Omdat er gisteren iets uitviel haddden wij een ongeplande vrije dag en zijn we er eens gaan kijken
![]()
.
Het is een prachtig pand, gewoon gelegen aan de doorgaande weg.
Helemaal omringd met hekwerk, waaraan tig bordjes hangen met "verboden toegang" en ook de poort van de oprijlaan is afgesloten met een grote ketting.
Als je voor de poort staat en je kijkt de oprijlaan op doet dit je denken aan het sprookje van Doornroosje, prachtig, omgevallen bomen die helemaal overwoekerd zijn met klimop en een wir war van struiken.
Na wat zoeken vonden we toch een doorgang (het hek is gewoon opzij gezet).
Het is een kleine survival-tocht om bij het pand zelf te komen, veel struiken, boomstronken waar je gegarandeerd in het donker je nek over breekt.
Eenmaal bij het pand aangekomen stokt even je adem, niet omdat ik er van allerlei stemmen hoorde maar gewoon omdat het een prachtig historisch pand is met bijgebouwen.
De tranen schieten je dan ook zowat in de ogen als je ziet hoe vervallen het is.
Het is maar goed dat het zo beschermd staat tussen de bomen want zelfs de muren zijn in ver vergane staat en bij de eerste beste storm zou het waarschijnlijk gewoon instorten.
En ja, doordat er geen enkele deur of raam meer in zit voel je de windvlagen langs je heengaan en ja ik kan me voorstellen dat dat in het donker heel angsaanjagend is.
De muren zijn onder gespoten met graffiti, maar om nou te beweren dat er een satanische sekte in bezig is geweest.....nee, dan zou dat zowat onder ieder viadeuct bijv. zo zijn want daar zie je dezelfde teksten.
In de "offerbank", waar over gesproken wordt kon ik toch echt niet meer dan een uitgeblust kampvuur zien.
Juist omdat er wat tekens e.d. staan die een wicca gebruikt denk ik dat het gewoon een geweldige hangplek is voor, met name gothic, jongeren.
Niet meer en niet minder.
Tuurlijk is het in het donker van een afstand een eng gezicht als er kaarsen branden of een kampvuurtje wordt aangelegd en er muziek draait die je niet iedere dag op de radio hoort bijv.
Het enige gevoel wat ik er kreeg was dat van een pand wat huilde om zijn eigen ondergang
O ja, als er soms nog iemand gaat kijken; doe even de overbuurvrouw de groeten van mij, die heeft nl. constant achter het gordijn staan gluren en waarschijnlijk ook de politie gebeld, die net aan kwam rijden toen wij weer weg gingen