abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2007 @ 12:38:44 #76
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_50816601
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:
Waarom is het toch zo moeilijk te veranderen?? En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
Er is maar een reden: je wilt niet veranderen en gewoon/normaal/gelukkig zijn.
En dat is jouw goed recht.

Accepteer dat je bent wie je bent en dan kun je ook veranderen.
Accepteer niet wie je bent en dan heb je ook geen grip, omdat je jezelf niet met jezelf identificeert.

Niets mis mee, gewoon basic psychology.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
pi_50831702
Mag ik vragen hoe je dagbesteding er op dit moment uitziet?
You don't need eyes to see, you need vision.
pi_50831886
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:49 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Mag ik vragen hoe je dagbesteding er op dit moment uitziet?
Doordeweeks:
-Ik sta op
-Ik ga naar school
-Ik kom thuis
-Computeren/TV kijken/gitaar spelen
-Ik ga slapen

Weekend:
-Ik sta op
-Ik ga slapen

saai dus
pi_50832516
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:54 schreef benzin het volgende:

[..]

Doordeweeks:
-Ik sta op
-Ik ga naar school
-Ik kom thuis
-Ik ga slapen

Weekend:
-Ik sta op
-Ik ga slapen

saai dus
Kennelijk bevalt het je prima
pi_50832578
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:12 schreef Xennia het volgende:

Kennelijk bevalt het je prima
Het bevalt me compleet niet
pi_50832812
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:13 schreef benzin het volgende:

[..]

Waarom doe je er dan niets aan?
  maandag 25 juni 2007 @ 20:19:09 #82
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_50832828
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:13 schreef benzin het volgende:
Doe er dan eens wat aan. Telkens dit topic aanklikken voor een magische oplossing gaat je niet helpen, want die komt er niet. De enige die wat aan je situatie kan doen ben jij.
  maandag 25 juni 2007 @ 20:41:22 #83
178859 jesselyn
Kijk! Een banaan!
pi_50833738
quote:
Op zondag 24 juni 2007 20:09 schreef MNR het volgende:
@Jesselyn: goed bezig! Heb je nog een koffer over op weg naar Curacao?
Als je me PMt wel

is er geen band waar je lid van kan worden??

Sport je?

Heb je geen bijbaan?

Die heb ik wel.. maar heb nog wel een beetje hetzelfde probleem als jou
Nunc est bibendum
pi_50834345
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:41 schreef jesselyn het volgende:
Als je me PMt wel
Ej schatze, ik schreef:
quote:
Sure, zal hier dadelijk een deel van m'n PM voor je copy-pasten. Give me 5.
maar heb nog wel iets voor je. Check je PM dadelijk maar eens.

@TS: ben je al iets wijzer geworden vandaag?
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_50834593
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:18 schreef Xennia het volgende:

Waarom doe je er dan niets aan?
Toont het feit dat ik hier post niet dat ik WIL veranderen? Het is alleen echt moeilijk.
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:56 schreef MNR het volgende:

@TS: ben je al iets wijzer geworden vandaag?
Van dit topic vandaag niet, vandaag heel weinig bruikbare tips. Desondanks buiten dit topic vandaag wel wat geleerd
pi_50834611
Eerlijk gezegd is veranderen niet zo moeilijk.

Vergelijk het met studeren: als je kijkt naar de stapel boeken dat je moet doornemen, zie je het niet zitten. Maar als je dag 1 enkel hoofdstuk 1 deel 1 studeert en dit de volgende dagen, gaat het wel. Veranderen doe je niet in 1 stap, dat is onmogelijk.

TS: probeer morgen eens alleen iets te gaan eten of drinken. Mensen aanspreken hoeft nog niet, begin met het gewoon worden aan vreemde ruimtes. Daarna ga je naar een feestje waar je mensen kent, enz enz

en dat ben je weg met het veranderen!
Succes!
pi_50834890
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:03 schreef benzin het volgende:
Van dit topic vandaag niet, vandaag heel weinig bruikbare tips. Desondanks buiten dit topic vandaag wel wat geleerd
En kun je aangeven waarom de tips niet bruikbaar voor je zijn? Want ik zie veel mensen hier die zich in jou proberen in te leven en iets mee willen geven.

