abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50888670
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 08:18 schreef Kogando het volgende:
Leuk concept dat museum, al was het maar om wat tegenwicht te bieden tegen al die arrogante evolutie 'geleerden' die de grootste uitspraken doen zonder hard bewijs. "Miljoenen jaren geleden.." Net zoals sprookjes die altijd beginnen met "Lang, lang geleden.."

Zoiets klinkt even wonderlijk als een hogere macht die het leven geschapen heeft. Wel met het verschil dat er voor die hogere macht een zekere basis (bijbel) is, en voor evolutie als verklaring voor het bestaan van leven niet. Voor die theorie heb je namelijk feiten nodig, voor een schepper geloof.

Waarom zou ik geloven dat er zonder invloed van andere intelligentie leven uit dode chemicaliėn kan ontstaan? Laat ze dat dan eerst maar eens aantonen. Nee, dat duurt 100 biljoen jaar, dus dat kun je niet aantonen.. lekker makkelijk.

Ik denk dat ik vandaag maar eens de theorie wereldkundig ga maken dat olifanten doorgeėvolueerde pinda's zijn. Dan maak ik een serie tekeningen van een pinda die langzaam in een olifant transformeert en klaar is kees. Mooi tijdbalkje erbij, miljoen jaar hier, miljoen jaar daar. En als ik het wetenschappelijk aan moet tonen? Dan zeg ik gewoon dat dat niet mogelijk is: "Dat zou me toch miljoenen jaren kosten dommie, het is gewoon zoals op die tekeningen."

En waarom kan God niet ontstaan zijn uit een oerknal en vervolgens de mens geschapen hebben? Duh.. alleen de mens kan zo ontstaan zijn, natuurlijk niet een hogere levensvorm die vervolgens ons gemaakt heeft.

Etc.

Het enige wat ik jammer vind aan het museum is dat je op die manier toch pseudo-wetenschappelijk probeert aan te tonen dat er een God bestaat. Maarja, je moet wat tegen die grote evolutie propaganda machine.
Als je zo weinig weet over de evolutietheorie of het proces dat wetenschap heet als geheel...houd dan gewoon je mond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')