buachaille | vrijdag 22 juni 2007 @ 14:56 |
quote:bron: http://denhaag.rtvwest.nl/nieuwsitem/8296 ![]() ![]() | |
pfefferkatze | vrijdag 22 juni 2007 @ 14:57 |
En ondertussen rijden die 2e kamer nerds wel rond in Mercedessen en BMW's van de overheid? | |
teamlead | vrijdag 22 juni 2007 @ 14:58 |
![]() Mijn werkgever zit in de randstad en stuurt me het hele land door.. in een leaseauto ja...Ik zie me al overal met de trein naar toe gaan ![]() | |
LangeTabbetje | vrijdag 22 juni 2007 @ 14:58 |
quote:Je kan ook dichter bij je werk gaan wonen. Overigens is het niet zo belachelijk als het lijkt. Er zijn een hoop mensen met een auto-van-de-zaak die alleen voor woon/werk verkeer wordt gebruikt. | |
MdMa98 | vrijdag 22 juni 2007 @ 15:00 |
quote:ook in de randstad ![]() | |
Swetsenegger | vrijdag 22 juni 2007 @ 15:00 |
quote:Tja, dan wordt er bij salarisonderhandelingen ipv een leasebak gewoon 1000 euro meer gevraagd en rijdt met dezelfde auto... kansloos in een aantrekkende economie. | |
LangeTabbetje | vrijdag 22 juni 2007 @ 15:01 |
quote:Een Kamerlid krijgt geen auto met chauffeur. Volgens mij alleen fractievoorzitters en Ministers. En Geert W. natuurlijk ![]() ![]() | |
buachaille | vrijdag 22 juni 2007 @ 15:05 |
quote:De meeste personen die aansluiten in de file zijn autorijders die slecht een kleine afstand hoeven af te leggen. Gaan via de snelweg naar hun werk 10km verderop of brengen de kinderen naar school. De personen die ver van hun werk wonen kunnen inderdaad wel fiscaal bestraft worden, dat is een goed systeem. Helaas is dit afgeschaft ten tijde van Paars III volgens mij en vervangen door een km registratie (die ook al lang weer afgeschaft is). | |
JanJanJan | vrijdag 22 juni 2007 @ 15:30 |
quote:En wat is het verschil als ze met hun eigen auto in de file gaan staan? | |
woutabest | vrijdag 22 juni 2007 @ 15:33 |
Dat is leuk. En als ik nu heel Zuid-Holland door moet rijden om bij mensen thuis te komen? ![]() | |
Brupje | vrijdag 22 juni 2007 @ 15:33 |
ze hebben wel humor bij de d66 ![]() | |
Mick_1972 | vrijdag 22 juni 2007 @ 15:52 |
Er is geen kamerlid met die in een auto met chauffeur rijdt, durf wel te stellen dat 60-70% bijna alles met de trein doet (ze krijgen dan ook een OVkaart). Een mobiliteitsbudget is beduidend beter dan een leaseauto omdat je dan zelf de keuze kunt maken (bv OV en met eigen auto als dat nodig is) | |
FloggingMolly | vrijdag 22 juni 2007 @ 15:54 |
D'66 ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 22 juni 2007 @ 15:59 |
Wat is er mis met een mobiliteitsbudget? Als je een auto nodig hebt kun je er toch alsnog een leasen van dat geld? Geen slecht plan lijkt me. | |
#ANONIEM | vrijdag 22 juni 2007 @ 16:19 |