En wat heb je vandaag geleerd?
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_50835105
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:10 schreef MNR het volgende:

En kun je aangeven waarom de tips niet bruikbaar voor je zijn? Want ik zie veel mensen hier die zich in jou proberen in te leven en iets mee willen geven.
Nou, de meeste posts die op de 25e zijn geplaatst geven weinig bruikbare tips (er zijn wel wat uitzonderingen hoor)
quote:
En wat heb je vandaag geleerd?
Vandaag heb ik geleerd dat er toch echt veel meer mensen zijn die zich ook rot voelen dan ik dacht, en dat ik niet steeds ervanuit moet gaan dat mensen geen gesprekken met me starten omdat ze me niet zien zitten. Ze zijn misschien gewoon druk bezig met hun eigen dingen.
pi_50835203
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:03 schreef benzin het volgende:
Toont het feit dat ik hier post niet dat ik WIL veranderen? Het is alleen echt moeilijk.
Nee, dit topic toont dat jij langs de zijlijn van je leven staat te jammeren hoe moeilijk je het hebt en dat het allemaal zo oneerlijk is. Dat jij de enige bent die het moeilijk heeft gehad en dat jij de enige bent die niet spontaan achterover leunend dolgelukkig is geworden. Voor eeuwig en altijd.
pi_50838104
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:17 schreef Xennia het volgende:

Nee, dit topic toont dat jij langs de zijlijn van je leven staat te jammeren hoe moeilijk je het hebt en dat het allemaal zo oneerlijk is. Dat jij de enige bent die het moeilijk heeft gehad en dat jij de enige bent die niet spontaan achterover leunend dolgelukkig is geworden. Voor eeuwig en altijd.
Inmiddels vraag ik me ook al niet meer af waarom z'n leven zo saai is en waarom hij weinig vrienden heeft. Naar zo'n jammeraar wil niemand luisteren.

Alleen jammer dat hij dat zelf niet inziet en denkt: "Hey, ik open een topic op Fok en dan komt het goed!"
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 25 juni 2007 @ 22:30:31 #91
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_50838607
Benzin gozer! Het is echt niet zo dat iedereen een perfect leven heeft hoor behalve jij... Ik ben eigenlijk ook tot mijn 28e of mijn 29e zo passief as hell geweest. Door ZKM (http://www.zkminfo.nl/) ben ik er gedeeltelijk achter gekomen wat mij dwars zit, wat een reden is geweest om veel meer te gaan doen.

Nou moet je niet denken dat ik ineens drommen vrienden heb gekregen, en dat het nu allemaal hartstikke goed gaat, maar ik ben veel actiever dan eerst...
Zo was ik zelf altijd redelijk gesloten en toonde ik weinig interesse in anderen... Probeer af en toe eens gesprekjes met mensen aan te knopen, hoe stom die gesprekjes misschien ook zijn. Eerst had ik het gevoel dat mensen altijd maar raar tegen mij aankeken, maar tegenwoordig blijkt het dat ik best een fatsoenlijke gesprek kan hebben. En het leuke is dat je dan zelfs nieuwe mensen leert kennen! Speel er een beetje mee, het is alleen al goed om tegen die onzekerheid te vechten!

Persoonlijk houd ik heel erg van wat moeilijkere elektronische muziek, en ik heb lang niet altijd iemand die zin heeft om er mee naartoe te gaan. Gelukkig zijn er zat kleine tentjes waar af en toe avonden gehouden worden waar het instapniveau heel erg laag is... Daar kun je eenvoudig binnenlopen om een avondje muziek mee te pakken, en echt niemand die je raar aankijkt! Plus dat je het gevoel hebt dat je toch iets leuks gedaan hebt.

Koop kleding die je leuk vindt, zodat je lekker in je velt zit. Ga eens naar een kapper en laat hem/haar je iets totaal nieuws aanmeten. Grote kans dat hij/zij mogelijkheden ziet waardoor je als een compleet ander en beter mens weer naar buiten komt.

