om te beginnen: welke provider heb je? sommige providers hebben namelijk ook een goede usenet servertquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:33 schreef Wouser het volgende:
Nauw ik heb maar eens Newsleecher geinstalleerd... En wil eens een poging wagen tot het begrijpen van dit programma. Ik drukte net op connecte maar dat lukte dus niet aangezien ik eerst een server moet toevoegen? Kan iemand me een paar goede gratis servers geven (heb begrepen dat de beste betaald zijn) aangezien ik nieuw ben en eerst even wil proberen of me dit bevalt. Tevens hoe zoek ik dan bijvoorbeeld m.b.v. newsleecher naar een bepaalde prog/film/serie die allemaal uiterraad gratis zijn
ik heb net trouwens even gekeken of mijn provider een nieuwsserver had... @home
http://www.binaries4all.nl/serveradressen/
maar geen van die doet het?
kenkerquote:
een week gratis hitnews.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:56 schreef Wouser het volgende:
damnis er geen server waar ik gewoon dan even kan proberen? Hoeft niet perse zo goed te zijn
probeer news.tilbu1.nb.home.nl eensquote:
Moet ik daar nog iets bij veranderen zoals poort? En moet ik gebruikersnaam invullen? Zo ja gewoon gegevens die je van @home hebt?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:31 schreef Devolution het volgende:
[..]
probeer news.tilbu1.nb.home.nl eensWerkte bij mij altijd. Let wel op: die server heeft een retentie van een dag of 2-3
hoe lang t er op blijft staan...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:48 schreef Wouser het volgende:
Wat betekend retentie :$ trouwens? Dat begrip ben ik nog niet eerder tegengekomen..
Kortweg gezegt: Als ze alles zouden bewaren wat op de server word gezet, raakt hij erg snel vol. Daarom word alles dat ouder dan xxx dagen is eraf gegooid.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:48 schreef Wouser het volgende:
Wat betekend retentie :$ trouwens? Dat begrip ben ik nog niet eerder tegengekomen..
[..]
Nope, geen gebruikersnaam o.i.d. invullenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:48 schreef Wouser het volgende:
Moet ik daar nog iets bij veranderen zoals poort? En moet ik gebruikersnaam invullen? Zo ja gewoon gegevens die je van @home hebt?
Ik zou zeggen lees de usenet handleiding uit de OP.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:31 schreef F04 het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe een Newsgroup server in zijn werk gaat?
Hoeveel GB en hoeveel servers heeft 'de nieuwsgroep' wel?
Hoe komt het dat verschillende newsgroep providers de zelfde content bevatten?
In het kort: iemand upload (post) een bestand op een server. Andere servers syncen zich met deze server. Gebruikers downloaden vervolgens vanaf deze servers.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:31 schreef F04 het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe een Newsgroup server in zijn werk gaat?
Zoveel als nodig. Ligt namelijk aan de retentie (hoe hoger de retentie, hoe meer ruimte er nodig is). Overigens tellen ze dat niet mee in GB maar in TB vanwege de grootte.quote:Hoeveel GB en hoeveel servers heeft 'de nieuwsgroep' wel?
Omdat de 'newsgroep providers' de content met elkaar syncen.quote:Hoe komt het dat verschillende newsgroep providers de zelfde content bevatten?
http://www.binaries4all.nl/newsleecher/servers.phpquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:48 schreef Wouser het volgende:
[..]
Moet ik daar nog iets bij veranderen zoals poort? En moet ik gebruikersnaam invullen? Zo ja gewoon gegevens die je van @home hebt?
Dat was te verwachten natuurlijkquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:22 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Hier misschien nog wat interessants:
http://www.webwereld.nl/a(...)bang-voor-brein.html
http://www.xsnews.nl/Abonnementen/Aanmelden.php?Type=Proefquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:56 schreef Wouser het volgende:
damnis er geen server waar ik gewoon dan even kan proberen? Hoeft niet perse zo goed te zijn
Alleen je retentie is rukquote:Op zondag 19 augustus 2007 14:33 schreef Dos37 het volgende:
Ik had altijd Eweka maar heb mijn account af laten lopen. Gebruik nu gewoon planet zelf werkt ook prima, zelfde snelheid.
Daar kom ik net achterquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |