abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51085209
Omdat er gisteren iets uitviel haddden wij een ongeplande vrije dag en zijn we er eens gaan kijken .

Het is een prachtig pand, gewoon gelegen aan de doorgaande weg.
Helemaal omringd met hekwerk, waaraan tig bordjes hangen met "verboden toegang" en ook de poort van de oprijlaan is afgesloten met een grote ketting.

Als je voor de poort staat en je kijkt de oprijlaan op doet dit je denken aan het sprookje van Doornroosje, prachtig, omgevallen bomen die helemaal overwoekerd zijn met klimop en een wir war van struiken.
Na wat zoeken vonden we toch een doorgang (het hek is gewoon opzij gezet).

Het is een kleine survival-tocht om bij het pand zelf te komen, veel struiken, boomstronken waar je gegarandeerd in het donker je nek over breekt.

Eenmaal bij het pand aangekomen stokt even je adem, niet omdat ik er van allerlei stemmen hoorde maar gewoon omdat het een prachtig historisch pand is met bijgebouwen.
De tranen schieten je dan ook zowat in de ogen als je ziet hoe vervallen het is.
Het is maar goed dat het zo beschermd staat tussen de bomen want zelfs de muren zijn in ver vergane staat en bij de eerste beste storm zou het waarschijnlijk gewoon instorten.

En ja, doordat er geen enkele deur of raam meer in zit voel je de windvlagen langs je heengaan en ja ik kan me voorstellen dat dat in het donker heel angsaanjagend is.

De muren zijn onder gespoten met graffiti, maar om nou te beweren dat er een satanische sekte in bezig is geweest.....nee, dan zou dat zowat onder ieder viadeuct bijv. zo zijn want daar zie je dezelfde teksten.

In de "offerbank", waar over gesproken wordt kon ik toch echt niet meer dan een uitgeblust kampvuur zien.

Juist omdat er wat tekens e.d. staan die een wicca gebruikt denk ik dat het gewoon een geweldige hangplek is voor, met name gothic, jongeren.
Niet meer en niet minder.
Tuurlijk is het in het donker van een afstand een eng gezicht als er kaarsen branden of een kampvuurtje wordt aangelegd en er muziek draait die je niet iedere dag op de radio hoort bijv.

Het enige gevoel wat ik er kreeg was dat van een pand wat huilde om zijn eigen ondergang

O ja, als er soms nog iemand gaat kijken; doe even de overbuurvrouw de groeten van mij, die heeft nl. constant achter het gordijn staan gluren en waarschijnlijk ook de politie gebeld, die net aan kwam rijden toen wij weer weg gingen
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_51092345
Stemmen?
pi_51092508
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:49 schreef F04 het volgende:
Stemmen?
De enige stemmen die ik gehoord heb waren die van ons zelf
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:20:52 #129
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51135166
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:49 schreef F04 het volgende:
Stemmen?
Zaten ze dan ook gitaar te spelen dan?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51293446
op het laatste filmpje zie thet pand er anders uit dan op de fotos van eerder
?

de een lag omringd door bomen/bos en de ander vrijstaand met gras eromheen
pi_51436510
Ik reed er nog langs gisteren... Satan riep me!
pi_51467058
Wat een bloedmooi pand zeg. Ik zou er zo willen wonen.
pi_51468571
zou ik ook wel willen
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 18:39 schreef McKillem het volgende:
Wat een bloedmooi pand zeg. Ik zou er zo willen wonen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 08:06:56 #134
133321 Burner82
Speedo fan
pi_51877394
tvp'tje

gewoon met z'n alle geld bij elkaar leggen, en het pand kopen
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_51882065
Het heeft enkel een likje verf en een offeraltaar nodig
  zondag 27 juli 2008 @ 19:27:06 #136
222876 evilmeisje
evil is going
pi_60382238
vandaag naar "t hoompje" geweest
op de plek waar het altaar moest staan is nu een kampvuurplek.
het heeft wel meer dan een likje verf nodig want je valt als je niet uitkijkt door de gaten
en slapen in de kelder is echt geen goed idee t staat er vol met water
Het was vandaag erg zonnig en warm en mooi weer om te kijken maar ik bleef steeds haken met mijn rok aan de overwoekerende bramenstruiken en het bijgebouw hebben we opgegeven om te fotograferen vanwege de vele overvoekerende bramenstruiken als je hier ook fotos zou willen nemen zou ik vooral een lange broek aandoen om het te verkennen en uitkijken waar je gaat staan (het is geen goed idee dit snachts te bezoeken dus)
  zondag 27 juli 2008 @ 21:46:24 #137
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_60384567
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:27 schreef evilmeisje het volgende:
vandaag naar "t hoompje" geweest
op de plek waar het altaar moest staan is nu een kampvuurplek.
het heeft wel meer dan een likje verf nodig want je valt als je niet uitkijkt door de gaten
en slapen in de kelder is echt geen goed idee t staat er vol met water
Het was vandaag erg zonnig en warm en mooi weer om te kijken maar ik bleef steeds haken met mijn rok aan de overwoekerende bramenstruiken en het bijgebouw hebben we opgegeven om te fotograferen vanwege de vele overvoekerende bramenstruiken als je hier ook fotos zou willen nemen zou ik vooral een lange broek aandoen om het te verkennen en uitkijken waar je gaat staan (het is geen goed idee dit snachts te bezoeken dus)
precies een jaar erna....
  zondag 27 juli 2008 @ 22:09:45 #138
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_60384991
Dus hier komt de gangbang-meeting?
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  maandag 28 juli 2008 @ 09:25:44 #139
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60390349
quote:
Op zondag 27 juli 2008 21:46 schreef Buschetta het volgende:

[..]

precies een jaar erna....
oewwwwww
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 28 juli 2008 @ 19:33:45 #140
222876 evilmeisje
evil is going
pi_60402320
haha vreemd helemaal niet opgemerkt:D
  maandag 28 juli 2008 @ 19:39:55 #141
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60402465
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:40 schreef Echo99 het volgende:
www.theghosthunter.nl is al helemaal lachwekkend. Wat een kneus

glaasje draaien is heel gevaarlijk, ik raad dan ook af om het niet te doen (=wel doen dus). Je hebt zat van die idioten die geloven dat ze iets voelen van een stuk baksteen. Het heeft wel iets puberaals.
Bij nader inzien, het zal best in Brabant spoken, dat wil ik dan wel weer aannemen. Daar gebeuren foute dingen die het daglicht niet kunnen verdragen

Lol, opa hangt in eerste instantie op

[ Bericht 10% gewijzigd door Aoristus op 28-07-2008 19:47:01 ]
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_60410219
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:27 schreef evilmeisje het volgende:
bla
Maar wat vond je er nu eigenlijk van?
pi_60411506
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:04 schreef MASD het volgende:

[..]

wel knap dat die stem zijn naam weet
indien er waarheid in dit verhaal zit hoeft het niet persé zijn naam te zijn, het kan het toeval zijn dat de man joost heet maar de naam joost is eigenlijk een koosnaam voor de duivel tot zover de creatie van de kerk.
Als in joost mag het weten etc, afkomstig van joos.
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 09:33:58 #144
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60413080
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 02:02 schreef Menn0 het volgende:

[..]

Maar wat vond je er nu eigenlijk van?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_60423004
Ik zie opeens dit weer tussen mijn at.

Gaat hier nog wat me gedaan worden?
pi_60431241
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 05:43 schreef Vedanta_veri het volgende:

[..]

indien er waarheid in dit verhaal zit hoeft het niet persé zijn naam te zijn, het kan het toeval zijn dat de man joost heet maar de naam joost is eigenlijk een koosnaam voor de duivel tot zover de creatie van de kerk.
Als in joost mag het weten etc, afkomstig van joos.
joost mag het weten is voor zover ik weet afkomstig van vondel die als wijs man gezien werd. geen duivel te bekennen hoor.
underground forever baby
pi_60431664
Tijd geleden ben ik ook naar het Hoompje gegaan.
Maar kon er niets van merken dat het er spookt of wat dan ook.(bij geen een plek die ik bezocht heb trouwens)

We spraken wel even met iemand die daar tegen over woont, volgens hem bezoeken veel plaatselijke jongeren het gebouw.Hij zag wel eens iemand met een kaarsje voor een raam langs lopen.

In iedergeval had ik er toen een bagger filmpje over gemaakt:
pi_60435603
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:54 schreef Laton het volgende:

[..]

joost mag het weten is voor zover ik weet afkomstig van vondel die als wijs man gezien werd. geen duivel te bekennen hoor.
http://www.onzetaal.nl/advies/joost.php
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
pi_60435612
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:43 schreef yvonne het volgende:
*mailt iteejer*
Oldskoolmeet
wil je alleen met Iteejer, of mag ik ook mee
quote:
Op zondag 24 juni 2007 01:15 schreef Buschetta het volgende:
Erg interesant gebouw. Verschrikkelijk mooi. Ik hoop dat er een goede meet komt met een hoop beeld materiaal. Eventueel ook glaasje draaien (en serieus niet giegelende mensen aub). Helaas zit ik in het buitenland anders was ik zeker gegaan .
Ga dat maar lekker met een paar eigenwijze pubers doen als je terugkomt

[ Bericht 36% gewijzigd door Manono op 30-07-2008 06:40:40 ]
Jusqu'ici tout va bien...
  woensdag 30 juli 2008 @ 18:18:59 #150
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60448788
Ik zou daar banger zijn dat ik het plafond op mn kop krijg dan dat er een spook langskomt
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')