Doe af en toe eens wat gekke dingen, ga parachutespringen, bungeejumpen of wat dan ook. Zoek grenzen op, geef jezelf de kans om jezelf op de schouders te kunnen kloppen en te zeggen: "kijk, dat heb ik toch maar mooi even gedaan!". .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  maandag 25 juni 2007 @ 23:44:38 #92
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_50841633
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:39 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat klopt wel een beetje. Maar zo vreemd is het toch niet dat ik na al die keren dat het mislukt is en al die tijd dat ik me rot gevoeld heb gewoon de motivatie eigenlijk weg is om echt iets te doen?

Ik heb ook zoiets van: 'het is nooit gelukt, waarom zou ik überhaupt nog proberen?'

Hoe graag ik ook wil, het is heel lastig voor me om iets te doen.

Ik weet best dat ik me niets van anderen moet aantrekken, ik weet best dat ik vaker achter mijn pc uit moet, ik weet best dat ik meer met mensen moet praten, ik weet best dat ik werk moet zoeken, ik weet best dat binnenzitten niet help, ik weet dat ik eigenlijk zou moeten gaan sporten. Maar al die dingen ook echt doen is ZO lastig, vooral door alles wat er in het verleden is gebeurd, hoe ik me in het verleden heb gevoeld, en daar trek ik me veel te veel van aan
naar aanleiding van wat ik van je gelezen heb hier op Fok, vind ik niet dat je zo erg veel hebt ondernomen eigenlijk.

Nogmaals, je zult jezelf een andere levensstijl en denkwijze moeten aanleren, en dat kost tijd. Je kunt idd zelf ook veel doen, maar gezien jouw motivatie lijkt het mij geen slecht plan als je dit samen met een hulpverlener gaat doen. En dan niet na een gesprek concluderen dat het 'niet lukt' en vervolgens weer inkakken.

Actie jongen, want je kunt wel degelijk leren hoe het anders moet. Maar op deze manier gaat het niet lukken, het is helemaal aan jou zelf wat je met je leven gaat doen! De enige die verantwoordelijk is voor hoe jij je voelt, ben jij, je kunt je niet blijven verstoppen achter argumenten als 'ik weet wel dat ... maar het is zo lastig, en ik trek het me allemaal zo aan'. Dat kan wel zo zijn, maar is geen reden om alles te laten zoals het is, want dan verandert je leven dus niet, en dat wil je niet. Zeg je tenminste.

[ Bericht 1% gewijzigd door Marietje_34 op 25-06-2007 23:52:19 ]
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_50866152
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:44 schreef Marietje_34 het volgende:

naar aanleiding van wat ik van je gelezen heb hier op Fok, vind ik niet dat je zo erg veel hebt ondernomen eigenlijk.
Dat is dus juist het probleem, ik onderneem te weinig.
pi_50866659
Wat heb je sinds 22 juni geprobeerd om te veranderen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:30:30 #95
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_50866954
-edit.

[ Bericht 48% gewijzigd door Nosh op 27-06-2007 14:04:28 ]
pi_50866996
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:21 schreef Isabeau het volgende:
Wat heb je sinds 22 juni geprobeerd om te veranderen?
Alles. Ik heb me in ieder geval geprobeerd aan te zetten iets te veranderen, het lukt alleen nog niet erg.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:33:07 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50867031
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:31 schreef benzin het volgende:

[..]

Alles. Ik heb me in ieder geval geprobeerd aan te zetten iets te veranderen, het lukt alleen nog niet erg.
Wat heb je concreet gedaan, ondernomen, opgepakt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_50867042
-reactie op edit.

[ Bericht 91% gewijzigd door Nosh op 27-06-2007 14:04:41 ]
pi_50867068
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:33 schreef Lienekien het volgende:
"Alles" is wel heel erg vaag. Je moet juist in stapjes denken, niet in "alles".
pi_50867080
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Eigenlijk niets, maar dat komt dus doordat ik mezelf er niet tot aangezet krijg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')