Steeds als ik iets meer sympathie krijg voor D66, komt er weer een raar voorstel dat acuut voor braakneigingen zorgt. Het hebben van een lease-auto EN het nut en de noodzaak daarvan hebben heel weinig te maken met de regio waar je werkt. De inhoud van je beroep is vele malen belangrijker. In mijn beroep kan ik onmogelijk zonder auto, of ik nu in Oost-Groningen, hartje Utrecht of Zuidwest-Zeeland woon. Ik bezoek bedrijven en particulieren thuis en kan dit onmogelijk met het openbaar vervoer doen. De hetze tegen lease-auto's moet eens afgelopen zijn! Of lease-rijders een bijdrage voor het privé-gebruik betalen, is een zaak van werkgever en werknemer. Verder worden de verzekeringen, de benzine, reparaties keurig betaald, net als de bijtelling! Een lease-rijder rijdt niet milieu-vervuilender dan een privé-eigenaar. Stimuleer liever gespreide werktijden, spreiding van werkgelegenheid, teleconferencing en dat soort methoden. | |
SteveBallmer | vrijdag 22 juni 2007 @ 16:21 |
Haha, D'66. ![]() | |
the_disheaver | vrijdag 22 juni 2007 @ 17:26 |
kut titel. Wat ze willen is dat je de keuze krijgt wat van vervoer je kiest, en niet direct vast aan een auto zit. Via een budget of kiezen voor een auto (lease, koop, whatever), trein, bus, fiets etc. D66 wil dus geen verbod op de lease-auto. Wel de vrijheid naar de werknemer wat van vervoer hij/zij kiest. | |
MdMa98 | vrijdag 22 juni 2007 @ 17:32 |
mensen blijven toch wel in de auto zitten.. veel meer rust en privacy.. | |
speknek | vrijdag 22 juni 2007 @ 17:41 |
Ik vond het een vrij belachelijk voorstel, maar als dit klopt:quote:ben ik weer helemaal voor. Doe eens uitleggen buachaille? | |
the_disheaver | vrijdag 22 juni 2007 @ 17:55 |
quote:Klik het linkje. "D66 wil dat dat werkgevers geen lease-auto's meer aanbieden." a) wil is niet gelijk aan verbieden. en b) werkgevers is niet de enige die leaseauto's aanbieden. De titel is misleidend, maar die komt dan ook van RTV west | |
Martijn_77 | vrijdag 22 juni 2007 @ 19:12 |
En als de werknemers van die bedrijven uit de randstand nu niet zelf in de randstad wonen en er zo af en toe voor hun werk moeten zijn. Neem bijvoorbeeld consultants moeten ze dan ook maar uitzoeken hoe ze er komen? Is echt weer een voorstel wat compleet de plank misslaat. | |
#ANONIEM | vrijdag 22 juni 2007 @ 19:16 |
quote:Lees nou eens wat er staat voor je begint te blaten. | |
LoggedIn | vrijdag 22 juni 2007 @ 19:19 |
hoeveel bedrijven zijn er in de randstad die hun personeel verplichten een lease auto te nemen ![]() | |
LoggedIn | vrijdag 22 juni 2007 @ 19:22 |
en hoezo de pot verwijt de ketel dat ie zwart is ![]() ![]() | |
FreedonNadd | vrijdag 22 juni 2007 @ 20:48 |
Zou twee ministeries verplaatsen naar Groningen niet enorm helpen in de file druk? Of gaat dat te ver voor onze heren politici? | |
basmatt | vrijdag 22 juni 2007 @ 20:59 |
dan is mijn bedrijf toch vooruitstrevend: ik krijg een mobiliteits vergoeding, en die gebruik ik om een auto te leasen. puur uit vrije wil. | |
SunChaser | vrijdag 22 juni 2007 @ 21:07 |
Dan zal de werkgever zelf een wagenpark aanlegge met een gunstige financiering en een goede verzekering voor de zaak | |
TheFreshPrince | vrijdag 22 juni 2007 @ 21:14 |
quote:Je was de eerste die het artikel ook daadwerkelijk las ![]() Buachaille snapt het artikel in zijn eigen OP niet. D66 zegt: Standaard geen lease auto maar een budget waar de werknemer mag kiezen. En die kiest dan een lease auto (of OV). Dus geen verbod, misleidende TT en een misleidde TS. | |
TheFreshPrince | vrijdag 22 juni 2007 @ 21:18 |
quote:Waarom? Er komt geen verbod op leasewagens, ook niet als het aan D66 ligt. TT klopt niet. | |
