abonnement Unibet Coolblue
pi_50699850
In het bandoverzicht kon ik er geen topic over vinden, als die er wel blijkt te zijn dan hoor ik het wel.
quote:
In 1996 werd de band gevormd onder de naam Tricky Beans; in 1997 zijn veranderde deze in Tricky Means. Twee jaar later, in 1999, werd de demo 'FullMoon' opgenomen en in hetzelfde jaar veranderde de band zijn naam voor de 2e keer, dit keer in Sonata Arctica. In 1999 werden de single 'UnOpened' en het album 'Ecliptica' uitgebracht, die in de powermetalgemeenschap goed ontvangen werden. Op dat moment bestond de band uit Tony Kakko (zang/toetsen), Jani Liimatainen (gitaar), Tommy Portimo (drums) en Janne Kivilahti (bass).

Sindsdien heeft de band nog 4 andere studio-albums (waarvan 'Reckoning Night' (2004) de laatste is), een aantal mini-albums, een live-CD en singles uitgebracht. Het tweede album, Silence was in principe de grote doorbraak van de band, en het album wordt door velen dan ook gezien als Sonata Arctica's beste album. Op 25 Mei 2007 zal het vijfde studio-album, Unia uitgebracht worden. Aan het einde van 1999 werd Mikko Härkin aangesteld als toetsenist. Hierdoor kon Tony vrijer bewegen tijdens live-optredens. Voorheen speelde Tony namelijk keyboard, terwijl hij zong, wat zijn bewegingsvrijheid aantastte. In de zomer van 2000 gaf Janna aan dat hij met Sonata Arctica wilde stoffen. Janne werd toen vervangen door Marko Paasikoski. In 2002 verliet Mikko de band, wiens plaats is ingenomen door Henrik Klingenberg.

Wikipedia
Ik neem aan dat er vast wel fans van deze geweldige Finse band zijn hier op Fok!?

25 november spelen ze in 013 in Tilburg, dus nog even met mn vriend overleggen, maar wil daar wel graag heen iig
  donderdag 21 juni 2007 @ 18:47:36 #2
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_50700075
http://forum.fok.nl/showtopic.php/87560

Eerste resultaat bij de search.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_50700108
Dan moet diegene die het bandoverzicht die sticky is bijhoudt beter zijn werk doen
  donderdag 21 juni 2007 @ 18:49:16 #4
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_50700138
Nee, je moet even zoeken als er nog niks in het overzicht staat, als je dan een topic vindt kun je dat even melden zodat het in het overzicht geplaatst wordt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_50700423
oke, dan doe ik dat in het vervolg wel, hier kan een slotje op dus
  donderdag 21 juni 2007 @ 19:22:48 #6
11502 nipeng
The last ride is free
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')