Update:
Update:
quote:
Flats na brand voorlopig gesloten
door Harold Schuil
Maandag, 25 juni 2007 - WAGENINGEN - Het is nog onduidelijk wanneer de bewoners van de Wageningse sterflat Hoevestein terugkunnen naar hun kamers. De flat raakte vrijdag beschadigd bij een grote brand, waarbij ook een aantal gasflessen ontplofte.
Directeur Hans van Medenbach van huisvester Idealis durft geen beloftes te doen. "Het kan een week zijn, misschien langer. De gemeente moet het gebouw na controle vrijgeven voor bewoning."
Gisteravond kregen zo'n 150 bewoners de laatste stand van zaken te horen in het WICC, waar de meeste bewoners tijdelijk onderdak hebben gekregen. Zij hebben zaterdag en zondag - onder begeleiding - de meest noodzakelijke spullen uit hun kamers kunnen halen. Idealis zegt iedere bewoner die vrijdag in Wageningen was en kosten heeft gemaakt - voor kleding en persoonlijke verzorging - 150 euro toe. De huur is tijdelijk stopgezet tot de flat weer bewoonbaar is.
Studenten die binnen zijn geweest, vinden de ravage meevallen. Op de hoogste, zestiende etage is de schade het grootst. Een schoonmaakbedrijf heeft alle koelkasten leeggehaald omdat er twee dagen geen stroom was. De meeste rommel is volgens Van Medenbach opgeruimd. Gas, water en stroom zijn weer aangesloten, behalve op de bovenste drie etages.
Het repareren van de liften blijkt de grootste barrière om de flat bewoonbaar te krijgen.
Bron:
http://www.gelderlander.nl/devallei/article1566292.eceIk ben vanmiddag binnen geweest en voor wat ik heb gezien (ben niet hoger geweest dan de 10e verdieping
![]()
) valt het allemaal inderdaad wel mee. Geen zichtbare schade, afgezien van gebarsten ramen op de galerijen op de 9e en 10e verdieping (en daarboven waren ze wel helemaal kapot zag ik op foto's van vrijdag).
Op mijn kamer ook geen zichtbare schade ed. Dat is wel een geruststelling, hoewel ik niet weet hoe het met de elektrische apparatuur is (de stroom is wel uitgeschakeld overal of anders zijn mijn koelkast en mijn wekkerradio kapot
![]()
), mocht er idd een inslag op de flat zijn geweest.
Enige 'schade' vooralsnog voor mij is ontdooid eten in m'n vriesvak. Ik kon dus wel aardig wat weggooien, maar gelukkig niet alles. Voor de rest wordt het bij tergkeer de koelkast ff een sopje geven. Net als de algemene koelkasten overigens, waarvan de vriesvakken nu ook weer eens een keer ontdooid zijn (mocht ook wel weer een keer gebeuren eigenlijk). Al het bederfelijke eten ed was al uit die koelkasten opgeruimd.
Voor mij valt het allemaal verder wel mee dus, alleen voorlopig nog even geen toegang tot mijn eigen bestanden op mijn pc.