SunChaser | vrijdag 22 juni 2007 @ 21:45 |
o | |
desiredbard | vrijdag 22 juni 2007 @ 22:05 |
quote:Auto = vervoersmiddel Wat denken die aso's van 66 nu wel weer niet....uit hoeveel man bestaat die partij nog trouwens Zelf in een bak op kosten van de belastingbetaler ront tuffen... maar het zal weer een keer niet "jan de werkende man" pesten zijn. | |
freako | vrijdag 22 juni 2007 @ 23:54 |
quote:Ik krijg ook een mobiliteitsvergoeding, en daar koop ik een treinabonnement van. Dan blijft er nog een flink deel van de vergoeding over, en dat wordt gewoon aan mij uitbetaald. Werkt prima, ben er erg tevreden over. | |
ethiraseth | zaterdag 23 juni 2007 @ 14:13 |
quote:Ik denk niet dat jan de werkende man een leaseauto krijgt hoor, ik zie een timmerman hooguit een bestelbusje krijgen. ![]() ![]() | |
Napalm | zaterdag 23 juni 2007 @ 15:39 |
D`66... laat eerst thom de graaf maar eens gekozen worden... | |
ExTec | zaterdag 23 juni 2007 @ 16:54 |
Zwakzinnig kansloos idee. Krijg je een mobiliteitsbudget, en wat doet 99% van de bevolking, die besteden het aan de leasebak. ![]() Zolang ik met de auto, zelfs inclusief dikke file sneller en dan met het OV, moet je hele goeie redenen hebben waarom ik met OV zou gaan. Heb ik het nog niet over werkplekken waar het OV niet eens komt. Dat was me vorige plek, laatste kopje van ov9292.nl was "45 minuten lopen", als ik de route uitstippelde van m'n huis naar werk ![]() | |
staticdata | zaterdag 23 juni 2007 @ 17:38 |
quote:dat is toch het hele idee van een leas-auto. naar je werk toe kunnen rijden ![]() | |
ExTec | zaterdag 23 juni 2007 @ 17:44 |
quote:Onzin. Ik ken toch wel aardig wat mensen die niet zulk hoogdravend werk hebben die ook een leasebak rijden. Zijn dus vaak mensen die voor werk op veel plekken moeten zijn. | |
woutabest | zaterdag 23 juni 2007 @ 17:45 |
quote:Nou, het lijkt mij meer dathet is bedoeld om vóór je werk te kunnen rijden, ze gaan je echt geen leasebak aanbieden zodat je naar ze toe kunt komen. ![]() | |
Boterbabbelaar | zaterdag 23 juni 2007 @ 17:45 |
Goed idee. | |
ExTec | zaterdag 23 juni 2007 @ 17:48 |
quote:Ook daar ken ik er wel wat van ja, die hun leasebak louter hebben om naar werk en terug te tuffen. Ikzelf doe eigenlijk ook nie anders. | |
woutabest | zaterdag 23 juni 2007 @ 17:50 |
quote:Dát mogen ze wat mij betreft dan weer wel verbieden. ![]() | |
ExTec | zaterdag 23 juni 2007 @ 17:53 |
quote:Hoedatzo? Schatting is nu dat ik daar ongeveer een jaar ga werken. Domme scenario's als "moet je maar verhuizen" zijn dus niet echt realistisch. En er is al gesproken dat ik binnenkort toch allerhande vestigingen van het bedrijf mag bezoeken, en die zitten door heel europa heen, dus heb ik toch een auto nodig. Dit soort discussies moeten eigenlijk helemaal niet gevoerd worden door thuiswonende studentjes + OV jaar kaart + tijd genoeg. Die mensen hebben gewoon geen clou wat er echt speelt. | |
woutabest | zaterdag 23 juni 2007 @ 17:57 |
