abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50755087
geachte damens en heren.

ik wil u graag het volgende probleem voorleggen.
dit probleem is niet gebassert op mijn leven en op de werkelijkheid en is dus gewoon fictie

stel jij bent leiding bij een vereniging laten we als voorbeeld scouting nemen die kent iedereen wel.

stel je gaat me je groep fietsen en eentje rijd door rood en word gepakt gevolg 50 euro.

natuurlijk is het meest logische dat de jongen zelf de boete betaalt.

echter de vereniging/hun leiding is tijdens de opkomst verandwoordelijk.

dus kan zo boete dan verhaalt worden op de vereniging???

ps scouting nederland zegt hierover dat de vereninging ten alle tijden verandwoordeljk is en dus ook de boete moet betalen .
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:39:25 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50755118
Ik denk niet dat jij HBO Journalistiek hebt gestudeerd.
pi_50755149
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:39 schreef TNA het volgende:
Ik denk niet dat jij HBO Journalistiek hebt gestudeerd.
hoe bedoel je???
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:42:16 #4
16831 Hitpoint
Vteckel tuning
pi_50755168
Vereniging/bedrijf is niet aansprakelijk als een lid of werknemer roekeloos heeft gehandeld. Het zou dan ook betekenen als een van de leden een autospiegel er af trapt de vereniging voor de kosten op moet draaien. Die vlieger gaat niet op.
Home made turbo's kick ass!! -- Xbox 360 GamerTag: H1tp01nt
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:43:29 #5
16831 Hitpoint
Vteckel tuning
pi_50755186
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:41 schreef saausjes het volgende:

[..]

hoe bedoel je???
Hij kan het zien adhv jouw taalgebruik, zinsopbouw, spelling, grammatica, interpunctie etc...
Home made turbo's kick ass!! -- Xbox 360 GamerTag: H1tp01nt
pi_50755192
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:42 schreef Hitpoint het volgende:
Vereniging/bedrijf is niet aansprakelijk als een lid of werknemer roekeloos heeft gehandeld. Het zou dan ook betekenen als een van de leden een autospiegel er af trapt de vereniging voor de kosten op moet draaien. Die vlieger gaat niet op.
bij het lid maken van je zoon/dochter moet je een papiertje tekene(grotendeels opgestelt door sn)waarin vermeld staat dat de groep volledig verandwoordelijk is tijdens het draaien
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:44:13 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50755201
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:43 schreef Hitpoint het volgende:

[..]

Hij kan het zien adhv jouw taalgebruik, zinsopbouw, spelling, grammatica, interpunctie etc...
Mijn sarcasme, wat doe je
pi_50755394
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:42 schreef Hitpoint het volgende:
Tenzij je als vereniging/bedrijf dit had kunnen voorzien. Zoals bij probleemkinderen.
  Boks-Chick zaterdag 23 juni 2007 @ 11:57:24 #9
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_50755420
als de fietser met de groep mee oversteekt, en de groep is bezig met dat oversteken in opdracht van de leiding, dan is de vereniging in m.i. wel degelijk degene die mag betalen.
lolwut
  Moderator zaterdag 23 juni 2007 @ 12:00:50 #10
42184 crew  DaMart
pi_50755484
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:43 schreef Hitpoint het volgende:

[..]

Zou dat ook aan de scouting toe te rekenen zijn?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:03:12 #11
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_50755538
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:00 schreef DaMart het volgende:

[..]

Zou dat ook aan de scouting toe te rekenen zijn?
De scouting moet de helft van de kosten van het aankomende slotje vergoeden.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
pi_50774957
Scouting is zo jaren 50.
Toen hadden ze nog hoogtijdagen, maar nu wil je je kind er toch niet meer op hebben.
Verbaasd me dus ook niets dat ze alle verantwoordelijkheid op zich willen nemen, op de een of andere manier moeten ze toch nog leden proberen te krijgen.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:53:57 #13
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_50775074
De scouting moet betalen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_50775156
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:37 schreef saausjes het volgende:
geachte damens en heren.

dit probleem is niet gebassert op mijn leven en op de werkelijkheid en is dus gewoon fictie

stel jij bent leiding bij een vereniging laten we als voorbeeld scouting nemen die kent iedereen wel.

stel je gaat me je groep fietsen en eentje rijd door rood en word gepakt gevolg 50 euro.

ps scouting nederland zegt hierover dat de vereninging ten alle tijden verandwoordeljk is en dus ook de boete moet betalen .
Dus als één van de leden besluit in het tijdsspan dat een activiteit georganiseerd wordt een bank te overvallen moet de leiding maar mee de bak in?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_50775824
quote:
geachte damens en heren.

De leiding moet de boete betalen als ze de opdracht hadden gegeven om door rood te rijden. En als ze die opdracht hebben gegeven dan moet eens goed worden nagegaan of ze de verantwoordelijkheid wel aan kunnen. Door rood rijden is over het algemeen onnodig gevaarverhogend, en past niet in het verantwoordelijkheidsverhaal van de leiding.

En als je meer info wilt dan zul je moeten beginnen met zelf meer info geven

En bijna consequent t en d omdraaien verhoogt de leesbaarheid niet.
pi_50776011
quote:
Op zondag 24 juni 2007 00:21 schreef Light het volgende:

[..]

En bijna consequent t en d omdraaien verhoogt de leesbaarheid niet.
Tislecdie helpt.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_50776979
quote:
geachte damens en heren.

Dat hangt deels van de context af. Hoe oud is de jongen in kwestie bijvoorbeeld?

Een vereniging is overigens nooit aansprakelijk voor overtredingen of misdaden begaan door haar leden. In het strafrecht is er sprake van individuele aansprakelijkheid.

Oja en leer Nederlands.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')