Dat laatste klopt dan niet helemaal. Bij verschillende infecties nemen ze liever het zekere voor het onzekere en amputeren waarnodig dan.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik geloof er niks van
Zo snel gaat dat écht niet. Voordat ze iets amputeren moeten alle andere opties zijn doorlopen.
Ja, en als ik dit stuk lees, komt gangreen (het zwart worden) pas na 4 of 5 dagen voor en niet binnen 24 uurquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:22 schreef timp0e het volgende:
Het bestaat echt!
Zoek maar op google op Streptokok A
Edit:
http://sweetlove.be/br_strepto.htm
Bij een "necrotiserende fasciitis" wordt spier-, vet- en huidweefsel aangetast. Twintig procent van deze patiënten overlijdt. Deze vorm wordt in de media de "vleesetende bacterie" genoemd.
24 uur kan best http://en.wikipedia.org/wiki/Necrotizing_fasciitisquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:34 schreef timp0e het volgende:
Kijk, dat klopt inderdaad ook niet dat het binnen 24 uur al kanAlthans, nooit meegemaakt
Maar geloof me, ook vanuit mijn opleiding verpleegkunde heb ik er ervaring mee. In de ergste gevallen is amputatie echt niet onvermijdelijk, het mag immers niet in de rest van het lichaam komen en alleen zo kan het gestopt worden.
quote:David Walton, a leading economist in the UK and a member of the Bank of England’s Monetary Policy Committee which is responsible for setting interest rates, died of the disease within 24 hours of diagnosis on June 21, 2006
Er staat daar 24 uur na de diagnose, niet nadat hij het kreeg. Misschien liep ie al een week lang met een zwarte poot rond.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:52 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
[..]
24 uur kan best http://en.wikipedia.org/wiki/Necrotizing_fasciitis
[..]
En met welke reden?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:54 schreef EricT het volgende:
als er een wondje was geweest, had ik het gegooid op streptococcus type A. Maar slechts een verstuiking.....
Hmm. Klinkt meer als acute negroïdis, als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:07 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Een nichtje van mijn ma heeft waarschijnlijk een vleesetende bacterie, gistermorgen werd had ze haar enkel verstuikt en daarna werd het helemaal zwart. Ze is toen gelijk naar de dokter gegaan die haar doorverwees naar het ziekenhuis. Haar been is er toen helemaal af gehaald, vanmiddag werden ook andere delen van haar lichaam helemaal zwart.
Zijn dit symptomen voor een vleesetende bacterie?
Die woont daar op de huid met zijn andere matties.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:03 schreef Mrs.Solis het volgende:
Hoe is die bacterie daar gekomen dan?
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:05 schreef DDM het volgende:
[..]
Die woont daar op de huid in je lichaam met zijn andere matties.
Met zijn matties de vegetarische bacterie en de Sonja-Bakker-bacteriequote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:05 schreef DDM het volgende:
[..]
Die woont daar op de huid met zijn andere matties.
Ja oké, maar ik lees nergens iets over een wond of iets dergelijks..quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:05 schreef DDM het volgende:
[..]
Die woont daar op de huid met zijn andere matties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |