abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juni 2007 @ 14:24:55 #51
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_50786548
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:17 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Ik hoop niet voor de VU dat de cultuur van de allochtonen (F-cultuur; hip-hop, RnB onzin) daar dominant is ,zoals je zovaak ziet op MBO en HBO scholen. Ik denk het niet, gezien het niveau, maar toch hoop ik het niet voor de VU.

Geef toe, hoogopgeleide autochtonen zijn vaak niet gecharmeerd van de cultuur van hun allochtone medemens, met alle irritaties van dien die de omgeving kunnen verpesten. Maar het zal wel niet zo zijn. Toch ben ik daar een beetje bang voor.
Niet dominant, het is zo goed als niet aanwezig vind ik. Zit echt niemand te luisteren naar muziek op de speaker van hun mobieltje hoor. (VU exacte wetenschappen, ik zit bij koffiegast)
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_50786591
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:24 schreef dieselnoi het volgende:

[..]

Maar ik sta toevallig ingeschreven bij 4 studies ...
Gast..
pi_50786939
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:24 schreef dieselnoi het volgende:

Maar ik sta toevallig ingeschreven bij 4 studies dus ik hou het een en ander in de gaten. En inderdaad sommige studies hebben een aanwezigheidsplicht voor practica en werkgroepen. En soms moet je inderdaad opdrachten inleveren. Dat verschilt per vak.
welke studies?
pi_50787032
psychologie, wiskunde, biomedische wetenschappen, farmaceutische wetenschappen. vraag niet waarom
pi_50787206
Wat is de meerwaarde van deze opleidingen?
pi_50787436
Psychologie uit interesse
Wiskunde uit zeer veel interesse en ik ben daar ook serieus mee bezig
BMW omdat ik geneeskunde wil doen en niet op 1 paard (wiskunde) wil gokken. Maar al snel ben ik geswitched naar FAR om precies dezelfde redenen.

Wiskunde ga ik sowieso tot mijn 80ste mee door maar ik moet nog even zien waar ik mij nu eerst op ga concentreren
pi_50787683
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:28 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Moet je eens op de letteren, filosofie of theologie faculteiten kijken. Als je daar een allochtoon ziet is hij verdwaald. Alleen rechten en economie trekken (in verhouding veel) allochtonen.
[..]

Maargoed, als je allochtonenangst zo hoog is dat zelfs de aangepaste allochtoon je angst aanjaagt
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:23 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat is niet zo. mbo/hbo en universiteit zijn twee verschillende werelden. ik heb zowel hbo als universiteit meegemaakt en ik snap wat je bedoelt, maar er is gewoonweg geen sprake van een blingblingcultuur op de universiteit.
Het is geen allochtonenangst, ben zelf immers ook allochtoon. Maar je geeft aan dat je ook op het hbo heb gezeten, dan snap je dus wel wat ik bedoel. Uiteraard heb ik niets tegen zoals jij zegt de "aangepaste allochtonen"
  zondag 24 juni 2007 @ 17:12:50 #58
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_50791440
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:02 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

[..]

Het is geen allochtonenangst, ben zelf immers ook allochtoon. Maar je geeft aan dat je ook op het hbo heb gezeten, dan snap je dus wel wat ik bedoel. Uiteraard heb ik niets tegen zoals jij zegt de "aangepaste allochtonen"
Yea, aangepaste allochtonen zijn de shizzle

Boks, jeweettoch

[ Bericht 3% gewijzigd door Vassili_Z op 24-06-2007 17:19:37 ]
Era Vulgaris
  zondag 24 juni 2007 @ 17:15:26 #59
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_50791519
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:54 schreef dieselnoi het volgende:
Psychologie uit interesse
Wiskunde uit zeer veel interesse en ik ben daar ook serieus mee bezig
BMW omdat ik geneeskunde wil doen en niet op 1 paard (wiskunde) wil gokken. Maar al snel ben ik geswitched naar FAR om precies dezelfde redenen.

Wiskunde ga ik sowieso tot mijn 80ste mee door maar ik moet nog even zien waar ik mij nu eerst op ga concentreren
Is dat niet onzettend veel werk? Het doen van 1 studie lijkt me al ontzettend veel.

Of heb je het geluk gehad dat je hoogbegaafd ter wereld bent gekomen? Dat zou natuurlijk alles verklaren.

Op welke uni zitten eigenlijk de meeste hoogbegaafde mensen? Ook wel interessant om te weten, nutteloos, maar interessant.
Era Vulgaris
  zondag 24 juni 2007 @ 17:19:08 #60
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_50791649
Ok, dus met sociale sfeer zit het goed.
Hoe zit het met de organisatie van de uni's zelf?
Is er administratieve chaos, zoals bij InHolland dat vaak het geval is (van horen zeggen)?
Era Vulgaris
  zondag 24 juni 2007 @ 17:24:05 #61
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_50791828
Bij de VU zit dat goed, wij hebben 1x een foutje in het rooster gehad. Toen we verhaal gingen halen zei die man nog iets van 'ach ja, het is nog niet zo erg als bij de UvA'.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  zondag 24 juni 2007 @ 17:57:38 #62
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_50792751
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:19 schreef Vassili_Z het volgende:
Ok, dus met sociale sfeer zit het goed.
Hoe zit het met de organisatie van de uni's zelf?
Is er administratieve chaos, zoals bij InHolland dat vaak het geval is (van horen zeggen)?
Denk dat de algemene consensus wel is dat de Vu beter georganiseerd is dan de uva.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_50792811
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:15 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Is dat niet onzettend veel werk? Het doen van 1 studie lijkt me al ontzettend veel.

Of heb je het geluk gehad dat je hoogbegaafd ter wereld bent gekomen? Dat zou natuurlijk alles verklaren.

Op welke uni zitten eigenlijk de meeste hoogbegaafde mensen? Ook wel interessant om te weten, nutteloos, maar interessant.
Eindhoven/Delft.

En sowieso zou ik hoogbegaafd niet echt een geluk noemen... eerder een handicap.
pi_50796938
De VU is denk ik beter geregeld qua facaliteiten. Ik zit zelf op de Uva en zit vaak te zeiken op kapotte apparaten (het koffiezetapparaat, de chiplader..grrr). Toch kies ik met een volle overtuiging voor de Uva. de Uva zit in het centrum van amsterdam en zitten meer mensen op die het sociale aspect belangrijk vinden. Kies je voor de Uva, dan kies je voor sfeer, zelfstandigheid en activiteiten buiten je studie . De Vu is meer 'clean' anoniem en meer gericht op schools studeren. De studieverenigingen van Uvaopledingen zijn vaak ook beter,, er wordt meer mee gedaan dan bij de Vu omdat deze dus wat anoniemer is en meer gericht op mensen die puur komen om te studeren.. Het ligt ver maar net aan wat je belangrijker vind, puur kennis vergaren kun je miss beter doen op de VU, een sociaal netwerk opbouwen en jezelf integreren in de studiestad en toch een gewoon heel goede opleiding volgen (want deze zijn gewoon goed. alleen het is wat rommeliger en minder duidelijk hoewiewatwaar dan de VU, je moet zelf alerter zijn) kan het beste op de Uva. De kantine op de Vu is trouwens veel beter: het eten daar is superlekker en cheap! de Uva heeft daarentegen de appie om de hoek en allerlei gezellige eettentjes..

succes met je keuze!
pi_50813989
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:15 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

De EUR
  maandag 25 juni 2007 @ 12:28:53 #66
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_50816350
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:17 schreef erasmusman het volgende:

[..]

De EUR
tuurlijk knullie. Zonder bewijs is dit ook echt een geloofwaardig antwoord gezien je naam.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_50816887
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:28 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

tuurlijk knullie. Zonder bewijs is dit ook echt een geloofwaardig antwoord gezien je naam.
pff je bent gewoon jaloers
  maandag 25 juni 2007 @ 13:09:39 #68
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_50817548
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:49 schreef erasmusman het volgende:

[..]

pff je bent gewoon jaloers
Op een claim zonder bewijs?
  maandag 25 juni 2007 @ 14:32:42 #69
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50820660
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:26 schreef Skinkie het volgende:

[..]

De Master is een ander verhaal
In welk opzicht ? Ik wil graag beginnen aan de UvA, via het traject pre-master --> master dus barst los zou ik zeggen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 juni 2007 @ 15:18:44 #70
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_50900775
Ik ga economie op de VU doen.

De sfeer vond ik er erg prettig. Beter dan op de UVA maar das persoonlijk. De keren dat ik op de UVA ben geweest was het drie keer niks.

En dat 'schoolse' zou ik niet zo veel moeite mee hebben.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_50902071
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:32 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

In welk opzicht ? Ik wil graag beginnen aan de UvA, via het traject pre-master --> master dus barst los zou ik zeggen.
Dat traject heb ik net afgerond
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_50902304
Ik heb na 6 maanden de VU vrolijk uitgezwaaid met de gedachte, dat ik er nooit meer een studie ging volgen. Ik vind het maar een depressieve zooi daar. Ik kon er mijn draai niet vinden en het was gewoon ook niet mijn slag mensen. Voor de duidelijkheid, ik studeerde Informatica.
Maar goed, dit is natuurlijk wel heel erg subjectief.
De keuze van je universiteit is gebonden aan je eigen verwachtingen en eisen.
Dat kunnen anderen niet voor je bepalen.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:20:14 #73
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50903072
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:53 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Dat traject heb ik net afgerond
Die smiley betekent niet veel goeds, wat zijn jouw ervaringen ? Ik kan me nog uitschrijven.
pi_50903178
VU is een orgeorganiseerde rotzooi in ieder geval. Nog nooit zo slecht meegemaakt. En dan heb ik hiervoor nog wel op InHolland gezeten, dus je zou zeggen dat ik wel wat gewend ben.
pi_50903310
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:18 schreef borisz het volgende:
Ik ga economie op de VU doen.

De sfeer vond ik er erg prettig. Beter dan op de UVA maar das persoonlijk. De keren dat ik op de UVA ben geweest was het drie keer niks.

En dat 'schoolse' zou ik niet zo veel moeite mee hebben.
Economie=EUR, wat moet je nou weer aan de VU?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')