quote:Nou het was misschien een beetje een stomme opmerking van me, maar als mensen een auto van de zaak krijgen puur om naar het werk te rijden en terug, dat is een beetje raar en overdreven, toch? quote:Ja, dat maakt de zaak alweer anders... quote:Gelukkig heb ik daar wel een idee van. Genoeg mensen in mijn omgeving met een leasebak. ![]() | |
Bolkesteijn | zaterdag 23 juni 2007 @ 18:02 |
Prachtig, alsof het OV een alternatief is voor de vertegenwoordiger die om 10 uur in Lutjebroek moet zijn, tegen het middaguur een gesprek heeft met een tuinder in het Westland, en op het eind van de middag een nieuwe fabriek moet bezichtigen in het Rotterdamse havengebied. En nee, de treinen zitten nog helemaal niet bomvol. Grenzeloos naief weer van de heren en dames kamerleden, welke vorig jaar nog recht meenden te hebben op een auto met chauffeur. | |
ExTec | zaterdag 23 juni 2007 @ 18:03 |
quote:Ok, toegegeven, ik ken 1 dame die is ergens in vaste dienst, typemiep, zit altijd op dezelfde plek. Maar heeft wel een lease-megane-cabrio. Ik ben het met je eens dat ze dat ding niet nodig lijkt te hebben, nee. Maar voor haar is het blijkbaar goedkoper om dat leaseding te rijden dan met het OV te gaan. (In dat soort berekeningen moet je ook de tijd die je kwijtbent meerekenen. Dan is 1 uur in de auto een stuk goedkoper dan 3 uur met het OV). | |
woutabest | zaterdag 23 juni 2007 @ 18:30 |
quote:Ja, als mijn baas me een leasebak aanbiedt zou ik het ook wel weten. Maar als ik zelf de werkgever was zou ik die investering echt niet doen... ![]() | |
ExTec | zaterdag 23 juni 2007 @ 18:40 |
quote:Om heel eerlijk te zijn weet ik er het fijne niet van, maar ik denk dat een leasebak niet zo heel erg duur is voor een werkgever. Als een auto netto-netto net zo duur is als een auto voor een particulier denk ik niet dat er zoveel leaserijders in NL zouden zijn. Bedenk overigens dat anno nu leaserijden niet goedkoop is ofzo. Die tijden liggen al een tijdje achter ons. Het kost mensen echt wel wat, ik ken bv ook mensen die heel strict alleen voor werk rijden, omdat de extra centen er niet aan willen besteden. | |
__________ | zaterdag 23 juni 2007 @ 18:50 |
quote:Ja, 1 uur autorijden tov 3 uur werken op je laptop scheelt je 1 uur werktijd die je nuttig had kunnen besteden. | |
desiredbard | zondag 24 juni 2007 @ 00:23 |
quote:Man de basis vertegenwoordiger en middelmanagement krijgt tegenwoordig een auto onder zijn reet.... Onderhandellen tijdens een interview heet dat..... Ik heb een wagen van de zaak ter beschikking als ik dat nodig heb, dus niet permanent.... Heb ik ook niet nodig want ik heb prive twee autos en di van mijn vrouw ter beschikking, doe mij maar een km vergoeding. Had ik zelf geen vervoer gehad... had ik een leasewgen afgedongen... quote:Dat is als je zitplaats hebt.... en ongestoord zou kunnen werken.... en je geen verbinding benodigt voor godweetwat.... . | |
Light | zondag 24 juni 2007 @ 00:44 |
quote:Als je heel Europa door mag, is dat dan niet per vliegtuig? Vanaf Schiphol zit je binnen een paar uur op een willekeurige luchthaven in Europa, dus zal je reistijd niet veel meer dan een halve dag zijn. Naar Brussel of Frankfurt zal je met de auto sneller kunnen zijn als je al halverwege zit, maar naar Helsinki of Porto of Rome is een auto niet echt de snelste optie. |