Online DVD's kopen doe ik al sinds 1997 zonder problemen. DVD's die je koopt komen aan net zoals je 'm in de bak bij de Free Record Shop ziet liggen, al dan wel gesealed.
Mijn favoriete sites hiervoor staan hieronder. Afhangend van de titel kies ik de winkel. Een populaire film zoals bv. the Matrix kun je overal online kopen.... maar collecter's edities (zoals de 10-pack Matrix collectie zonder dat achterlijke beeldje en in holografisch hardcover) vind je vaak in het buitenland tegen een goedkopere prijs .. en vaak zelfs met betere inhoud en/of uiterlijk.
Bijvoorbeeld: Ridley Scott's "White Squall".
Koop je 'm bij Bol.com, dan krijg je de verbasterde RCV versie waar de flm in 4:3 met stereo op staat. Een videoband op DVD dus. Koop je 'm in Australie, dan ontvang je de 5.1 dolby versie in breedbeeld, met extra's ipv rcv promotrailers.
(terroristen die RCV bombarderen heten in mijn ogen dan ook DVD-kwaliteitsbewakers)
Online bestellen klinkt eng, maar is het veel minder dan het werkelijk is. Wordt je opgelicht, bel je je creditcard op en je hebt je geld zo terug. (ja.. je creditcard is tegen fraude verzekerd)
bol.com
amazon.co.uk
en m'n favoriet: ezydvd.com.au
NB: Ja, het bestellen van DVD's in het buitenland komt met enige benodigde kennis. Allereerst zul je moeten weten of je aankoop qua regio compatible is met je speler. Gezien de meeste spelers hacks hebben hiervoor ga ik er niet verder op in. een ander waar je op moet letten is de noodzaak voor ondertitels. Ben je het type persoon dat alleen maar van een film kan genieten als z'n ogen focussen op de nederlandse vertalingen onderaan het beeld, dan zul je snel merken hoe moeilijk deze te vinden zijn in Australie. Het bijkomende voordeel is wel dat de prijzen extreem schommelen. Zo ben ik de trotse eigenaar van de 10pack Matrix editie voor ca 55 euro. gezien deze collectie niet beschikbaar is in NL, behalve in plastic casing met beeldje a 89 euro ben ik erg blij dat ik niet afhankelijk ben van de vaak waardeloze nederlandse ondertitels.
¡ Experience Everything !