zie jij voor 160 euro maar eens een kamer te vinden!
maw: en thuiswonende studenten krijgen dus relatief nog veel meer dan uitwonende studenten, dus je financiėle situatie valt echt enorm mee.
overigens: als jij voor 90 euro nog niet eens een broek kunt kopen snap ik dat je te weinig geld hebt, maar dat ligt er dan volledig aan dat jij voor geen meter met geld om kunt gaan.
Schrijf je uiwonend in op adres van een vriend/bekende, bij de gemeente.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:36 schreef dieselnoi het volgende:
Ik haat dit echt man. Ik ben echt arm. Ik moet elke vakantie werken om voor volgend jaar het collegegeld en boekengeld te betalen. Zelf krijg ik ook maar 90 euro studiefinanciering dat is echt te weinig. IB-groep zegt dat mijn ouders teveel verdienen. Maar dat valt echt mee! Mijn ouders hebben echt heel veel vaste lasten. Ze moeten hun hypotheekschuld aflossen (koophuis + auto) en vooral die nieuwe zorgpremie nekt hun. Zij zijn echt de enige in Nederland die niet profiteert omdat er maar 3 man in het gezin zitten en ik ben al 18+. Op papier hebben mijn ouders gezamenlijk een gemiddeld inkomen maar door de vaste lasten is onze levensstijl dat van iemand met een beneden modaal inkomen.
En als ik dat vergelijk met mijn studiegenoten (en vooral de biculturelen) die krijgen echt tussen 200 en de 500 euro per maand. Die kunnen elke week feesten of elke week nieuwe dure kleding kopen. Ik heb bijna nooit geld om uit te geven. 90 euro is echt niets daar kan je geen eens een broek kopen. Ik loop ook altijd in dezelfde kleren.
En dan een oude vriend van mij die nu mbo doet. Hij krijgt 540 (!) euro per maand omdat zijn ouders gescheiden zijn en hij alleen met zijn moeder woont. Dit krijgt hij 4 jaar lang, die overigens volledig wordt kwijt gescholden mocht hij zijn studie niet afmaken. Daarna doet hij hbo waar hij weer 4 jaar lang stufi krijgt. Terwijl ik slechts 3jaar krijg met wat uitloop en ik moet het binnen 10 jaar afmaken of ik moet alles met rente terugbetalen + de ov erbij.
Goh MAAR ik mag wel geld erbij lenen van IB groep
Fakking studenten die klagen dat ze arm zijn maar elke week dure merkkleding kopen, naar feesten gaan en zuipen als een gek. MBO\'ers die gewoon meer en de beste regelingen krijgen dan WOers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 januari 2008 00:57 schreef Relneger18 het volgende:
Dit is een heel geniepige manier om extra geld te krijgen. Er is hier geen sprake van fraude.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je nog niet eens doorhebt dat je hier fraude aan het plegen bent ben je echt te dom om te poepen. Maar wel stoer hoor, geld jatten!Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
[..]
Schrijf je uiwonend in op adres van een vriend/bekende, bij de gemeente.
Sluit een 'Huurcontract' af, laat de betreffende persoon dit maken.
Zorg ervoor dat je "bewijs" hebt van huurbetalingen(bijvoorbeeld maandelijks "50 euro betalen"). Zorg ervoor dat dit op je bankafschriften komt te staan( Dat je het cash terug krijgt ziet niemand).
Doe je het goed, krijg je tot 200 euro extra (afhankelijk van de kosten die dt met zich meebrengt ).
Dit is een heel geniepige manier om extra geld te krijgen. Er is hier geen sprake van fraude.Gelukkig zijn er nog wel mensen met principes die hier niet aan beginnen. Bovendien hoop ik dat jij een keer je studiepunten niet haalt en alles mot terug dokkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
[..]
Er is hier geen sprake van fraude.je bent een stakker. Ik heb je ip-adres laten checken en morgen komt er iemand langs van de FIOD. Doe ze de groetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
Nop ik ben niet aan het frauderen. Bureaucratie heeft ook zijn voordelenquote:Op maandag 28 januari 2008 01:23 schreef Asmodean het volgende:
[..]
Als je nog niet eens doorhebt dat je hier fraude aan het plegen bent ben je echt te dom om te poepen. Maar wel stoer hoor, geld jatten!
Of je leeft als een arme sloeber met je "principes" of je doet het op die manier.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:19 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er nog wel mensen met principes die hier niet aan beginnen. Bovendien hoop ik dat jij een keer je studiepunten niet haalt en alles mot terug dokken
Wat the hell wilt de FIOD doen? ze kunnen NIKS doen, want alles wat op papier staat heeft het laatste woord, ze kunnen niks bewijzen wat er irl gebeurt. Zie het maar als compensatie voor de zorgverzekering.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:53 schreef DANILXL het volgende:
[..]
je bent een stakker. Ik heb je ip-adres laten checken en morgen komt er iemand langs van de FIOD. Doe ze de groeten
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:24 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Nop ik ben niet aan het frauderen. Bureaucratie heeft ook zijn voordelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |