Omdat een verstuiking een bullshit aandoening isquote:
Zeg dat wel.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:09 schreef DDM het volgende:
[..]
Een bacterie in je lichaamMoet niet gekker worden.
Daar moest ik ook gelijk aan denkenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:05 schreef DDM het volgende:
Ik geloof dit dus echt niet he. Je moet niet zoveel naar Scrubs kijken.
Nee dat niet eens. Als je drager bent dan kan je de pech hebben dat je dat oploopt. Daarnaast is het niet echt een veel voorkomende aandoening. Je hebt een grotere kans dat je besmet raakt met een stafylococ danwel andere streptococ.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:09 schreef EricT het volgende:
[..]
Omdat een verstuiking een bullshit aandoening is. Bij ernstig trauma worden dit soort bacterien actief volgens mij, doordat je immuunsysteem dan al op volle toeren werkt. Dus als die nicht van je oma van je moeder van de tante van je broer (ofzo) een open botbreuk had met etterende wondranden... dan was het logischer geweest om een vleesetende bacterie de schuld te geven. (Of wondkoorts/gangreen dus)
Word cellulitis tegenwoordig ook al veroorzaakt door een bacterie?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:13 schreef DDM het volgende:
[..]
Nee dat niet eens. Als je drager bent dan kan je de pech hebben dat je dat oploopt. Daarnaast is het niet echt een veel voorkomende aandoening. Je hebt een grotere kans dat je besmet raakt met een stafylococ danwel andere streptococ.
En een wat mildere infectie oploopt. In dit geval dus een erysipelas of cellulitis.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:09 schreef DDM het volgende:
[..]
Een bacterie in je lichaamMoet niet gekker worden.
Oke keel is niet echt intern, maar dat bedoel ik er wel mee. Volgens mij quotte iemand anders dit hierboven ook alquote:Een streptokok bacterie van groep A is een bacterie die vaak voorkomt in de keel en op de huid. Je kan er drager van zijn zonder symptomen te hebben. De meeste infecties met deze bacterie veroorzaken milde symptomen, zoals keelpijn of "wondroos", een wondinfectie. Uitzonderlijk kan deze bacterie ernstige en zelfs levensbedreigende ziekten veroorzaken.
Inderdaad. Keel hoort bij het milieu exterieur. Net zoals de longen en het spijsverteringskanaal. In theorie horen zelfs de tubuli in de nieren tot het mileu exterieur. Daarnaast is het zo dat het in dit verband sowieso onlogisch is dat een keelstreptococ een ontsteking veroorzaakt. Een streptococ die op de huid zit is in dit verhaal een stuk aannemelijker.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:52 schreef EricT het volgende:
[..]
[..]
Oke keel is niet echt intern, maar dat bedoel ik er wel mee. Volgens mij quotte iemand anders dit hierboven ook al![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cellulitis_(medisch)quote:Op zaterdag 23 juni 2007 08:49 schreef kucuk het volgende:
[..]
Word cellulitis tegenwoordig ook al veroorzaakt door een bacterie?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |