Sommigen beweren dat het zelfs beter is, omdat stroomdraad over het algemeen meer oppervlakte heeft dan zelfs dure speakerdraad. Zeker bij hogere frequenties gaat de stroom juist langs de randen van de koper. En hoe meer 'rand', hoe beter.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:54 schreef Big_Boss_Man het volgende:
De stroomkabel is net zoals de speakerkabel allemaal kleine koperdraadjes, dus eigenlijk hetzelfde. Ik ga ervan uit dat het moet kunnen.
geluidskabel met shielding gebruik je bij echt dure apparatuur en die is niet mals qua prijs (vandaar ook alleen bij profi apparatuur)quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Ja, het werkt. Nee, verstandig is het niet, want je mist de "shielding" in de kabel.
ja, ok, als je oude stroom gebruiktquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:09 schreef baskabel4 het volgende:
nooit doen .....bij een stroomdraad gaat je speaker licht geven!
Als je ooit van plan bent geld uit te geven zou ik eerst investeren in goeie speakers, daarna in een goeie versterker en geluidsbron. Daarna zou het geluid nog iets beter kunnen worden met dure kabels, maar stroomdraad werkt gewoon goed.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:35 schreef Big_Boss_Man het volgende:
het is aangesloten, dank voor jullie antwoorden
aan de geluidskwaliteit hoeft het in ieder geval niet te liggen, ik heb nu een stuk stroomkabel met een kroonsteentje aan een stuk goedkope speakerkabel zitten en die weer in een goedkope speaker zit, het geluid van een goedkope speaker wordt toch niet beter met goede kabels
nog nooit van gehoord??? ik druk er altijd gewone kabel tussen, en nog nooit last van gehad!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:04 schreef Anthraxx het volgende:
De meeste versterkers willen een kabel met een weerstand van 4, 8 of 12 Ohm. Ik heb geen idee of stroomkabels dat zijn (R = soortelijke weerstand materiaal (rho) * lengte kabel (in meter) / doorsnede kabel (mm) ). Waarbij de soortelijke weerstand van koper: 0,0175 W Per vierkante mm ongeveer. Dus je kan het zelf uitrekenen.
Als het dik genoeg is werk dat ook hoorquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:34 schreef baskabel4 het volgende:
bij mij is het net andersom...
mijn wasmachine heeft geen snoer maar ik heb wel een hoop speakerdraad in huis.....
zou het niet doen, ok, voor nood misschien, maar zorg dan wel dat je ook de aarde aansluit (dus 2x die speakerdraad leggen)quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:36 schreef Papierversnipperaa... het volgende:
[..]
Als het dik genoeg is werk dat ook hoor [afbeelding]
Een kabel met een weerstand van 4, 8 of 12 Ohm (per meter neem ik aan) ?? Dan heb je wel heeeel erg brakke kabels. Het idee met kabels is juist zo min mogelijk weerstand.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:04 schreef Anthraxx het volgende:
De meeste versterkers willen een kabel met een weerstand van 4, 8 of 12 Ohm.
Oh ja, sorry. Dat bedoelde ik ::@.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:41 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Een kabel met een weerstand van 4, 8 of 12 Ohm (per meter neem ik aan) ?? Dan heb je wel heeeel erg brakke kabels. Het idee met kabels is juist zo min mogelijk weerstand.
Weet je zeker dat je niet de impedantie van de speakers bedoelt ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |